Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 08:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 386 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Næste
Forfatter besked
Medlem

Noget helt andet, er det farligt at gå ind til en ko og dens unge? En fårmark eller på en mark hvor der er heste? Tænker på om dyrene er en trussel? :p

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Der er som regel ikke noget at være bange for.
Hvis der er en tyr eller hestene måske er meget urolige så ville jeg ikke gå ind medmindre man har kendskab til ladbrugsdyr :)

Desuden behøver du ikke vente på første nattefrost, de er allerede fremme nu :)

Hvis du læser lidt mere på forrige side så står der mere om nattefrost, forhold osv ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Aldrig stil dig bag en hest. Og en ko bevæger sig fucking langsomt, så den burde ikke være noget problem. Du burde godt kunne smadre en ged, hvis nu den skulle blive en trussel.

Junior medlem
Brugeravatar

Drengene og jeg har for nylig været nede et par marker nær mit hus. Vi fandt et par stykker men undlod at plukke dem da de var forholdsvis små :( . Men planen er da helt sikkert at snarest muligt komme ned og se om der er kommet nogle flere dernede :) . Vi giver dem lige en chance for at komme frem :D :rocking: .

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
ja hvis folk allerede kan finde nogle små nogle nu, må det helt klart være i løbet af ugen eller den kommende weekend, giv dem lidt tid at vokse i, så er udbyttet større :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Krimse skrev:
Aldrig stil dig bag en hest. Og en ko bevæger sig fucking langsomt, så den burde ikke være noget problem. Du burde godt kunne smadre en ged, hvis nu den skulle blive en trussel.

HAHA! Din kommentar fik mig til at spytte cola ud over hele skærmen! :D
Kan lige forestille mig at jeg kommer ud til min mark, og ser en person tæve en ged.. :mrgreen:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Jeg var ude igen idag i 3 timer på 3 forskellige marker, i et håb om at finde SN. Men intet held desværre.
Jeg fandt en mark med 2 heste, og den lå inde i en skov og det var et ret godt spot, da man ikke kunne se ind på marken.
Der er så elektrisk hegn, men jeg kunne lige rulle mig igennem. Jeg får så rest mig op, og ser den ene hest (moderhesten vil jeg gætte på) komme stille og roligt hen til mig, og fodre den lidt med græs. Længere tilbage er der et føl, der bare står og glor på mig. Begynder så min søgen, og ser op et kort øjeblik, da føllet kommer galoperende hen imod mig og jeg aner ikke hva jeg skal gøre. kan ikke bare løbe ud, på grund af hegnet.
Så jeg prøver bare at stå helt stille. Den kommer så hen til mig og begynder at trampe med sine forben, og rykke voldsomt rundt med hovedet. Den vidste sikkert hvad jeg var ude på, at nakke dens svampe! Jeg prøver så at give noget græs, men den vil ikke tage imod det. Prøver så stille og roligt at liste mig tilbage fra hvor jeg kom fra, men føllet fulgte efter mig, og lavede stadig voldsomme bevægelser med hovedet. Der gik panik i mig og jeg vendte mig om og LØB, kastede mig ned på jorden og rullede mig ud.
Jeg hader heste!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
LIB skrev:
Jeg var ude igen idag i 3 timer på 3 forskellige marker, i et håb om at finde SN. Men intet held desværre.
Jeg fandt en mark med 2 heste, og den lå inde i en skov og det var et ret godt spot, da man ikke kunne se ind på marken.
Der er så elektrisk hegn, men jeg kunne lige rulle mig igennem. Jeg får så rest mig op, og ser den ene hest (moderhesten vil jeg gætte på) komme stille og roligt hen til mig, og fodre den lidt med græs. Længere tilbage er der et føl, der bare står og glor på mig. Begynder så min søgen, og ser op et kort øjeblik, da føllet kommer galoperende hen imod mig og jeg aner ikke hva jeg skal gøre. kan ikke bare løbe ud, på grund af hegnet.
Så jeg prøver bare at stå helt stille. Den kommer så hen til mig og begynder at trampe med sine forben, og rykke voldsomt rundt med hovedet. Den vidste sikkert hvad jeg var ude på, at nakke dens svampe! Jeg prøver så at give noget græs, men den vil ikke tage imod det. Prøver så stille og roligt at liste mig tilbage fra hvor jeg kom fra, men føllet fulgte efter mig, og lavede stadig voldsomme bevægelser med hovedet. Der gik panik i mig og jeg vendte mig om og LØB, kastede mig ned på jorden og rullede mig ud.
Jeg hader heste!

