Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har efter samtale med en moderator valgt at "genåbne" tråden til diskussion. Jeg har også fået lov til at linke til forhandleren af disse t-shirts, da det tilsyneladende ikke bryder med regelsættet, som tidligere antaget. Jeg er tilhænger af ytringsfrihed, så folk kan selvfølgelig skrive, hvad de vil i deres indlæg. Jeg vil dog sætte pris på konstruktiv kritik fremfor unødvendig, upassende og ligegyldig kritik eller latterliggørelse af kunstneren eller projektet, medmindre det er berettiget. Skriv venligst, hvorfor I ikke kan lide eller kan lide idéen i stedet for bare at svine det hele til uden en begrundelse. Det er blot spild af et godt forum, brug jeres posteringer til noget nyttigt, fremfor bare at øge jeres post-count, tak!

anti-project

http://anti-project.spreadshirt.dk/

http://anti-project.spreadshirt.dk/ skrev:
anti-project is a dadaist concept-art project. it's the expression of a movement against all kinds of sense, values of the normal state of society, sociality and consciousness. it's the result of horrible experiments against representation and boredom. aNDY wARHOL said, that the greatest art is making money.

Kunstneren, William Sebastian Lomholt, jeg tidligere har oprettet en tråd om her på forummet, er gået i gang med et t-shirt projekt, hvormed han udfordrer kunstneriske udtryksformer. Med referencer til bl.a. kunst(teori), filosofi, citater og rusmidler har han lavet et dadaistisk koncept-kunst projekt ved navn, anti-project. Flere af hans designs har referencer til bl.a. kunst(teori) og filosofi, som desværre nok ikke er lettilgængeligt for folk uden forståelse eller interesse herfor. Men så er der også mere enkle designs, som er lige til at gå til. Jeg vil i samme anledning lige linke til uddraget af hans digtsamling, Hvad de så, som tidligere er blevet posteret her i "Art".

God fornøjelse!

Senest rettet af DrK 28 mar 2010 20:10, rettet i alt 7 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
MDPV alligevel...

jeg synes projektet er noget forpulet lort, og jeg vil skide på de t-shirts.

Medlem

DoktorK skrev:
anti-project

http://anti-project.spreadshirt.dk/

http://anti-project.spreadshirt.dk/ skrev:
anti-project is a dadaist concept-art project. it's the expression of a movement against all kinds of sense, values of the normal state of society, sociality and consciousness. it's the result of horrible experiments against representation and boredom. aNDY wARHOL said, that the greatest art is making money.

Jeg har valgt at dele lidt mere kunst med interesserede Psychedelia-brugere. William Sebastian Lomholt er på spil igen, men er desværre ikke selv aktiv på forummet her, så derfor deler jeg ud af hans goder. Jeg har allerede linket til et uddrag af hans digtsamling, Hvad de så, men her vil jeg nu linke til hans dadaistiske koncept-kunst t-shirt-butik, anti-project.

Personlig synes jeg, der er en del interessante t-shirts, deriblandt rusmiddel- og filosofi-relaterede t-shirts.

God fornøjelse!

Hvorfor skal der gøres forskel behandling, bare fordi man er en pige? :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er det kunst at kunne sælge tåbelige t-shits på nettet? Det mener jeg ikke. Jeg mener derimod at det er forholdsvis ligegyldigt og kvalmende.

Anti-project....come on.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Så vidt jeg ved er forhandlerlinks ikke tilladte på psy.dk.

Desuden er de t-shirts ikke meget anderledes end dem, der bliver masseproduceret og solgt på Hjallerup Marked hvert år...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige opdatere med et indlæg, hvor jeg vil kommentere på og spørge ind til de nogle af de indlæg, der er blevet posteret.

Halugenlampe skrev:
MDPV alligevel...

jeg synes projektet er noget forpulet lort, og jeg vil skide på de t-shirts.

Hvad er meningen med sådan en sviner? Har du aldrig hørt om konstruktiv kritik? Fair, designeren har lavet en hyldest til et af de rusmidler, der har haft positiv indvirkning på hans kreativitet. Det er ikke alle hans t-shirts, der er produceret med henblik på kunsten. Du synes, projektet er noget forpulet lort, og du vil skide på de t-shirts. Så skal du da vist købe nogle af dem, så du kan udføre dit sjofle projekt. :shock:

Honey skrev:
Hvorfor skal der gøres forskel behandling, bare fordi man er en pige? :roll:

Det skal der skam heller ikke. Fremgår det måske på nogen måde, at disse t-shirts ikke er produceret til hunkøn? :?

