Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De seneste par gange jeg har drukket har jeg opført mig dumt. Jeg kommer til at fornærme folk for at få et billigt grin, jeg kommer til at sige ting jeg normalt ikke ville sige, jeg har gjort min nye kæreste ked af det de seneste par gange jeg har drukket og det gør mig virkelig ked af det når jeg indser jeg har gjort noget forkert fordi jeg ikke se det i det øjeblik jeg gør det.
Jeg har overvejet om det overhovedet er værd at drikke for mig da jeg igår indså at det er begyndt at blive for tit jeg opfører mig dumt og kommer til at støde nogen, jeg har masser af venner der synes jeg er skide morsom når jeg drikker men der er altid en eller 2 til en festen jeg kommer til at køre for hårdt på som bliver stødt og fornærmet af mig.

Jeg drikker ikke ret meget da jeg dyrker seriøs bodybuilding derfor har jeg ikke mere end 1 enkel dag om måneden hvor jeg drikker, men nu har jeg mistet lysten til at drikke alkohol da jeg er bange for at laver samme nummer hver gang.

Men på samme tid vil jeg ikke give alkohol helt op da jeg synes stoffet generelt har en lækker behagelig rus. Er der nogen tips jeg kan gøre for at holde mig til i øerne og holde op med at køre for meget på folk eller kommer til at sige nogen forkerte ting?

Jeg bryder mig ikke om at ryge hash til fester da jeg bliver mindre social og små nervøs når jeg sidder med folk jeg ikke kender, en joint er noget jeg kun ryger sammen med meget gode venner.

Inden i spørg til om jeg krudter den, så nej jeg benytter mig ikke af krudt.

Det er ikke fordi jeg bliver voldig, aggresiv eller generelt har truende adfærd, jeg skejer bare lige en tand for meget ud.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Undskyld jeg siger det, men det er vidst en meget normal bivirkning ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
En start kunne måske være, at kende sine begrænsninger, og vide hvornår man har fået for meget. Jeg går ud fra, at de gange hvor du har skejet lidt for meget ud, har det været forbundet med for meget alkohol, og derved har dine "grænser" været mere udvisket.

En anden ting kunne måske også være, at sætte alkoholen i anden række, og lade det sociale aspekt være det som driver. Tit er det nemmere at "nyde" alkohol med måde, når man ikke skal koncentrere sig om hvor stiv man skal være pga. enten det ene eller det andet. Nyd festen og selskabet, og lad dig styre begivenheder og ikke alkoholen (jesus christ..det lyder meget pædagogisk :) )

Senest rettet af BehindMind 16 maj 2010 22:24, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@BehindMind:
Ja, det lyder meget pædagogisk, men det er et ganske habilt råd du kommer med, så du er tilgivet :)
@Trådstarter:
Lad alkoholen være et supplement til festlighederne og ikke en forudsætning og så måske sørge for at du også drikker noget uden alkohol i løbet af aftenen. Måske giver det dig en mulighed for at bedre at finde ud af hvornår du bør holde igen med alkoholen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen det er ikke engang fordi jeg drikker mig specielt fuld overhovedet, i fredags drak f.eks en flaske vin og 3 øl ca. - min kropsvægt ligger på 98kg - Så det er ikke fordi jeg blev specielt fuld af det, min mund slynger bare en masse lort ud og så når jeg er på vej hjem fortryder jeg det ganske forfærdeligt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Måske er en flaske vin og 3 øl måske også bare for meget i dit tilfælde? Det svinger jo meget fra person til person, så du kunne jo prøve med at nøjes med en flaske vin næste gang, og se hvordan det går.

Alternativet kunne jo også være helt at ligge alkoholen på hylden. Jeg mener, hvis det negative overskygger det positive, så kan jeg ikke rigtig se nogen mening i at opretholde et forbrug.

Medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Jeg har overvejet om det overhovedet er værd at drikke for mig da jeg igår indså at det er begyndt at blive for tit jeg opfører mig dumt og kommer til at støde nogen, jeg har masser af venner der synes jeg er skide morsom når jeg drikker men der er altid en eller 2 til en festen jeg kommer til at køre for hårdt på som bliver stødt og fornærmet af mig.

