Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hej!
Jeg står overfor en snarlig Anahuasca tur, med den dertilhørende MAOi diæt. Jeg har forberedt mig vha. research på nettet, men er blevet en smule forvirret af at folk har meget forskellig tilgang til både brygning, faste osv.

Det jeg vil med denne tråd er egentlig bare at få bekræftet om min ide holder. Jeg har tænkt mig at leve efter diæten fra 12 timer før indtagelse og til 12 timer efter indtagelse. Jeg har tænkt mig at faste 4-6 timer før indtagelse, hvilket jeg er i tvivl om er nok. Jeg er ikke god til at faste, føler meget hurtigt sult, og det har før irriteret mig under svampetrips. Jeg planlægger derfor at have frugt til under trippet, men det mætter desværre ikke rigtigt. Er det for kort tid at faste? Og er der evt andet mere "tungt" mad der er godt at indtage uden det forstyrrer trippet?

Under min research har jeg haft nemt ved at finde ud af hvad jeg skal undgå at indtage i forbindelse med diæten, men det er sværere at finde ud af hvad man egentlig gerne må spise uden dårlig samvittighed, dog fandt jeg dette:
http://www.upmc.com/HealthAtoZ/patiente ... oiDiet.pdf

Læser jeg denne ville jeg umiddelbart tro at pasta bolognese ville være ok at spise, hvad mener i? Og hvad plejer i at spise når i er på diæten? :)

På forhånd tak :)

Insane psychedelia user!

bump.

Jeg har ikke noget at tilføje. Jeg vil dog gerne holde øje med topic, da jeg selv søger info omkring MAOI diæt, pga ønsket trip i løbet af sommeren.

Specielt hvor lang tid, man ikke må indtage tyramin, efter et Ayahuasca trip.?
Kan godt se at du nævner 12 timer efter i din post kajkage, men er det uanset hvilken plante man bruger som MAOI. Sorry hvis jeg highjacker din tråd.

Ps tak for linket, det er meget mere overskueligt end hvad jeg tidligere er stødt på. :)

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Kajkage skrev:
hvad plejer i at spise når i er på diæten?

Ganske kort svaret: ingen ting...

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at du vil følge diæten i 12 timer før indtagelsen men kun faste i 4-6 timer..?
Fasten og diæten er det samme, du burde slet ikke spise noget men hvis du abselut skal så sørg for at du er helt 100% sikker på at det er sikkert.
Frugter er ikke altid sikre at spise, jeg har meget dårlige erfaringer med at spise bananer...

Jeg plejer altid faste fra klokken ni aften før jeg skal trippe og så stå tidligt op og begynde brygge (hvis vi da ikke har gjort det aften før), så kan du drikke den til "morgenmad" istedetfor at spise noget. Sådan syns jeg man nemmest kommer igemmen fasten uden at skulle være sulten i flere timer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
En til

http://deoxy.org/maoidiet.htm

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

LovePotato skrev:
bump.
Kan godt se at du nævner 12 timer efter i din post kajkage, men er det uanset hvilken plante man bruger som MAOI. Sorry hvis jeg highjacker din tråd.

Ps tak for linket, det er meget mere overskueligt end hvad jeg tidligere er stødt på. :)

Det var da så lidt :) Hov, glemte da helt at skrive at jeg vil bruge Peganum Harmala som MAOi, sammen med Mimosa Hostilis.

Brown - Med diæt mener jeg egentlig bare at jeg kun vil spise mad der er sikkert at spise når man indtager MAO hæmmer :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg spiste ris - kedeligt, men der var ingen problemer :)

Mener også pasta går, men er ikke 100 - det må du selv undersøge.. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har netop overstået en tur i nat. Min diæt bestod af ris, salat og havregryn med mælk - og det var skam helt ok :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Kajkage skrev:
Jeg har netop overstået en tur i nat. Min diæt bestod af ris, salat og havregryn med mælk - og det var skam helt ok :)

du skal nok passe på med at drikke for meget mælk, specielt hvis det ikke er skummetmælk eller sådan noget :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det var et par deciliter letmælk, men det er taget til efterretning ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]