Jeg kan godt kende din situation faktisk... Da jeg var yngre var jeg også ret genert over for folk jeg ikke kender (især piger) og er det såmænd stadig lidt - det kompenserede jeg for ved at drikke mig mega dum og højrøstet... Det var fine tider, masser af gang i den, tvivlsomme scoringer, gigantiske tømmermænd og på den igen næste weekend... no worries...
Problemet er når folk som os, der inderst inde er lidt generte og tilbageholdende, først lukker op så overkompenserer man og den får hele armen og man får sagt en masse lort...
Jeg har været ekspert i at køre på alt og alle (ikke negativt ment fra min side, mere for at få opmærksomhed) og sjovt er det for os alle, problemet er bare ikke alle kan tåle lige meget gas og så lige pludselig sidder der en og er pissesur på mig... og så går man fra at være ham den sjove fyr til at være den store idiot i selskabet uden jeg opdagede det før det var for sent og egentlig ikke altid vidste præcis hvorfor den ene joke var sjov og den anden bare var over stregen

... har vist stadig den uofficielle danmarksrekord i det stunt - og den smutter af og til stadig; men det er da blevet meget bedre med tiden
Problemet er bare hvis jeg ikke drikker, så er jeg jo genert og siger ikke rigtig noget i selskaber... og så opfatter folk mig ikke som genert; men som arrogant (den har jeg godt nok hørt mange gange gennem tiderne) og så er man jo stadig en idiot...
Uden at det her skal være en opfordring på nogen måde, så ændrede tingene sig en del da jeg prøvede amfetamin (og især da MDMA'en blev prøvet) - nu kunne jeg pludselig snakke folk et øre af; men samtidig var man tilpas klar i hovedet til at kunne følge med i samtalen og derfor ikke lukke så mange dumheder ud - pigerne fangede hurtigt at man ret faktisk hørte hvad de sagde og ikke bare stod og prøvede at vælge mellem at glo på deres bryster og holde fast i baren så man ikke gik direkte i gulvet...
Men nogenlunde samtidig blev jeg faktisk venner med et par piger fra den lokale sprogskole - de tøser drak slet ikke og som alle der har været ædru i selskab med fulde folk ved, så er der ikke noget værre end stangstive folk... Så i deres selskab opdagede jeg at man ikke behøver være totalt stiv (eller på stoffer) hver gang man skal til fest - alkohol er et fint rusmiddel hvis det bruges fornuftigt... Så jeg har lært at drikke et par øl eller 4, drikke lidt vand hvis det begynder at snurre lidt... altså tage de positive ting, som at man slapper af og bliver lidt mere social; men stopper inden den indre neandertaler kommer frem...
Ved ikke om du kan bruge min livshistorie til noget; men det kan altså lade sig gøre at drikke mindre eller slet ikke og stadig have det sjovt... og selvom det er sjovt at være stiv (i selskab med andre stive) - måtte jeg erkende at vi er bare nogen, hvis personlighed bliver belastende når promillen stiger... andre vil så fx slås når de bliver fulde - det har jeg så heldigvis været forskånet for...
Held og lykke med det - spis sundt og tro på dig selv