Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 08:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey Experter!
Jeg skal for anden gang indtage svampe. Har prøvet nogle Hollandske trøfler, et meget mildt og rart nybegynder trip. Nu har jeg så fået bestilt nogle mexicanske svampe, 3gram, og overvejer at hygge med min kammerat i weekenden, men ville høre hvad i tænker om det setup jeg har i hovedet :
Stå tidligt op lørdag morgen, ca 09:00, så lige vågne op og få noget i skrutten. Gå ned i Brugsen og købe lidt guf ind og så i et frisk varmt bad for at vågne lidt mere op. Derefter gøre stuen klar, brygge kaffe, lave en fed playlist med noget Bob Marley, Explosions in the Sky m.m., og så må klokken vel være omkring 10:30. Spise 2 gram svampe hver også bare snakke og hygge indtil det begynder. Når trippet er ved at virke, ved 2 timer inde i trippet, så måske lige ryge en joint også ellers bare undersøge universets underligheder. Så når trippet er færdig, omkring 18:30, så gøre sig klar til en fest. Det med festen tænker jeg stadig lidt over. Men da jeg tror det bliver en kanon dag og håber jeg får afklaret nogle ting under trippet tror jeg det kunne gøre festen bedre, da man er lidt lykkeligere, måske ? Kan også godt være vi skuklle trippe fredag til lørdag ? Hmm.
Er lidt stoned, så håber det er til at finde ud af det jeg har skrevet.. :)

P.S Mig og min kammerat bor i en lejlighed for os selv med hvert vores værelse, så det bliver ingen forstyrrelser. :joint:

Medlem

Setup lyder rigtig fedt - men hvordan vil I spise 2 g hver, når I har 3 ? ;)
Hvad angår festen, er det ikke noget, jeg ville gøre. Føler mig altid helt bombet, når et trip er overstået, og det med at klare ting under trippet - ved ikke, tror du at du kan huske, hvad det er du skal ? :D

Det med jointen lyder som en rigtig god ide - det giver altid et ekstra pift, men pas på med ikke at gøre det for tidligt, hvis nu svampene er meget potente.

Ellers, god tur! 8)

Medlem

Biologen skrev:
Hvad angår festen, er det ikke noget, jeg ville gøre. Føler mig altid helt bombet, når et trip er overstået, og det med at klare ting under trippet - ved ikke, tror du at du kan huske, hvad det er du skal ? :D

Det med jointen lyder som en rigtig god ide - det giver altid et ekstra pift, men pas på med ikke at gøre det for tidligt, hvis nu svampene er meget potente.

Ellers, god tur! 8)

Lækkert svar !
Jeg mente ikke at tage opvaske ting osv. Men at have opklaret nogle ting med sig selv, hvis du forstår ? :p
Tror også jeg hopper over festen, eller også gør vi det fredag aften hehe.
Skal også lige tilføjes at vi måske køber HBWR istedet. Hvis vi køber svampe var det 2 gram hver vi havde tænkt os.
Nu hvor jeg har dig, tror du så ikke at 5 HBWR frø er nok til et fedt trip ? Du ved vel hvor jeg bestiller dem fra og hvad kvaliten er. Køber et godt stykke semi ryger imorgen også vil jeg starte trippet 2 timer inde, eller når jeg lige føler at den passer ind.
:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
CheeseCrackers skrev:
Biologen skrev:

Ellers, god tur! 8)

Lækkert svar !
Jeg mente ikke at tage opvaske ting osv. Men at have opklaret nogle ting med sig selv, hvis du forstår ? :p
Tror også jeg hopper over festen, eller også gør vi det fredag aften hehe.
Skal også lige tilføjes at vi måske køber HBWR istedet. Hvis vi køber svampe var det 2 gram hver vi havde tænkt os.
Nu hvor jeg har dig, tror du så ikke at 5 HBWR frø er nok til et fedt trip ? Du ved vel hvor jeg bestiller dem fra og hvad kvaliten er. Køber et godt stykke semi ryger imorgen også vil jeg starte trippet 2 timer inde, eller når jeg lige føler at den passer ind.

Hvis du ikke er så vandt til det ville jeg ikke anbefale de frø der- start med nogle svampe.
jeg går ud fra det er cubensis ikke ?

For hvis du vil have et trip i den " mildere " klasse var det nok noget iden stil du burde gå efter..
Og ved du hvad de hollandske trøfler hed : ) det lyder da spændene..

Medlem

Citat:
Hvis du ikke er så vandt til det ville jeg ikke anbefale de frø der- start med nogle svampe.
jeg går ud fra det er cubensis ikke ?

For hvis du vil have et trip i den " mildere " klasse var det nok noget iden stil du burde gå efter..
Og ved du hvad de hollandske trøfler hed : ) det lyder da spændene..

