Hej Folk!

Nu er det efterhånden meget længe siden jeg har været aktiv her på sitet, men det slog mig da jeg nu skal til at dyrke indendørs at denne site plejer at være et super sted at få råd og vejledning.
Jeg har besluttet trods mine økologiske principper (også) at dyrke inden døre i år, hvilket jeg vil mene er noget sværere end udendørs.
Jeg håber ikke mine spørgsmål virker tåbelige, og at det er noget jeg selv burde google, og håber i kan overkomme al den lange tekst:)
Info: Jeg vil dyrke 4 - 6 stk. White Russian. Vil mene teltet er 1½ bredt og 2 højt.
Jeg vil starte med mine undren omkring lys.
Jeg har fået tilbudt 2 stk. pærer ret billigt som jeg overvejer: (Plug And Grow 200W)
Jeg fornemmer at det ikke er de mest anvendte pærer her i branchen, og at de primært levere lys i det røde spektrum som er tilegnet blomstringsfasen.. Men jeg ved det ikke?
Kan det dække mine behov angående lys? Der følger også en reflektor med men jeg ved ikke hvilken endnu, tror ikke det betyder så meget. Og så tror jeg måske det er CFL lamper? Og hvis, hvad er CFL lamper?
Disse plug and grow pærer skulle være med indbygget ballast. Hvis nogen har overskud til det vil jeg meget gerne have en hurtig forklaring på hvilken funktion en ballast har, for det er jo sikkert ikke en særlig effektiv ballast der er indbygget i disse pærer?
Hvis jeg beslutter ikke at hoppe på dette tilbud fra en ven: 2 stk. 200w plug and grow pærer + reflektor + telt + potter + noget klonings gøgl, og gødning, til 800 kr. så vil jeg i stedet købe et kit der hedder: "Lys Kit 400W Economic" Bestående af:
400W HPS Pære GIB Lighting
400W Pro V-T Ballast
High Gloss Reflektor
Kabelsæt for HPS
Til 845 kr, men det er desværre en del flere penge i forhold til det andede med telt og diverse, og budgettet er lavt.
Er det er et godt kit til mit behov, eller er det overdrevet eller tværtimod med kun en enkelt pærer?
Og jeg tror, at man kan anvende HPS både i veggativt stadie og i blomstringsfasen right?
Så til noget andet end lys:
Der skal jo være en luftfugtighed på de der 45 – 55, (hvilken enhed det nu er) syns jeg at jeg kan huske, og en temperatur på 20 – 30 grader, (23 – 26 måske mere optimalt).
Hvordan kan man regulere luftfugtighed? Temperaturen stiger sikkert på grund af lamperne og så er det om at tænde for noget udsugning for at sænke temperaturen tilpas, eller hvad?
Håber der er nogle der vil komme med nogle afklarende svar, så bare fyr løs hvis du føler at et spørgsmål fortjener et svar..

På forhånd mange tak!