Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det er Bio Bizz Bio-grow og Bio-bloom så er der ikke mikronæring i, nej. Så det kunne sagtens være problemet!
Det anbefales at man sammen med de to bruger deres Alg-A-Mic for at sørge for at de får de mikronæringsstoffer de skal have.

Junior medlem

Geografisk sted: Hvis jeg vidste det, ville jeg sige det...
Ariaji skrev:
Hvis det er Bio Bizz Bio-grow og Bio-bloom så er der ikke mikronæring i, nej. Så det kunne sagtens være problemet!
Det anbefales at man sammen med de to bruger deres Alg-A-Mic for at sørge for at de får de mikronæringsstoffer de skal have.

Sikker? For de skriver at der er micronutrients i beskrivelsen af Bio-Bloom...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig er jeg sikker - jeg skriver altid hvis jeg er usikker!

Det er et helt normalt problem at folk der køber bio grow og bio bloom ender med at mangle mikronæring.
Hvis du kigger på flaskerne kan du se ingen af mikronæringsstofferne er nævnt. Var de indeholdt i produktet ville de stå på flasken.

Junior medlem

Ariaji skrev:
Selvfølgelig er jeg sikker - jeg skriver altid hvis jeg er usikker!

Det er et helt normalt problem at folk der køber bio grow og bio bloom ender med at mangle mikronæring.
Hvis du kigger på flaskerne kan du se ingen af mikronæringsstofferne er nævnt. Var de indeholdt i produktet ville de stå på flasken.

det kan du ha ret i, men hvor/hvem anbefaler det? Jeg kan nemlig ikke finde noget om det nogen steder.

Og er der nogen der ved om der findes gødning specielt til cannabis? Jeg vil nemlig gerne holde det så simpelt som muligt, og nu kommer jeg så op på 3 forskellige gødninger, hvor jeg ville foretrække 1 :)

Medlem

Et sted ude i byen??
Vi må ikke hjælpe dig med præcis det!

Men hør her du har nemlig vundet!

1-præmien er en pose jord som vedkommende selv skal grave op!

Med den jord lagt ovenpå den gamle "flusher" du en smule alt mulig næring ned i den udvaskede! Evt runoff vand skal den have lov at suge i sig igen så huske en underskål!!

Så kan du hvert fald redde den alt i mens du finder ud af hvad type gødning du skal have!

Alternativt kan du tage planten og ruske en god del jord af rødderne også give den noget frisk muld fra den lokale ??? hvor der forhandles jord!!

Mens der diskuteres hvor og hvad der mangler hvor så dør din plante lige så stille! AKUT førstehjælp er din 1 prio, for det har du ikke skrevet noget om!!!

Edit: ønsker mig et nyt keyboard, stavefejl igen :roll:

Junior medlem

Chas skrev:
Et sted ude i byen??
Vi må ikke hjælpe dig med præcis det!

Jeg må ha misforstået reglerne, jeg troede kun det var forhandlere man ikke må henvise til herinde. Men at mærker var tilladt, så skal man bare selv finde ud af at skaffe det :)

Chas skrev:
Mens der diskuteres hvor og hvad der mangler hvor så dør din plante lige så stille! AKUT førstehjælp er din 1 prio, for det har du ikke skrevet noget om!!!

Jeg er skam efterhånden ret panisk fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Men fra forskellige sider har jeg fået at vide, at det HELT sikkert har været både over- og under-vanding, for meget gødning og mangel på mikro-næringsstoffer. Varme stress har jeg også fået fortalt at det HELT sikkert var... Det er den første plante jeg nogensinde har forsøgt at holde i live, så jeg har ingen anelse om hvad jeg kan/skal gøre...

Chas skrev:
1-præmien er en pose jord som vedkommende selv skal grave op!

Kan man istedet bruge den Så/priklemuld jeg har brugt? Jeg har nemlig en lille smule tilbage, for lidt til at kunne bruge det til andet..

Medlem

Ja bare der er krudt i for det mangler de! det jeg mente var at bare hvilket som helst jord kan hjælpe dig nu!
Jord fra en helle i et lyskryds kan bruges! (lidt forurenet af sod måske men det kan bruges!)
Fra haven, marken, græsplænen. Lige meget hvad (næsten, brændt varmebehandlet kan du ikke bruge, tvivler også på du overhoved kan skaffe det!)

