JEL skrev:
Violet skrev:
Uanset hvor mange gange du gentager det bliver det ikke mere rigtigt...
Det jeg si'r ER rigtigt. Det er dig der lukker af for den rationelle tænkning fordi du la'r dig drive af dine fordomme og følelser.
Violet skrev:
For det vil aldrig være forsvarligt at kører når man er fuld eller påvirket, så er det lige meget om du har kørt bil i 1 år eller 20 år og er en nok så erfaren billist, da din reaktionsevne bliver så meget nedsat af at være påvirket.
Så når der sker noget uforudset kan du ikke nå at reagere før det er for sent, og så er det ikke forsvarligt at du kører.
Det er bevist at efter en promille på 0,7 reagere man så meget senere overfor uforudsete situationer at det ikke længere er forsvarligt.
Du mener måske at din reflekser og reaktionsevne bliver bedre af at være påvirket..?
Det er svært at trænge igennem til fordoms-fulde personer, men jeg prøver igen:
Du fokuserer på en promille, istedet for på den rent faktiske kørsel, og det mener jeg er forkert.
Ifølge loven ka' en person der kører MERE forsvarligt på promille 0.6 dømmes hårdere end en der køre MINDRE forsvarligt på promille 0.4.
Hvis du ikke synes dén forskels-behandling er både dum og Uretfærdig, og UHENSIGTSMÆSSIG FOR TRAFIK-SIKKERHEDEN, så ka' vi ikke blive enige.
Det JEG taler for, er en lov der fokuserer på selve KØRSLEN.
Er du med nu på hvad jeg mener?
Ellers så læs lige mit indlæg igen

Ta' den fornødne tid du har brug for. Hastværk er lastværk.
Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg er fordoms fuld bare fordi jeg ikke vil have påvirkede billister til at kører rundt i trafikken..? Det må du meget gerne forklare mig..!
Problemet er jo ikke at når folk har drukket to øl så tænker de: Nu skal jeg ud og kører uforsvarligt!
Det er lidt som du selv har skrevet tidligere bare med alkohol i stedet for narko
JEL skrev:
Narko tænder IKKE et gen i mennesker der si'r "must kill, must kill".
Alkohol tænder heller ikke et gen i mennesker der siger: Må handle/kører uforsvarligt.
Problemet er at dine sanser bliver påvirket negativt når du drikker alkohol og dermed mister du blandt andet din evne til at reagere hurtigt! Du er måske ikke ening i?
Og derfor syns jeg ikke at det er forsvarligt at kører når man drukket, røget eller på anden måde beruset sig.
Det problem jeg ser i din ide om at dømme efter den faktiske kørsel er at man ikke altid kan vide hvad der sker længere fremme. De fleste kan sagtens kan kører forsvarligt så længe "omstændighederne" er til det, MEN ligeså snart der sker noget uforudsigeligt f.eks. en ulykke foran dig eller at der er en lille pige der løber over vejen lige foran bilen, så kan man ikke nå at reagere pågrund af alkoholns virkning på kroppen, din sanser og reaktionsevne. Dette er videnskabligt bevist så jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved med sige det ikke passer...
Jeg spøger igen... Du mener måske at din reflekser og reaktionsevne bliver bedre af at være påvirket..?
Du skal huske på at som færdelsloven er nu må du kun kører med 0,5 i promile så længe du ikke er involdveret i en ulykke, er du involdveret i en ulykke med 0,1 så vil du få skylden for ulykken ligemeget hvad og vil blive dømt der efter.
Jeg kan ikke se hvad dit forslag vil gavne udover at der er flere mennesker der vil begynde at kører mens de er fulde for det er jo op til betjenten som standser dig at bedømme om man er for fuld eller ej... Og det system tro jeg vil blive misbrugt på det grovest. Og hvad så når en betjent stopper en har fået et par af de skarpe til frokost og er lidt små fuld men han har kørt "forsvarligt" indtil nu, så betjenten har ladet ham kører videre (selvom betjenten ikke ved hvor han er på vej hen) og to sving længere fremme er der nogen børn der spille bold og kommer til at skyde den udforan bilen og lille Per på 7 løber efter den (som børn jo gøre uden at se sig får) og bliver kørt ned fordi at førern af bilen have nedsat sin reaktionsevne ved at drikke og ikke når at opfatte at der er noget der løber ud på vejen...
Jeg spøger igen igen.. ... Du mener måske at din reflekser og reaktionsevne bliver bedre af at være påvirket..?
Medhensyn til at der også er andre faktorer der spiller ind såsom træthed og dag eller nat osv osv osv. er jeg helt ening med dig i at det også spiller ind. Men at sige alkohol ikke udgøre en stor nok risiko i forhold til færdelssikkerheden og der derfor ikke skal være faste rammer omkring hvor meget man må drikke, syns jeg ærligt talt er dummere en dumt.
Blinde høns kan finde korn, så jeg håber du kan forstå min pointe..?