Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 03:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Morale
Site Webmaster
Brugeravatar

JEL> Er du blevet til en troll eller er du virkelig så dum?

Min onkel drak sig en gang meget fuld, åd en masse piller, og satte sig ud i sin bil og kørte rundt, vildt og voldsomt i høje hastigheder. Han kørte ind i, og dræbte, en 9 årig pige. Han har aldrig syntes det var fair han blev smidt i fængsel for det, fordi, han "var jo fuld" så det var jo ikke hans skyld.
Skulle han ikke have været smidt i fængsel?

Det er jo ting som det, du retfærdiggører.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kørte sprit og blev snuppet af panserne.. Jeg var seriøst så stiv at jeg havde glemt jeg havde drukket en flaske Hot´n´sweet ved min kammerats fødselsdagsfest :S
Men havde så sagt ja til at køre en kammerat hjem og jeg troede seriøst at jeg kun havde fået den ene smirnoff ice jeg sad med i hånden.. En højere straf vil ikke ha fået mig til at overveje at lade være, da jeg i forvejen er imod at køre påvirket ! MEN var så fucked at jeg ikk vidste jeg var påvirket :S og min kammerat var pissestiv og troede ikk jeg havde drukket :S

Så højere straffe er altså ikk altid vejen frem.. Det er med at få dræbt de myter om at man kører bedre stiv, eller lige kan spise noget mad og så er man ikk påvirket mere + andet crap.

At der er nogen mennesker der ikke fatter at de sætter andres liv på spil når de er påvirkede eller bare er ligeglade, det tror jeg altid der vil være.. og tror ikke højere straffe hjælper på Svend Gynge som lige har drukket 2 kasser bajere.. Det tænker han nok ikk over i den situation.

Medlem
Brugeravatar

cake - det handler jo om at nogle folk fralægger sig ansvaret - "Jamen jeg var fuld." "Hun/Han gik ud foran mig."
Og andre folk skal lade være med at være passive, hvis de ser deres kammerat eller veninde, sætte sig ind i en bil og køre afsted i påvirket tilstand.
Hvis man ikke kan lokke nøglen fra dem, og tale dem til fornuft, så må man jo ringe til politiet, længere er den sgu ikke.
Det er MEGET egoistisk at man sætter andres liv i fare fordi man er for nærrig til at spendere penge på en taxa, eller fordi man i sit øjebliks stivhed tror man kan klare hele verden, men man knap nok kan overskue at gå lige på fortovet - hvorfor skulle det blive bedre at komme ud og køre, fordi bilen selv kan vejen hjem eller hvad ? :)

cake skrev:
Jeg kørte sprit og blev snuppet af panserne.. Jeg var seriøst så stiv at jeg havde glemt jeg havde drukket en flaske Hot´n´sweet ved min kammerats fødselsdagsfest :S
Men havde så sagt ja til at køre en kammerat hjem og jeg troede seriøst at jeg kun havde fået den ene smirnoff ice jeg sad med i hånden..

Jeg er målløs ..
Hvad ville du ha gjort hvis du havde kørt en ned ?
Hvad ville du ha gjort hvis du var kørt galt og din ven blev slået ihjel, men du selv overlevede ?
Er du sikker på du ikke selv er en af de "mennesker der ikke fatter at de sætter andres liv på spil når de er påvirkede eller bare er ligeglade" ?

Og du fratager dig ansvaret og giver en flaske hot'n'sweet skylden for din handling, men hvem drak den, på trods af at personen havde en bil stående udenfor, og et løfte til en kammerat om at køre ham hjem ?

cake skrev:
Yes yes.. Det er godt at tænke på andre istedet for at være egotripper, det er der så nogen der er men det er da langt de færreste der opfører sig så uforsvarligt som dine eksempler.

1. lad vær med at køre bil i påvirket tilstand.
2. vær ansvarlig
3. hygge

Senest rettet af kof 17 apr 2010 02:58, rettet i alt 3 gange.

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 16:52, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
JEL skrev:
Violet skrev:
Du har jo helt misforstået ideen med promille grænsen, største dele af erfaringerne billister kan nok kører forsvarligt i trafikken efter at havde drukket mere tilladt. Det store problem ligger i atter din reaktionsevne falder meget kraftigt. Så når du kører 130 på motorvejen og der pludselig sker noget forude og du bliver nød til at bremse med det samme, når du det ikke... fordi din reaktionevne og dermed din bremse længde er forlænget når du er fuld eller påvirket.

Jeg prøver at gentage mig-selv:

HVIS MAN KAN KØRE FORSVARLIGT SÅ KAN MAN KØRE FORSVARLIGT!

