Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 07:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey.

Hvordan har i det med e cath AKA ethylcathinone oralt, i forhold til næsen? Virker det længere, bedre eller anderledes.. forklar forklar :) Kom med andre kilder på noget hvis det er i ikke har erfaring..

Admin
Brugeravatar

Jeg synes det virker ca. ligeså godt oralt. Det er klart, der er lidt mere rush når man sniffer det pga du hurtigt opnår maksimal effekt. Men jeg har brugt det engang i mellem til at holde mig frisk på drukture. Og der synes jeg oralt er helt udmærket. Virker lidt længere, men som sagt er der mindre rush. Jeg søgte ikke at lamme mig i ethylcathinon, så for mit vedkommende var oralt en ganske udmærket indtagelsesmetode.

-Jimmy Carter

Medlem

cool.

Vil egentlig os godt vide hvad doser i køre med?

Virker det længere hvis man tager stor dosis.. det gør det vel ikke..

Admin
Brugeravatar

Det er lidt mystisk med dosis synes jeg. Så længe jeg holder mig under 250-300 mg på en aften, virker det i 2-5 timer og jeg kan sagtens sove bagefter (med noget alkohol indtaget selvf, har aldrig taget det uden alkohol). Men hvis dosen blir højere, er det som om det virker en del længere tid. Det højeste jeg har været oppe på er ca 500 mg, og der gik der længe fra sidste dosis til jeg ku sove. Men der var også lidt andet skitterads indblandet, så det har måske lidt at sige. Kan godt uddybe, hvis det har interesse.

Men jeg holder mig ihvertfald altid under 300 mg. Det er en god tommelfingerregel. Det lader til at være sådan for flere af mine bekendte også. Ellers ber man ihvertfald selv om ikke at ku sove i et stykke tid :P

-Jimmy Carter

Medlem

Du må godt uddybe, det har interesse :)

Men det der med at sove er intet problem, da jeg aldrig ville finde kunne på at tage den her slags uden at have benzo'er at falde ned på. For voldsomt nedtur på hvis jeg ikke kan sove, så har altid sikret mig benzo'er når jeg køber den slags her.

Men jeg tror egentlig os at 500mg er det højeste jeg har indtaget på en aften..

Har faktisk prøvet hvor jeg sådan var seriøst virkelig hukommelsestab stiv, og så skulle vi afsted til tramp. Der får jeg så en snit af det i bilen og vågner godt op, taget 5 streger mere på bil turen der vare 2 timer. Vel og mærke den sidst af de 5 streger lige inden vi går ind. Køre i 4-5 timer med fuld gas på! , Men tror os stemningen siger en del der ind i billedet. Men alligevel, rigtig dejlig længe det har virket i kombination af alkoholen.

Men uddyb gerne :)

Medlem

Og de streger btw. har nok lagt i 50-60mg per streg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har kun indtaget det nasalt, og der føltes det, i starten, som et ordenligt adrenalin kick lige i hovedet!

Man får hjertebanken og hjernen sprøjter noradrenalin ud i synapserne - jeg oplevede come up som et slags hæsblæsende "zzooooooooooooooM" der gik gennem min krop, nærmest som et kraftigt, koldt vindpust - meget mystisk, men behageligt. Pludselig befandt jeg mig på plateuet, hvor jeg følte mig tydeligt påvirket af de stimulerende egenskaber. Der er dog en bonus ved dette stof - efterhånden som minutterne går, får strømmen af adrenalin nemlig selskab af en masse dopamin.

Ethylcathinone er kun aktivt som NE-releaser i sig selv, men eftersom kroppen metaboliserer stoffet til den aktive analog, Cathinone, får man alligevel masser af dopamin med i rusen - cathinone er nemlig langt mere aktiv ved DA (dopamin) receptoren, end e-cath.

Det er måske lige nævneværdigt at tilføje dette:
Da jeg havde brugt e-cath sammen med en lige lovlig stor mængde methylone, ritalin, mephedrone og andet godt i en mindre periode, fik jeg de infamøse "Brain zaps", som også er kendt som SSRI withdrawal syndrome. Det er en slags impuls, som mærkes, når hjernen er ved at tilpasse sig selv og sine receptorer. Det føles som et pludseligt stød, der starter i hjernen og derefter bølger hurtigt ud gennem kroppen - mange føler ofte et par sekunders forvirring eller svimmelhed, når stødet er overstået. Det er en udbredt, og ganske almindelig bivirkning hos patienter der er ved at trappe ud af en lang SSRI-behandling. Det er også set hos individer som på kort tid havde indtaget meget MDMA, og åbenbart også flere stimulerende phenethylaminer

Disse zaps var voldsomt når e-cath var med i spillet (eller dvs. det var voldsomt dagene efter) - men det er ikke til at sige om det var den afgørende faktor. Jeg holdt mig så en narkopause på 2-3 måneders tid, og allerede 1½ uge efter pausens påbegyndelse, var jeg fri for zaps.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg synes ikke at e-cath er noget at råbe hurra for. Et hurtigt rush med nasalt intagelse.
Meget hyggeligt ved at sidde og hygge på, snakke osv, da det giver er rush ved indtagelse.
Mine erfaringer er dog ikke store med det da det ikke rigtig ramte min smag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Rush skrev:
Det er måske lige nævneværdigt at tilføje dette:
Da jeg havde brugt e-cath sammen med en lige lovlig stor mængde methylone, ritalin, mephedrone og andet godt i en mindre periode, fik jeg de infamøse "Brain zaps", som også er kendt som SSRI withdrawal syndrome. Det er en slags impuls, som mærkes, når hjernen er ved at tilpasse sig selv og sine receptorer. Det føles som et pludseligt stød, der starter i hjernen og derefter bølger hurtigt ud gennem kroppen - mange føler ofte et par sekunders forvirring eller svimmelhed, når stødet er overstået. Det er en udbredt, og ganske almindelig bivirkning hos patienter der er ved at trappe ud af en lang SSRI-behandling. Det er også set hos individer som på kort tid havde indtaget meget MDMA, og åbenbart også flere stimulerende phenethylaminer

Disse zaps var voldsomt når e-cath var med i spillet (eller dvs. det var voldsomt dagene efter) - men det er ikke til at sige om det var den afgørende faktor. Jeg holdt mig så en narkopause på 2-3 måneders tid, og allerede 1½ uge efter pausens påbegyndelse, var jeg fri for zaps.

Det kan jeg også tydeligt genkende. Ganske ubehagelig zap der kommer op i hjernen som kan mærkes ud i hele kroppen.
Kan dog ikke lige huske om det kun var pga e-cath, da det var en "ret tåget periode" hvor der var en masse forskelle slags knart som blevet prøvet af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]