Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: beyond imagination
Goddag, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte ud så tror bare jeg begynder lidt forvirret ;)

Mine egne personlige erfaringer er at jeg har røget en del hash, skunk. men det er nok også det.

Jeg føler mig meget fasineret af diverse stoffer, bla. 2C-xx, lsd og Psilocybin svampe.
og har en utrolig trang til og ville prøve dem.
jeg har læst utrolig meget stof omkring det her, en er dog stadig i tvivl da jeg ikke selv har prøvet nogle af dem,
så er der nogle der kan redegøre for, f.eks hvad forskellen på 2c-b, 2c-e eller 2c-l måske er, og hvordan de virker i forhold til svampe, eller lsd. ?

endnu en ting jeg heller aldrig har fået besvaret nogle stedet er forvidt det er farlig for en sind ?
jeg vil selv betragte mig som en normal dreng (på 18 år) er igang med gymnasiet, og har læst mig til at f.eks lsd i store mængder han ændre dit sind (til det bedre eller værre) hvad skal det sige ?

har mange flere spørgsmål i ærmet, men gemmer dem til jeg har fået mere indsigt i hvad jeg har med og gøre :)

Dedikeret medlem

Det er noget man kan bruge mange, mange sider på at beskrive. Det eneste du kan gøre, er at læse en masse om emnet. Læs eventuelt nogle gode triprapporter. Det er den eneste måde du kan få et bare nogenlunde nuanceret billede af effekterne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Psykedeliske stoffer kan bruges på mange måder.
Nogle vælger at bruge dem til at feste på andre vælger at rejse ind i sig selv på dem.

Spørgsmålet er hvad det er der virker tiltrækkende hos stofferne ved dig?
Psykedeliske stoffer har det med at ændre dit sind, deraf betegnelsen psykedelisk (bevidshedsændrende)
Stoffer som LSD og Psilocybin Svampe får dig til at opfatte din omverden og dig selv anderledes.
Du har ikke læst utroligt meget stof omkring det her, fordi så vil du allerede ha en klar fornemmelse af forskellen på de stoffer du snakker om.

http://www.erowid.org er altid et godt sted at starte.

P.L.U.R

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Der har været rigtig mange indlæg om netop det her emne, men jeg kan da hurtigt lige give mening.

Svampe vil jeg for alt i verden anbefale alle at tage som første gangs psychedelia. Det er forholdsvist svært at fejl doser, og rusen er ikke så langvarig. Og det er nogen lunde nemt selv at fremstille.

LSD vil jeg for alt i verden anbefale alle at vente med til de er noget ældre. Jeg var selv 25 år (17 år med svampe) Og jeg synes at min verden opfattelse blev vent noget på vrangen siden. Jeg kunne forestille mig at det ikke var helt godt, når man stadig er ung, og under mere personlig udvikling.

Jeg har kun prøvet 2C-b et par gange. Rimelig funky substans. På ingen måde så dybt mentalt som LSD og svampe, men meget visuelt.

Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:
Psykedeliske stoffer kan bruges på mange måder.
Nogle vælger at bruge dem til at feste på andre vælger at rejse ind i sig selv på dem.

Spørgsmålet er hvad det er der virker tiltrækkende hos stofferne ved dig?
Psykedeliske stoffer har det med at ændre dit sind, deraf betegnelsen psykedelisk (bevidshedsændrende)
Stoffer som LSD og Psilocybin Svampe får dig til at opfatte din omverden og dig selv anderledes.
Du har ikke læst utroligt meget stof omkring det her, fordi så vil du allerede ha en klar fornemmelse af forskellen på de stoffer du snakker om.

http://www.erowid.org er altid et godt sted at starte.