BehindMind skrev:
Er det kunst at kunne sælge tåbelige t-shits på nettet? Det mener jeg ikke. Jeg mener derimod at det er forholdsvis ligegyldigt og kvalmende.

Anti-project....come on.

Det er jo subjektivt, om man synes disse t-shirts er tåbelige. Og ja, kunst er ikke bare et billede på en væg eller et stykke musik. Kunsten kan have mange udtryksformer. Det er selvfølgelig dejligt med lidt respons. Du finder det ligegyldigt og kvalmende. Må man spørge hvorfor? Og hvad mener du i øvrigt med den sidste kommentar? :roll:

noname skrev:
Så vidt jeg ved er forhandlerlinks ikke tilladte på psy.dk.
Desuden er de t-shirts ikke meget anderledes end dem, der bliver masseproduceret og solgt på Hjallerup Marked hvert år...

Der er nu blevet sagt god for dette forhandlerlink. Jeg er dog ikke enig med dig i, at disse t-shirts til forveksling skulle ligne de t-shirts, man kan købe på Hjallerup Marked hvert år, som du siger. Derimod synes jeg, det var en plat og upassende latterliggørelse.

:hm:

Jeg afslutter indlægget med at ytre mig om, hvor skuffet jeg er over hvor snæversynede, intolerante og uåbne over for nye idéer, som nogle brugere klart har givet udtryk for, de er, med sådanne overfladiske og ubrugelige indlæg.

Senest rettet af DrK 28 mar 2010 20:21, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Regelsættet skrev:
6) Ingen forhandlerlinks til følgende: Headshops,Growshops og lignende sider med stof relateret tilbehør/udstyr. Lovlige og ulovlige stoffer,kemikalier og lign

Så der er vel intet i vejen for at linke til nogle T-shirts?

...Jeg synes de er ret kedelige og outdatede, IMO er der ingen forskel på "vis mig jeres patter kællinger" og "I killed Kennedy". Mere provakation og brutalitet hvis slogan-T-shirts skal have en revival...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@LovePotato: My bad, åbenbart for længe siden jeg har læst regelsættet igennem :oops:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

LovePotato skrev:
Regelsættet skrev:
6) Ingen forhandlerlinks til følgende: Headshops,Growshops og lignende sider med stof relateret tilbehør/udstyr. Lovlige og ulovlige stoffer,kemikalier og lign

Så der er vel intet i vejen for at linke til nogle T-shirts?

...Jeg synes de er ret kedelige og outdatede, IMO er der ingen forskel på "vis mig jeres patter kællinger" og "I killed Kennedy". Mere provakation og brutalitet hvis slogan-T-shirts skal have en revival...

Det har du ganske ret i, og dette forhandlerlink er nu blevet godkendt. Jeg er glad for, du kommer med lidt konstruktiv kritik. Det vil helt sikkert glæde kunstneren, der i øvrigt følger med i tråden. Det kunne sagtens være, han kunne bruge din kommentar til noget produktivt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg holder stadig ved min mening om ligegyldigheden ved disse t-shirts.

Det hele emmer af pubertært oprør, hvor det at have en "anti" t-shirt på er altafgørende i forhold til sine pseudofilosofiske og samfundskritiske tanker. Jeg synes at det er så kliché ramt, og ja, kvalmende.
Jeg får referencer til teenagere som render rundt i masseproducerede Che t-shirts, fuldstændig uvidende om, hvem han var, og hvad han stod for.

En anden ting er, som tidligere nævnt, så virker hele "butikken" som noget der lige så godt kunne findes på hovedbanen eller et kræmmermarkede. Det virker da så....middelmådigt.

Gad vide om vi snart også ser disse "designs" på kaffekrus, trusser, badebolde osv.?

Jeg synes at kunsteren skulle bruge sine kræfter og kunstneriske evner helt andre steder...

Men det er jo bare min holdning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har talt med kunstneren, der har set dit indlæg, og udfra det har jeg opsummeret hans udtalelser på dine svar.

