cake - det handler jo om at nogle folk fralægger sig ansvaret - "Jamen jeg var fuld." "Hun/Han gik ud foran mig."
Og andre folk skal lade være med at være passive, hvis de ser deres kammerat eller veninde, sætte sig ind i en bil og køre afsted i påvirket tilstand.
Hvis man ikke kan lokke nøglen fra dem, og tale dem til fornuft, så må man jo ringe til politiet, længere er den sgu ikke.
Det er MEGET egoistisk at man sætter andres liv i fare fordi man er for nærrig til at spendere penge på en taxa, eller fordi man i sit øjebliks stivhed tror man kan klare hele verden, men man knap nok kan overskue at gå lige på fortovet - hvorfor skulle det blive bedre at komme ud og køre, fordi bilen selv kan vejen hjem eller hvad ?

cake skrev:
Jeg kørte sprit og blev snuppet af panserne.. Jeg var seriøst så stiv at jeg havde glemt jeg havde drukket en flaske Hot´n´sweet ved min kammerats fødselsdagsfest :S
Men havde så sagt ja til at køre en kammerat hjem og jeg troede seriøst at jeg kun havde fået den ene smirnoff ice jeg sad med i hånden..
Jeg er målløs ..
Hvad ville du ha gjort hvis du havde kørt en ned ?
Hvad ville du ha gjort hvis du var kørt galt og din ven blev slået ihjel, men du selv overlevede ?
Er du sikker på du ikke selv er en af de "
mennesker der ikke fatter at de sætter andres liv på spil når de er påvirkede eller bare er ligeglade" ?
Og du fratager dig ansvaret og giver en flaske hot'n'sweet skylden for din handling, men hvem drak den, på trods af at personen havde en bil stående udenfor, og et løfte til en kammerat om at køre ham hjem ?
cake skrev:
Yes yes.. Det er godt at tænke på andre istedet for at være egotripper, det er der så nogen der er men det er da langt de færreste der opfører sig så uforsvarligt som dine eksempler.
1. lad vær med at køre bil i påvirket tilstand.
2. vær ansvarlig
3. hygge