Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Morale
Medlem
Brugeravatar

JEL - Men du kan jo lige netop godt blive straffet for at køre usikkert rundt med en promille på 0,2 eller 0,4 og du bliver stoppet.
Jeg kan ikke se hvor det er du vil hen med dit indlæg lige pt :)
Og selv tak.

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 16:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

JEL - Hammeren skal jo falde uanset hvad !
og det gør den jo netop også.
Læs nu hvad jeg skriver, knægt :)

Relativistisk båthorn

deleted

Medlem
Brugeravatar

JEL - Dine bemærkninger om regeringen og lovene synes jeg du skal pakke væk, i en sådan fart at jeg kan høre suset helt herover.
Det er SÅ nemt at sidde og kritisere andre, men ville du ku gøre noget af det bedre selv, uden at skabe kaos ?
hvis DU sætter dig ind i en bil og har drukket så meget/lidt at du føler dig ør i knolden (vi kender alle de dage hvor 2 øl får os helt op og ringe...) så du kører usikkert og du bliver stoppet, du får en straf - så betaler du den fandme.
Længere er den ikke, og så kan du da fable længe om at være et offer og så videre, det er da selvynk af første klasse, prøv og tænk på hvis du ikke var blevet stoppet og du måske havde kørt en anden person ihjel.
Er det så dig det er mest synd for, fordi du overværede det ?
Hvad er der med mennesker og ansvarlighed, er det BILEN der kører af sig selv eller hvad ?

Jeg kan IKKE se hvor du vil hen, det ene øjeblik er du enig i det man siger, og det andet øjeblik stinker hele verden bare og "uskyldige" mennesker lider under det.
Jesus Christ!

Relativistisk båthorn

deleted

Dedikeret medlem

KeepOnFlyin skrev:
Jeg kan IKKE se hvor du vil hen, det ene øjeblik er du enig i det man siger, og det andet øjeblik stinker hele verden bare og "uskyldige" mennesker lider under det.
Jesus Christ!

Måske du skulle læse JELs indlæg igen? For jeg synes sgu egentlig at de er rimelig sammenhængende.

Sagt i én sætning, så forstår jeg JELs holdning til spirituskørsel sådan her:
Uforsvarlig kørsel skal straffes, men dette skal kun ske på baggrund af den "tiltaltes" køreevner på gerningstidspunktet, og ikke på baggrund af en arbitrær alkoholgrænse.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
JEL skrev:
Violet skrev:
Uanset hvor mange gange du gentager det bliver det ikke mere rigtigt...

Det jeg si'r ER rigtigt. Det er dig der lukker af for den rationelle tænkning fordi du la'r dig drive af dine fordomme og følelser.

Violet skrev:
For det vil aldrig være forsvarligt at kører når man er fuld eller påvirket, så er det lige meget om du har kørt bil i 1 år eller 20 år og er en nok så erfaren billist, da din reaktionsevne bliver så meget nedsat af at være påvirket.
Så når der sker noget uforudset kan du ikke nå at reagere før det er for sent, og så er det ikke forsvarligt at du kører.
Det er bevist at efter en promille på 0,7 reagere man så meget senere overfor uforudsete situationer at det ikke længere er forsvarligt.

Du mener måske at din reflekser og reaktionsevne bliver bedre af at være påvirket..?

Det er svært at trænge igennem til fordoms-fulde personer, men jeg prøver igen:

Du fokuserer på en promille, istedet for på den rent faktiske kørsel, og det mener jeg er forkert.

Ifølge loven ka' en person der kører MERE forsvarligt på promille 0.6 dømmes hårdere end en der køre MINDRE forsvarligt på promille 0.4.

Hvis du ikke synes dén forskels-behandling er både dum og Uretfærdig, og UHENSIGTSMÆSSIG FOR TRAFIK-SIKKERHEDEN, så ka' vi ikke blive enige.

Det JEG taler for, er en lov der fokuserer på selve KØRSLEN.

Er du med nu på hvad jeg mener?
Ellers så læs lige mit indlæg igen :) Ta' den fornødne tid du har brug for. Hastværk er lastværk.