- nu ikke for at være grov eller ond af nogen form, men - NEEEEEJ HVOR GAD JEG GODT HA SET DET :D ! ... det er et føl du snakker om :D ? men tror da man får nogle mærkelige tanker men en hest ville altså aldrig gøre et menneske fortræd med vilje, så tror sq bare den ville leje lidt :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det går sku da godt med årets jægere.
De tæver geder og bliver jagtet af miniheste!

Må jeg komme med jer engang? :D

Junior medlem

Nej tror heller ikke den ville gøre noget, men blev mega bange for dens sindsyge bevægelser.
Ja, det var et føl. Eller ihvertfald en minihorse.

Virsual Mind: Ja tak, jeg går desværre alene rundt og leder, så du er velkommen :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Den havde nok allerede spist de svampe der var på marken ;)
Men næste gang, så prøv at stikke hånden hen og kæl den lidt på " snuden "
det kunne jo være den bare var glad og fjollet over der kom lidt selskab :D

Jeg plejer altid lige at prøve at komme i kontakt til dyrene inden jeg går ind i en fold,
om det så er for at lede efter svampe eller ej, på den måde kan man tit få en fornemmelse
af hvor velkommen man egentlig er.

Junior medlem

Jeg prøvede også at snakke stille og roligt til den, og række hånden hen mod den, men så lavede den de bevægelser med hovedet. Jeg var ihvertfald ikke velkommen. :D
Skal ihvertfald ikke ind på nogle marker med dyr mere. Tidligere idag var jeg også inde hos nogle får, og de begyndte at mæææ som gale.

Medlem
Brugeravatar

måske er det nogle fascistiske dyr udsendt regeringen med det ene formål at holde dig væk fra svampe? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så mæææh igen. Så kan de lære det de små svin!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
blev du så helt lam ?
jeg er så morsom !!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil nærmere kalde dig toasted :P

Mht de marker der stadig går dyr, vil jeg umiddelbart mene at de områder på marken der er meget brugt op vil være gode spots at finde dem. Køer skifter område efter et par dage, så de gamle områder vil være gnasket ned så græsset er kort og gammel lort til at gøde basserne eksra.

Jeg vil selv lige holde øje med om det bare er tilfældigt eller ej :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Man kan godt stille sig bag en hest, medmindre den ikke føler sig tryg, og jo en ko kan løbe stærkere end man tror.

Junior medlem
Brugeravatar

LIB skrev:
Jeg hader heste!

2 heste på én mark er heller ikke særlig meget. Grunden til, at SN som regel findes på marker med kreatur, skyldes formentlig at lorten fra dyret funger som en slags "gødning". 2 heste skider dog ikke særlig meget, og det er også begrænset hvor meget græs de kan klippe, da marker med lavt græs klart er bedst, da svampene er nemmest at spotte.

Så mit råd er det samme som Visual Mind's svar. Find en mark med masser køer! Gerne en ur gammel mark. Bemærk at marker ved skovkanten sjældent dyrkes, da jorden ikke er særlig dyrkbar. De står tit som brakmarker eller med kreatur. Det, at marken ikke er blevet dyrket i en lang række år, giver svampene mulighed for at vokse og sætte sporer år efter år.

Har nogle herinde haft meget held med marker, hvor heste har gået/går? For så kender jeg da lige et par spots, som skal tjekkes ud inden for den nærmeste fremtid! :wink:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det sted som jeg engang var..
Citat:
2 heste på én mark er heller ikke særlig meget. Grunden til, at SN som regel findes på marker med kreatur, skyldes formentlig at lorten fra dyret funger som en slags "gødning". 2 heste skider dog ikke særlig meget, og det er også begrænset hvor meget græs de kan klippe, da marker med lavt græs klart er bedst, da svampene er nemmest at spotte.

Så mit råd er det samme som Visual Mind's svar. Find en mark med masser køer! Gerne en ur gammel mark. Bemærk at marker ved skovkanten sjældent dyrkes, da jorden ikke er særlig dyrkbar. De står tit som brakmarker eller med kreatur. Det, at marken ikke er blevet dyrket i en lang række år, giver svampene mulighed for at vokse og sætte sporer år efter år.

Har nogle herinde haft meget held med marker, hvor heste har gået/går? For så kender jeg da lige et par spots, som skal tjekkes ud inden for den nærmeste fremtid! :wink:

Hey jeg var på en hestemark sidste år..
Græsset var ikke særlig højt, og der var massere af svampe, de var dog ikke særlig store så vi havde nok været ude for tideligt..
Det kommer ikke til at ske i år, da jeg og mine m8 nok tager derud næste week...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Så er vejret da begyndt at ligne noget her nord på :). Og var ude at gå en laaang tur i skoven idag hvor jeg så nogle utrolig smukke Amanita Muscaria, mere velskabte kunne de ikke se ud :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 386 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]