Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Матери России
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer ved at nolle hash ud med et rivejern.
Min roomie og jeg har brugt rivejern i 3~4 måneder nu. Inden for de seneste to måneder er vi gået over til en lille model fra Tigerbutikken.
Billede
(I øvrigt også en genial mixerbakke, den har holdt lige så længe som rivejernet nu!)

Mange der har set os nolle på rivejernet har bemærket at der sidder en del hash tilbage på selv rivejernet når man er færdig. Det sker for det første kun med blød hash, og faktisk er det slet ikke så stort et problem, for det er altid den samme mængde hash der kommer til at sidde tilbage. D.v.s. når du noller på det næste gang, så tager du noget af det forrige hash med af igen.
I sidste ende er rivejernet altid vores backup når vi ikke har mere hash og skal ud at købe nyt. Så renser man rivejernet, laver en ordentlig joint, og så er det ellers bare afsted ud på Staden.

Min roomie og jeg har det med at blive virkeligt akademiske når vi ryger, så vi har selvfølgelig brugt lang tid på at finde ud af om det blot var hurtigere at nolle på et rivejern, (Jeg kan nolle for 600kr. 110'er helt fint ud, på cirka 3 minutter. Eller sagt på en anden måde; et miks til en to-smøgs joint tager under ti sekunder at nolle ud til.) eller om det også var bedre i forhold til at ryge selve jointen.
Vi har en kammerat der har røget i noget der minder om hundrede år. Vi anser ham normalt for guruen når det kommer til joints rulning. Han går meget op i at conet er lavet ordentligt og at hele processen generelt er gjort 110%. Det har vi selvfølgelig taget til os. I starten oponerede han dog meget mod rivejernet, men da han selv fik lov at prøve opdagede han med det samme hvor hurtigt det gik, og bagefter hvor godt en joint lavet på så fint nollet hash, rent faktisk brænder. Ofte er der ingen grund til at rette jointen til imens man ryger, hvad jeg godt synes der kan være ved den almindelige måde at nolle på. (Gave-metoden)

Nu kommer den, i hvert tilfælde for os, store overraskelse så. Man bruger meget mindre hash!
Vores klumper holder væsentligt længere og det er synligt at der er meget mindre i mixerbakken. Vi laver altid to-smøgs joints, og vi bruger ikke særligt meget hash til dem.
Jeg kan sagtens ryge en joint lavet på hash der er nollet helt almindeligt ud, lavet af og til en gammel rotte i faget, (altså med masser af hash i) men jeg bliver nu ikke væsentligt skævere af den grund. Jeg tror at man ved gave-metoden lader væsentligt mere hash gå til spilde. Enten brænder det ikke hash-klumperne hele vejen igennem eller også kan man bare ikke udnytte dem lige så godt når man får klumperne på een gang, i modsætning til at hashen ellers er spredt jævnt ud i hele mixet.
Uanset hvad er det vores klare erfaring at det virker langt bedre.

Har andre prøvet at bruge rivejern til at nolle ud med? Hvad er jeres erfaringer? Er der ulemper ved metoden?
Jeg er klar over at nogle af jer nok sidder og tænker at det altid er bedst at gøre alt i hånden, men faktum er at du ikke kan nolde hverken lige så hurtigt eller lige så fint ud i hånden. Du kan fortælle mig at du godt kan li' at få gaverne når du ryger, men jeg har i hvert tilfælde overbevist et par stykker nu, om at det er bedre på rivejern. På trods af manglen af gaver.
Det kan aldrig skade at eksperimentere lidt..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hvor er kærligheden spørger jeg bare? Ej, lyder da som en smart løsning, hvis man har travlt med komme til ryge ikke mindst. Hvis du med gaver, mener steder i jointen hvor der er ekstra meget hash, så er det ikke noget jeg har erfaret med mine joints....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
At nolle ud er da det der tager mindst tid og er mindst besværligt syndes jeg.
især hvis det er sådan noget lidt hårdere hash.

Men hvad gør du når du får fat i noget super slasker ? :D
Det er jo ikke lige med alt tjald det der kan betale sig,
tror det er bedst på en tør standard men hvem ryger også sådan noget ?

ja "gaver" store noller ? de må da slet ikke være der i min joint, det er sådan
nogle der brænder og falder af og laver glødepletter på mit tøj :)
Plejer at nolle fint ud så jeg ved der ikke har samlet sig mere et sted..

desuden gør det tit også at den brænder skævt din joint, og det er jo klart.

hvorfor ikke bare nolle normalt ud ?
er sikker på i bruger lige meget hash du :)
Det kan være fordi noilerne bliver "revet" anderledes og ligner de fylder mere eller mindre,
det kan være så meget, det kan også være i først har opdaget nu at man ikke behøver så meget hash
altid for at blive skæve ;)

Prøv at lav en joint hvor i noller ud med fingrene, sørg for der er ligeså meget hash som der er
når i noller med rivejernet, ( ev.t vej det hvis i har muligheden ) ryg og bedøm.
jeg tror i mærker nogenlunde det samme :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hedder du patrik, eller michael? Eller ryger med nogle der gør?

Mega mærkeligt at vi har diskuteret det her, og han har samme rist!