P.L.U.R

psykedelisk bevidshedsændrende, det ord, hvis man skal uddybe det hvad ville man så bruge til og beskrive det med ?
synes sku det er et utrolig spænende emne og snakke om, nu har i jo prøvet det, så derfor spørger jeg jer.
Hvordan har jeres opfattelse af omverden ændret sig ? tænker man anderledes, ser man anderledes, for der er måske netop disse ord der gør mig bange. bange for hvad man ser når man har prøvet det ?
men på samme tid er de også dette der gør at jeg vil prøve det, jeg er rimelig afklaret med mig selv,

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Jonesi skrev:
psykedelisk bevidshedsændrende, det ord, hvis man skal uddybe det hvad ville man så bruge til og beskrive det med ?
synes sku det er et utrolig spænende emne og snakke om, nu har i jo prøvet det, så derfor spørger jeg jer.
Hvordan har jeres opfattelse af omverden ændret sig ? tænker man anderledes, ser man anderledes, for der er måske netop disse ord der gør mig bange. bange for hvad man ser når man har prøvet det ?
men på samme tid er de også dette der gør at jeg vil prøve det, jeg er rimelig afklaret med mig selv,

Nu kan jeg kun tale for mig selv, for det er som bekendt meget forskelligt hvordan man oplever, og hvad man får ud af, den tilstand vi kalder for den psykedeliske oplevelse. Under selve trippet (nu bruger jeg psilocybinsvampe som eksempel) træder du ind i en anden virkelighed, en anden... verden om du vil, der kan påvirke dig i forskellige retninger på forskellige planer. Det kan være at du føler dig utryg ved de uvante rammer, og det kan være at du føler dig rigtig godt tilpas, og wow hvor er verden dog sær og vidunderlig :)

Hvis jeg forstår dig korrekt, så er du bange for at et givent psykedelisk stof vil ændre din bevidsthed, og at du vil tænke i de baner resten af livet. At selve din personlighed vil være forandret for evigt. Sådan er det i langt de fleste tilfælde IKKE. Selv efter mit mest intense og rædselsfulde badtrip, vågnede jeg op dagen efter. I min trygge seng. Ved mit gamle jeg. I den samme verden jeg altid har levet i - men med særdeles værdifulde værktøjer i baggagen. Set i retrospekt har de fleste af mine trips faktisk altid ændret mig fra gang til gang. Det har ændret mit liv ligesom en film kan gøre det. Et specielt stykke musik i de rette omgivelser. Sætte tanker igang, der ultimativt munder ud i et livsvalg. Kæft jeg ER jo en hippie! Nå. Min pointe er at psykedeliske stoffer, for mig, er et farverigt krydderi på tilværelsen som så meget andet. Det ændrer dit liv, helt sikkert, men det sker nu nok højst sandsynligt ikke i løbet af et enkelt trip - Men aldrig sig aldrig! Husk set og setting. Vær i godt humør, og fysisk godt tilpas -

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Præcis hvordan ens tankemønster bliver ændret, er nærmest umuligt at forklare. Du kan have gode og dårlige oplevelser, men gode kan efterfølgende gå hen og føre til dårlige eftertanker, og omvendt. Det er nemt at få noget positivt ud af noget dårligt, faktisk.

ⓔⓔⓓⓔⓞⓛⓛⓐ nævner svampe som en god ting at starte med - her må jeg slutte mig til ham, og samtidig nævne LSA frø (Hawaiian Baby Wood Rose f.eks.) der virkelig kan give dig en ordentlig tænker med de rette doser. Men som sagt, læs en masse triprapporter - det er uden tvivl den måde man lærer mest på. Der er også gode guides, fif og råd her på siden. Læs læs læs, så bliver du klog ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Som RadResistance skriver er set og setting, utrolig vigtigt. På psychedeliske stoffer styres trippet udelukkende af dit humør og dine omgivelser. På svampe kan trippet opleves som om det køre i bølger og man kan få en følelse af at være blevet en anden person. Jeg har personligt oplevet da vi sad 8 personer på svampe, i en et værelses lejl. at jeg ved begyndelse pludselig måtte over at ligge i min vens seng, da jeg lå der blev jeg holdt nede af en mange farvet gennemsigtig heks med blækspruttearme, som holdte sin lange arm med krogede hænder over mit ansigt, jeg følte at heksen var trippet som jeg forsøgte at kæmpe imod og valgte derefter at overgive mig. Da jeg gjorde det, slap hun langsomt sit tag og mine læber, følte jeg vibrerede da hun til sidst slap dem. Der efter var jeg en anden person alt hvad jeg tænkte og gjorde var ikke mit normale jeg og det fik folk en god griner over. Trippet var på ingen måde noget badtrip tværtimod, fik en god selvindsigt da trippet på et tidspunkt blev indad rettet.

