Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 00:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Søvnbesvær
Junior medlem

Hej folkens!

Jeg har et tilbagevendende problem. Problemet kommer hvis jeg har røget tæt i en weekend og når jeg så holder pause i hverdagene, kan jeg ikke sove.
Selvom jeg brænder en masse energi af, i løbet af dagen kan jeg stadig ikke sove. Istedet ligger jeg og tænker, og jeg kan ikke få ro oppe fra øverste etage. Mine tanker er et stort rod der bare larmer, og jeg tænker på alt i mellem himmel jord.
Det kan godt resulterer i at jeg kun får 3-4 timers søvn i løbet af natten.

Er der nogen der har oplevet noget a la det samme? Og har en eventuel løsning på problemet? - udover at drikke alkohol eller ryge godnatjoints.

//Moelleren out

Medlem

du kan evt prøve med Baldrian fra Matas.. Jeg har selv brugt dem før, med effekt.. ikke overvældende eller noget..
Derudover kan du også prøve at springe røgen over en weekend, og tjekke om der er nogen forskel ?
Har selv oplevet det samme, jeg bed dog bare i det sure æble og nu er min søvn rytme rigtig rigtig fin :)

Medlem

jaaa. ellers hvis du har timer på dit fjernsyn sæt den på 30min. og luk øjene. altid godt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er du afhængig og har du været det i længere tid? Søvnbesvær er den mest almindelig bivirkning at opleve hvis man stopper efter et længere hash(mis)forbrug.

Junior medlem

Arthur Spooner skrev:
Er du afhængig og har du været det i længere tid? Søvnbesvær er den mest almindelig bivirkning at opleve hvis man stopper efter et længere hash(mis)forbrug.

Jeg kan overhovedet ikke kategoriseres som afhængig eller noget derhen af :)

Velkrim skrev:
du kan evt prøve med Baldrian fra Matas.. Jeg har selv brugt dem før, med effekt.. ikke overvældende eller noget..
Derudover kan du også prøve at springe røgen over en weekend, og tjekke om der er nogen forskel ?
Har selv oplevet det samme, jeg bed dog bare i det sure æble og nu er min søvn rytme rigtig rigtig fin :)

Hvad koster sådan noget baldrian? Og har det eventuelle påvirkninger?

Medlem

Geografisk sted: København
Slås selv med noget søvnbesvær, især med at falde i søvn, så jeg har bestilt noget Melatonin, som jeg har fået anbefalet af mange tidligere misbruger, cannabis som andre sjove ting.

Google er din ven :)

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Prøv med Phenagan! Det er et antihistamin der virker sløvende og er i håndkøb :)
For mig virker de LANGT mere effektivt end både melatonin og baldrian. Og hvis du virkelig ikke kan sove så kunne du supplere pheneganerne op med et par genstande. Alkohol forstærker den sløvende virkning phenagan har.

Junior medlem

Jeg tror jeg vil prøve melatonin i første omgang. En kammerat har også anbefalet det til mig...

Men tak for rådene folkens, melatoninen ikke holder, begynder jeg bare en blandingsmisbrug af de produkter har i nævnt xD

Medlem

Skriv endelig (hvis du har lyst) om hvordan det virker ovs:)

Phenagan har nu også en del bivirkninger, (hvad jeg har læst mig frem til)

Men er det noget du benytter dig af hverdag? :)
Kunne godt være man skulle prøve det :).

Medlem

bare lige for at være helt 100 % sikker hvis jeg skulle få brug for det:
Er det Phenergan vi snakker om ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Velkrim skrev:
bare lige for at være helt 100 % sikker hvis jeg skulle få brug for det:
Er det Phenergan vi snakker om ?

Ja, det er Phenergan med indholdsstoffet prometazin!

@Moelleren: Har du prøvet at opretholde en normal rytme i weekenden, som du gør det i hverdagene? Altså at lade være med at sove de der 10-12 timer bare fordi du kan?

