Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 06:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey Psy.
Jeg røg i går salvia for første gang i mit liv. Derudover er det også første gang i mit liv, at jeg har prøvet at tage noget i den kaliber, så jeg glædede mig til at få mine første halluer.
Startede ud med det der i wikien skulle være en let/middel rus (for salvia 5x som vi havde fået fat i.) , og røg 1/15 af et gram. Det virkede, og det var fedt. Men.. Ingen halluer.
2 timer efter prøvede jeg igen, og denne gang med 1/8 af et gram, stadig ingen halluer, men lidt federe, altså jeg var blæst..
Så prøvede jeg med med 1/4 af et gram 10 minutter efter det hoved med 1/8 af et gram i, i håb om at nu ville jeg sgu se noget!
Men næ nej. Jeg kom bare til at hænge sidelæns i stolen, (Omvendt tyngdekraft) i mens jeg prøvede at fremstamme samme sætning i omkring 2-3 minutter "Jeg tr...." ---- "Jeg trooooo..." --- "Je...." og det jeg ville sige var "Jeg tror jeg skal have mere før jeg komme til se hallucinationer. " Jeg følte, og snakkede FULDSTÆNDIG som en spastiker under rusen, og var 100% sikker på at det var sådan her en spastiker føler sig, og det samme der går galt oppe i min hjerne lige nu, er permanent galt oppe i hans hjerne...
Kan ikke kontroller hovedet, kan ikke kontroller armene, kan ikke kontroller det man vil sige. Det hele sejler bare rundt, og det ser selvfølgelig sjovt ud for andre :-D

Derfor er mit spørgsmål om man kan have en høj tolerance for salvia, selvom man aldrig har prøvet det før? Og om der er nogle risicis før, noget "skidt" sker, hvis jeg næste gang f.eks. tager 1/2 gram?
Eller har i andre forslag til om der gik noget galt? Noget forkert vi gjorde eller lign?

Det skal lige siges vi røg det på god glasbong, med konstant flamme, (Gjorde jeg dog ikke ved det første hoved.) og holdte det inde i minimum 30 sekunder.. (Og vi sugede ikke salviaen igennem før det sidste "græs" var brændt.)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Kan nikke genkendende til din tripbeskrivelse, og umiddelbart har du også røget det korrekt. Jeg plejer dog at bruge stormlighter da der skal høj temperatur til før salvinorin fordamper :) Der kan være stor forskel på kvaliteten af salviaen derude, og styrken slet ikke svarer til hvad 5X burde være. Jeg ville have brugt det 5X til at blive lidt mere bekendt med rusen, og så næste gang skaffe et mere potent ekstrakt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det med stormlighteren skulle så vidt jeg har læst, være en myte..
Jeg brugte også 5x til at blive mere bekendt med rusen, men samtidig havde jeg da regnet med at komme lidt ind i "salvia land" :p..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Prøv at anskaf dig noget 10x, men husk at prøve det af i en lille dose først, da potensen godt kan snyde lidt!
Det med at man skal bruge en stormlighter tror jeg personligt ikke på. Har prøvet med alm. og stormlighter på samme dose af samme stof, og der var ikke nogen forskel..

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

weeerneeer - I will.. Det virkede jo også uden stormlighteren, og 2 af de andre der prøvede, fik oev's. (Den ene kan dog ikke huske det.).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg skal være ærlig jeg ikke har prøvet med alm. lighter, da jeg fandt mig en stormlighter til 11kr :) Jeg beklager for mulig fejlinformation!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kajkage skrev:
Jeg skal være ærlig jeg ikke har prøvet med alm. lighter, da jeg fandt mig en stormlighter til 11kr :) Jeg beklager for mulig fejlinformation!

Hehe, det går nok ;-)!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvorfor at valget lige faldt på salvia, hvis det var som førstegangs oplevelse af noget psykedelisk? Salvia er jo sådan.. IMO ret svært at håndtere, i forhold til et svampe, eller lsd trip for den sags skyld :)

peace

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

weeerneeer - Fordi det virker så kort tid :-)
Jeg ville egentlig også hellere starte ud med, svampe, LSD, 2c-b eller noget fjerde. Men der er ikke rigtig nogle i min vennekreds som er friske på at tage det sammen med mig, men mange af dem er/var friske på at prøve salvia. Så gjorde vi det ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rellek: Rellek: Det gør røget dmt jo også, det gør det jo ikke til et bedre first-timer-psychedelic-drug.. ;)
Men nuvel, tror godt jeg kender typerne - de syntes sikkert at salvia ikke virkede så "farligt" når det bare kunne ryges - smøgere kan jo også ryges, og de er jo ikke farlige? :roll:

Men Jeg synes, at i skulle tage at genoverveje svampe eller LSD - det kan godt anbefales - så længe der er taget hensyn til forbeholdene, det klart.. :hm:

Nå, det var alt for nu :peace:

Mvh.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er rigtigt.. Men ja, også det - men også det at det kun vare så relativt kort tid, gør også at det er lidt lettere at forholde sig til, end LSD's op til 12 timers rus, og svampe's 4-6 timers rus. Problemet er jo bare (Som jeg har forstået det) at salviaens 10 min (+/-) i drømmeland (eller modsat) kan følelses som evigheder, ikke? ;-)
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Det tror jeg sgu godt du kan regne med det kan. Har en kammerat der havde et virkeligt dårligt trip på det, og han beskrev det som om han kæmpede og kæmpede for at få det til at stoppe, men det føles bare som om at det blev i ligeså lang tid som et svampetrip.. Det lyder rimelig spooky at hjernen kan tro at det foregår i så lang tid, og så specielt hvis man virkeligt har det dårligt..

Jeg ville helt klart også foreslå jer at prøve noget andet mildere psykedelisk først, såsom svampe eller 2c-b, men forstår på situationen at det ikke lige er en mulighed lige pt.

Take care :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg prøvede 2c-b i fredags. Det var et fedt trip, havde dog omkring 1 times badtrip, hvor jeg bla. blev egodød. Det var ikke en specielt fed oplevelse - men jeg overlevede, og havde et rigtigt fedt trip både før og efter min 1 times badtrip ;-)

Junior medlem
Brugeravatar

weeerneeer skrev:
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvorfor at valget lige faldt på salvia, hvis det var som førstegangs oplevelse af noget psykedelisk? Salvia er jo sådan.. IMO ret svært at håndtere, i forhold til et svampe, eller lsd trip for den sags skyld :)

peace

Hahaha, dette gjorde mig glad da mit første trip nogensinde var et salvia x20-hoved. xD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]