Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej!

Jeg er en uerfaren ryger og ny på markedet mht. dyrkning af eget cannabis.
Så jeg har udbygget min daværende tråd (som kan ses under) til en lidt mere normal tråd hvor alle kan være med.

Hvis I har nogle gode tips eller tricks til mig, så er jeg meget villig til at tage imod dem, eventuelt svarer på mine spørgsmål som er længere nede på siden.

Oprindeligt emne: Hash, cannabis, marihuana?
Oprindelig tekst: Hej people..

Jeg er meget uerfaren ryger og vil egentlig bare gerne have nogle tips og hjælp til hvordan man selv kan så sin egen hash, cannabis eller marihuana.

Hvad foretrækker I og hvordan gør I det?

T93

Senest rettet af T93 04 jan 2011 23:45, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Hey, lyder som om du er meget uerfaren, måske du kunne finde noget af det du søger i hashguiden :)
http://psyhosting.info/xp3rt/hashguiden/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Lidt malplaceret tråd.
Jeg synes lige at du skal lære forskellen på cannabis, hash, skunk, pot og marihuana/marijuana FØR at du begynder at gro selv.
Her er lige et meget simpelt billede som kan vise de basale synlige forskelle. http://www.gladsaxe.dk/Files/Billeder/S ... _large.jpg

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Site Webmaster
Brugeravatar

-Flyttet-

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator
Brugeravatar

God begynder gro guide: http://dcfonline.dk/cf/
Dér kan man finde alt man har brug for at vide til første grow, så kan man altid nørde det videre i anden omgang. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for de midlertidige svar.

Jeg er jo som sagt nybegynder og kunne godt bruge en at spørge til råds.

Hvis jeg f.eks. går på Christiania og køber 2 store joints.
Hvad indeholder det så oftest? Cannabis, hash, skunk, marihuana?
Umiddelbart vil jeg selv tro man kan fylde joints med meget, men er der et facit?
I så fald hvad er mest almindeligt at finde i en joint?

Er der en der lige hurtig kan give mig et regelment på hash dyrkning?
Lovligt/ulovligt besiddelse/dyrkning osv.?

Jeg har hørt så meget i byen.

Moderator
Brugeravatar

Der er "altid" cannabis i joints, cannabis er slægtens navn til planterne cannabis sativa, cannabis indica og cannabis ruderalis, hvor det er mest udbredt med hybrider af de to første.

Mest almindeligt at finde i joints i Danmark er nok hash, efterfulgt af skunk/pot/marijuana, som alle 3 er betegnelser for høstede blomsterstande fra hunplanter.

Hamp dyrkning er ulovligt så snart frøet spirre op og laver de første (kim) blade.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for det BisMann..

Jeg har læst meget på det link du har sendt og er nået til "Udstyr" under "Kompromiser".

Men jeg er lidt i tvivl. Der er da mange der planter cannabis ude i naturen, for netop ikke at blive opdaget at politiet.
Kan man ikke gøre dette i stedet for at plante herhjemme?

Primært er det egentlig fordi mine forældre nok vil have noget imod det, men sekundært pga. risiko faren ved at have det stående hjemme.
Selvfølgelig er der også risiko ved at have det stående ude i naturen mht. det kan blive trampet ned, revet ned, spist af dyr osv.

Men kan man egentlig plante cannabis i skoven?

EDIT: Jeg læser lige "Inde vs. Ude" afsnittet.
Skriver tilbage efter.

Junior medlem
Brugeravatar

Sådan.
Jeg har læst hele udedørs afsnittet, og jeg har besluttet mig for at plante ude i en lokal skov.
Rimelig stor skov hvor der sjældent kommer nogle, så der er masser af gode hideouts :)

Umiddelbart har jeg tænkt mig at gå derud i midten af marts og grave mit hul de der 30-40 centimeter, for at sikre mig at jorden vil være så "normal" som mulig når jeg kommer og vil plante.
2 uger efter, i starten af april, kan jeg jo så gå derud med mit blandede jord, mul, sand, gødning og smide det i hullet sammen med frøene, som jeg har spiret hjemmefra.

