Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 20:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Kan ligesom alle andre finder jeg også de positive sider lettest at finde :) Men nu da alle de gode grunde er kommet på bordet, så finder jeg lige nogle dårlige.

Politiet ville ikke få mindre at lave, derimod ville de nok få lidt travlt med folk som synes at de sagtens kan køre bil "while being high".

Samtidig tror jeg også som førnævnt i tråden, at landene rund omkring os ville blive rigtig sure da Danmark ville være det perfekte transit land for stofferne, til at komme til Norge, Sverige, Tyskland.

Tror selv at det danske politi og toldvæsennet ville få megaaaa-travlt!

Medlem

Lige præcis den med bilkørsel samtidig med at man er skæv har jeg tænkt længe over: Hvornår er man skæv? Nogle mener der går 48 timer før du ikke er påvirket længere, selv mener jeg at en rus tager 2-4 timer at komme sig på ..
I England er de hårde og kontante: Hash + bil = ½ år i fængsel, lidt a'la våbenloven i DK, men jeg ved ikke, hvordan de måler det.

Kan ikke se hvorfor DK skulle blive et transitland. Tråden handler om cannabis og kun cannabis :) og hvis det bliver lovligt at dyrke hamp her i landet, så tror jeg på, at staten vil føre skarp kontrol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Det her har jeg fået smidt i hovedet et par gang når jeg har diskuteret røg med ikke-rygere:

Medicinbranchen ville tjene færre penge, og derved ville vi få dyrere medicin og færre nye præparater ville blive udviklet.

Personligt tror jeg ikke at de ville lide ret store tab, da jeg ikke har på fornemmelsen at ret mange ville gå over til cannabis i stedet for hovedpinepiller og lignende, i hvert fald ikke folk som ikke gør det i forvejen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
rubberlizard skrev:
Det her har jeg fået smidt i hovedet et par gang når jeg har diskuteret røg med ikke-rygere:

Medicinbranchen ville tjene færre penge, og derved ville vi få dyrere medicin og færre nye præparater ville blive udviklet.

Personligt tror jeg ikke at de ville lide ret store tab, da jeg ikke har på fornemmelsen at ret mange ville gå over til cannabis i stedet for hovedpinepiller og lignende, i hvert fald ikke folk som ikke gør det i forvejen.

De store medicinalfirmaer har alligevel uforståelig mange penge, og hvorfor skal de have flere penge til at udvikle noget syntetisk klamt lort, når vi kan nyde en dejlig pind :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
mose-ræven skrev:
De store medicinalfirmaer har alligevel uforståelig mange penge, og hvorfor skal de have flere penge til at udvikle noget syntetisk klamt lort, når vi kan nyde en dejlig pind :joint:

Helt enig.

Og hvorfor lave syntetiske THC-piller til et usandsynligt højt beløb per stk, når naturen selv har klaret det langt billigere (og efter min mening bedre) i guderne ved hvor mange årtusinder?

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er helt enig i at staten skal gøre sig umage fra starten, og gerne tage sig god, god tid til at udarbejde et gennemtænkt forslag om hvordan en legalisering skal effektueres. Dyrkning, engros og detail-salg skal reguleres, og put gerne en slat moms oveni, så samfundet også får noget ud af vores uvaner :peace:

Mht. bandekrig og alskens hurlumhej, så er der mange grunde til at den er kommet så langt ud som den er. Én ting er det illegale hashmarked uden for christiania, og en anden er politiet meget begrænsede ressourcer efter at par af højrefløjens hjernedøde reformer. (Jeg har intet mod politiet. Hver gang jeg har været i konfrontation med dem har jeg jo gjort noget ulovligt, så det er jo min skyld :D ) At legalisere røgen ville som sagt trække en god bid af det økonomiske grundlag, for både bandekrigen og bandernes eksistens, væk under dem. Om politiet så får mere at lave pga. trusler mod de legale hash-boder, kommer vel an på hvor gennemført politikernes forslag bliver. Efter min mening burde der være tæt samarbejde mellem politiet og disse shops, de burde måske endda være statsejede, ligesom al produktion af hamp burde foregå med statslige midler, så folk ikke bliver fristede til at sætte enorme privatproduktioner op, som så kan blive "overtaget" af bander, for så er vi tilbage hvor vi startede, banderne er nu bare lovligt finansierede.

Mht. medicinalfirmaer: #1 fuck dem - de har penge nok i forvejen, og interesserer sig kun for deres egen profit. De har den samme moral som de store oliefirmaer, og kuldseljer/nægter at forske i projekter der ville gavne patienterne mere, men som ville betyde store økonomiske tab for firmaerne. De har sgu godt af lidt sund konkurrence i stedet for de patent-monopoler, som mange af dem nyder godt af. #2 Novo tjener alligevel en stor del af sine penge på folk med sukkersyge, som cannabis vist ikke har nogen effekt på :) Lundbeck forsker dog hovedsagligt i psykofarmaka, så det ville da være morsomt at se hvordan de reagerede :rocking:

Junior medlem
Brugeravatar

Tag et lille kig på Holland, de klare sig meget godt.
gør de ikke?

Medlem

Keano skrev:
Tag et lille kig på Holland, de klare sig meget godt.
gør de ikke?

Word! Så "Kampen om hampen" i går på Youtube, kan klart anbefales, selvom den er outdated :)

Medlem

legalisering af cannabis vil da også være en enorm fordel for medicinalfirmaerne, da de nu lovligt ville kunne forske i dets mange medicinske anvendelsesmetoder. Det er faktisk vildt så bredt et spektrum af sygdomme, hvor det formodes cannabis har en positiv effekt. Jeg kunne sagtens forstille mig, at nogle ikke ville ryge cannabis(selvom jeg ikke forstår det), men gerne ville hjælpes bedst muligt med en given sygdom ved at indtage medicin baseret på cannabis.
I øvrigt sindssygt, at der er så store begrænsninger på cannabis i DK, at en ordentlig forskning ikke er mulig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]