Den perfekte ryger - om vinteren!
Personligt ryger jeg ikke specielt meget, højst 2 gange om ugen (går i gymnasiet), dog mere i ferier. Jeg har alligevel fået dannet mig en del ritualer og lignende. Efter mine erfaringer er godt selskab ekstremt vigtigt, hvis man er i godt selskab så bliver det en dejlig dag/aften HVER gang.
Jeg vil dele det op i 7 faser.
1. Indkøb
Først går man ned og køber ind, man skal selvfølgelig have noget med noget fyld i til senere i rusens fase (der hvor du bare gerne vil være mæt i stedet for at fråde usunde ting). Vindruer og maoam er blandt mine personlige favoritter. Vindruer modvirker den tørre gane og er bare et vidunder-middel når man er skæv. Det lyder umiddelbart som noget underligt noget at spise nå man er skæv men prøv det! Maoam siger sig selv, masser af smag og rigtig dejligt saftige. Udover dette kommer diverse former for slik, sodavand og alt det andet nødvendige.
2. Rul den op!
Jeg syntes mange glemmer det hyggelige omkring det at rulle. Vi plejer at fordele opgaverne mellem dem der nu er der, vi sidder ofte 30 mins tid bare og hygger, snakker om hvad vi skal lave, og bare høre noget god musik og forbereder sig på en god og afslappende dag blandt venner. Afslutningsvis plejer vi at lige gøre ting parat, det vil sige tænde computere, tage de spil frem man nu vil spille og bare sørge for at når man så er skæv, så er tingene klaret og man skal ikke til at farer rundt. Min erfaring er at tingene bliver droppet hvis man er for skæv.
3. Sug, sug og sug!
Det er klart bedst at ryge indenfor, især i disse kolde vintertider. Vi plejer at sætte en rolig sang på og så går snakken bare på alt det sjove vi har oplevet mens vi er skæve (f.eks. prøvede engang at en mac-d medarbejder i mcdrive blev
ved med at spørge hvor mange mcnuggets jeg ville have selvom jeg kun ville have mcflurry.) Der er ikke lige noget at sige mere til rygningen, vil virkelig gerne have nogle gode råd til at forbedre ryger-fasen, syntes tit den bare er om at blive skæv hurtigt og så komme ind til de ting man har forberedt. Selvfølgelig nyder man røgen men samtidig føler jeg ofte at vi kunne gøre det langt bedre her. (alle idéer er velkomne)
4. Basket del 1
Intet jeg har prøvet (og holder mig til mildere rusmidler) slår denne fase. Alting er bare lækkert og noget god musik + lækker mad gør mirakler her. Først skal vi lige koge 20 mins tid, før vi gør noget som helst andet. Her kigger vi ofte bare ind i skærmen, tænker over tingene, fråder og personligt får jeg gjort alle de ting (sorteret ting i mapper osv.) som jeg normalt ikke orker. Musikken skal gerne være noget rigtig chill eller noget med nogle fede lyde. Se længere nede på siden hvor jeg har skrevet hvad jeg lytter til.
5. Basket del 2
Når man har frådet færdig og begynder at komme i grine-fasen elsker jeg personligt at tegne. Lav en tegnekonkurrence - det er virkelig sjovt. Så har man 2-min til at tegne en random ting (det er virkelig svært, men prøv ting som en bil, diverse dyr eller en andre væsner (dværge er ret sjove). Har læst lidt om at skak skulle være sjovt så det vil jeg tilføje til listen over to-do-mens-skæv listen. Prøver generelt bare at lavet lidt aktivt før vi sætter os til at se en film (ryger endnu en før filmen - Gentager selvfølgelig rulle ritualet.)
6. Endnu mere basket
Efter at have røget en joint mere plejer vi lige at koge 10 min - så er det film tid, selvfølgelig sidder vi konstant og jongulere med diverse lege (se nederst). Der findes ekstremt mange goder ryger film, har lavet en liste med dem jeg syntes er bedst skæv nederst. Ellers så nyder vi bare rusen og spiser eventuelt noget mere. Vi ser normalt 1-2 film hvorefter vi enten ryger på ny (for at lave noget nyt eller bare for at sove godt).
7. Godnat
Før jeg går i seng checker lige psychedelia.dk, plejer normalt ikke at lave indlæg (dette er mit første på denne bruger), men sidder lidt og griner af hvor meget lort folk har prøvet (

). Men ellers er der intet bedre end at falde i søvn til noget god musik eller en griner film. Selvfølgelig ryges der lige en godnat pind inden man rammer puden.
Musik
Det er jo udelukkende min personlige holdning af hvad god musik er som skæv. Er desværre ikke til rap.
Jack Johnson (Do you remember etc.)
Cas Haley (Walking on the moon, easy etc.)
Aura Dione (Something from Nothing, Stay the Same)
Daft Punk (Around the World (radio edit!, One more time, Technologic) - Nogle virkelig syrerede lyde hvis du er skæv nok.
Red Hot Chili Peppers (Otherside etc.)
Daniel Bedingfield (Wrap my words around you)
FilmFear and Loathing in Las Vegas (min favorit)
Half-Baked
Friday
The Pineapple Express
How High
Ulvehunden Silver - Bare genial film
Anchorman
Klovn the movie (hvis man skal i biffen i denne periode)
Ryger-legePersonligt har jeg kun 2 ryger lege.
1. Chillkill (lidt aka the game)
Denne leg kunne ikke give mindre mening og derfor er den nice.
Det gælder om at "chill kille" den anden.
Hvis man stiller et spørgsmål og ender det på enten navnet på vedkommende eller dude/mate - så SKAL den anden svare "chill". Hvis vedkommende svarer på spørgsmålet skal man blot svare "chill" og så har man vundet. Det lyder rigtig rigtig underligt, men det er en konstant krig om at chill kille den anden som fortsætter til nå man ikke er skæv længere.
Eksempel:
"dude?"
"hvad"
"chill"
2. Kig på ham
Det er en simpel leg hvor man konstant kigger på én bestemt person, man kan så lave "aftaler" med de andre (uden at bruge ord) om at kigge på en bestemt. Virkelig irriterende at være den alle kigger på men omvendt nice nok at kigge på folk (

)