Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
bannet
Brugeravatar

hej drenge, jeg er ny her, og jeg synes allerede at det er et dejligt sted, men jeg har et problem, jeg ved ikke hvor stort det er, men jeg håber lidt på at nogle af jer kan hjælpe mig lidt her :)

jeg er 17, jeg har røget i snart 3 år, og jeg har kun min mor(min far er død), men jeg vil godt fortælle hende jeg ryger, men jeg kan ikke få mig selv til det, da hun er meget bange omkring det, da min far døde for et år siden af en overdosis herion, og har været misbruger næsten hele sit liv, og da min mor boede sammen med ham, var han jo langt væk på alle mulige drugs, hvor han også led af skizofreni og var voldig, en medlem af H.A. og faktisk brækkede han næsen på min mor da hun var gravid med mig. men det er ikke det, vidre til problemet.
Jeg vil fortælle min mor det, men hun er bange for at jeg vil ryge i et større stofmisbrug, hvilket jeg aldrig nogensinde gør, jeg har prøvet diverse ting, men er ikke fan af det, det er ting som coke, lsd osv. og jeg drikker ikke sprut, tager ikke stoffer, da jeg mener at jeg ikke har brug for det, og det er dumt, men jeg elsker at fyre en rigtig god joint 4-5 gange hver anden uge. og jeg vil fortælle min mor det, men hvordan gør jeg det? hun har busted mig før, 2 gange, hvor jeg har sagt til hende at jeg nok skulle stoppe, men jeg vil ikke holde det hemmeligt mere, sidst hun bustede mig, blev hun rigtig ked af det, ikke så meget sur, men rigtig ked af det, hun begyndte at græde, senere hen i løbet af ugen, tog vi en snak om det, hvor hun sagde at det var noget af det dummeste jeg kunne gøre, og hun ville blive rigtig, rigtig skuffet, hvis jeg gjorde det igen(nogle af jer kender det sikkert) men jeg ved hun vil blive ked at det og skuffet, og måske sur hvis jeg fortalte hende det, men jeg vil heller ikke holde det hemmeligt mere.

det skal siges at mig og min mor er meget tætte - mothers are angels <3

men hvordan kan jeg fortælle hende det, på en stille og rolig måde?
har i nogle forslag til hvordan jeg kunne gøre det?

håber at få svar af jer alle dejlige, weed heads :D dejlige sataner :D

Mvh Kenneth :peace:

(jeg ved ikke om det høre til her, eller om der er lavet andre tråde med sådan et relevant spørgsmål)

Medlem
Brugeravatar

Hvad grunden til at du vil fortælle hende det?

Er det fordi du vil skære ned på dit forbrug som lyder til at være et overforbrug eller er der andre grunde?

Du skal nok gøre dig visse overvejelse, hvis du ikke ar tænkt dig at stoppe. Efter som din mor siden du ikke er myndig vil kunne sætte dig i et misbrug center. Nogen gange er det bedre at sige visse ting, når man ikke bor sammen længere, da det kan gøre konflikten mindre, fordi begge parter har et frirum hvor man kan trække sig tilbage til.

bannet
Brugeravatar

TAP skrev:

Er det fordi du vil skære ned på dit forbrug som lyder til at være et overforbrug eller er der andre grunde?

Du skal nok gøre dig visse overvejelse, hvis du ikke ar tænkt dig at stoppe. Efter som din mor siden du ikke er myndig vil kunne sætte dig i et misbrug center. Nogen gange er det bedre at sige visse ting, når man ikke bor sammen længere, da det kan gøre konflikten mindre, fordi begge parter har et frirum hvor man kan trække sig tilbage til.

ups jeg mente, 4-5 hver trejde uge, undskyld.
nej jeg vil ikke skære ned, da jeg ikke har et misbrug, dog elsker jeg at ryge, men nej, jeg har overhovedet ikke nogle former for misbrug, jeg kan sagtens holde styr på det, nogle gange holder jeg 1-3 måneders pause, uden problemer.

jeg vil fortælle hende det, fordi jeg er en ærlig person, og ikke vil lægge skjul på det længere, jeg hader at komme hjem og skulle være på værelset og have en mistanke om at min mor måske finder ud af at jeg er skæv osv. (jeg får ikke røde øjne, men jeg stammer i stemmen når jeg skæv, når jeg ikke er tryk ved sitionsionen)
det er mest det, og jeg kan også godt lide at ryge en lille pind så jeg får følsen af glæde og lykke i kroppen, når jeg er til et selskabs møde med familien, fordi jeg bliver så dejlig glad.
det er ikke fordi jeg har noget prøblem eller misbrug, jeg vil bare godt fortælle hende det istedet for hun skal finde ud af det.