For de fleste jeg kender incl. mig selv, er følelsen efter et trip, som at have været på en rejse i sit sind, lidt alá hash/skunk bare meget dybere/intenst og bestemt ikke lige så stenet.

Det kan desværre godt ændre ændre dit sind på en negativ måde (hvilket dog er sjældent) men især hvis du har ubearbejdet skeletter gemt i dit skab!!! :roll: :roll:

Medlem
Brugeravatar

det er sku dejligt og få nogle gode svar som man kan bruge til noget, jeg er helt optaget af og læse trip rapporter, så har fået en del indsigt i hvad der bliver snakket om.
jeg har også tænkt mig at du første gang skal være på SN, i trygge omgivelser sammen med nogle gode venner så der ikke kan opstå bekymring osv.

og tak for alle de gode svar! ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Er her nogen, der ved, om det er mere skadeligt at tage ketamin, når man er på antidepressiv, end når man ikke er? Her mener jeg, bortset fra de sædvanlige skadevirkninger og de eventuelt dermed følgende humørforandringer.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej.
Her er lidt info jeg måske gerne ville have kendt som nybegynder.

Psykedeliske stoffer opløser grænser.

Intet trip varer ved. Evighedstrip er en myte og eksisterer IKKE.

Hvis du har idéen om at det føles godt at trippe, vil du have lyst til at gøre det igen.

Hvis det bliver for meget, så rør ved noget hårdt. Mærk en væg, hold fast i et bord, rør ved gulvet.

Ingen der lærer dig noget, ved med sikkerhed hvad der vil komme til at ske.

Psykedeliske stoffer har en tendens til at skabe paranoia i dem som ikke har taget det.

Ved paranoia går man i forsvarsposition og har let ved at angribe selv.

Prøv at lade være med at tage dig selv for seriøst. Det er bare for sjov.

Det er okay at være mærkelig, men det er ikke alle der ved det.

Hvis du er i tvivl, så lad være - altid.

Det er normalt at være nervøs og usikker, det vil du aldrig blive fri for - og vær bare glad for det.

Tag altid folk der tilsyneladende kender hele sandheden, med et gran salt.

Det gælder ikke mindst dig selv, når du pludseligt ser lyset.

God tur ud i det ukendte.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
xzybca skrev:
Hej.

Det vil jeg ikke give dig ret i

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvorfor ikke?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Livet.

Ja okay.. Hvad er evighed, ikke? Fuck it.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror heller ikke på evighedstrip... jeg tror på hjerneskader... og det at være predisponeret til forskellige smadrende sindslidelser...

Og så jeg lidt imod nogle af de regler der - f.eks det med ikke at tage sig selv alvorligt.... gør jeg sgu altid når jeg tripper og paranoiaen er en del af det - et trip handler om at føle sig selv og sine sanser på en anden måde!

P.L.U.R

Junior medlem
Brugeravatar

ⓔⓔⓓⓔⓞⓛⓛⓐ skrev:
xzybca skrev:
Hej.

Det vil jeg ikke give dig ret i

Må jeg ikke købe noget et dit evighedstripstof? Jeg ville spare virkeligt mange penge (hmm, medmindre det er vildt dyrt - er det vildt dyrt? Og kan du garantere mig at det bliver ved?).

Eller man skal måske tro på det, før det virker? ;-)
Eller man skal måske meditere i 40 år, danse en lille dans, tage en sjov hat på, tage 2000 mics syre og så er man der. Det er bare det vilde, permanent lykke. Fuck det ville være nice. Åh gud, hvor er min tilværelse nederen i forhold til et permanent trip (mener selvfølgelig lige der på peaket hvor det er bedst).

Nej please, sælg mig noget af dit evighedstripstof, lær mig hemmeligheden - jeg sælger alt, går fra kæreste, familie, venner og dedikerer mig 100% til at opnå denne ultimative tilstand.