Jeg har selv samme "problem" efter en weekend med en enkelt bønne eller ti(det er jo egentlig ikke noget problem, men bare en følgevirkning, da jeg selv er herre over det og bare ka´ lade være med at ryge. Simpelt!)

Gør hvad du synes er korrekt for dig selv, men at begynde at fråde syntetiske stoffer som prometazin bare fordi du ikke lige kan falde i søvn i samme sekund du lægger dig til at sove, synes jeg lyder temmelig obskurt, selvom jeg også selv har været ynkelig på netop det område.
Især med prometazin da man(læs: jeg) helt sikkert kan mærke en irriterende døsighed hele dagen efter - mere end en uskyldig afklingende cannabisrus kan formå.
Man kan måske ikke mærke den sløvende virkning så tydeligt når man er tjaldskæv, men selv i 2-3 meter høje bølger kan jeg nærmest sidde og sove i min prometazin-rus, når jeg er på havfiskeri(prometazin virker også mod transportsyge). Men jeg bli´r ikke søsyg LOL

Hvis du ikke er afhængig af tjalden på nogen måde og kun ryger i weekenden, så vil jeg sgu næsten vædde en årsløn på at du "bare" skal holde dine gå i seng/stå op tider, som var det en hverdag!

Junior medlem

CannaChem skrev:

@Moelleren: Har du prøvet at opretholde en normal rytme i weekenden, som du gør det i hverdagene? Altså at lade være med at sove de der 10-12 timer bare fordi du kan?

Jeg har selv samme "problem" efter en weekend med en enkelt bønne eller ti(det er jo egentlig ikke noget problem, men bare en følgevirkning, da jeg selv er herre over det og bare ka´ lade være med at ryge. Simpelt!)

Gør hvad du synes er korrekt for dig selv, men at begynde at fråde syntetiske stoffer som prometazin bare fordi du ikke lige kan falde i søvn i samme sekund du lægger dig til at sove, synes jeg lyder temmelig obskurt, selvom jeg også selv har været ynkelig på netop det område.
Især med prometazin da man(læs: jeg) helt sikkert kan mærke en irriterende døsighed hele dagen efter - mere end en uskyldig afklingende cannabisrus kan formå.
Man kan måske ikke mærke den sløvende virkning så tydeligt når man er tjaldskæv, men selv i 2-3 meter høje bølger kan jeg nærmest sidde og sove i min prometazin-rus, når jeg er på havfiskeri(prometazin virker også mod transportsyge). Men jeg bli´r ikke søsyg LOL

Hvis du ikke er afhængig af tjalden på nogen måde og kun ryger i weekenden, så vil jeg sgu næsten vædde en årsløn på at du "bare" skal holde dine gå i seng/stå op tider, som var det en hverdag!

Det er ikke fordi jeg sover 10-12 timer i døgnet i weekenderne. Sover stadig de obligatoriske 7-8 timer, som regel, men sover nok på nogle andre tidspunkter af døgnet.
Og hvis mit problem, var at der gik en halv til en time, før jeg fald i søvn, så var det jo intet problem. Men nogengange kan jeg ligge i mere end 3 timer.

Og IGEN IGEN, hvis det bare var en almen rastløshed i kroppen, var problemet jo heller ikke så stort.
Men min hjerne kører og jeg kan under ingen omstændigheder få ro. Hjernen kører lidt a la det her: "Gad vide om der findes liv på Jupiters måne Europa, og hvis der gør, er det så intelligent liv? hvorfor tænker jeg egentligt over det? Men apropos Europa, gad vide om kontinentet Europa nogensinde bliver en samlet nation?" <-- Sådan kører det... All the fucking time. Og det er UMULIGT at få fred!

Men jeg cruiser ned på det nærmeste apotek imorgen og ser efter Melatonin.