Tror du du bliver påvirket af dem?
Altså at du er sådan lidt.. pauseklovn for dem ? (Intet ondt ment..)
Jeg ville holde mig fra vinen hvis jeg var dig, jeg ved ikke hvorfor jeg synes bare altid jeg blir gak i låget af det, men det kan jo så også bare være mig .. Drik nogle breezere, somersby, snak MED folk istedet for om dem - man behøver ikke have nogen og lave grin med før det er hyggeligt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg har lagt alkoholen helt på hylden, da jeg simpelthen altid vågnede dagen efter med moralske tømmermænd. Enten fortrød jeg de ting jeg havde gjort/sagt eller også var jeg angst for hvad jeg havde gjort i mine black out´s.

De sidste 5-6 år har der ikke været mange weekender hvor jeg ikke har været fuld og det er der for en stor del af mit liv. Alligevel er jeg kommet til den konklusion, at jeg ikke er moden nok til at drikke, jeg kan simpelthen ikke styrer det.

Jeg synes du skal gøre op med dig selv, om det virkelig er det værd. Opvejer de gode ting ved alkoholen de dårlige?

Hvis du beslutter at fortsætte med at drikke, kan det måske være en god idé at sætte nogen regler op for dig selv, inden du tager i byen/til fest. Hvor mange genstande vil du tillade dig selv at drikke? Hvor hurtigt vil de drikke dem? Hvor fuld vil du være?
Det kan være svært at overholde disse regler når humøret er højt og netop derfor er det ikke en valg mulighed i mit tilfælde, jeg er simpelthen for svag :d.

Hvis du har en god selvdeciplin kan det måske virke for dig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det ville være svært at ligge alkohol helt på hylden, da jeg ikke kan erstatte min alkohol ture med et andet stof da jeg ikke har kontakterne til det. Til privatfester med mine nære venner drikker jeg sjældent, det er mere når der er andre tilstede også, men jeg tror ikke jeg har et problem med at ligge det på hylden så længe jeg har min kæreste hvilke jeg nok vil forsøge mig med.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Ja det ville være svært at ligge alkohol helt på hylden, da jeg ikke kan erstatte min alkohol ture med et andet stof da jeg ikke har kontakterne til det. Til privatfester med mine nære venner drikker jeg sjældent, det er mere når der er andre tilstede også, men jeg tror ikke jeg har et problem med at ligge det på hylden så længe jeg har min kæreste hvilke jeg nok vil forsøge mig med.

Hvordan kan det være?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg finder det svært at snakke med fremmede mennesker, ikke fordi jeg er nervøs jeg kan bare ikke finde på noget at sige.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Jeg finder det svært at snakke med fremmede mennesker, ikke fordi jeg er nervøs jeg kan bare ikke finde på noget at sige.

Ja, okay... Det er en lidt kneben situation...
Måske skulle du bare prøve at give det en chance, eventuelt ved at deltage i en samtale med en du kender og en eller flere du ikke kender, så har du et holdepunkt, så at sige, og det vil være nemmere at føre samtalen videre med de nye mennesker og så er isen ligesom brudt...
Bare en idé :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sarkasme kan også godt være et skjold for at dække over social kejtethed, som du beskriver selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

InnerNetExplorer skrev:
Sarkasme kan også godt være et skjold for at dække over social kejtethed, som du beskriver selv.

Sarkasme skal man passe på med, for det kan nemt mistolkes. Jeg mener at selvironi vil være bedre, hvis vi skal over i den humoristiske boldgade :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Løsningen er at drikke mere og oftere. Problemet bunder i, at du simpelthen ingen resistens har! Jeg foreslår et træningsforløb således:

Mandag: 2 kasser Odin.
Tirsdag: 2 kasser Odin.
Onsdag: 2 kasser Odin.
Torsdag: 2 kasser Odin.
Fredag: 2 kasser Odin.
Lørdag: 2 kasser Odin.
Søndag: 1 kasse Odin. (Hviledag)

Efter et par uger har du en fantastisk resistens.

Skååål!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt kende din situation faktisk... Da jeg var yngre var jeg også ret genert over for folk jeg ikke kender (især piger) og er det såmænd stadig lidt - det kompenserede jeg for ved at drikke mig mega dum og højrøstet... Det var fine tider, masser af gang i den, tvivlsomme scoringer, gigantiske tømmermænd og på den igen næste weekend... no worries...

