16

kunne ikke lade være med at smile, jeg havde nok også skrevet med stort havde jeg haft internet dengang med over 300 spirende frø...
Sidespring...
Men jo, er det samme sort ved du jo nu at den kan tåle det. Det var også mine tanker i et svar i den anden tråd om, at det forøger spiringschancen voldsomt med neutral jord - Bla. fordi man ikke ved hvor robust den er, og hvor meget den kan tåle generelt?
Omvendt tænkt (den store fejl for mange) at den bør/skal have gødning for det står i guiderne, og man har evt fået pådraget et blik på gødning som diamanten indenfor hampedyrkning bla fordi kapitlet er så stort, næ så hellere bruge 100 kr mere på gødning end som, på f.eks lys eller bare de 20kr til så og priklemuld.
Det til trods for der står i selvsamme guides at forgødet jord godt kan holde en plante for noget tid før man bør påbegynde at tilsætte gødning.
Om folk glemmer det eller simpelthen ikke læser det må stå hen i det uvisse??
Såe...
Forspir dine frø i tallerken eller en lille æske med servietter i..
Plant dem i ren gennemvædet grodan (4x4 cm cuben??) og fugt dem i toppen og bunden 1 gang pr ca 3 dag.(lad være med at fjerne plastikken, den holder på fugten.)
Når der er rødder, mere end 3-4 gerne 6-7. stk og bladsæt 2 ([sub]kim 1.[/sub]2.) er synligt, så den mere end robust til at klare min blanding, den vokser løjerligt til start ja, men det går over i tilbagebetaling ved kasse 1

I dit allmix kan du bare så spiren direkte udenom grodanen, hvis du ved den er samme sort!! Dertil er jeg helt enig du bør så i allmixet..
Men derfra skal man passe på med at sige at det kan man sagtens- Du kan med sikkerhed sige dine kan. Og ovenikøbet få et bedre udbytte..
Evt prøv og start nogen op i allmix og skift ved uge2-3 til en potte med noget hønsemøg

Kan jo være du har fået købt dig nogle gode gener, for dine grønne fingre fejler intet..
Men bare at se på din stammetykkelse også tiden der er gået, må jeg godt nok også vudere du har fat i den halvgode ende af genbanken..
De ser ekstra godt ud nu når jeg kom hjem på en ordentlig skærm.. (har fået sådan et lommetelefonfjernsyn af en art, så har siddet i traktoren hele dagen og set fjensyn og været på nettet og den kan bare lort meget, bare ikke lave kaffe

så har intet lavet af ulykker idag

)
.. Og vi har aldrig fået at vide hvad det skab har kostet dig?- brædder, palstik, lamper - Alt ligeledes målene??