Jeg har ikke tænkt mig at plante det hjemme først, kun spire dem.

Lige et par spørgsmål:

- Er det fornuftigt at plante flere frø i samme hul? Nu har jeg ikke lige tænkt på hvor stort hullet skal være, men jeg forestiller mig da 0,5x0,5 meter. Hvor mange frø kan jeg så kaste derned i hullet?

- Hvilke frø kan I anbefale til at plante som det nybegynder?
Det skal helst være billigt så jeg ikke har særlig meget at miste.

- Jeg tror jeg er lidt usikker mht. kloner/stiklinger?
Er det rigtigt at hvis jeg klipper et skud af fra en af mine planter, og planter dette skud i jorden igen, så vil jeg kunne få endnu mere frem? OG er det smart at bruge stiklinger/kloner til at starte sin dyrkning eller er frø bedre?
For mine tanker går på at jeg skal bruge frø til at starte med, men jeg kan jo også bruge en stikling/klon hvis det er muligt. Så behøver jeg jo som sagt ikke at spire selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
1. Hvis du mener bed er der ikke noget i vejen med det. 0,5x0,5 m ville ca. være nok til 4 planter, man kan sikkert også plante mere men jo mere du propper på et areal jo mere skygger de for hinanden. Sådan nogle hampplanter kan godt lide lys så tror ikke du skal plante meget mere end 4 planter.

2. Hvis ikke du har en ven med nogle frø, så køb nogle billige frø fra en frøbank. Du skal afgøre om du vil have, indica (stenet rus, kompakt plante) eller sativa (høj rus, høj plante). Udover det kan du vælge om det skal være en autoblomstrende sort, fordelen med disse er at de er små og har en kortere cyklus (du kan høste dem tidligere), derimod giver de et mindre udbytte. Jeg har ikke prøvet mange sorter men jeg kan anbefale thyphoon og white russian (den skal være tilvendet dansk klima), dem synes jeg i hvert fald ikke var vildt svære at dyrke, smagen og virkningen er også god.

3. Jeg ved ikke nok om stiklinger men det skulle være bedst indendørs. Hvis du vil have større udbytte vil jeg hellere anbefale topping eller LST training. Læs om det i DCF guiden.

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for det Jack. Ja, det bliver nok det der topping jeg vil lave.
Så jeg eventuelt hver uge kan klippe lidt af planterne og lade dem gro for sig selv i skjul.

Jeg har dog endnu ikke helt forstået hvor jeg finder de 2 du nævner ovenfor inde på frøbanken.
Ude til venstre er der en række "mærker"?
Starter med Barneys farm, DCF ude Frø, DCF inde frø osv.

Kan du prøve at guide mig frem til de 2 du har nævnt ovenfor?
- thyphoon og white russian

Jeg har kigget lidt rundt omkring på forummet her igår og idag, og har lige et spørgsmål mht. kønnet.
- Det er hun planterne man kan ryge? og han planterne er uduelige og bestøver kun hun planterne negativt?
Er det sandt eller falsk?

Junior medlem
Brugeravatar

Hej.

Jeg har kigget inde på frøbanken og kigget på nogle frø.
Jeg tænker at jeg skal købe 10 frø til 50 kr.
F.eks. Afghan :)

- Er der nogle der har gode eller dårlige erfaring med denne?
- Kan I fortælle lidt mere om afghan frøet?

Medlem
Brugeravatar

Der er tusinde meninger om hvordan du skal gøre. Og til den uerfarende dyrker findes der kun et råd der efter min mening hjælper dig igang.

Anskaf dig Hamp dyrkernes håndbog ( er billig )

Vil glæde mig til at høre dine erfaringer til efteråret :joint:

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for rådet sunshine reagge :D
Og ja, jeg vil da prøve at smide nogle updates op i en samlet tråd :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]