Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 09:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Komme væk!
Medlem
Brugeravatar

Dav og god aften til alle. Jeg har igennem flere år læst med på psychedelia, men er først nu jeg laver en profil.

Jeg har et stort behov for at komme væk fra det hele i lidt tid. Jeg har arbejdet de sidste par år og jeg kan mærke at nu skal jeg bare væk fra den faste hverdag, og prøve noget nyt! ASAP! Jeg tror det blive en højskole jeg tager på, men er ikke sikker endnu. Jeg kender ikke så meget til højskoler, men har søgt lidt på nettet, og må indrømme at jeg syntes det er svært at få et overblik over hvilke der er gode. Derfor vil jeg spørge jer kloge hoveder til råds :) Nogle af jer har vel gået på højskole og jeg har brug for nogle råd.

Jeg er generelt ret social og frisk på at prøve nye ting og jeg må også siges at være en festabe (:)), så det er vigtigt for mig at højskolen er afslappet i forhold til druk, skole og regler generelt. Jeg er godt klar over, at alle højskoler har regler imod cannabis rygning og alle andre stoffer, men det er vigtigt at jeg kan slå mig løs og feste igennem. Jeg har brug for at mærke, at jeg stadigvæk er i 20´erne og ikke i 40´erne som jeg føler mig efter flere år som lønslave. Jeg har selvsagt ikke tænkt mig at tage på højskole for at være blæst i flere måneder i træk, men det er vigtigt at jeg ikke føler mig "overvåget" og at jeg kan slå mig løs og feste igennem. Det er min erfaring, at nogle højskoler er meget imod cannabis mm. og at det medfører direkte bortvisning, imens at jeg ved at nogle højskoler er lidt mere neutrale, og egentlig blander sig ret meget uden om hvad elever laver når de fester. Det er også vigtigt at højskolen kan tilbuddet nogle af følgende linjer:

Filosofi, Sport, Skrivning (medier, journalist, IKKE digte eller forfatter linje), Musik eller Rejser.
Jeg søger en højskole med natur-områder, flinke mennesker, fest og spændende linjer.
Håber virkelig nogle kan hjælpe mig til råds, så jeg ikke ender på en højskole fyldt med hvide gange og kedelige omgivelser. Det skal liges siges at det nødvendigvis ikke behøver være en højskole eller en højskole i Darnmark. Andre gode forslag skal være mere en velkomme, her tænker jeg på udenlandsrejser, job i udlandet eller noget andet. Jeg skal bare lidt væk fra det hele, inden jeg bliver skør.

På forhaand tak.
-KRK

Senest rettet af KRK 13 jan 2012 03:44, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Kender flere som har gået på Vig. Det er en musik højskole som skulle være ret fed. Ellers er der mellemfolkelig samvirke som har noget højskole i tanzania. det skulle også være ret fedt. Nu vil jeg jo ikke råde dig til at bryde reglerne på din højskole men tror godt du kan ryge en fed hvis du gør det diskret :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg har selv gået på Egå Ungdomshøjskole, og det var nok noget af den bedste tid i mit liv.
Det var nu ikke mit eget valg at tage på højskole dengang, men det var en konsekvens af at jeg rendte rundt og lavede for lidt, røg for meget osv.

Jeg kan ikke lige skrive en længere roman lige nu, men jeg kan varmt anbefale dig at komme afsted. Jeg blev en anden person, på en positiv måde.
Det var også først da halvåret var gået, at jeg kunne mærke hvor meget det havde betydet for mig.
Vil ikke bytte den tid for noget andet her i verden, og jeg prøver stadig at holde fast i en del relationer fra dengang.
Vi har ihvertfald stadig kontakt over Fjæsbogen, de fleste af os, selvom det er over 5 år siden vi gik der, og de fleste af os ses også hvert år til Gammel Elev-weekenderne. Det er altid skide hyggeligt!

Hvor stor forskel der er på ungdomshøjskole og almindelig højskole skal jeg ikke kunne sige, men mener at alderen er/var fra 16,5 til 19-20 år på ungdomshøjskole.

Ellers var der meget frihed, og fest på skolen næsten hver fredag og lørdag, samtidig med saglig og brugbar undervisning i hverdagene, hvor vi selv var med til at tilrettelægge vores undervisning. Desuden kunne man godt mærke at lærerne var engagerede.