Get your point.
Må indrømme at jeg søger lidt mere end mit første trip og syntes at (Ja) Cubensis koster en slat. Og budgettet holder ikke rigtig til det.
Ved godt at det er mit andet trip, og at jeg ikke kender "stoffet" så godt. Men jeg ved jeg har meget respekt for både svampe og frø, har også mine forholdsregler. Håber du forstår.
Ang. de hollandske trøfler, så ved jeg ikke hvad det var for nogle, men jeg kan prøve at finde ud af det! :)

Edit: psilocybe tampanensis "Pajateros" er navnet på de trøfler, kammeraten kom lige på :)

Medlem
Brugeravatar

Som de andre også skriver virker jeres Settings rigtigt fine :)

Altså hvis jeg var jer, ville jeg vælge svampene da der for mange er indblandet mavesmerter når de tager HBWR, og det kan godt ødelægge trippet for nogle.
Med hensyn til festen ville jeg bare vente og se til den dag lige inden i skal afsted om i har lyst. :)

Og har i prøvet at ryge Cannabis i et trip før? Hvis i ikke har, vil jeg lige understrege at det godt kan gøre det hele en del mere intenst; specielt når man ryger midt i peaket. Så mit råd når i skal ryge jointen er at tage det stille og roligt. Eventuelt bare ryg halvdelen af jointen, sluk den, og så sid og vent et stykke tid. Så kan i altid tænde den op igen og ryge videre hvis i føler for det. :)

Hvis i skal købe noget guf, så vil jeg gerne anbefale frugter! Det er virkelig himmelsk at tage en god bid af et godt stykke saftigt frugt når man tripper :)

Trip godt! :D

Medlem

CheeseCrackers skrev:

Haha, jeg troede du mente du ville gå rundt og gøre klar til festen - syntes også det lød lidt alternativt til den måde jeg tripper på!! :roll:

CheeseCrackers skrev:
Nu hvor jeg har dig, tror du så ikke at 5 HBWR frø er nok til et fedt trip ? Du ved vel hvor jeg bestiller dem fra og hvad kvaliten er.

Jeg har endnu ikke prøvet HBWR endnu, det sker først på mandag, så du kommer til det før mig :) Men jeg regner med at tage 6 frø - vi har en med der ikke har fløjet før, ham tror jeg vi giver 4.

Ellers kan jeg kun være enig med de andre. Jeg ville hellere trippe på svampe, frygter lidt for mavepinen.
Vend tilbage, når du er ovenpå igen ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Hvis du skræller dine frø ordentligt kan du helt slippe for maveonde. HBWR er meget sjove og ganske udemærkede til folk der vil trippe første gang. Synes personligt at HBWR er mere begyndervenlige end svampe ;)

Men ja, som andre siger, så drop festen. Efter et trip har man som regel ikke lyst til at tage til fest og party amok med ALT for mange mennesker :) Ellers lyder det som en god aften, held og lykke med det :mrgreen:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Det lyder fornugtigt nok ja, kan godt lide i laver en reel plan for trippet/dagen. Jeg plejer dog at faste lidt mere inden trips, men det er meget individuelt hvad man sværger til. Lad gerne jeres guf være frugt, men undgå for "tungt" mad som kød osv., da det kan virke som en tripkiller.

Skulle jeg til fest lørdag aften havde jeg nok trippet fredag, da jeg efter et trip føler mig udmattet - derved også lidt asocial - og endda kan få hovedpine. Selvom trippet egentlig føles ovre, kan man også godt føle sig lidt utryg tilpas ved at omgås folk, hvis de ikke må vide man er på comedown/eftereffekter fra et stof.

Og så synes jeg bestemt i skal droppe ideen om HBWR fremfor svampe, da jeg synes der er større mulighed for at få et produkt med dårlig potens i HBWRen. Min mening er nok også lidt farvet af min egen skuffende oplevelse med frøene.

Dedikeret medlem

Kajkage skrev:
undgå for "tungt" mad som kød osv., da det kan virke som en tripkiller.

Hvordan skal det forstås? :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Culpepers skrev:
Kajkage skrev:
undgå for "tungt" mad som kød osv., da det kan virke som en tripkiller.

Hvordan skal det forstås? :)

Har læst flere gange om folk der har erfaret at f.eks. pizzaspisning på plateauet har forkortet trippet eller trukket det ned. Jeg har dog ikke selv erfaring med det, da jeg har undgået at spise andet end frugt på mine trips.

Dedikeret medlem

Okay? Ja, jeg spiser ikke kød, men jeg har aldrig oplevet at mad har forkortet trippet. Det virker i øvrigt også lidt ulogisk, gør det ikke?