Medlem

Geografisk sted: hulen
fortæl hende det som det er :) bare sig du ryger en gang om ugen så kan det være hun ikke siger så meget til det

jeg er selv 16 og fortalte faktisk selv at jeg røg til min mor igår :) og hun sagde det var oka bare det ikke medførte til alle mulige hårde stoffer :)

bannet
Brugeravatar

alexander27 skrev:
fortæl hende det som det er :) bare sig du ryger en gang om ugen så kan det være hun ikke siger så meget til det

jeg er selv 16 og fortalte faktisk selv at jeg røg til min mor igår :) og hun sagde det var oka bare det ikke medførte til alle mulige hårde stoffer :)

fedt ! så er mit spørgsmål bare, hvordan fortalte du hende det? :D

Medlem

jeg fortalte hende det sådan her havde en bong på værelset og nogle svampe så sagde hun jeg skulle tage og få noget hjælp så sagde jeg nej hvorfor få hjælp når jeg ikke har brug for det :D så sagde jég at jeg ikke tog svampe men ville have lov til at ryge ;) hehe

bare sig du ryger en smule og du kun ryger hash og intet andet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spørgsmål:
Hvordan kan jeg fortælle hende det, på en stille og rolig måde?

Svar:
alexander27 skrev:
jeg fortalte hende det sådan her havde en bong på værelset og nogle svampe så sagde hun jeg skulle tage og få noget hjælp så sagde jeg nej hvorfor få hjælp når jeg ikke har brug for det :D så sagde jég at jeg ikke tog svampe men ville have lov til at ryge ;)

Problem løst. Næste levende billede!

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jack Pot skrev:
Spørgsmål:
Hvordan kan jeg fortælle hende det, på en stille og rolig måde?

Svar:
alexander27 skrev:
jeg fortalte hende det sådan her havde en bong på værelset og nogle svampe så sagde hun jeg skulle tage og få noget hjælp så sagde jeg nej hvorfor få hjælp når jeg ikke har brug for det :D så sagde jég at jeg ikke tog svampe men ville have lov til at ryge ;)

Problem løst. Næste levende billede!

Det reddede sgu lige min aften, tak for det! :D

Medlem

hvordan dog det :)?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg stod engang i samme sted som dig. Da jeg også mener at de gamle har ret til at vide hvad jeg går og forbruger min fritid på nu hvor de har opdraget mig så godt :)

- Så en gang da jeg var hjemme og besøge de gamle på ferie sad jeg og fik en kop kaffe med hende, som så mange gange før når jeg har fortalt hvordan jeg klarer mig så langt væk fra hende.
Men fortalte hende så, at jeg havde noget at jeg gerne vil snakke med hende om, og at det var noget at jeg havde tænkt over i en lang tid.

Fortalte hende så at jeg røg cannabis og indtog psykedeliske substanser når lejligheden bød sig og jeg var samlet med de helt rigtige venner. Det skal lige fortælles at min mor har været indlagt på psyk med jævne mellemrum i en 8 års periode af min ungdom, og var derfor bange for at jeg vil få samme psykiske sygdomme som hende. Men gjorde det, at jeg forklarede hende i detaljer hvor at jeg stod i mit liv lige nu, gentog alle de gode præsentationer jeg havde opnået det sidste stykke tid, som modvægt for at jeg "tog stoffer".
Jeg er opvokset i en protestantisk kernefamilie, så det kom som et stort chok for dem. Men jeg har gennem de sidste mange år bevist at jeg ikke bliver styret af stofferne og deres følgevirkninger, men at jeg selv styrer mit liv! og de beslutninger jeg vælger.

Opsummeret :)
Prøv at find og saml de positive ting du har opnået, og de ting som din mor er meget stolt af dig over, og gentag dem flere gange, og hvordan at du har tænkt dig at klare dig videre i livet, uden at stofferne skal styre dig.

Vh
Obama

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out and about
Præsenter det på en måde, hvor du fremhæver de positive sider ved dit forbrug. Min mor kender til mit fobrug af psykedeliske stoffer. Hun kender de af mine venner der dyrker cannabis og hun har set hvilke planter, jeg har i min lejlighed.
Hun er stolt af, at jeg har overvejet mit forbrug og ikke kaster mig hovedkulds ud i kemiske substanser men stort set holder mig til det, jeg selv kan dyrke eller finde i naturen. Det synes hun er spændende. Vær ærlig, tal godt for din sag.

