Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 21:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har haft en alt for vild weekend hvor man må sige der nok er kommet lidt for mange snitter til næsen. Jeg startede tidligt fredag omkring middags tid .. Sidste gang jeg fik en streg var igår også omkring middags tid... Det er altså ved at være længe siden jeg har taget. Har bare siddet hjemme i et døgn nu og prøvet alt ! ... Jeg har voldsom hjertebanken og jeg skal konstant hive efter vejret - især når jeg ligger på den ene side. Jeg vil gætte på lungerne er overbelastet?

Nogle fif til hvordan jeg får noget søvn? Det bedste ville helt klart være nogle beroligende piller. Stesolid eller nitrazipam for den sags skyld. Jeg er dog ny i byen her så jeg aner ikke lige hvor jeg skal finde det henne. Min krop er også så smadret at hvis jeg rejser mig for at gå en lille tur bliver jeg vildt svimmel og det hele nærmest slører for øjnene .. En joint kunne muligvis også hjælpe .. Jeg ryger nemlig stort set aldrig så den ville slå mig ud .. men igen .. Jeg ikke på toppen så det ikke lige en mulighed at vade ind i byen for at forhøre mig rundt omkring.

Jeg er absolut ikke ny i gamet - og må ærligt indrømme at jeg aldrig har oplevet noget lignende før. Jeg har det virkelig dårligt. Skal også på arbejde imorgen tidlig så der skal altså soves nu! ...

Af de naturlige hjælpemidler har jeg forsøgt mig med en del ... jeg har ædt helt vildt.. masser af væske .. beroligende musik.. forsøger at holde fokus og ikke gå i totalt tanke myller ... Men min hjerne går ligesom i selvsving hver gang jeg forsøger at ligge mig i sengen .. Kan slet ikke bevare roen ..

Jeg må vel håbe på jeg her engang i aften er så smadret at jeg dejser om af mig selv? Jeg gaber da konstant .. eller forsøger på det. i og med jeg har problemer med vejrtrækninger skal jeg nærmest tvinge et "gab" igennem .. hehe... hvor tosset det så end må lyde ..

hjælp en søvntrængende mand her ... :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg vil gætte på at du er overbelastet ;)
Slap af og sæt dig ned, du hidser dig selv op, du er overtræt, og du skal slappe af.

Du skal ikke begynde at tage nogen form for piller lige nu, du har hele systemet fuldt af amfetamin.
Prøv selv om det er svært at få klemt en bid mad ned, drik lidt vand, og prøv at få sovet lidt.
Du sover nok ikke i så lang tid af gangen, men det er bedre end ingenting.

En joint kunne muligvis hjælpe, men sørg lige for at få noget mad ned først.
Men chancen for at jointen forstærker det fysiske ubehag er der også, så hvis du endelig ryger
så ta nogle små sug, og gå forsigtig frem, ellers bliver det nok bare værre.

Rolig, du falder snart ned igen, prøv at se noget fjernsyn og se om du kan falde i søvn til det.
Du har nok bare fået massere af god amf, hvis du får direkte fysisk ubehag, og bliver dårlig må du ringe til vagtlægen og snakke med ham, forklar ham det som det er, og ta den derfra.
God udkoger herfra ;)

Senest rettet af Mr.Pink 20 jun 2010 13:53, rettet i alt 2 gange.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvad med en kop varm mælk med honning og noget dyne i sofaen? :)

Måske et shot Fernet branca - medmindre du med vild weekend også mener, at du har drukket i de 24 timer du også har taget amfetamin, for så hjælper det nok ikked et store i det her tilfælde

Junior medlem

Jeg har helt sikkert været god til at hidse mig selv op. Men rent faktisk er jeg helt nede på jorden nu. Jeg nærmest hænger med hovedet imens jeg skriver her. Jeg har forsøgt at se film. Det hjælper ikke. Det er bare over et døgn siden jeg sidst fik en streg. Og ingen søvn endnu denne weekend, jeg burde sku snart falde hen .. Jeg spiser som en sindssyg. Har lige ædt en hel gryde kødsauce med pasta til ... jeg føler mig slet ikke oppe og ringe. tværtimod. så overdrevet udkørt at jeg nærmest dejser om bare jeg skal ud og pisse .. men de øjne vil bare ikke forblive lukket og jeg kan ikke bevare roen. Jeg prøver .. Har aldrig tidligere været et problem for mig. Men tankerne flyver afsted ..

