Jeg er helt enig i at staten skal gøre sig umage fra starten, og gerne tage sig god, god tid til at udarbejde et gennemtænkt forslag om hvordan en legalisering skal effektueres. Dyrkning, engros og detail-salg skal reguleres, og put gerne en slat moms oveni, så samfundet også får noget ud af vores uvaner
Mht. bandekrig og alskens hurlumhej, så er der mange grunde til at den er kommet så langt ud som den er. Én ting er det illegale hashmarked uden for christiania, og en anden er politiet meget begrænsede ressourcer efter at par af højrefløjens hjernedøde reformer. (Jeg har intet mod politiet. Hver gang jeg har været i konfrontation med dem har jeg jo gjort noget ulovligt, så det er jo min skyld

) At legalisere røgen ville som sagt trække en god bid af det økonomiske grundlag, for både bandekrigen og bandernes eksistens, væk under dem. Om politiet så får mere at lave pga. trusler mod de legale hash-boder, kommer vel an på hvor gennemført politikernes forslag bliver. Efter min mening burde der være tæt samarbejde mellem politiet og disse shops, de burde måske endda være statsejede, ligesom al produktion af hamp burde foregå med statslige midler, så folk ikke bliver fristede til at sætte enorme privatproduktioner op, som så kan blive "overtaget" af bander, for så er vi tilbage hvor vi startede, banderne er nu bare lovligt finansierede.
Mht. medicinalfirmaer: #1 fuck dem - de har penge nok i forvejen, og interesserer sig kun for deres egen profit. De har den samme moral som de store oliefirmaer, og kuldseljer/nægter at forske i projekter der ville gavne patienterne mere, men som ville betyde store økonomiske tab for firmaerne. De har sgu godt af lidt sund konkurrence i stedet for de patent-monopoler, som mange af dem nyder godt af. #2 Novo tjener alligevel en stor del af sine penge på folk med sukkersyge, som cannabis vist ikke har nogen effekt på

Lundbeck forsker dog hovedsagligt i psykofarmaka, så det ville da være morsomt at se hvordan de reagerede