Spøg og sarkasme til siden. Jeg skrev det fordi jeg så mange gange har hørt sætningerne:
Jeg troede jeg var blevet sindssyg. Det blev bare ved og ved og ved og jeg troede det aldrig ville stoppe.

Og fordi jeg selv har troet det så mange gange; Nu er det sket, jeg er fucked for good eller nu har jeg forstået alting og denne dybe indsigt løser alle verdens(mine) problemer.

Den tanke kommer fra idéen om permanenthed. Men her er en hemmelighed, permanenthed eksisterer ikke. Du finder ikke noget i verden som ikke forandrer sig.

Så bare fuldstændigt glem idéen om evighedstrip, den kan kun give et dårligt trip. Enten når lykkefølelsen stopper eller det dårlige bliver ved.

Det stopper altid. Granted, du kan fucke dig selv godt og grundigt op på kort tid, hvis du tager meget store doser eller laver vilde kombinationer, men det er en anden snak og ikke relevant information for en nybegynder.

Det er bedre at have idéen at evighedstrip IKKE eksisterer. Og det gør det ikke. Du kan tro mig eller lad være og selv prøve at opnå et evighedstrip - enten giver du op, bliver sindssyg, eller begår selvmord. Det vil aldrig lykkedes. Jeg er en der har givet op, men jeg er altid frisk på endnu en tur. Videre, videre, videre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er helt med xzybca.

Jeg har hugget så meget lort i ansigtet gennem tiden og har ikke opnået evighedstrip... Jeg har trippet i dagevis uden at nærme mig baseline på noget tidspunkt og det har været sygeligt langt ude, der har været nogle direkte sindssyge hjernevridende realistiske "badtrip" timer imellem, men i sidste ende har jeg altid sneget mig op på baseline som en ninja og landet der sikkert og trygt.

Og har prøvet at finde det der evighedstrip, jeg drak af en flaske med LSD til en festival bare for at se om den kaotiske setting med så mange mennesker og så meget out of this world stemning ville have en anderledes effekt og ja syre er mere intenst i den setting, men evighedstrip, nopes... Intet... Heller ikke blandet med alt hvad der ku findes og smides indenbords... Det eneste jeg ikke har prøvet at blande ind i det endnu er 5-meo-dmt eller n,n dmt når det hele peaker sammen til et stort kaos - selvfølgelig er der en del rc's derude jeg ikke har mixet ind i det, men rent psykisk så tror jeg ikke det kan blive mere... derude.... Har siddet på en landingsbane i mørke alene - hvor alt var et stort geometrisk mønster - det eneste jeg ku høre var en brummens der rystede alt eksistens og et hvidt stroboagtigt lys der blinkede imens det langsomt nærmest udvidede sig - eller trak vejret... Jeg har stået i andre verdener og beskuet horizonter der ikke findes... men hver evige eneste gang... når trippets tæppe trækkes væk fra mine øjne aka kemikalierne holder op med at virke.. så er virkeligheden der....

Den eneste måde at opnå evighedstrip på er at lære at trippe på livet 100% altså opnå den ultimative lykke imens man lever - finde roen i eksistensen og prøve at være i harmoni hele tiden... Yeah... easy said... den her verden er bare ikke til at gøre det i;)

P.L.U.R

Junior medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:
Og så jeg lidt imod nogle af de regler der - f.eks det med ikke at tage sig selv alvorligt.... gør jeg sgu altid når jeg tripper og paranoiaen er en del af det - et trip handler om at føle sig selv og sine sanser på en anden måde!
P.L.U.R

Der stod så også _for_ seriøst. Hvis du hele tiden tager dig selv alvorligt, kan det være svært at se humoren i det. Jeg er personligt ikke tilhænger af paranoia, men kan da godt se det interessante i det.

Edit:
Freakaling skrev:
Jeg er helt med xzybca.
...

Fedt, dejligt når andre forstår det og giver mig ret :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For seriøst er aldrig godt når ens hjerne er fucked.... Så tror man jo bare på skidtet - hvis det var det du mente - så jeg helt med dig ;)

P.L.U.R

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]