BehindMind skrev:
Jeg holder stadig ved min mening om ligegyldigheden ved disse t-shirts.

Det er du skam også i din gode ret til, jeg har på ingen måde forsøgt at ændre din mening, men jeg tror du har misforstået konceptet.

BehindMind skrev:
Det hele emmer af pubertært oprør, hvor det at have en "anti" t-shirt på er altafgørende i forhold til sine pseudofilosofiske og samfundskritiske tanker. Jeg synes at det er så kliché ramt, og ja, kvalmende.
Jeg får referencer til teenagere som render rundt i masseproducerede Che t-shirts, fuldstændig uvidende om, hvem han var, og hvad han stod for.

anti-project's t-shirts tror ikke på identiteter. I bund og grund kan man ikke udtrykke sig selv, heller ikke med en t-shirt. Det er på ingen måde et politisk, socialt eller filosofisk projekt, tværtimod den direkte modtsætning. Det er for kunstinteresserede. Desuden er disse designs rene udtryk, der ikke står for noget andet end udtrykket selv. Det er dadaisme.

BehindMind skrev:
Gad vide om vi snart også ser disse "designs" på kaffekrus, trusser, badebolde osv.?

Det var da virkelig en plat, upassende og usmagelig kommentar!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men der vel stadig en grund til at kunsteren har valgt netop disse designs, er det ikk?

At det kun er det rene udtryk, og ikke på hvilket original tryk eller slogan som der bygget videre på, er da på ingen måde tilfældet her. Her er det da netop at vise verden, hvilket ting man kan indentificere sig med.

Jeg mener der vel en bagtanke med at smide Foucault eller Nietzsche på en t-shirt.

Men ret mig endelig, hvis jeg er helt på afveje. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Men der vel stadig en grund til at kunsteren har valgt netop disse designs, er det ikk?

Jo, selvfølgelig er der det. Ellers ville de ikke eksistere. Jeg kan ikke helt forholde mig til den kommentar.

BehindMind skrev:
At det kun er det rene udtryk, og ikke på hvilket original tryk eller slogan som der bygget videre på, er da på ingen måde tilfældet her. Her er det da netop at vise verden, hvilket ting man kan indentificere sig med.

Det er da noget vrøvl, ganske enkelt. Du har åbenbart det forhold til t-shirts, du tror, man køber disse for at repræsentere sin egen identitiet og ikke selv t-shirtens udtryk. Hvilket jo netop er her, hvor man kan tale om kunst. Man kan tildels sidestille det med, du siger, at man opkøber et ægte Dali-maleri og hermed repræsenterer sin egen identitet gennem det.

BehindMind skrev:
Jeg mener der vel en bagtanke med at smide Foucault eller Nietzsche på en t-shirt.

Kunstneren udtaler sig om, der ingen bagtanke er med Nietzsche-shirten. T-shirten med Focault-designet er der en subtil og indforstået reference til Focaults status som anti-humanist. Resten må du selv tænke dig til.

BehindMind skrev:
Men ret mig endelig, hvis jeg er helt på afveje. :)

Det er hermed gjort. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I og med at du tager en t-shirt på med et givent tryk, så udtrykker du da også dig selv. Du har valgt at tage et stykke kunst på kroppen, og rende rundt og vise det frem, ergo udtrykker du din identitet.

Ville folk uden kendskab til nogle af disse budskaber købe en anti-project t-shirt? Folk køber disse fordi de kan følge tankegangen, og vil vise verden at de har forstået budskabet. Ved at du køber en sådan t-shirt melder du dig ligeledes ind i et fællesskab, hvor folk kan identificere dig på gaden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
I og med at du tager en t-shirt på med et givent tryk, så udtrykker du da også dig selv. Du har valgt at tage et stykke kunst på kroppen, og rende rundt og vise det frem, ergo udtrykker du din identitet.

Sikke en omgang vrøvl. Du fungerer som et medie for udtrykket, når du bærer en kunstnerisk t-shirt generelt. Jeg må sige, det virker som en meget ensporet tankegang, du fremlægger her i tråden.

BehindMind skrev:
Ville folk uden kendskab til nogle af disse budskaber købe en anti-project t-shirt? Folk køber disse fordi de kan følge tankegangen, og vil vise verden at de har forstået budskabet.

Har du endnu ikke forstået - på trods af alt, jeg har skrevet - der ingen budskaber er med disse t-shirts?