Hvad er det ved den sætning der provokerer dig så meget, eller er Uetisk eller trafik-sikkerhedsmæssigt forkert

Uanset hvor mange gange du gentager det bliver det ikke mere rigtigt...
For det vil aldrig være forsvarligt at kører når man er fuld eller påvirket, så er det lige meget om du har kørt bil i 1 år eller 20 år og er en nok så erfaren billist, da din reaktionsevne bliver så meget nedsat af at være påvirket.
Så når der sker noget uforudset kan du ikke nå at reagere før det er for sent, og så er det ikke forsvarligt at du kører.
Det er bevist at efter en promille på 0,7 reagere man så meget senere overfor uforudsete situationer at det ikke længere er forsvarligt.

Du mener måske at din reflekser og reaktionsevne bliver bedre af at være påvirket..?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

KeepOnFlyin skrev:
cake skrev:
Men havde så sagt ja til at køre en kammerat hjem og jeg troede seriøst at jeg kun havde fået den ene smirnoff ice jeg sad med i hånden..

Jeg er målløs ..
Hvad ville du ha gjort hvis du havde kørt en ned ?
Hvad ville du ha gjort hvis du var kørt galt og din ven blev slået ihjel, men du selv overlevede ?
Er du sikker på du ikke selv er en af de "mennesker der ikke fatter at de sætter andres liv på spil når de er påvirkede eller bare er ligeglade" ?

Og du fratager dig ansvaret og giver en flaske hot'n'sweet skylden for din handling, men hvem drak den, på trods af at personen havde en bil stående udenfor, og et løfte til en kammerat om at køre ham hjem ?

Er du dum eller hva ? Fatter du ikk hvad jeg skriver ? Jeg var til fødseldagsfest ved en kammerat i den ene ende af byen, hvor jeg åbenbart har hjernet mig fuldstændig ned. Så var jeg gået hjem og havde mødt min kammerat på vejen, så gik vi op til mig, hvor en anden kammerat havde siddet og nørdet computer mens jeg var til fødselsdagsfest. Og så sidder vi lidt og snakker, men jeg kan ikk huske jeg har været til fødselsdagsfest.

ÆRLIG TALT JEG ANEDE IKKE JEG VAR SPRITSTIV ! Jeg er selv pisseglad for at være blevet stoppet af politiet, da jeg ku ha slået mine kammerater og andre ihjel..
og at du så vælger at tolke det på din måde så fred med det.
Men jeg er stadigvæk imod at køre påvirket..

cake skrev:
Yes yes.. Det er godt at tænke på andre istedet for at være egotripper, det er der så nogen der er men det er da langt de færreste der opfører sig så uforsvarligt som dine eksempler.

1. lad vær med at køre bil i påvirket tilstand.
2. vær ansvarlig
3. hygge

Medlem
Brugeravatar

cake - Du fralægger dig ansvaret alligevel.
Og så kan du sgu blive ved med at sidde og kalde mig dum, jeg ved godt hvem af os to der er dummest.
Det lyder til du har lært noget af det, jeg kan stadig ikke fatte hvordan man kan glemme man har drukket en flaske hot'n'sweet, og hvorfor man overhovedet går i gang med at drikke den hvis man har sin bil stående.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

KeepOnFlyin skrev:

1. Jeg fratager mig ikke ansvaret, jeg siger bare at jeg var så stiv at jeg ikke vidste jeg var stiv. Jeg forklarer mig.

2. Jeg havde ikke en bil stående udenfor, så luk venligst med dit pis.

3. Jeg mødte min kammerat på vej hjem til min lejlighed, hvor vi sad og spillede computer til kl 6 om morgenen hvor han så spurgte om jeg ville køre ham hjem. Det kunne jeg da godt, for jeg kunne ikke huske at jeg havde været til fest eller drukket.

Forhold dig nu til hvad jeg skriver, og lad være med at sidde og digte lort om mig !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

KeepOnFlyin skrev:
cake - Du fralægger dig ansvaret alligevel.
Og så kan du sgu blive ved med at sidde og kalde mig dum, jeg ved godt hvem af os to der er dummest.
Det lyder til du har lært noget af det, jeg kan stadig ikke fatte hvordan man kan glemme man har drukket en flaske hot'n'sweet, og hvorfor man overhovedet går i gang med at drikke den hvis man har sin bil stående.

Du er da ret dum hvis ikke du kan forstå at jeg ikke havde en bil stående der hvor jeg drak !? Jeg GIK hjem efter festen ? PÅ BENENE !

Medlem
Brugeravatar

cake - det er lidt svært når du ikke skriver i dit første indlæg, hvor din bil var, du skrev du skulle køre ham hjem efter en fødselsdag?
Og gider du hidse dig ned, hvis du ikke kan tåle folks meninger om dine dumheder så lad vær med at smid dem ud på et offentligt forum, eller skriv HELE historien fremfor bidstykker, for der er da en del forskel på dit første indlæg og så dem du skriver nu.
Så I sad dig, din fulde kammerat og en anden kammerat hjemme hos dig og spillede, indtil du sku køre din ven hjem.
Ku din 3. kammerat ikke se I var fulde ?