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg er fordoms fuld bare fordi jeg ikke vil have påvirkede billister til at kører rundt i trafikken..? Det må du meget gerne forklare mig..!
Problemet er jo ikke at når folk har drukket to øl så tænker de: Nu skal jeg ud og kører uforsvarligt!
Det er lidt som du selv har skrevet tidligere bare med alkohol i stedet for narko
JEL skrev:
Narko tænder IKKE et gen i mennesker der si'r "must kill, must kill".
Alkohol tænder heller ikke et gen i mennesker der siger: Må handle/kører uforsvarligt.
Problemet er at dine sanser bliver påvirket negativt når du drikker alkohol og dermed mister du blandt andet din evne til at reagere hurtigt! Du er måske ikke ening i?
Og derfor syns jeg ikke at det er forsvarligt at kører når man drukket, røget eller på anden måde beruset sig.
Det problem jeg ser i din ide om at dømme efter den faktiske kørsel er at man ikke altid kan vide hvad der sker længere fremme. De fleste kan sagtens kan kører forsvarligt så længe "omstændighederne" er til det, MEN ligeså snart der sker noget uforudsigeligt f.eks. en ulykke foran dig eller at der er en lille pige der løber over vejen lige foran bilen, så kan man ikke nå at reagere pågrund af alkoholns virkning på kroppen, din sanser og reaktionsevne. Dette er videnskabligt bevist så jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved med sige det ikke passer...
Jeg spøger igen... Du mener måske at din reflekser og reaktionsevne bliver bedre af at være påvirket..?
Du skal huske på at som færdelsloven er nu må du kun kører med 0,5 i promile så længe du ikke er involdveret i en ulykke, er du involdveret i en ulykke med 0,1 så vil du få skylden for ulykken ligemeget hvad og vil blive dømt der efter.
Jeg kan ikke se hvad dit forslag vil gavne udover at der er flere mennesker der vil begynde at kører mens de er fulde for det er jo op til betjenten som standser dig at bedømme om man er for fuld eller ej... Og det system tro jeg vil blive misbrugt på det grovest. Og hvad så når en betjent stopper en har fået et par af de skarpe til frokost og er lidt små fuld men han har kørt "forsvarligt" indtil nu, så betjenten har ladet ham kører videre (selvom betjenten ikke ved hvor han er på vej hen) og to sving længere fremme er der nogen børn der spille bold og kommer til at skyde den udforan bilen og lille Per på 7 løber efter den (som børn jo gøre uden at se sig får) og bliver kørt ned fordi at førern af bilen have nedsat sin reaktionsevne ved at drikke og ikke når at opfatte at der er noget der løber ud på vejen...
Jeg spøger igen igen.. ... Du mener måske at din reflekser og reaktionsevne bliver bedre af at være påvirket..?
Medhensyn til at der også er andre faktorer der spiller ind såsom træthed og dag eller nat osv osv osv. er jeg helt ening med dig i at det også spiller ind. Men at sige alkohol ikke udgøre en stor nok risiko i forhold til færdelssikkerheden og der derfor ikke skal være faste rammer omkring hvor meget man må drikke, syns jeg ærligt talt er dummere en dumt.
Blinde høns kan finde korn, så jeg håber du kan forstå min pointe..?

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 16:50, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg dømmer ikke folk på forhånd, det er dig der nu er forudintaget om hvordan jeg er.
Jeg syns det er dybt uansvarligt og UFORSVARLIGT at kører med nedsætte evner uanset hvordan du vender og drejer den.
Inde på korerklar.dk (kræver et login) kan du læse om en undersøgelse der blev lavet omkring kørsel med alkohol, lidt over 400 test personer var med til det og her var det helt tydeligt at at efter en promile på 0,7 var den gemmensnitlig reaktionstid 2,7 sekunder langsommer end i helt ædru tilstand! Måden de lavede undersøgelsen på, var at to biler kører med 40 km/t efter hinanden med 50 meters mellemrum, lige så snart den bagerste billist ser den foran kørernde bremse/stoppe skal denne også stoppe. Ved denne lave hastighed på kun 40 km/t og en promile på 0,7 svare det til en forlænget bremse afstand på 26 meter. De 26 meter ved jeg som billist gør en stor forskel på om man når at stoppe eller ej for det er får sent. Jeg forstår stadig ikke hvordan du kan være helt ligeglad med det faktum og bare nøjes med at sige: hvis folk kører forsvarligt så er okay... Det svare til at sige det okay at kører med slidte bremser som burde være skiftet i flere sommere siden.
Du bliver simpelhen nødtil at uddybe mere om hvad du mener er forsvarlig kørsel, er det når folk husker at holde en god sideafstand til modkørende, når man husker at blikke af ved overhælling eller hvor går krænsen? Hvornår er det ikke forsvarligt længere?
Jeg mener at krænsen burde gå 0,00 og at 0,01 burde være nok til at man ikke måtte kører! Og med hensyns til det du skriver omkring ædru alkoholikere, så syns jeg slet ikke at de skulle havde lov til at have kørerkort hverken påvirkede eller ædru. Folk med epelipsi (staves) må heller ikke få kørerkort og med god grund!

