Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 06:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa. Jeg er en fyr på 21, som har røget hash næsten hver dag i et år nu (uden "problemer") Men her den sidste ugen tid kan jeg slet slet ikke ryge. Jeg ryger oftest bong, og plejede at kunne tage nogle store hovede (syntes jeg selv (0,8g)) Men nu kan jeg ikke engang tage et helt sug, uden at begynde og hoste helt ekstremt meget! Altså virkelig krafitge host, og nogle gange fortsæter jeg i over en halv time. / jeg kan altså ikke ryge længere, og har nu ikke været skæv i over en uge, fordi det simpelthen er umuligt at ryge det.
MEN jeg kan godt ryge cigaretter?

Jeg er rigtig god til at mix, så det kan ikke være det.

Nogle der ved hvad der er galt? om der kan gøres noget ved det? om jeg bliver nød til at stoppe helt, og evt. gå over til oral indtagelse?

på forhånd tak for hjælpen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Bong er ret hårdt for lungerne, så prøv at rulle en joint istedet, det kan være det går lidt bedre med dem, især hvis du tager lidt mindre hiv af den. Det er jo ikke en konkurrence om at ryge de største hoveder :)

Junior medlem

Nomad skrev:
Bong er ret hårdt for lungerne, så prøv at rulle en joint istedet, det kan være det går lidt bedre med dem, især hvis du tager lidt mindre hiv af den. Det er jo ikke en konkurrence om at ryge de største hoveder :)

Det er desværre det samme...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Lyt til din krop og vær "glad" for de signaler som den sender. Det er der en grund til!
Selvom man hoster meget og klumperne både er grønne, brune og sorte om morgenen, så sidder der stadig meget lort tilbage i luftvejene efter 1 år på bong med 0.8 g´s hætter.
Det er vel egentlig heller ikke så svært at fornemme at der er ét eller galt med sådan en hoste, selvom man håber på det bedste og måske fornægter sandheden, da den kan være ilde hørt?

Du kan vælge at ryge, men du kan også vælge at holde en lille pause for at få halsen på ret køl igen...

Hvad fortæller din samvittighed og intuition dig?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Indikere blot at dit bong forbrug er for meget. Prøv at ryg joints i stedet for? Held og lykke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
har røget bong i nogle år nu, mine lunger brokker sig stadig ikke, udover mit eksempel kender jeg en der allerede har fået pumpet vand ud af lungerne 2 gange fordi han ryger bong. der er meget stor forskel på hvor godt ens lunger kan tåle det åbenbart, så lyt til signalerne, jeg kan ihvertfald høre på min kammerat der har været indlagt med slanger i lungerne at det ikke er en tur jeg har lyst til.

Junior medlem

Er hosteanfaldene altid kommet i forbindelse med rygning af samme klump tjald? (Eller har du prøvet forskellige evt. noget grønt?)

Det kan være du har fået fat i en klump med en eller flere grimme tilsætningsstoffer..

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Ja jeg tror også Neil Young har fat i noget. Dårlig klump, eller god klump med tilsætningsstoffer kan være ekstremt ubehageligt for lungerne. Du kan sågar være allergisk overfor nogle af tilsætningsstofferne.

Medlem

det lyder da mærkeligt hvis du aldrig før har haft problemet, det er hver gang du ryger og du siger du er god til mix, så jeg holder også lidt på at der er noget galt med din klump.

udover det forstår jeg godt nok ikke at folk kan få sig selv til at ryge fast på bongen. Alle ved at rygning er pisse skadeligt for lungerne, man kan sige at vi gambler lidt med helbredet fordi det er fedt at være skæv. I mine øjne er det så fuldstændig åndsvagt at man tredobler risikoen for at smadre lungerne ved at slamme hoveder, fordi man bliver lidt lammere. Folk der går og hoster brune/grønne klatter op, og alligevel straffer bongen dagligt er uansvarlige og har ingen selvrespekt.

Alle bør blive informeret omkring skaderne ved bong rygning, dette er et HR forum.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
BryGs skrev:
det lyder da mærkeligt hvis du aldrig før har haft problemet, det er hver gang du ryger og du siger du er god til mix, så jeg holder også lidt på at der er noget galt med din klump.

udover det forstår jeg godt nok ikke at folk kan få sig selv til at ryge fast på bongen. Alle ved at rygning er pisse skadeligt for lungerne, man kan sige at vi gambler lidt med helbredet fordi det er fedt at være skæv. I mine øjne er det så fuldstændig åndsvagt at man tredobler risikoen for at smadre lungerne ved at slamme hoveder, fordi man bliver lidt lammere. Folk der går og hoster brune/grønne klatter op, og alligevel straffer bongen dagligt er uansvarlige og har ingen selvrespekt.

