> Paul Muad Dib: Jeg er principielt enig. Det giver heller ikke meget mening for mig, at se noget som helst isoleret. Derfor bragte jeg også flere eksempler på, hvordan andre faktorer kan spille ind

.
Jeg bemærker selv en stigning i blodtryk, men også et efterfølgende fald og meget rolig hjerterytme.
Jeg ville nu ikke være synderlig nervøs for mit helbred, hvis jeg var over 50 år og indtog cannabis. Jeg tror det handler om at udvise respekt, lytte til sine egne reaktioner, koble det med viden på området og reagere på det.
Jeg har set en undersøgelse, der (så vidt jeg husker) konkluderede en gavnlig effekt på hjertet (blandt mange andre gavnlige effekter, særligt neuroprotective egenskaber). Desværre har jeg pga. tidsnød ikke kunne finde den undersøgelse, så det bedste jeg kan komme op med lige nu, er følgende langt mere dæmpede artikel:
Dhttp://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4417261.stmDer står, at thc stopper forsnævringen af blodårerne og hjernen, men kun i et bestemt dosis interval, der ikke kan sammenlignes med de mængder det ryges i. Der advares mod at bruge cannabis forebyggende mod hjerte/kar lidelser (hvilket jeg finder en smule morsomt

).
Jeg har som sagt set mindst én anden valid undersøgelse, der tydeligt viste en forebyggende effekt ift. hjerte/kar lidelser (det var en forsker i medicin, der gjorde mig opmærksom på det).
Edit: Jeg har forresten læst den undersøgelse du henviser til og den tyder på at være almindelig anerkendt.