Hvis du selv har kørt bil i nogen år ved du også (eller burde vide at) uforudsigelige ting og situationer er den største risikofare i trafikken og det lærer man på kørerskolen og det finder man ud af når man kørt i de første par år.

Jeg misforstår dig ikke, jeg er dybt uening i hvad du mener, men jeg forstår ikke hvorfor du nu skal blive så nedladende!?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Violet skrev:
Jeg mener at krænsen burde gå 0,00 og at 0,01 burde være nok til at man ikke måtte kører! Og med hensyns til det du skriver omkring ædru alkoholikere, så syns jeg slet ikke at de skulle havde lov til at have kørerkort hverken påvirkede eller ædru. Folk med epelipsi (staves) må heller ikke få kørerkort og med god grund!

Har du nogen som helst grund til at tro at man kører dårligere med 0,01 i promille? Forklar gerne. Personligt synes jeg det er fint som det er i dag, man kan lige få en enkelt genstand og ikke mere.

Medlem

Nej Jeg ingen grund til at tro du kører dårligere med 0,01 men så er der en helt klar linie der hedder at har man drukket så kører man ikke uanset den mængde man har drukket. Alkohol og kørsel i trafikken er bare no go...
Og jeg syns det latterligt at prøve at forsvare det eller sige der ikke burde gælde samme regler for alle.

Medlem
Brugeravatar

Enig med Violet.
Vælger man at drikke, vælger man også sin bil fra - Ellers så kunne man komme til at glemme man har drukket, som cake og tager bilen alligevel.
Det er jo også forskelligt hvor meget sprutten slår ind alt efter hvor længe siden det er man har drukket osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Holder også på at der burde være NUL tolerance mht. alkohol og kørsel, den virker desværre bare ikke så godt i praksis, da man sagtens kan have en promille dagen efter man har drukket.

Men som det er nu med 0,5 så er det jo sådan at folk altid skal fylde hullerne i deres viden med myter og bla bla. Så som "jamen jeg er lidt tyk så jeg kan godt drikke 2 genstande i stedet for 1" "Jamen hvis jeg bare spiser efter jeg har drukket så det ok" etc.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Undrer mig egentlig lidt over hvorfor narkodebatten ALTID skal køres over i "Jamen så kan man ikke køre bil" NEJ OG ? Det er 2 seperate ting.- Man kan heller ikke køre bil 100 pct optimalt hvis man snakker i telefon / sms'er / snakker med andre i bilen eller andet, skal de ting så også forbydes af den årsag ?

Synes helt ærligt at I burde oprette jeres eget trafik+ narko sikkerheds debat topic og så lade den her tråd handle om hva den handlede om i tidernes morgen, da den store skildpadde kravlede i land.

"Jeg har efterhånden læst rigtig mange undskyldninger for at legalisere/indtage narko, og en af dem jeg støder på oftest er "Jamen jeg skader jo ikke andre".
Stop! Nej, jeg peger ikke fingre, for det er faktisk dén undskyldning jeg selv bruger.
Problemet er jo bare, at rigtig mange er bekymrede for en. Personligt har jeg en masse venner og bekendte, der ofte skal snakke med mig om, at jeg skal kvitte smøgerne og skære ned på mit hashforbrug.
Så jeg skader vel andre? De er jo nervøse for mig, eller hvad man nu skal kalde det.
Hvis jeg fortalte det til alle i min familie ville de jo være bange for, at jeg gik hen og døde af narko og smøger.

Jeg har udeladt nogle få argumenter, fordi jeg håber nogle af jer vil diske op med dem, hvis I da overhovedet gider svare på min tråd :b

Mvh. BNB"

Medlem
Brugeravatar

cake - vi snakker jo om hvordan man skader andre.
at den er kørt helt herud er ærgerligt.. Jeg vil stadig gerne høre nogen af jeres grunde til at stoffer skal legaliseres :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Personlig frihed ?
Hva med nogle grunde til at biler og andet farligt ikke skal forbydes ? Uuh forbyd det hele..

hva med den her.. Forbuddet virker ikke, har aldrig virket, har negativ effekt. ? Er det grund nok ?

Medlem
Brugeravatar

cake - Meget fint :)

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 16:50, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

JEL ALTSÅ !
gider du ik snart droppe de der laaaange indlæg.. får sgu lange patter af at læse dem igennem

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]