Der kommer selvfølgelig update på om det har hjulpet ;)

Medlem

Man skal vidst have recept på Melatonin herhjemme, men den recept kan vidst få ret nemt
Jeg har lige modtaget mine 3mg piller, føler mig en smule stresset og har prøvet og ligge mig og falde i søvn dog forgæves trods jeg er pænt træt, så nuppede 2x 3mg, det er godt og vel 1½ time siden, ingen effekt, men tålmodig er en dyl som man siger:)

Senest rettet af MFS 13 okt 2010 22:53, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

MFS skrev:
men tålmodig er en dyl som man siger:)

Eller... ;)

Medlem

Med nogle ting her i livet :)
tilbage til melatoninen; er begyndt at få lyst til at ligge mig ned nu, men intet ''wow'', er blevet træt, og vel kvalificeret som mildt søvndyssende middel

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
har det samme problem

hvis jeg ik er virkelig træt får jeg det sygeste tankemylder når jeg prøver at sove, nye mærkelige tanker dukker op hver gang jeg har haft held med at skubbe de forrige væk og sådan kan det blive ved i timer

har fucked så mange aftaler uddannelser og andet fordi jeg ik har kunne sove før 2-3 timer før jeg skulle op igen og derfor har været for træt til at gøre de ting som jeg skulle

de sidste uger hvor jeg ik har haft job eller andet at stå op til er det endt men jeg er gået iseng ved 6-7-8 tiden om morgenen fordi jeg ik bliver træt nok til bare at ligge mig ned og falde i søvn , og det er pænt fuckt for er ved at blive vant til det nu så når jeg så får noget at lave så er min døgn rytme fuldstændig smadret

det hjælper en del at lade fjernsynet kører og prøve at lytte til de lyde de giver uden at tænke videre over dem, det kan nogle gange holde tankerne væk for mit vedkommende

Dedikeret medlem
Brugeravatar

melatonin er jo et hormon, der allerede befinder sig i din krop.
Du skal nok ikke regne med et "wow" kick af det.
Men synes også du skal bide i det sure æble, og lade være med at bruge søvndyssende midler i hverdagen (men baldrian, kamillete osv går nu nok :D). Kan selvfølgelig godt forstå det, hvis du har haft det sådan i noget tid, og det er jo helt op til dig selv :)

Edit:
Det jeg egentlig ville sige (hvis min stonerhjerne da ville snøvle sig sammen til det), er at det er bedre, hvis du finder ud af hvorfor du har søvnbesvær, i stedet for at bruge medikamenter.
Som regel er det noget psykologisk, som hvis du er stresset i hverdagen el. lignende.

Medlem

Tror det er den enkles vurdering og vælge om man vil benytte sig af sovemedicin eller søvndyssende, men jeg er helt enige i det er noget man bør undgå så meget som muligt, ellers bliver det hurtigt en del af hverdagen, der er da også personer som har stort behov for det.
I mit tilfælde var det bare en pause med røgen som gjorde jeg skulle have noget at sove på, for har det med at komme for sent i seng, og så vælger jeg tit at holde mig vågen til aften efter, så jeg ikke sover over mig.
Melatoninen har jeg dog lagt på hylden, men tror der mange som har glæde af det.
Ja overvejer selv noget meditation (ved det lyder ''specialt''), Men tror de fleste tilfælde er det uro, en stresset hverdag ovs, eller som jeg selv, har alt for meget at tænke på og tænker ofte meget negativt og som i ved, så tænker man mest på det når man har tid = om aften :)

Dedikeret medlem

MFS; Jeg er meget enig i det du skriver. Personligt virker melatonin godt på mig, men jeg har generelt heller ikke søvnproblemer (det skulle da lige være at jeg sover for meget).
Melatonin virker ikke som sådan søvndyssende eller beroligende, så jeg tvivler på at det vil have den store effekt, hvis problemet er tankemylder. Det har dog virket godt for mig, når jeg har skullet sove uden egentlig at være træt. Det giver en "naturlig" træthedsfornemmelse.
Dog synes jeg virkningen er rimelig kort, så man skal lægge sig til at sove umiddelbart efter man har taget melatoninen, hvis man vil undgå at misse sit "søvn-vindue".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]