Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
begynder virkelig seriøst at mangle nogle updates her................. :peace:

Medlem

LOL... Min "frist" var i morgen - Der det 14 dage siden sidste update..

Medlem
Brugeravatar

Hehe... Er da glad for at i stadig interesserer jeg for mit grow :D

Skal nok update senere i dag (lørdag) men er sq lige kommet hjem fra byen ;) så det bliver engang når jeg vågner igen...

Ja, ved godt det er længe siden jeg har updated, men er sq blevet lidt doven med billederne efter min HPS kom op, i ved hvordan det fucker billederne...

Men skal nok få dem væk fra HPS'en i morgen og ta' nogle billeder.... De ser sq godt ud nu efter 1 måned.

Så kort sagt... der kommer en update når jeg har sovet branderten væk, hyg jer indtil da, og go ryger ;)

( har bare sådan en lyst til et bonghoved, men er fandme næsten for stiv til at ryge nu.... well... fuck it... Blop blop blop.... ahhhhh... sov godt ;) )

Medlem
Brugeravatar

UPDATE: 28/3 - 10/4

Medlem

Der er flere end du selv tror som følger tråde der bliver updatet... Det ikke kun MaxG og mig der snuser rundt her dagligt..
Mange er bare for stenet og tror de skriver ved at tænke. Eller også har de intet at sige..

Også mange der bare følger og først skriver når de ser der er noget galt. Så længe det kører skriver de intet.

Så engang i en tråd for 3-4-5 år siden, en der aldrig fik et eneste indlæg til trods for han var nybegynder. Men han gjorde heller intet galt, du kunne ikke tilføje noget i hans tekst da han selv besvarede sine spørgsmål og beskrev hvad han havde tænkt sig og det var rigtigt nok, eller det var ikke forkert det han havde gang i..

Alligevel var der over 1000 der havde set/fulgt tråden. Den fyldte omkring 3 sider og må have mange flere views idag??

Men nøøøøøj dit skab ser godt ud, og man lærer at se igennem et HPS billede. Mit kam har ikke mere end 1.3 mpixel og det har folk bare at leve med hvis de vil se mine billeder..
Fandt ud af ligesom dig at det skal tages når lamperne tænder og ikke 2 min senere når den er varm..

Kan godt lide udseendet på special kush dejlig kompakt..

Og hvis du mener det din overbevisning at auto kan klare skrap gødningsforhold fra start, så fræ være med det. Mange vil bare gerne sikre sig en start på plantens liv før de puser gødning på den.

Har du fået en smule hydrofeber endnu??

Keep it up :wink:

Medlem
Brugeravatar

Hehe, Ej hydrofeber... Det ved jeg nu ikke.... Er sq mere til jord tror jeg, men det kan jo ændre sig med tiden ;)

Det med Autoblomstrende og plante dem i All-Mix fra start af...

Den kunne jeg godt tænke mig, at vi fik op at vende...

Nogen andre med erfaring fra Autoblomstrende planter, hvor man har plantet i gødet jord fra start??

Personligt har jeg 3 x easy buds, som blev plantet i all-mix fra start af... De har ikke vist nogen tegn på overgødning og de er over 1 måned gamle nu...

Da jeg 10 dage senere, valgte at jeg også ville plante 3 x Royal Automatic, bestemte jeg mig for at eksperimentere med neutral jord/forgødet jord.

Jeg plantede 1 royal auto i All-mix og de 2 andre i alm- pottemuld.

I dag er den som blev plantet i allmix, ca. 2-3 gange så stor som de andre, der blev plantet i pottemuld (Det ses også tydligt på et af billederne fra d. 10/4)
Og den ser sund og frisk ud synes jeg, og viser heller ingen tegn på overgødning.

(SYNES BARE DET ER VIGTIGT AT FÅ SVAR PÅ DET HER, DA MIT NÆSTE PROJEKT EVT. BLIVER 16 STK AUTOBLOMSTRENDE I JUNI) Vil gerne plante dem alle i All-mix efter jeg har set resultatet selv, men vil gerne høre jeres mening)

Medlem

16 :D kunne ikke lade være med at smile, jeg havde nok også skrevet med stort havde jeg haft internet dengang med over 300 spirende frø...

Sidespring...

Men jo, er det samme sort ved du jo nu at den kan tåle det. Det var også mine tanker i et svar i den anden tråd om, at det forøger spiringschancen voldsomt med neutral jord - Bla. fordi man ikke ved hvor robust den er, og hvor meget den kan tåle generelt?
Omvendt tænkt (den store fejl for mange) at den bør/skal have gødning for det står i guiderne, og man har evt fået pådraget et blik på gødning som diamanten indenfor hampedyrkning bla fordi kapitlet er så stort, næ så hellere bruge 100 kr mere på gødning end som, på f.eks lys eller bare de 20kr til så og priklemuld.
Det til trods for der står i selvsamme guides at forgødet jord godt kan holde en plante for noget tid før man bør påbegynde at tilsætte gødning.
Om folk glemmer det eller simpelthen ikke læser det må stå hen i det uvisse??