I starten sagde jeg til de pukkelryggede at jeg var meget imod at skulle derop, og at jeg ville komme hjem hver weekend.
Efter en uge deroppe gad jeg slet ikke tage afsted derfra. Kan kun anbefale dig det :).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Egå up in this bitch :D

Jeg kan kun anbefale at tage på højskole. Mine undervisere var de fedeste jeg nogensinde havde haft! Der åbner sig virkelig et nyt perspektiv på livet, og det er noget der fylder gevaldigt i din personlige rygsæk.

Det er ligesom efterskole - blot uden den dårlige mad, og med større ansvar for en selv og for sine comrades.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
RadResistance skrev:
Egå up in this bitch :D

Jeg kan kun anbefale at tage på højskole. Mine undervisere var de fedeste jeg nogensinde havde haft! Der åbner sig virkelig et nyt perspektiv på livet, og det er noget der fylder gevaldigt i din personlige rygsæk.

Det er ligesom efterskole - blot uden den dårlige mad, og med større ansvar for en selv og for sine comrades.

:stupid: og med tonsvis af vores alles favorit dræber drug: ALKOHOL! Tror aldrig jeg har præsteret at være fuld, så mange af ugens dage, udenfor en festival...

Jeg kan også varmt anbefale Højskole. Jeg gik selv på Ærø højskole, pisse hyggeligt sted - det er Ærøkøbings gamle badehotel, der er blevet omdannet til højskole. De har lige for nylig været offer for sparekniven, så fra at der var plads til 45 elever, er der nu kun plads til en 30 stykker, men lav numering er kun en fordel IMO. Skolen ligger 10 meter fra det sydfynske hav i noget af dejligste danske natur jeg kan komme på, store åbne vidder, havudsigt og fantastiske cykel og gå ruter.
De har 4 linjer, rytmisk musik, sang, skuespil og elektronisk musik- og komposition.
http://www.aero.dk
De proklamerer fra starten af, at de overhovedet ikke vil se nogen former for stoffer, men jeg røg da en fed der i ny og næ, og mange andre gav sig tilmed ud stærkere sager. Én af dem der røg og blev taget i det, blev ikke sendt hjem, så det er ikke fordi de er über strikse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Jeg var også meget glad for mit højskole ophold (European film college, for os filmnørder) og anbefaler alle at gøre det mindst en gang i løbet af livet. Foruden en fantastisk fed tid har det forandret mit liv og personlighed for evigt (de fleste siger til det bedre). :rocking:

Masser af folk som røg den fede og masser af fester og alkohol :cheers: , for slet ikke at snakke om 24timers mulighed for at beskæftige sig med sine interesser og være omgivet af kreative folk man kan få kritik af.

Desværre kender jeg ikke til nogen psykedelika højskole, men hvis vi alle sammen arbejder for legalisering, kunne vi jo starte en. :wink:

edit: fejl i link

Medlem
Brugeravatar

Tak for svar. Jeg leder stadigvæk intenst, men finder desværre ikke rigtig noget :( Måske skulle jeg bare tage en måned til Columbia og rave mig selv halvt ihjel. Hmmm... er nok ikke det klogeste at gøre, selvom lysten til at forsvinde i noget tid er stor. Ihvertfald tak, og jeg leder videre. Sig endelig frem hvis nogle sidder inde med flere forslag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Når jeg har haft den følelse af bare at "ville væk" fra hverdagens trommerum, så har jeg erfaret at det jeg havde mest brug for i mit liv ikke var mere kaos, men mere struktur. Det bliver nok lidt langhåret, men lad mig forklare.

Det er nemt, og til en hvis grad befriende, at kaste sig ud i kaos, måske i form af en geografisk flytning med et dertilhørende socialt framework, med fest fest rave fest rave fest fest. Det er bare nemt at gå i hak. Og sværere at opdage at man egentlig bare kører i den samme rille, når man har en rolle at spille i den gældende sociale ramme. Jeg tror at jeg snakker om at have et formål - eller et mål - et incitament til at fungere i dagligdagen samtidig med at være lykkelig.
Den drivkraft finder jeg, når jeg ved hvad jeg vil. Og jeg ved hvad jeg vil, når jeg er ude af min komfortzone.