Hvis begge dele er vigtige for dig, altså din mor og så dit forbrug af cannabis, så burde det komme helt naturligt. Det er bare meget vigtigt at vise, hvor velovervejet, du er omkring det. Hvis du ligner en 12-årig med livets første dåsebajer i hånden, vil hun ikke kunne tage det seriøst...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Brug søgemaskinen, der er masser af gamle tråde med gode tips og tricks til at få fortalt sine forældre om rygesituationen. Når det så er sagt, så synes jeg personligt, at det er tidligt at have et fast forbrug af cannabis. Du er 17 år, og din hjerne er ikke færdigudviklet, så du sløver dig selv mere end hvad godt er.

bannet
Brugeravatar

tak søde drenge :D
jeg fortalte hende det her imorges, hun tog det ganske pænt, jeg nævnte alt det positive ved det, og jeg fremlagde det på en rigtig god måde.
virkelig, tusind tak alle sammen, i gav mig viljen og styken, og modet til det :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
WeedHead skrev:
tak søde drenge :D
jeg fortalte hende det her imorges, hun tog det ganske pænt, jeg nævnte alt det positive ved det, og jeg fremlagde det på en rigtig god måde.
virkelig, tusind tak alle sammen, i gav mig viljen og styken, og modet til det :D

Nice. Jeg elsker at høre om ærlige mennesker. De fleste forældre har jo også selv røget en pind i ny og næ.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
"Trådstarter: Velkommen til en nemmere tilværelse!

Junior medlem

Hvad sagde hun så :D

bannet
Brugeravatar

jeg siger tusind tak for en rigtig god velkomst :D

hun blev først mundlam, så sagde hun at jeg kunne vælge imellem cannabis eller alkohol, og hvis det var det jeg ville, og jeg kunne holde styr på det, og kun holdte mig til cannabis, så var det iorden, men hun er dog stadigvæk en del skuffet.
men jeg drikker heller ikke sprut længere, eller tager andre stoffer, som før, da jeg respektere hendes valg, og jeg føler at jeg kan holde mere styr på cannabis end alkohol, og jeg kan bedre lide en hash-rus, end en alkohols-rus, men jeg har spurgt hende, om det var iorden at jeg købte en champange i ny og næ, og drikke, til fester, eller en anden festlig begivenhed, og det var helt iorden :D
så nu holder jeg mig til cannabis og kaffe :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
På trods af nogle af de omstændigheder andre allerede har kommenteret, sender jeg dig et stort high-five for at samle modet til at fortælle det :)

For kort tid siden stod jeg i selv samme situation, dog er jeg et par år ældre og var alligevel på vej væk fra den trygge redde (igen). Jeg ville også selv have spurgt psy til råds, men her kom det af sig selv :)

Som Obama sagde: Velkommen til en nemmere tilværelse :) Det er min i hvert fald blevet :)

Held og lykke i fremtiden, og husk: keep it green :joint:

Dedikeret medlem

- Ups, slet :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
WeedHead skrev:
TAP skrev:

ups jeg mente, 4-5 hver trejde uge, undskyld.
nej jeg vil ikke skære ned, da jeg ikke har et misbrug, dog elsker jeg at ryge, men nej, jeg har overhovedet ikke nogle former for misbrug, jeg kan sagtens holde styr på det, nogle gange holder jeg 1-3 måneders pause, uden problemer.

jeg vil fortælle hende det, fordi jeg er en ærlig person, og ikke vil lægge skjul på det længere, jeg hader at komme hjem og skulle være på værelset og have en mistanke om at min mor måske finder ud af at jeg er skæv osv. (jeg får ikke røde øjne, men jeg stammer i stemmen når jeg skæv, når jeg ikke er tryk ved sitionsionen)
det er mest det, og jeg kan også godt lide at ryge en lille pind så jeg får følsen af glæde og lykke i kroppen, når jeg er til et selskabs møde med familien, fordi jeg bliver så dejlig glad.
det er ikke fordi jeg har noget prøblem eller misbrug, jeg vil bare godt fortælle hende det istedet for hun skal finde ud af det.

hvornår kommer så den dag hvor du vil være skæv til et selskabsmøde foran hele din familie ? som du skriver du godt kan lide, vil lige fortælle dig at hun nok når den dag kommer vil tro at du har et misbrug af hash ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]