Et hint kan jeg give dig! Reglerne synes jeg også er lidt upræcise men så er der altid en venlig mod!
Jeg misforstod også din post, læste ikke ordenligt!
Der er Canna, GHE -3 part, vitalink, blåkorn, hornum. Det bare hvor vi ikke kan hjælpe med og det jeg misforstod!
Hold udkig efter potter, gødning og pottemuld når du er ude og handle alm fødevarer! Så finder du noget brugbar jord og gødning! Alm dansk pottemuld kan bruges til hvadsomhelst, så har du nogen tomatfrø???

Overgødning kan du også have været ude for, men du mangler nogle vitale små næringsstoffer!
Det med over/undervand kan man ikke læse sig til som sådan, post et pic hvis man er helt i tvivl ellers er det bare erfaring! Tænk dog over hvor let potten var da du plantede om og tung når den lige har fået vand!

Læs her!
http://peecee.dk/upload/view/246423

Læg den ned og gem den til en anden god gang!

Der står alt om mikro og makro næringsstoffer!

Har du evt akvarie med fisk i? Så tag en 10 liter og vand med det vand! det virker også indtil du har fundet ud af mere!! (der mangler dog noget mere gødning i fiskevandet, men har mikronæringen i sig!)

Find 30 kr og hop i byen til du finder en dunk der står, indeholder mikronæring!Bland efter skriften bagpå og lad planten være i 5 dage! Den er ikke rask men vil have det bedre!

Nogen vil også skrive det helt normalt at den taber de mindre/nedre blade men ikke så ung også tidligt!

Har ret travlt da jeg har en hel gård i fulde omdrejninger men spørg endelig!

Masser af tekst, fuldstændig uredigeret men har ikke tid! Har nogen køer der skal spules før vognmanden kommer!!
Håber du fatter ??

Junior medlem

Jeg takker for de gode råd :D

Tirsdag brugte jeg dit råd, og fik udskiftet noget af jorden, og ikke en dråbe gik til spilde :D Igår fik jeg så mit nye gødning, med mikronæringsstoffer, som jeg fik gødet med... Nu kan jeg jo så bare vente og se om det hjælper :)

Junior medlem

UPDATE 19/7

Det lader til at mine 4 små er gået i blomst. Da det jo er auto-flowering kan jeg ikke styre hvor store de er før de bringes i blomst, men jeg har tænkt på om det kunne skade plantens udvikling at holde den i vegetativ lys-fase? Altså, de får 18/6 timers lys fra start til høst, men under forskellige lysspektre.

Min første er ved at modnes, flere af fimrehårene har skiftet farve til orange, og bud'sene er begyndt at svulme op og tætnes :D Det lader til at jeg nogenlunde har fået reddet den med min nye gødning med mikronæringsstoffer.

Moderator
Brugeravatar

Med autoblomstrene, anbefales det generelt med ~18 lystimer, for mest udbytte per W, så nej det skader ikke ift. 12/12, tvært imod.

Junior medlem

Begge mine pærer kører med 18/6, men min vegge pære er i det blå spektrum, mens min bloom pære er mere i det rød/orange spektrum. Jeg kan ikke finde ud af om det er skadeligt for planten at den er under blåt lys i blomstrings-fasen?

Moderator
Brugeravatar

Det er det heller ikke, planten udnytter måske ikke alt det blå lys, så det er mindre nødvendigt, men vegge-pærer i blomst gør blandt andet at planterne ikke strækker sig så meget. De fleste jeg har hørt på, som bruger blandet spektrum i blomstring anbefaler et 2-1 forhold, altså 2 gange så mange 2700k som 6400k.

Junior medlem

Geografisk sted: Langt ude på landet!
Easy Tiger... at blive en god homegrower tager sku tid ;-)

du starter godt nok højt oppe hvad andgår gro medier osv.
Tag dig heller god tid til at lære dine planter at kende på naturlig vis.

Held og lykke med dine "børn"!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]