Såe...
Forspir dine frø i tallerken eller en lille æske med servietter i..
Plant dem i ren gennemvædet grodan (4x4 cm cuben??) og fugt dem i toppen og bunden 1 gang pr ca 3 dag.(lad være med at fjerne plastikken, den holder på fugten.)
Når der er rødder, mere end 3-4 gerne 6-7. stk og bladsæt 2 ([sub]kim 1.[/sub]2.) er synligt, så den mere end robust til at klare min blanding, den vokser løjerligt til start ja, men det går over i tilbagebetaling ved kasse 1 :D

I dit allmix kan du bare så spiren direkte udenom grodanen, hvis du ved den er samme sort!! Dertil er jeg helt enig du bør så i allmixet..

Men derfra skal man passe på med at sige at det kan man sagtens- Du kan med sikkerhed sige dine kan. Og ovenikøbet få et bedre udbytte..
Evt prøv og start nogen op i allmix og skift ved uge2-3 til en potte med noget hønsemøg :wink: Kan jo være du har fået købt dig nogle gode gener, for dine grønne fingre fejler intet..
Men bare at se på din stammetykkelse også tiden der er gået, må jeg godt nok også vudere du har fat i den halvgode ende af genbanken..

De ser ekstra godt ud nu når jeg kom hjem på en ordentlig skærm.. (har fået sådan et lommetelefonfjernsyn af en art, så har siddet i traktoren hele dagen og set fjensyn og været på nettet og den kan bare lort meget, bare ikke lave kaffe :| så har intet lavet af ulykker idag :wink: )
.. Og vi har aldrig fået at vide hvad det skab har kostet dig?- brædder, palstik, lamper - Alt ligeledes målene??

Medlem
Brugeravatar

Chas skrev:
16 :D kunne ikke lade være med at smile, jeg havde nok også skrevet med stort havde jeg haft internet dengang med over 300 spirende frø...

Det skal lige siges, at mit næste projekt med 16 planter, er UDELUKKENDE autoblomstrende planter... Jeg ved hvordan en høstklar Easybud ser ud, de fylder ikke meget i hverken højde eller bredde... Jeg kan snildt have 16 x 6,5Liter potter i mit room, endda med mellemrum.

Chas skrev:
.. Og vi har aldrig fået at vide hvad det skab har kostet dig?- brædder, palstik, lamper - Alt ligeledes målene??

Puha... Alt i alt, har jeg sq nok brugt over 3000, måske op mod de 4000kr for alt mit udstyr... lægter og spånplader købte jeg billigere af en privat for en hund. så det har ikke væltet budgettet... Det der nok er mest skyld i mine udgifter er ting som:
- Mit GIB kit med reflektor, lampe og ballast
- En ekstra HPS lampe (en fejltagelse, men har nu ikke fortrudt)
- En 6700k CFL sparepære til vegge
- Ventilation, kulfilter osv. (dette har kostet mig mere end lys)
- Frø (har købt feminized fra RQ, de er heller ikke de billigste, men ja, som chas er inde på... gode gener)
- Potter og jord, samt gødning
- Termometre og materialer til growroom.

Så i alt, altså har sq ikk lige regnet på det, men i hvert fald 3000kr... Jeg har bestemt heller ikke valgt de billige løsninger, men er overbevist om at det jeg har gjort, nok skal være pengene værd i den sidste ende.

Med hensyn til mit growroom, så er målene H:160cm D:100cm L:100cm... Jeg undlod at bygge det højere end 160cm, for at senere evt. at have veggerum ovenpå

Dedikeret medlem
Brugeravatar

RQA er en rigtigt nice plante når den er høstklar.. Den blir du glad for ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hold da op, det ser satme lækkert ud mester :D
De vokser fandme også hurtigt de små babes der :D

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
RQA er en rigtigt nice plante når den er høstklar.. Den blir du glad for ;)

Den ser i hvert fald lækker ud på billederne jeg har set af den ;)

Manze skrev:

Tak Manze ;)
Ja, de vokser sq hurtigt, det skyldes mest at jeg bruger en HPS lampe, men du vil også kunne få et fint, og meget billigere grow ud af at bruge 2 CFL lamper, og oven i købet undgå varmeproblemer, bare lige for at vende tilbage til dit grow :)