Der vel ikke andet at gøre end at jeg kan fortsætte med at finde mig roen .. så må jeg håbe det snart sker :)

- Jeg prøver lige den varme mælk med honning, men nu mest bare fordi det lyder lækkert og min hals er smadret :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg tror bare du skal ligge foran tv'et eller noget du kan stene til, få lidt mad og gerne noget frugt, og ellers rigeligt med vand, dog ikke for meget ad gangen.

Prøv eventuelt også at tænk weekenden igennem hvis du ligger og stener eller noget, det kan godt virke beroligende og man får det tit bedre af det.

Selv har jeg samme negative effekt efter sådan en tur, og jeg plejer at gøre som jeg har skrevet, plejer at virke ;D

Junior medlem

Jeg skal forsøge. Siger tusind tak for svarene. Men må ærligt indrømme at det fysiske ubehag her bekymre mig noget. Jeg har sku tit mærket at kroppen er overbelastet og kørt til det absolut sidste .. Men det her er noget andet .. Men jo ... for meget amf må det vel være ... Skal bare ned på jorden igen. Men ville nu ønske jeg kunne have spist 2 stk stesolider iaften eller lignende. Det virker altså. Det får mig altid ned på jorden.

Men jeg prøver om det kan gøres naturel :)

- Hvis den er helt gal og jeg i nat stadig sidder her .. Tror i vagtlægen bringer stesolider ud? haha... Sådan 10ml skudt ind så sover man godt kunne jeg forestille mig.

Junior medlem

Jeg kan lige tilføje at det absolut ikke hjælper at æde 3 poser slik.... sugar shock oven i... perfekt ..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ???
Ville lige pointere at efter en haard tur paa stimulanser, ville jeg sgu ikke ryge en joint, hvis jeg havde det lige saa skidt som dig. Personligt har jeg tit oplevet en paent ond hjertebaken naar jeg til tider har blandet de to ting sammen og hvis du er ikke en vant ryge ville det sgu nok ikke blive bedre af den grund.

PEACE!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Jeg har - efter seks dage på Ritalin godt nok - prøvet at nå stadiet, hvor stemmerne kommer og paranoiaen sætter ind, og det er bestemt ikke rart når hele kroppen er wired! Jeg tog så - og jeg kan se andre fraråder det, og det er måske også et godt råd - men jeg tog to Xanax, og det hjalp virkelig. Efter fire timer tog jeg en mere, og sov så. Men jeg havde også været i gang længere end du, og var nok trods alt længere ude rent søvnmæssigt.

Men nu du ikke kan skaffe Xanax eller lign, og igen skal jeg ikke sige at det er en løsning, blot fortælle det virkede hos mig. Så tror jeg den bedste ting er, at skrive lidt her, måske finde nogen at chatte med eller besøge venner. Så har du mere ro på, i og med du ikke er alene og skal være bange for om det bliver værre, om der kommer stemmer og den slags. Det tror jeg ikke der gør på så få dage uden søvn, så bare rolig, men omgiv dig med mennesker. Eller køb nogle guldøl og se om de ikke sløver dig lidt, det gjorde de hos mig da jeg var meget på Coke/Amf/Rita.

Men jeg føler med det, det er bestemt ikke en rar følelse. Bliver det værre skriver du bare igen, også hvis du bliver deprimeret, så støtter vi dig.

Og tag det med hjertebanket alvorligt, hvis der kommer smerter i brystet. Det kan være en mild angina pectoris, men er sikkert overbelastning. Du skal bare holde øje med det, og søge læse hvis det bliver rigtig slemt. Men det er meget tit frygten for den slags, der giver et panik anfald der ligner angina, så prøv ikke at tænke for meget på det så du bliver mere nervøs.

Håber det går min ven, det gør det, bare rolig - men skriv her, find nogle venner, eller drik lidt alkohol til at dulme, men ikke vildt meget :)

Cheers,
Tommy

Junior medlem

Endnu engang mange tak for de fine svar. Sætter jeg stor pris på. Jeg valgte at smide mig under dynen ret tidligt igår aftes. Desværre blev det kun til godt og vel 2 timers søvn. Det er da bedre end ingenting, men jeg er godt nok stadig meget smadret og i søvn underskud. Jeg har derfor valgt at sygemelde mig på jobbet så jeg kan få sovet ud. Jeg har det fint både fysisk og psykisk. Det er udelukkende træthed jeg føler nu.

