Der må jeg så bruge min egen intuition, nu er det i hvert fald installeret. Så må jeg se om jeg føler brug for at tænde den.
Frøene er sat til spirring idag:
6 x White Russian (Serious Seeds)
4 x Amnesia Haze Feminized (Royal Queen Seeds)
2 x Belladonna (Paradise Seeds)
Og i den anledning har jeg et par spørgsmål om mine sidste overvejelser, som jeg håber på nogle af jer har lyst til at kommenterer. Er taknemmelig overfor et hvert svar, og er beklagelig over de kedelige begynder-spørgsmål, men vil godt være sikker på at det bliver bedst muligt.
1)
Havde forestillet mig at have vegge lys 18/6 fra klokken 14:05 til 8:05, for at undgå at lukke lys ind i mørkeperioden når der skal kigges til dem. Men ved ikke hvor vigtigt det er om man kigger til dem i mørkeperioden, hvor meget det forstyrre deres skønhedssøvn? For der kunne måske på sigt være fordele i at have 18:00 - 12:00 hvor man bedre at kunne holde en stabil/konstant temperatur, ved at have lampen slukket i de varmeste timer på døgnet?
2)
Hvor ofte skal 'blæseren' være tændt? Er det godt hvis den kører i de samme 18/6 som lampen, så planterne også får lidt "læ" om "natten", eller behøves den kun at køre en time eller to, et par gange i døgnet? Afhænger det af noget specielt? Den er vel til for stammens skyld, og ’airflow’?
3)
Hvor ofte skal ventilatoren være tændt? Den er rimelig heftig syns jeg (125 mm), i forhold til det første lange stykke tid. Skal den køre døgnet rundt eller følges med lampen, eller blot tænde en gang i mellem? Forstår at den er til for at nedsænke både temperatur og fugtighed, så det kan sikkert være individuelt, men hvad gør i, og hvad kunne i forestille jer ville være nødvendigt her i starten under 200w CFL?
4)
Mit termo/hygrometer gider ikke vise hygro; den viser to streger (- -) ved relativ fugtighed. Nogen der kender til det problem?
5)
Mht. til blæser og ventilator, så ville det være bedst at have dem slukket omkring sengetid, så de ikke vækker opsigt når overboen ligger sig til at sove, men ville det være mere optimalt hvis de var slukkede samtidig med lyset, for at planterne skulle synes at det virkede mest realistisk?
6)
Hvad syns i om mængden af planter? Regner med at det bliver til mellem 8 og 10 hunner. Teltet er (1.20) – (1.15) – 2.00)
Når planterne kommer op og er vokset lidt smider jeg nogle billeder på, for ved at det kun er rigtig interessant for 'faren' til planterne at se de søde små blive født, men jeg kan mærke at det bliver rigtig vellykket, med mindre jeg bliver busted.