Problemet er når folk som os, der inderst inde er lidt generte og tilbageholdende, først lukker op så overkompenserer man og den får hele armen og man får sagt en masse lort...
Jeg har været ekspert i at køre på alt og alle (ikke negativt ment fra min side, mere for at få opmærksomhed) og sjovt er det for os alle, problemet er bare ikke alle kan tåle lige meget gas og så lige pludselig sidder der en og er pissesur på mig... og så går man fra at være ham den sjove fyr til at være den store idiot i selskabet uden jeg opdagede det før det var for sent og egentlig ikke altid vidste præcis hvorfor den ene joke var sjov og den anden bare var over stregen :-(
... har vist stadig den uofficielle danmarksrekord i det stunt - og den smutter af og til stadig; men det er da blevet meget bedre med tiden

Problemet er bare hvis jeg ikke drikker, så er jeg jo genert og siger ikke rigtig noget i selskaber... og så opfatter folk mig ikke som genert; men som arrogant (den har jeg godt nok hørt mange gange gennem tiderne) og så er man jo stadig en idiot...

Uden at det her skal være en opfordring på nogen måde, så ændrede tingene sig en del da jeg prøvede amfetamin (og især da MDMA'en blev prøvet) - nu kunne jeg pludselig snakke folk et øre af; men samtidig var man tilpas klar i hovedet til at kunne følge med i samtalen og derfor ikke lukke så mange dumheder ud - pigerne fangede hurtigt at man ret faktisk hørte hvad de sagde og ikke bare stod og prøvede at vælge mellem at glo på deres bryster og holde fast i baren så man ikke gik direkte i gulvet...
Men nogenlunde samtidig blev jeg faktisk venner med et par piger fra den lokale sprogskole - de tøser drak slet ikke og som alle der har været ædru i selskab med fulde folk ved, så er der ikke noget værre end stangstive folk... Så i deres selskab opdagede jeg at man ikke behøver være totalt stiv (eller på stoffer) hver gang man skal til fest - alkohol er et fint rusmiddel hvis det bruges fornuftigt... Så jeg har lært at drikke et par øl eller 4, drikke lidt vand hvis det begynder at snurre lidt... altså tage de positive ting, som at man slapper af og bliver lidt mere social; men stopper inden den indre neandertaler kommer frem...

Ved ikke om du kan bruge min livshistorie til noget; men det kan altså lade sig gøre at drikke mindre eller slet ikke og stadig have det sjovt... og selvom det er sjovt at være stiv (i selskab med andre stive) - måtte jeg erkende at vi er bare nogen, hvis personlighed bliver belastende når promillen stiger... andre vil så fx slås når de bliver fulde - det har jeg så heldigvis været forskånet for...

Held og lykke med det - spis sundt og tro på dig selv :lol:

Medlem
Brugeravatar

Stemningen er der os uanset om man drikker eller ej :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

KeepOnFlyin skrev:

Personligt er jeg nu også en af dem der finder fulde folk ekstremt belastende hvis jeg ikke selv har fået noget inden for vesten, det har fået mig til at skrue lidt ned når jeg er ude af frygt for jeg selv bliver sådan...
...hvilket jeg er ret sikker på jeg gør :oops:

Medlem
Brugeravatar

Nomad skrev:
KeepOnFlyin skrev:

Personligt er jeg nu også en af dem der finder fulde folk ekstremt belastende hvis jeg ikke selv har fået noget inden for vesten, det har fået mig til at skrue lidt ned når jeg er ude af frygt for jeg selv bliver sådan...
...hvilket jeg er ret sikker på jeg gør :oops:

Det gør jeg også selv tit - men ikke hvis det er mine venner/veninder fordi dem kender jeg, og de kender mine grænser og respekterer dem :)
Kan sagtens sidde og være ædru til en fest hvor de er, og stadig mærke den der stemning dér :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du ikke kan styre dig når du bliver stiv, og absolut skal blive aggressiv eller provokerende overfor dine venner - så lad være med at drik så meget, eller lad helt være. Det ødelægger da aftenen for de mennesker omkring dig!
Jeg fatter ikke, at folk ikke kan styre sig, bare fordi de har fået et par genstande indenbords..

Når jeg drikker, skal jeg virkelig - og jeg mener virkelig - være spritstiv, i dårligt humør og kørt helt op, mentalt - hvis jeg skal blive aggressiv, klar til at slås med hvem end jeg føler mig provokeret af.

Har du taget nogle "hjælpemidler" til din bodybuilding (evt. kur af en art?)? Måske kunne årsagen til din opførsel når du er fuld findes her.. kender en del bodybuildertyper, som går helt amok når de bliver stive.

Men som sagt - drop drikkeriet, hvis du ikke kan finde ud af at styre dig.. så er det sgu ikke det værd.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]