Tak for hjælpen - og godnat :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Hey allesammen :) Jeg synes ikke, at der nogen grund til at lave et nyt emne.

Men mit spørgsmål lyder på, om det ville være en god ide at tage 200 mg. kodein efter en tur på speed, med håb om at komme til at slappe af og muligvis få lidt søvn? Hvis der er nogen der har prøvet skriv gerne :)

Mvh. John Abruzzi.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
eskapisme skrev:
Prøv selv om det er svært at få klemt en bid mad ned, drik lidt vand, og prøv at få sovet lidt.
Du sover nok ikke i så lang tid af gangen, men det er bedre end ingenting.

Eskapisme læste du andet end navnet på topic før du skrev din post?

JannickHardt skrev:
Af de naturlige hjælpemidler har jeg forsøgt mig med en del ... jeg har ædt helt vildt.. masser af væske .. beroligende musik.. forsøger at holde fokus og ikke gå i totalt tanke myller ... Men min hjerne går ligesom i selvsving hver gang jeg forsøger at ligge mig i sengen .. Kan slet ikke bevare roen ..

Mit bedste råd er at ligge dig i sengen, sætte dit tv på sleep timer og skrue ned så du kun lige kan høre det.
Luk øjnene og lad tankerne vandre.
Ligepludselig vågner du og undrer dig over hvornår du faldt i søvn.

PS. Husk at sætte vækkeuret først.
Ved godt at dette kommer for sent, men kan måske bruges en anden gang.

Sov godt

Edit:
John Abruzzi der er ingen grundt til at tage codein i den sammenhæng. Det er et let smertestillende middel, ikke et berogligende.
Jeg har mange gange taget codein som smertestillende under en amfe koger, og er aldrig blevet sløvet af det.

og fordi en snemand er min ven

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
JannickHardt skrev:
Endnu engang mange tak for de fine svar. Sætter jeg stor pris på. Jeg valgte at smide mig under dynen ret tidligt igår aftes. Desværre blev det kun til godt og vel 2 timers søvn. Det er da bedre end ingenting, men jeg er godt nok stadig meget smadret og i søvn underskud. Jeg har derfor valgt at sygemelde mig på jobbet så jeg kan få sovet ud. Jeg har det fint både fysisk og psykisk. Det er udelukkende træthed jeg føler nu.

Det lyder meget klogt, for du ville nok ikke være meget bevendt på arbejde alligevel :)

Du skriver du ikke er ny i gamet, og det passer meget godt med at du ikke er totalt deprimeret, men at du nok ikke er vant til et egentligt "binge" over flere dage? Første gang jeg overhovedet prøvede Amf, var det - naturligvis - helt fantastisk. Men jeg var også meget, meget glad for at have en ven der blev hos mig hele dagen efter, for vi var begge vildt nede da det sjove aftog :)

Det skete aldrig igen, at jeg blev håbløst deprimeret, men jeg er altid glad for at "komme ned" når andre er til stede. Så en anden gang du tager en tur over flere dage (og det kan være vildt dejligt at gøre, hvis man passer på) så gør det evt. med en god ven som har tid og lyst til at I hænger ud sammen morgenen og dagen efter. Det tager meget af "alene-følelsen" og som regel kan man som du siger, jo ikke sove alligevel.

Alle former for naturlige beroligende midler og ting I kan gøre, kan hjælpe en smule. Men min erfaring er, at har man virkelig været en gris, og haft røret i næsen så det batter et par dage i træk, så kan Alprazolam (Xanax, min personlige favorit) eller en god gammel Valium gøre underværker hvis man gerne vil hvile og måske endda sove. Det kommer af sig selv til sidst, men en god og efter min mening sikker genvej er en Xanax.

Når jeg tager sådan en, kan jeg måske ikke sove, men kan i stedet udnytte tiden til at få lidt for hånden, skrive lidt her, blogge lidt eller hvad ved jeg. Måske er en joint bedre for dig, men det hele kræver naturligvis du begynder at "kende nogen der kender nogen" der kan hjælpe dig med de stoffer. Så held og lykke med det hele, og tro mig - mange af os har været lige der hvor du er/var, og det bliver bedre som timerne går :)

Godt at se du skriver og spørger her, det er det vi er her for min ven!