Dagligdagen indeholder fandme alt for mange reklamer. For mange forskellige morgenmadsprodukter. For meget vished. For meget fjernsyn - For mange celebrities - For mange neonskilte - For mange trafikuheld - For mange nyheder... For mange homo-sapiens 2.0

Jeg vil foreslå dig at snørre vandrestøvlerne, pakke rygsækken og drage ud i den vilde mark. Øde steder i Norge eller Sverige er oplagte. En uge eller to uger. Hvor meget du nu har brug for. Få dig en usikker hverdag, men med en ægte og ærlig struktur. Spis - gå - sov - repeat. Jeg lover dig at du efter et stykke tid vil sætte pris på de ting der normalt synes banale og selvfølgelige. Og det virker som en katalysator for tanker der virkelig giver mening, og giver inspiration til til ens videre færd. Smid evt. et svampetrip ude midt i ingenting oveni.

Anyways, håber du finder ud af hvad du vil. Godspeed :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Har det virkeligt på samme måde som dig KRK :) - har også lavet en tråd ligenende ved navn ''væk fra det her liv!'' for nogle år siden :P

Har det dog stadig sådan. Og fuck hvor ville jeg også gerne, bare pakke en rygsæk, og drive ud i verden og opleve det hele! Incl finde mennesker som mig selv.
Bare leve et liv med fart på. Det gør jeg i forvejen, men det gør mine omgivelser ikke.. Folk rakker ned på min eventyrslyst, uendelige idéer og tanker.
Så hvis jeg skulle væk var det også for at møde mennesker som mig - har altid syndes alle andre har været utroligt kedelige, depressive og livsbenægtende at høre på.

Men som et forslag, kunne - som ovenstående også nævner, et trip måske være en idé.
Samtidig - kan det også bare give anledning til endnu mere eventyrslyst - hvilket jo egenteligt er en god ting.

Men jeg ville foreslå at du satte dig et mål, og blev ved med at fokusere på det mål - ligemeget hvad det så end er, bare hold fast i at opnå det uanset hvad, og uanset hvad andre siger til det. Jeg har altid været urealistisk optimistisk ifølge andre, derfor jeg siger det.

Nu ved jeg ikke om du har det sådan - men personligt, kender jeg ingen der har samme livsmål, eller noget der ligner dem jeg har.
Et almindeligt liv er sikkert aldrig noget jeg får :roll: Jeg regner ikke med at ''falde til ro'' på den måde - eller faktisk føler jeg alerede at jeg er faldet til ro, især det seneste halve år - men jeg har stadig et energinivau både mentalt og fysisk - der syndes at være uendeligt.

Anyway et rigtigt godt råd - citerer noget Minimal skrev til mig:

Minimal skrev:
Der er ting, som får dit liv til at køre rundt og give det indhold... Det er fisse i de forskellige former, det kommer i. Så er det påvirkning. Og så er det generel udvikling af relationer og egne evner, socialt såvel som faglige.

Det er i hvert fald mit billede af det. Har da nok selv haft lignende tanker tidligere i livet, men det er væk nu. Livet er sygt fedt, hvis du erobrer dig selv. Du skal bare være drevet af tanken om at komme til tops i alt, hvad du sætter dig for. Så længe der sker en udvikling, og det kan primært være inden for dine egne evner, socialt, fagligt, whatever, så forbliver det spændende. Og for at søde det til, som prikken over i'et eller for at dele meningen op i flere kategorier, så handler det om fisse og stoffer.

Hvis du tænker over dette især:

''Livet er sygt fedt, hvis du erobrer dig selv. Du skal bare være drevet af tanken om at komme til tops i alt, hvad du sætter dig for. Så længe der sker en udvikling, og det kan primært være inden for dine egne evner, socialt, fagligt, whatever, så forbliver det spændende.''

Lige denne sætning har gentaget sig i hovedet på mig mange gange.

- Abraham Lincoln

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
KRK skrev:
Tak for svar. Jeg leder stadigvæk intenst, men finder desværre ikke rigtig noget :( Måske skulle jeg bare tage en måned til Columbia og rave mig selv halvt ihjel. Hmmm... er nok ikke det klogeste at gøre, selvom lysten til at forsvinde i noget tid er stor. Ihvertfald tak, og jeg leder videre. Sig endelig frem hvis nogle sidder inde med flere forslag.

Du kunne jo også tage på højskole i udlandet?
Jeg kender et par stykker, der har været i hhv. Mexico og Costa Rica på højskoleophold.
Det koster selvfølgelig lidt, men 3 måneder med oplevelser, nye bekendtskaber og et nyt sprog i bagagen lyder da ikke tosset i mine ører i hvert fald..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]