Men du spørger bare hvis der er noget mate, jeg vil gerne hjælpe, og som du kan se har jeg lige stået der hvor du står nu...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smoke'N'Fly skrev:
Den ser i hvert fald lækker ud på billederne jeg har set af den ;)

Jeg har set den IRL og smagt den.. vil give den en GOD 7ér på 10skalaen..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Smoke'N'Fly skrev:

Manze skrev:

Tak Manze ;)
Ja, de vokser sq hurtigt, det skyldes mest at jeg bruger en HPS lampe, men du vil også kunne få et fint, og meget billigere grow ud af at bruge 2 CFL lamper, og oven i købet undgå varmeproblemer, bare lige for at vende tilbage til dit grow :)

Men du spørger bare hvis der er noget mate, jeg vil gerne hjælpe, og som du kan se har jeg lige stået der hvor du står nu...

Jo tak, dette års grow bliver dog udendørs, men næste år kunne det da godt være man skulle fyre op i noget growtelt, og sådan :D
Men tak, der kommer sku nok noget jeg undrer mig overpå vejen, så skriver jeg da lige ;)
Men, kom med en update :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kom så med nogle updates! ;)

Medlem
Brugeravatar

Vil fremover opdatere ca. hver 4-7 dag.

og der er igen blevet opdateret ;)

UPDATE: 12/4 - 17/4

Medlem

Du behøver skam ikke tage planterne væk fra HPS´en??

Det giver striber ja , men det er man vant til eller også bliver man.

Det ser godt ud. Dejlig kreativt..

Bare sørg for frisk luft til dine stiklinger dagligt så skal de såmen nok slå rod.
Et lille trick uden detaljeforklaring er at give en lidt højere dose af bloom i meget mild form til sine nye cuts når de sidder i grodanen. Dvs grodanen ligger i PH justeret vand med en smule næring i sig.
EC skal ikke være en million - Bare omkring 0.6-0.8 EC (max 1.2 men så det en stor klon..)

Kort forklaret er at næring til blomster for planten er meget nær de samme den bruger til rødder.
Derfor vokser rodnettet heller ikke ret meget under blomst..

Thumbs up..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det godtnok vildt at der er så stor forskel på de 3 RQA'er .. mig lidt en gåde hvordan dælen du har fået så stor forskel på dem.. :)

Men ellers ser det godt ud, helt sikkert.. gid det var mig der sku ryge de easy buds der ;) :P

Medlem
Brugeravatar

Chas skrev:
Du behøver skam ikke tage planterne væk fra HPS´en??

Det giver striber ja , men det er man vant til eller også bliver man.

Mit mobil kamera er ikke så godt, så stregerne er meget fede på billederne og fylder et sted mellem 30-40% af skærmen :)
Så hellere opdatere med lidt større mellemrum, og levere nogle "gode" billeder.

Chas skrev:
Kort forklaret er at næring til blomster for planten er meget nær de samme den bruger til rødder.
Derfor vokser rodnettet heller ikke ret meget under blomst..

Thumbs up..

Tak for tippet m8, godt at vide. Og tak for de fine ord.

MaximumG skrev:
Det godtnok vildt at der er så stor forskel på de 3 RQA'er .. mig lidt en gåde hvordan dælen du har fået så stor forskel på dem.. :)

Men ellers ser det godt ud, helt sikkert.. gid det var mig der sku ryge de easy buds der ;) :P

Den ene RQA der har strukket sig en del, er den som var plantet i All-mix fra starten... De kan være det har haft negativ virkning på den RQA, men det er ikke tilfældet ved mine Easy Buds, og ja, kan heller ikk vente til de er klar, de lugter dejligt, i forhold til Special Kush #1, som har en ret "spicy" lugt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey SNF :D
Kan jeg ikke få nogle mål på dit growroom evt?
Og lidt info om hvor mange planter / potte størrelser der plads til.

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Hey SNF :D
Kan jeg ikke få nogle mål på dit growroom evt?
Og lidt info om hvor mange planter / potte størrelser der plads til.

Jo selvfølgelig :D

Målene er:
H: 160cm D: 100cm B: 100cm

Lige nu har jeg 11 planter i mit growroom, Synes jeg bruger pladsen meget fornuftigt lige nu. De 11 jeg har er:
5 Store (1xAmnesia Haze, 1xGarden Gangster og 3xSpecial Kush) og
6 Små (autoflowering: 3xEasy Buds & 3xRoyal Queen Automatic).

Der kan snildt stå 16 x 6,5 liter potter på 1 kvadratmeter, endda med lidt mellemrum...
Så næste gang planter jeg 16 små planter (Autoflowering) og regner med at pladsen er fin, da de autoflowering jeg dyrker, ikke bliver så buskede og brede, og de kommer ikke i potter der er større end 6,5 liter.

Håber det hjalp lidt mate. :cheers:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]