Alle bør blive informeret omkring skaderne ved bong rygning, dette er et HR forum.

Ja for helvede! Bong er det mest klamme i verden. Jeg ved det udemærket, for jeg har skam slammet massere hoveder før i tiden. Så fik jeg kronisk slimhoste, sikkert en blanding af for meget bong, en grim forkølelse som udløste det, og støvallergi. Det skal lige siges at jeg er 18 år, og jeg har prøvet de der brune slimklatter og hostet blod, pga. jeg overhostede og slog huld på bronkierne. Jeg har ikke røget bong, dog smøger og joints i ekstremt begrænset omfang, og jeg hoster sgu stadig slim op dagligt. Ikke noget med morgenhoste, nej det er sgu hele dagen lang. fy for den lede, det er ikke sjovt kan jeg fortælle dig. Vær glad for at din hoste i det mindste er tør, og så stop med at køb soap hash, og hash i det hele taget hvid du vil være på den sikre side. Køb skunk istedet.

Desuden synes jeg man kan få et underligt emotionelt kaos af bong, i forhold til joints. Udover det bliver man immun overfor bongen efter en uges rygning, så det er ikke engang økonomisk. Det er en dårlig byttehandel at få mere ud af sin klump, men mindre ud af sine lunger!

Jeg kender enormt mange mennesker der ryger bong hver dag, og de har alle sammen daglig hoste med slim, og har haft det i årevis. Et mirakel at deres lunger stadig tager imod røg af nogensomhelst art!

bong og tjubang, og alle de der slammer rygemetoder, er for hashrygere hvad sprøjten er for narkomanerne, helt igennem en rigtig dårlig idé!

Junior medlem

extanor skrev:
har røget bong i nogle år nu, mine lunger brokker sig stadig ikke, udover mit eksempel kender jeg en der allerede har fået pumpet vand ud af lungerne 2 gange fordi han ryger bong. der er meget stor forskel på hvor godt ens lunger kan tåle det åbenbart, så lyt til signalerne, jeg kan ihvertfald høre på min kammerat der har været indlagt med slanger i lungerne at det ikke er en tur jeg har lyst til.

Ok, tak skal du have for dit svar :) Selv om det er nederen at få det afvide, så er det godt at være afklaret med det :)

Junior medlem

Neil Young skrev:
Er hosteanfaldene altid kommet i forbindelse med rygning af samme klump tjald? (Eller har du prøvet forskellige evt. noget grønt?)

Det kan være du har fået fat i en klump med en eller flere grimme tilsætningsstoffer..

Mig og mine venner købte en plade, og den første halvdel gik fint, og så begyndte det...

Junior medlem

TheRagingPussy skrev:
Ja jeg tror også Neil Young har fat i noget. Dårlig klump, eller god klump med tilsætningsstoffer kan være ekstremt ubehageligt for lungerne. Du kan sågar være allergisk overfor nogle af tilsætningsstofferne.

Tjah, men som lige nævnt, så har jeg røget på den lang tid først, og alle mine venner ryger på den. og det er en god semi, så helt dårlig kan den heller ikke være....

Junior medlem

BryGs skrev:

Ja det er mega mærkeligt!

og ja, ved godt det ikke er sundt, men jeg vil indenfor et år starte en i mili, og vil så nok bliver der resten af mit liv, da det er min drøm, og der kan jeg SLET ikke ryge, så havde besluttet mig for, for et år siden, at nu gik der ca. 1,5 år, og så kunne jeg ikke ryge mere resten af mit liv, derfor jeg har røget så meget.

Det skal også lige siges vi ryger bong-hoveder med filter, og har filtrering i bongen osv. så det bliver så "rent som muligt" :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Det lyder da meget normalt?. Bong er hårdt for lungerne, den voldsomme hosten vil du med garanti også støde på med almindelige cigaretter efter længere tids forbrug? :)

Medlem

Hah. Det ligner næsten mit eget problem - Hoster af joint, men med bong går det fint. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]