Medlem

har selv gjort det en årgang, men gik sku fra det igen, ved ikke rigtig hvorfor. Det er fandens smart ja hvis man har lidt travlt eller bare ikke orker og noller.
Hvis det er blød hash kan det evt lige putte det 1min i fryser, så sku det være hårdt nok til at give en omgang

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Матери России
Manze skrev:
Hedder du patrik, eller michael? Eller ryger med nogle der gør? [...]
Nej, det gør jeg ikke. :)
Vi har haft det en del med på Staden dog..

eskapisme skrev:
hvorfor ikke bare nolle normalt ud ?
er sikker på i bruger lige meget hash du :)
Det kan være fordi noilerne bliver "revet" anderledes og ligner de fylder mere eller mindre,
det kan være så meget, det kan også være i først har opdaget nu at man ikke behøver så meget hash
altid for at blive skæve ;) [...]
De ligger selvfølgelig tættere fordi de er helt fine (læs: pulver), men der bliver brugt markant mindre, for alt andet lige skulle vi ha' brug for mere, jo mere vi røg, men vi har blot konstateret at de samme klumper i den samme kvalitet holder længere.
Prøv det. I det mindste bruger du ikke mere, og bliver ikke mindre skæv, så det er da klart et forsøg værd.

eskapisme skrev:
Prøv at lav en joint hvor i noller ud med fingrene, sørg for der er ligeså meget hash som der er
når i noller med rivejernet, ( ev.t vej det hvis i har muligheden ) ryg og bedøm.
jeg tror i mærker nogenlunde det samme :)
Det bliver svært at vurdere, så skal man ryge dem simultant måske?
Men som skrevet ovenfor holder klumpen længere.

På den anden side kan det også bare være at vi er så sent lærde i faget at vi har valgt at lave det "new skool", når vi kom for sent til "old skool" metoden, og nu gør vi oprør... Eller et ell. andet?
Vi rister også smøger i mikro'en. Vi er en slags rygernes punkere - vi skider på hvordan I gamle i faget gjorde det.
Nej, jeg ved det ikke. Det er altid sjovt at eksperimentere når man er skæv, vores ekperimenter går ofte ud på at optimere alt muligt. Nogle blir' sofa-skæve, andre blive sådan lidt autistiske I ved.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fantastisk tråd. Jeg kan godt lide i har gjort jer så mange overvejelser omkring det. Så tak for at gøre min onsdag lidt sjovere :) .

Og jeg vil give jeres rivejerns-metode et forsøg næste gang jeg sidder med en hård klump.

Peace

Medlem

Citat:
Min roomie og jeg har det med at blive virkeligt akademiske når vi ryger, så vi har selvfølgelig brugt lang tid på at finde ud af om det blot var hurtigere at nolle på et rivejern

meget akademisk :D

har faktisk prøvet jeres metode, dog synes jeg blot hashen forsvinder (dvs sidder fast på rivejernet). kunne være jeg skulle se lidt nærmere på det.

Dedikeret medlem

Citat:
har faktisk prøvet jeres metode, dog synes jeg blot hashen forsvinder (dvs sidder fast på rivejernet). kunne være jeg skulle se lidt nærmere på det.

Citat:
faktisk er det slet ikke så stort et problem, for det er altid den samme mængde hash der kommer til at sidde tilbage. D.v.s. når du noller på det næste gang, så tager du noget af det forrige hash med af igen.

The Quotinator strikes again...

Medlem

den kommentar læste jeg godt, men det jeg mener er at al hashen bliver siddende. kan dog ikke huske hvor fint mit rivejern var.

Medlem
Brugeravatar

tak for tråden :D den havde jeg sgu ikke lige tænkt på med rivejern

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har en ting at tilføje:
Billede

Så siger det bare *knas* *knas* krøllebølle, færdig!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^Det er bare lidt noget rod med hash...

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej.
Ikke hvis man har en kvalitets grinder.
Så virker det ganske fint. Så længe man ikke putter "gummihash" i den, får man et perfekt resultat. Og det tager, under 10 sekunder.

Medlem
Brugeravatar

Obama skrev:
Nej.
Ikke hvis man har en kvalitets grinder.
Så virker det ganske fint. Så længe man ikke putter "gummihash" i den, får man et perfekt resultat. Og det tager, under 10 sekunder.

det har du faktisk fuldstændigt ret i !,

køb en metal griner med sådan en skrue arm på :D de plejer at være gode :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har haft lige præcis den grinder - og det virker, de første 15 gange. Så sætter hashen sig på kanten og grinderen bliver svær dreje, til sidst umulig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Manze: Gør dig klar til en revolution, hvis du holder grinderen rigtigt, altså ikke vender den på hovedet, men holder den del med mindre diameter nederst når du drejer, så undgår du netop at hashen kommer op og sidde i kanten mellem de to dele af grinderen og wupti, perfekt grindet hash, og en grinder der fortsat dur!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tågen
Har både et rivejern, en plastic grinder og en nice metal grinder.
Men har sku altid brugt fingrene. det er sku da det hyggeligste. Især med skunk. :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Hampedyrker Newbie´n skrev:
Men har sku altid brugt fingrene. det er sku da det hyggeligste. Især med skunk. :mrgreen:

Så kommer ens fingre også til at dufte så skønt :D BONUS!

Junior medlem

Hampedyrker Newbie´n skrev:

Har overvejet det, men nu skal jeg også ned i tiger og lede efter et mini-rivejern :roll:

Jeg prøver helst ikke at bruge fingrene når det er skunk, det er hvad jeg bruger min grinder til.
Men synes også at have hørt/læst, at alt det gode bliver op ens fingre hvis min noller sin skunk i stedet for at grinde?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]