Medlem

Hej igen!
Jeg ville lige sige at vi ligger dem selvf. i rensebenzin i cirka 24 timer, også skræller vi dem godt og grundigt, knuser dem og putter dem så i galentine kapsler. Håber vi slipper for kvalmen, kan nemlig godt huske mit hollandske trøfler trip. De smagte så råddent at jeg ikke kunne holde kvalmen inde og blev nød til at brække mig. Men sådan noget ødelægger ikke mit trip, eller gjorde det ihvertfald ikke der. Håber det hele kommer til at gå fornuftigt og stille og roligt!
Jeg aflægger triprapport så snart jeg kan lørdag / søndag. :joint:

Edit : Skal da også lige takke jer for jeres fede svar! Det har været til megen nytte :) Ser frem til at skrive tilbage så snart jeg kan.

Medlem

Bare husk at de også skal ligge til tørring i gennemluftet lokale i mindst 12, helst 24 timer !! I skulle nødigt sidde og indtage rensebenzin.
Mit trip er blevet flyttet til nu på torsdag; vi skræller dem kun, melder tilbage hvis jeg husker det ;)

Medlem

Biologen skrev:
Bare husk at de også skal ligge til tørring i gennemluftet lokale i mindst 12, helst 24 timer !! I skulle nødigt sidde og indtage rensebenzin.
Mit trip er blevet flyttet til nu på torsdag; vi skræller dem kun, melder tilbage hvis jeg husker det ;)

Fedt ! Tjekker lige din topics fredag inden vi skal igang :)

Medlem

Yup, så blev det fredag - det var rigtig dejligt, det kan I godt glæde jer til! Jeg skrællede dem onsdag aften, tog 1½ time at skrælle 16 frø, var ved at gå amok til sidst over det pillearbejde!!
Vi røg en joint lidt efter vi havde slugt dem og igen lige inden det satte ind efter 2 timer - det satte virkelig gang i tingene efter den anden joint! I alt nåede vi op på 6 joints, og hver gang vi røg, blev det bare endnu vildere .. Mega lækkert!
Men intet maveonde herfra på nogen måde, sad lystigt og kastede fråder og mad i hovedet under den sidste halvdel af trippet. Vi er begge to enige om, at vi skal prøve det igen :D

Held og lykke med trippet!

Medlem

Biologen skrev:
Yup, så blev det fredag - det var rigtig dejligt, det kan I godt glæde jer til! Jeg skrællede dem onsdag aften, tog 1½ time at skrælle 16 frø, var ved at gå amok til sidst over det pillearbejde!!
Vi røg en joint lidt efter vi havde slugt dem og igen lige inden det satte ind efter 2 timer - det satte virkelig gang i tingene efter den anden joint! I alt nåede vi op på 6 joints, og hver gang vi røg, blev det bare endnu vildere .. Mega lækkert!
Men intet maveonde herfra på nogen måde, sad lystigt og kastede fråder og mad i hovedet under den sidste halvdel af trippet. Vi er begge to enige om, at vi skal prøve det igen :D

Held og lykke med trippet!

Hey! Så fik jeg tid til at skrive.
Vi fandt en tripsitter, som også gerne ville trippe med os. Vi skrællede også vores frø, 5 hver, også puttede vi dem i vand. Vi havde heller ikke nogen form for mave problemer. Det hele failede bare. De to andre faldte i søvn efter 1½time vi havde slugt dem, jeg var den eneste der nåede at mærke lidt af trippet, og det var ikke specielt behageligt. Lagde mig på gulvet på et tidspunkt, også kørte alt bare rundt. Ingen møbler stod hvor de plejede, BAD TRIP! Var dog så heldig at jeg kunne lægge mig til at sove uden problemer. Ved ikke om LSA er noget jeg vil prøve igen.. Måske om nogle måneder. Der skal også lige siges at vi røg en joint inden vi begyndte, ved ikke om det var derfor de faldte i søvn.

Medlem

Det med at møblerne ikke stod hvor de plejede, kan være en del af trippet - umiddelbart ville jeg synes det var sjovt, at LSA'en forvirrede mig til at tro, at møblerne stod forkert.

Er ærgerligt at I fik en dårlig erfaring med frøene. Personligt er det et af de fedeste trips, jeg har prøvet. Men at folk falder i søvn under up come er heller ikke optimalt, langt fra! Hvis det er normalt, at I kan falde i søvn af en joint, var det en dårlig combi.

Medlem

Biologen skrev:
Det med at møblerne ikke stod hvor de plejede, kan være en del af trippet - umiddelbart ville jeg synes det var sjovt, at LSA'en forvirrede mig til at tro, at møblerne stod forkert.

Er ærgerligt at I fik en dårlig erfaring med frøene. Personligt er det et af de fedeste trips, jeg har prøvet. Men at folk falder i søvn under up come er heller ikke optimalt, langt fra! Hvis det er normalt, at I kan falde i søvn af en joint, var det en dårlig combi.

Ja, det var sgu nok en dårlig combi. Hmm, hvis jeg engang føler for frøene igen kan det være jeg bare skulle nøjes med dem, og holde mig fra jointen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]