Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 06:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Choice
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Dette er sidste nye skud på stammen i mit eget soloprojekt. Det bliver nok den sidste af sin art, da jeg har nogle kunsteriske kvaler jeg skal have redet ud med mig selv.
Jeg er dog ret stolt af det nummer her, fordi jeg kan spejle mig i det; men det har nok været for meget kunst, for kunstens skyld? Jeg har for en tid glemt min egen tilstedeværelse i musikken, gået dybt op i at sammensætte fragmenter af noget, der syntes at repræsentere mig, sætte mit præg på det, og dermed kalde det mit?
Jeg har altså, kort sagt, glemt at jeg ikke kun kan manipulere med samples, jeg bliver nød til at være mere en del af musikken ved at spille den, hands on :D
Ved ikke om det giver mening, men nummeret er i hvertfald at finde på min myspace: http://www.myspace.com/sensualitivity
Al kritik, bliver modtaget med kyshånd! :peace:

Titel: Re: Choice
Jeg synes sku det er meget svedigt - godt stemningsmusik! :)

Medlem
Brugeravatar

Svedigt nummer! Jeg syntes at lydbilledet er meget indelukket på en rigtig fed måde, jeg får lidt en fornemmelse af at jeg sidder på et tæppe af mos i en varm, fugtig skov imens jeg lytter på insekters summen. Har du selv mixet det?

Det eneste jeg vil kritisere er Kicket som jeg syntes er lidt for 'click' agtig. Men det må jo være en smagssag.

super fedt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Kan også godt li' det som lidt stemningsmusik :).

Hvilke programmer er anvendt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ja, det er sgu fedt nok - er meget enig med de andre og eneste kritik er også stortrommen der imo godt må være lidt blødere, eller borer den for meget igennem, det ellers forholdsvise laid-back-lydbillede...=)

Jeg kan godt følge jer andre mht. kick'en, men jeg synes til gengæld bare, at den også skal skrues lidt op... ! :)

Moderator
Brugeravatar

kicket ER blevet en smule for click agtigt, noget jeg måske er kommet til, for ikke at ryge i den anden grøft, at lave det for basset og altoverskyggende, har jeg nemlig tendens til. Ved ikke om jeg lige får tid eller lyst til at gå tilbage og rette det, måske om en rum tid. Nummeret er arrangeret og mixet i ableton live 8 og mastered i Logic 9, det giver et rigtig dejligt anonymt mix.

Det er fedt at i godt kan lide det, det betyder utrolig meget for mig :) I måtte dog godt sige noget om HVAD, det decideret er, i synes godt om, melodien, groovet, stemningen eller hvad er det? Jeg har nemlig ofte selv svært ved at finde ud af, hvad jeg skal koncentrere mig om i min musik, og tit bliver det bare et samsurium af alt hvad jeg synes er godt, imiteret på bedste vis og blandet sammen i et virvar af special FX. Jeg er på en måde nået til et punkt, hvor jeg ikke længere kan finde hoved og hale i om jeg egentlig udtrykker noget særligt, der gør det til mit, eller om jeg bare kopierer mig selv og mine idoler.... Det var en lidt forsimplet måde at udtrykke det på, men håber ikke i er alt for uforstående ;)
Det jeg måske nok spørger om, på et eller andet plan, er, hvilken musik ville i gerne høre mig lave, hvis jeg ikke lavede det her? Det er et 100% hypotetisk spørgsmål, udelukkende designet til at inspirere mig :P Hvis i har tid, så kom gerne med et svar

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Det er fedt at i godt kan lide det, det betyder utrolig meget for mig :) I måtte dog godt sige noget om HVAD, det decideret er, i synes godt om, melodien, groovet, stemningen eller hvad er det? Jeg har nemlig ofte selv svært ved at finde ud af, hvad jeg skal koncentrere mig om i min musik, og tit bliver det bare et samsurium af alt hvad jeg synes er godt, imiteret på bedste vis og blandet sammen i et virvar af special FX. Jeg er på en måde nået til et punkt, hvor jeg ikke længere kan finde hoved og hale i om jeg egentlig udtrykker noget særligt, der gør det til mit, eller om jeg bare kopierer mig selv og mine idoler.... Det var en lidt forsimplet måde at udtrykke det på, men håber ikke i er alt for uforstående ;)
Det jeg måske nok spørger om, på et eller andet plan, er, hvilken musik ville i gerne høre mig lave, hvis jeg ikke lavede det her? Det er et 100% hypotetisk spørgsmål, udelukkende designet til at inspirere mig :P Hvis i har tid, så kom gerne med et svar

jeg skal nok komme med et lidt mere fyldestgørende svar når jeg lige får tid :)

Snoezel skrev:
.....tit bliver det bare et samsurium af alt hvad jeg synes er godt, imiteret på bedste vis og blandet sammen i et virvar af special FX.