Junior medlem

Jeg siger mange tak endnu engang. Du har fuldstændig ret. Jeg er da også begyndt at få lidt kontakter i den nye by her. Men ja, det er sørgeligt at sidde alene på en amf koger. Det giver meget nemt en nedtur uden lige .. Jeg husker tydeligt tilbage i 2007 hvor jeg nemt kørte den 4-5 dage af gangen og aldrig fik den her nedtur. Der faldt jeg bare i søvn til sidst når kroppen gav op.

Jeg tror ikke jeg er færdig med amfetamin endnu. Så alle jeres svar har været til god nytte. Jeg ville bare gerne kunne nøjes med at feste vildt fredag og lørdag .. Måske lidt af søndagen.. Men så skal jeg også kunne sove en god søvn søndag aften så jeg kan komme op og på arbejde. Her ville en valium eller en xanax nok hjælpe. Nu får jeg snart nogle Rivotriler og nogle Valium.. Så har jeg dem da ihvertfald ved hånden hvis jeg pludselig skulle få brug for dem :)

btw, super fedt site det her. Jeg elsker den måde man kan finde svar og hjælp til at passe på sig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan også købe en pakke Phenergan på apoteket. De indeholder promethazine, der er et antihistamin og det er temmelig sløvende, og kan i en snæver vending godt bruges til at falde i søvn på.
Det er selvfølgelig ikke så kraftigt, og man kan godt være meget groggy og søvnig dagen efter, specielt hvis man tager en høj dosis. Det har en meget lang halveringstid, så du kan godt være påvirket lidt op af dagen - men er selvfølgeig afhængigt af dosis.
Jeg plejer at tage 25mg hvis det er til at sove på efter amfetamin. Det giver mig også som regel en lang søvn under afbrydelser, hvad jeg ellers ikke plejer at kunne få efter amfetamin. Du kunne overveje det i stedet for benzoer, eller i hvert fald prøve det.

Junior medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Det bedste er at tage det helt roligt, ligge sig på ryggen, lukke øjnene og bare slappe af, vis ikke du falder i søvn så bliver du træt senere på dagen.
Jeg har selv kørt 1½ dag uden at tage noget efter en "hvid" uge.
prøv, hjalp for mig.

Håber det hjælper.
:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
De gange (som efterhånden er mange) hvor jeg har siddet med amf kogeren alene og man kan mærke nedturen kommer, så har jeg simpelthen onaneret på livet løs. Det gav i hvert fald mig noget at koncentrere mig om uanset om jeg kunne komme eller ej (lykkedes dog for det meste) og det gav mig mange timer hvor jeg ikke kunne fokusere på paranoia eller nedtur. Det har krævet sine lol "penis-sår" i tidens løb men når jeg tænker tilbage så kan jeg godt forstå jeg ikke gad ud blandt mennesker eller lave almen tidsfordriv da dette ikke ligefrem er noget man har lyst til på nedturen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Armaghettoen kommer med en god idé der, men det kan man sku ikke hvis man er helt fortabt:P

Det er IMO en dum idé at ryge tjald oveni - hvis du er smækfyldt med amf og mangler flere dages søvn, kan det slå din virkelighedsopfattelse helt omkuld.

Skyl et par hurtige øl ned, tag varmt bad hvis du har været kørende i flere dage uden mad - det fjerner lidt den der anspændthed i kroppen, og så kan det være nemmere at spise bagefter

- Abraham Lincoln

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
helt enig - tjald er ikke det jeg ville ty til, for at tvinge mig selv i søvn, på en voldsom stimulering. tjald har det med at katalysere paranoia og nederen tankemønstre, samtidig med at hash og amfetamin kan give en ret rundtosset (kvalm) fornemmelse.

alkohol virker generelt godt for for mig. min favorit er 2 årgangsøl, kølet til 5-7 °c.

Ellers vil diacepam helt sikkert være effektivt til at få noget søvn på - det er bare en forkert satsning, hvis man skal op om 5 timer. valium plejer gerne at kræve en 8-14 timers søvn, især hvis man er i underskud.

Det med onani-maskineriet kan faktisk være ret effektivt. når man engang er færdig, og har fået pulsen ned igen, kommer der, helt naturligt, et vældigt afslappet og udmattet stadie. Godt at sove på :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]