BehindMind skrev:
Ved at du køber en sådan t-shirt melder du dig ligeledes ind i et fællesskab, hvor folk kan identificere dig på gaden.

Der er intet varemærke, så det er kun folk med kendskab til siden, der har investeret i disse, der kan identificere dem på gaden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har ret, der burde have stået udtryk i sætningen i stedet, min fejl. Men det ændre stadig ikke på noget...

Hvorfor er det første vrøvl? Bidrager det at fungere som et medie for udtrykket til din identitet?

Doktor K skrev:
Der er intet varemærke, så det er kun folk med kendskab til siden, der har investeret i disse, der kan identificere dem på gaden.

hehe...kan ikke lade vær med at tænke på hele mode og hipster kulturen med sådan en sætning.

"i shop therefore i am"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Du har ret, der burde have stået udtryk i sætningen i stedet, min fejl. Men det ændre stadig ikke på noget...

Hvorfor er det første vrøvl? Bidrager det at fungere som et medie for udtrykket til din identitet?

Du må undskylde. Enten er det mig, der ikke forstår, hvad du mener? Eller også vrøvler du? Kan du formulere det på en anden måde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener bare, at jeg kan ikke se ideen i at lave den slags kunst på t-shirts. I og med at det jo er en beklædningsdel, og noget som viser dig udadtil, så er det da unægteligt en del af hvem du er, og hvordan du vil have folk ser på dig.

Citat:
anti-project's t-shirts tror ikke på identiteter. I bund og grund kan man ikke udtrykke sig selv, heller ikke med en t-shirt. Det er på ingen måde et politisk, socialt eller filosofisk projekt, tværtimod den direkte modtsætning. Det er for kunstinteresserede. Desuden er disse designs rene udtryk, der ikke står for noget andet end udtrykket selv. Det er dadaisme.

Men hvis man i bund og grund ikke kan udtrykke sig selv, og heller ikke med en t-shirt, hvad er så hele formålet med dette? Hvorfor skal vi præsenteres for et link til en side, hvor alt det du kan købe i grunden er fuldstændig ligegyldigt?

Hvis det bare er udtrykket for udtrykket skyld, hvad så med at gå i mod strømmen, og sende disse t-shirts rundt til tilfældige adresser i Danmark, og derved skabe bare en lille snert af kunst i stedet. Derved skaber du da bare en lille smule interesse og undren i stedet for at følge normen og lave endnu en klicheramt webshop.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Jeg mener bare, at jeg kan ikke se ideen i at lave den slags kunst på t-shirts. I og med at det jo er en beklædningsdel, og noget som viser dig udadtil, så er det da unægteligt en del af hvem du er, og hvordan du vil have folk ser på dig.

Ja, men det skulle gerne være mere end det. Det er et kunstnerisk forsøg på at lave industrikunst udenfor museet, "den hellige kirke".

BehindMind skrev:
Citat:

Men hvis man i bund og grund ikke kan udtrykke sig selv, og heller ikke med en t-shirt, hvad er så hele formålet med dette? Hvorfor skal vi præsenteres for et link til en side, hvor alt det du kan købe i grunden er fuldstændig ligegyldigt?

Det er jo ikke fuldstændig ligegyldigt. Det er et forsøg på at konstruere det sublime, det vil sige kunstens subjekt.

BehindMind skrev:
Hvis det bare er udtrykket for udtrykket skyld, hvad så med at gå i mod strømmen, og sende disse t-shirts rundt til tilfældige adresser i Danmark, og derved skabe bare en lille snert af kunst i stedet. Derved skaber du da bare en lille smule interesse og undren i stedet for at følge normen og lave endnu en klicheramt webshop

Kunstneren har ingen interesse i at gå imod strømmen, det er hverken provo-kunst eller et forsøg på at forarge andre mennesker. Det er heller ikke et forsøg på at skabe noget nyt. Hvorfor skulle det blive mere kunst af, at man sender det til fremmede mennesker?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, men han har tydeligvis en interesse i at følge med strømmen, og alligevel lave avantgarde t-shirts? Men det skal han jo også have lov til, ingen ko på isen der... :roll:

Jeg mener egentlig at alt andet end lige dét her, er mere kunst, men lad os blive enige om at være uenige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]