Er det ikke også det, det hele handler om? At blande alt det man selv synes er godt? :)

Personligt kan jeg bedst lide at lave stemningsmusik - når det er elektronisk ihvertfald! :)
Jeg synes det ville være svedigt, hvis du kunne lave noget i retning af det her, men bare mere melodisk, og med en rød tråd - en melodi - eller noget i den retning :)

Moderator
Brugeravatar

Flaxys112 skrev:
Er det ikke også det, det hele handler om? At blande alt det man selv synes er godt? :)

Er det nu også det, for hvem laver man så egentlig musikken til? Sig selv?
Jeg har længe været af samme overbevisning. Men er på det seneste begynde at stille mig selv spørgsmålet, hvad bidrager jeg egentlig med? Min musik indeholder ikke nogen nye eller originale elementer, enhver kan skrue noget sammen der lyder ligesådan eller bedre, det er bare musik, for musikkens skyld. Der kan selvfølgelig stadig godt komme noget fedt ud af at lave numre på den måde, tit kommer et nummer så bare til at betyde mere for én selv, end for nogen andre, og det er ikke min hensigt. Jeg vil lave musik der kan røre folk, ligeså meget som jeg kan blive rørt af musik, det må være mit umiddelbare mål; hvis bare én person nogensinde får det sådan med min musik, så bliver jeg en glad kunstner :D

Jeg vil lave musik, som ikke kun er til for min egen underholdnings skyld, jeg vil bidrage med noget af substans, noget som anerkender mine evner, ikke kun som lydnørd og rytmeguru, eller whatever, men som imponerer, af den simple årsag, at det ikke er hverken set eller hørt før (skal selvfølgelig også lyde godt ;) )
Hjørdis skrev:
jeg får lidt en fornemmelse af at jeg sidder på et tæppe af mos i en varm, fugtig skov imens jeg lytter på insekters summen.

Det er ikke langt fra min intention, sjovt at se alligevel :)
Anyways, jeg rambler bare derudaf om tilfældige visioner lige nu, håber ikke det gør noget, føler nemlig jeg kommer tættere på den næste idé ved det. Tak for kommentarerne indtil videre :)

Senest rettet af Snoezel 10 nov 2010 13:52, rettet i alt 1 gang.

Jeg kan sagtens følge dig :) Jeg kan heller ikke lide, når jeg føler, at min musik ikke er til gavn for andre end mig selv, og at det ikke er den mindste smule nyskabende, hvis man kan formulere det sådan...! Men, hvis du skal være så nyskabende, og vil lave noget, der ikke er set før, så må du jo ikke tage udgangspunkt i nogle genrer eller nogle andre musikere :)

Moderator
Brugeravatar

Flaxys112 skrev:
Men, hvis du skal være så nyskabende, og vil lave noget, der ikke er set før, så må du jo ikke tage udgangspunkt i nogle genrer eller nogle andre musikere :)

Hvis jeg ikke ender ud i den genre, eller kunstner jeg tog udgangspunkt i, så kan jeg vel godt, men det er garanteret rocker svært.... Du har nok ret i, at det ville være lettere for mig at ende med noget unikt, hvis jeg ikke tager udgangspunkt i hvordan det skal ENDE med at lyde, men koncentrerer mig om at skabe unikke klange og melodier i den kreative fase, uden at tænke over oprindelsen eller inspirationen.

Snoezel skrev:
Flaxys112 skrev:

Hvis jeg ikke ender ud i den genre, eller kunstner jeg tog udgangspunkt i, så kan jeg vel godt, men det er garanteret rocker svært.... Du har nok ret i, at det ville være lettere for mig at ende med noget unikt, hvis jeg ikke tager udgangspunkt i hvordan det skal ENDE med at lyde, men koncentrerer mig om at skabe unikke klange og melodier i den kreative fase, uden at tænke over oprindelsen eller inspirationen.

Netop!! Men det er jo basically impossible ikke at tage udgangspunkt i noget man kender... :)

Moderator
Brugeravatar

Flaxys112 skrev:
Snoezel skrev:
Flaxys112 skrev:

Netop!! Men det er jo basically impossible ikke at tage udgangspunkt i noget man kender... :)

Ikke desto mindre, er det min vision for den næste tids kreative projekter :D Det blir' spændende :P

Snoezel skrev:
Flaxys112 skrev:
Snoezel skrev:
Flaxys112 skrev:

Ikke desto mindre, er det min vision for den næste tids kreative projekter :D Det blir' spændende :P

Så husk lige at poste en tråd her engang når du er kommet videre med det ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
du bliver bedre og bedre. det er pissefedt det der, og jeg kan ikke følge kritikken af kick'en. jeg synes det passer fint til nummeret. jeg kan godt lide at du bevæger dig mere i en midt 90'er IDM-retning.(har du lyttet lidt til Autechre på det seneste?) og blender det med elementer fra dubstep og chilled psy. der er virkelig potentiale i det der! thumbs up all the way!

det er så dejligt at høre når folk har ambitioner om at lave noget der ikke bare lyder som generisk psy eller dubstep.

Moderator
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
du bliver bedre og bedre. det er pissefedt det der, og jeg kan ikke følge kritikken af kick'en. jeg synes det passer fint til nummeret. jeg kan godt lide at du bevæger dig mere i en midt 90'er IDM-retning.(har du lyttet lidt til Autechre på det seneste?) og blender det med elementer fra dubstep og chilled psy. der er virkelig potentiale i det der! thumbs up all the way!

det er så dejligt at høre når folk har ambitioner om at lave noget der ikke bare lyder som generisk psy eller dubstep.

Mange tak :) Jeg har indtil videre kun lyttet til Quaristice albummet (extremt album btw), men jeg ved, at de har lavet rigtig meget forskelligt, jeg har bare ikke rigtig haft muligheden for at lytte det endnu. IDM er en forholdsvis ny forelskelse for mig og en hed én af slagsen. Jeg begyndte først rigtig at få øjnene op for det, da jeg begyndte at lytte til bluetech og i særdeleshed da jeg fandt mouse on mars. Derudover er jeg stærkt inspireret af bl.a. shulman (og mange af kunstnerne på Aleph Zero), shpongle (og mange af kunsterne på Twisted), future sound of london, juno reactor, eat static, entheogenic og flere endnu. Fedt at du synes at der er potentiale i det, men det bliver nu alligevel nok det sidste af sin art, i denne her omgang :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]