Medlem
Brugeravatar

cake skrev:
Men havde så sagt ja til at køre en kammerat hjem og jeg troede seriøst at jeg kun havde fået den ene smirnoff ice jeg sad med i hånden.. En højere straf vil ikke ha fået mig til at overveje at lade være, da jeg i forvejen er imod at køre påvirket ! MEN var så fucked at jeg ikk vidste jeg var påvirket :S og min kammerat var pissestiv og troede ikk jeg havde drukket :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aaaah haha, jeg er pisseskæv lige pt. my bad, kan godt se hvorfor du troede det var sådan så.

Min 3. kammerat var pisseskæv, om han ku se vi var fulde kan jeg æ huske. Han sad og spillede wow med hørerbøffer på lige indtil vi sku køre svjh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Heheh, ja det gir ingen mening at jeg har skrevet det sådan :P Mødte ham først da jeg var på vej hjem, som jeg skrev.

Medlem
Brugeravatar

cake skrev:
Heheh, ja det gir ingen mening at jeg har skrevet det sådan :P Mødte ham først da jeg var på vej hjem, som jeg skrev.

Så blev vi enige igen..

Relativistisk båthorn

deleted

Medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Ifølge loven ka' en person der kører MERE forsvarligt på promille 0.6 dømmes hårdere end en der køre MINDRE forsvarligt på promille 0.4.

Er det ikke også i orden når promillegrænsen går ved 0,51 ?
En person der kører usikkert med en promille på 0,2 kan også få en bøde/straf, selvom promillen ikke er overskredet, hvis kørslen er usikker.
Er man på stærk medicin der har advarsler uden på pakke/glas, må du heller IKKE køre bil, og hvis du gør så kan du også få en straf/bøde hvis du kører usikkert.

Uanset hvad, hvis din bliver promille målt til over 0,51 så er du ikke egnet til at køre bil, og så kan du sgu forklare om køreegenskaber og forbedrede køreevner herfra og op til månen, JEL.
Det er IKKE lovligt at køre bil når man har en promille på over 0,51 og længere er den ikke.
Det er uforsvarligt, og det kan få katastrofale følger at lege supermandsegotripper, tror du også på at du kan flyve hvis du hopper ud fra et sted der bare er højt nok når du er fuld ?

ps. Hvornår er man selv i stand til at vurdere om man kan køre bil, når cake kommer med sit eksempel på at han ikke vidste han var fuld, og så kører alligevel?

Relativistisk båthorn

deleted

Medlem
Brugeravatar

Godt JEL.
Så synes jeg vi skal lade elementær jura bedømme om hvorvidt du er eller ikke er, i stand til at køre bil i påvirket tilstand.
Færdig.

Relativistisk båthorn

KeepOnFlyin skrev:
Godt JEL.
Så synes jeg vi skal lade elementær jura bedømme om hvorvidt du er eller ikke er, i stand til at køre bil i påvirket tilstand.
Færdig.

Godt at høre vi er enige om at du ikke ska' ku' køre rundt og gemme dig bag promiller under 0.5, eller træthed og stress og udkørthed når du kører tværs gennem landet midt i myldre-tiden på vej hjem efter en lang arbejds-dag, og tro alt er iorden bare fordi loven sætter den arbitrære grænse dér :)

0.5 er en trafik-mæssig sutte-klud vi ikke har brug for, specielt os lette trafikanter der ikke kører bil selv.

En flydende grænse gør at folk er nødt til at gøre sig nogle reelle overvejelser inden de kører. Hvis man bare tror at alt er fint når en's billige pust-selv hånd-måler viser 0.49, så får vi flere Uheld på vejene.
Og det ka' jeg heldigvis forstå på dig at du ikke ønsker, så er vi da enige om noget i det mindste :)

Ha' en god søndag.
Og husk at sætte parkerings-bremsen når du går fra bilen. Jeg har set en bil hoppe i bak-gear af sig selv (på tv) og begynde at køre fordi parkerings-bremsen ikke var sat. Man ska' være vågen :)
Og tak for en god hård debat, det skader aldrig (sålænge der ikke indgår tegninger ihvertfald)

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=DyeowWlo ... re=related
Jeg med JEL.

Det handler om om du klar over hvad du laver og hukommelsessvigt pr alkohol er ikke en undskyldning. Det en uforsvarlig handling.
Dertil vil jeg lige gøre opmærksom på at manden på videoen nok ikke kunne gøre det han gjorde i ædru tilstand.??

Tænker jeg ret vil JEL lade ham køre videre hjem i seng, og det fleste andre tage ham med i brummen og bruge tid på raport og div.
Jeg havde nok fulgt ham hjem på en patruljetur til hans område...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]