Juletræ skrev:
Mange tak fordi du gider skrive et langt, kyndigt og velformuleret svar.
Det vil altså sige at lufttæthed er at foretrække, også ellers bare så koldt som muligt. Det besvarer så også mit spørgsmål med om jeg bør putte det ned i glasset mens det stadig ligger i de små narkoposer: nemlig at det slet ikke gør nogen forskel hvis glasset er lufttæt.
Præcis!
Juletræ skrev:
Vides det ved hvilken temperatur thc'en har det bedst/værst?
Værst? Jo højere temperatur des hurtigere nedbrydning af THC. Man kan vel godt snakke om en øvre temperatur hvis en given nedbrydningshastighed ikke må overstiges, men det giver ikke rigtig mening.
Bedst? Generelt så koldt som muligt! Jeg kan ikke finde nogle oplysninger om THC specifikt, men jeg tør altså godt at satse resterne af min sparsomme faglige stolthed ved at sige, at jo koldere des bedre. Omvendt, så tror jeg dog ikke at man i praksis vinder meget ved at opbevare det ved f.eks. -80°C ift. ved dybfrosttemperatur ~-18°C, når man ser på den større mængde energi det kræver for at opbevare klumpen ved den lavere temperatur.
MEN: Foruden temperaturen, så har lyspåvirkning også en stor effekt. Det er derfor at du skal/bør opbevare det mørkt, som f.eks fryser eller i køleskab.
En kuglerund klump tjald har en lille overflade i forhold til rumfang, hvorfor lyspåvirkningen på denne klump er langt mindre end f.eks nol opløst i solvent, eller en kvist pot hvor produktet i højere grad er eksponeret for lys!
Det er også godt at have
in mente 
Juletræ skrev:
Mit glas er by the way fra en chili pesto fra svansø. Har søgt lidt, og Miljøstyrelsen har i en random artikel beskrevet et syltetøjsglas som værende lufttæt. Eftersom samtlige madglas er lavet efter samme procedure, så er mit pesto glas også lufttæt - hvis Miljøstyrelsen altså ikke tager fejl. Jeg har desuden lige lavet vandtesten på glasset, og det ser ud til at det er lufttæt.
Hvis du har lavet "vandtesten" så er det jo nok tilstrækkelig tæt. Skulle der være en ganske lille åbning, så er det nok heller ikke verdens undergang. Men jeg vil nu selv foretrække det lufttæt.
Hvis du skulle ha brug for at vide om skruelågsglasset er helt tæt over tid, kan du f.eks. fylde det ½-3/4 op med varmt vand 50-60-70-80°C, lukke låget og lade det afkøle - evt. i køleskab.
Når du herefter åbner låget skal du kunne høre at det opståede vaccuum udlignes, som en ny, uåbnet chili pesto også(forhåbentlig) gør det.
Har man en rigtig go "ny" klump eller noget herligt duftende urt, så vil jeg mene at det er essentielt at holde det lukket helt tæt!