Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 21:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Har brugt blade af hindbær og jordbær med succes, de er meget milde i smagen, men kan være lidt svære at få tørret til et niveau hvor de brænder godt.

Ellers blander jeg ofte lidt wild dagga eller, som nævnt før, bynke i, for smagens skyld.

bare lige mine 25 øre :D

Medlem

Ariaji skrev:
For sundhedens skyld?
Du bliver ikke mere sund af at riste/vaske nikotinen ud af din tobak. Det er stadigvæk lige så usundt som før - nu er der bare ikke noget nikotin i tobakken længere.

Så røgen man puster ud, når man rister en smøg, indeholder ikke en masse usunde og skadelige stoffer? Man mindsker så heller ikke dannelsen af tjære, ved afbrænding af tobakken? Nårh okay, ja sådan..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
rubberlizard skrev:
Har brugt blade af hindbær og jordbær med succes, de er meget milde i smagen, men kan være lidt svære at få tørret til et niveau hvor de brænder godt.

Ellers blander jeg ofte lidt wild dagga eller, som nævnt før, bynke i, for smagens skyld.

bare lige mine 25 øre :D

Denne wild dagga :) ? har længe kunne tænke mig at smage den, smager den godt, og er der nogen effekt ?
Nogen siger jo den ligner cannabis i effekt, bare med lidt mere krads smag... noget du også oplever ?

Medlem

Jeg faldt i går over "vandguiden" og lavede en pakke smøger, som jeg lod tørre natten over. Kan lige prøve at fyre op ..

Medlem

Nooo ! Er løbet tør for ryger :-(
Nå, men prøvede at ryge tobakken ren: For det første er den ikke sprød men lidt gummiagtig, hvorfor den er svær at håndtere og smuldre. Smagen og lugten minder om afbrænding af tørrede blade fra haven og så er røgen rimelig mild. Asken blev næsten helt hvid, havde jeg ikke regnet med.

Vil gerne vende tilbage, når jeg har fået varer hjem

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Biologen skrev:
Jeg faldt i går over "vandguiden" og lavede en pakke smøger, som jeg lod tørre natten over. Kan lige prøve at fyre op ..

Hvad så :D hva sir lunge så ? host host eller aaaeehh.....?
Kunne være fedt at se om det noget du ville anbefale ... og ryger du det på bong eller ?

Medlem

roche skrev:
Kunne være fedt at se om det noget du ville anbefale ... og ryger du det på bong eller ?

Ja, det var sgu lidt en fail, troede (håbede?) at jeg havde lidt nold tilbage, men det var åbenbart røget :/ Har kun rizla til rådighed, på bong tror jeg det ville fungere udemærket efter sølvpapirsristning, så tobakken bliver fedtet.

Min nabo kigger måske ind senere med lidt pot, vender tilbage når jeg har fået det afprøvet ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Undskyld at jeg kører emnet i en anden retning.

roche skrev:
Denne wild dagga :) ? har længe kunne tænke mig at smage den, smager den godt, og er der nogen effekt ?
Nogen siger jo den ligner cannabis i effekt, bare med lidt mere krads smag... noget du også oplever ?

Underligt nok så synes jeg at den i mindre mængder gør et mix mindre krads, men rent er den derimod næsten ikke til at få ned. Desuden er den meget svær at rulle af da den består af blomster der minder om bomuld i struktur, og kronblande som er meget seje og spidse, så de stikker gennem papiret. Bruger altid en grinder til det.

Det siges at den skulle forlænge cannabis effekten, men har dog ikke mærket dette. Bruger også ret lidt, max. 10-20% af mixet.

Har dog prøvet at lave te af den. Brugte omkring 0,5g tørt plante materiale (fra en ethnoshop) per 10 kg kropsvægt. (vejer omkring 90kg og brugte lidt under 5g).
Varmede til det kogte og slukkede så for varmen. Gav en udemærket rus, meget lignende cannabis, men uden grineren og ikke helt så smertestillende, bare dejligt afslappende. Smagte dog MEGET bittert, hvilket honning hjalp meget bedre på en almindeligt og brunt sukker.

Mærkede at min hjerterytme blev sat lidt op, men ikke noget slemt. Dog vær at tage med i betragtning hvis man har dårligt hjerte eller lignende.

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Khazim skrev:
http://tinyurl.com/3xska4v

Gal hvor fik jeg grinern på over den lille fidus :)

Medlem

Roche skrev:

Så fik jeg prøvet det med skunk. Var ret smart, fyldte min grinder halvt med tobak, halvt med skunk, så var der lige til en joint. Men tobakken blev nødt til at komme i grinderen, ellers var stykkerne alt for store, og det kunne ikke smuldres med fingrene.
Når man ryger det, smager det vitterligt ikke at særlig meget - meget behageligt i halsen, men man får nemt røget for meget, så man begynder at hoste - ligesom at ryge bong med is i ;)
Eneste negative er, at asken falder fra hinanden hele tiden. Det drysser ned lige så snart man fyrer op; så tror jeg ikke jeg vil lave det igen.

Men det er rigtig dejligt ikke at skulle riste hver gang! :gud:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]