Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg vil ikke sige at du har for mange planter, slet ikke.
Det kommer helt an på hvordan du gror dem.
Hvis du har tænkt dig at gro SCRoG er det nok for mange planter men hvis du gror SoG er det slet ikke.
Der skal jo bare tages hensyn til hvornår de sættes i blomst så de ikke bliver for store under den vegetative fase.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
kan vi så få noget service med nogle opdateringer!! ;)

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
kan vi så få noget service med nogle opdateringer!! ;)

Det kom der!!!

UPDATE: 20/3-21/3

Håber i synes om udviklingen under min 125w CFL... Er selv positivt overasket over resultatet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nice. Husk at holde øje med rødderne i de helt små potter..

Jeg plejer at ku vegge en plante i en 2 liters potte i hvertfal en måneds tid, før det er nødvendigt at potte om til en 4-6,5 liters..

Lige nu eksperimentere jeg med et system hvor jeg går igennem 4 typer pottestørrelse, for at se om det har fordel/ulempe ved rodsystemet, og om det vil udjævne chancerne for mug i bunden af potterne da mit forsøg går ud på at hele tiden holde planeten sådan at den kan udvide sig, men ikk ret meget.. (derved suger vandet op ret hurtigt, og fjerne fugten) ..

anyways, hold øje med potterne.. er du i tvivl, kan du altid spraye lidt vand på jorden så den blir lidt kompact, og så derefter vende bunden i vejret.. så falder der ikk så meget jord ud, når du tjekker til rødderne.. men igen.. pas på.. du kan også risikere at rive rødderne over (har jeg gjordt engang, og det sucks) .. når du kan se rødderne er godt udviklet, typisk nede i hjørnerne, så gør du en ny og større potte klar, fylder muld/jord i til toppen, og laver et hul ned i midten på størrelse med den potte planten står i.. og wupti.. så er det bare med at smide den ned i hullet, og dække til, og også gerne huske at ligge 1-2cm yderligere jord på for at give lidt ekstra styrke at holde sig fat i..

eventuelt kan man ved hjælp af en hobbykniv eller lign, lige lave et par snit i rødderne i hjørnerne inden man potter om, da det vil efterlade en masse nye spidser/rødder som planten kan arbejde ud fra.. da roden typisk forsøger at vidrebygge sig fra midten.. på den her måde, får du jævn fordeling af rødder og aktivitet under jorden, frem for at når du omplanter at det så kun er fra midten den søger ned.. gir det mening? .. anyways, det ikk noget man SKAL.. man KAN.. så det op til dig :) .. men det ser godt ud.. glæd dig til om 2 ugers tid.. så begynder der rigtigt at ske noget ;)

Medlem

MaxG:
Dit 4 potte system bevirker i hvertfald at roden bliver mere kompakt.
Har prøvet, men jeg synes ikke det giver det man er ude efter i forhold til knokleriet med at ompotte 10 stk. just my thought.
Plejer selv at bruge små 7 cm potter til lige efter rødderne er fremme i DWC kloneren og derfra over i 12-15 liters.
Der er det kun lige de yderste øverste 3 - 5 cm der ikke er rødder i nå planten er fuldvoksen i de store..

Smokey: Ser godt ud, når det tid at potte om kan du evt prøve hønseblandingen, dine planter ser store nok ud nu....
Bare hvis du har lyst eller har tænkt dig at bruge det...
Hvordan har den store Amnesia Haze klaret sig ovenpå din "superdupercropping"??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chas skrev:
MaxG:
Dit 4 potte system bevirker i hvertfald at roden bliver mere kompakt.
Har prøvet, men jeg synes ikke det giver det man er ude efter i forhold til knokleriet med at ompotte 10 stk. just my thought.
Plejer selv at bruge små 7 cm potter til lige efter rødderne er fremme i DWC kloneren og derfra over i 12-15 liters.
Der er det kun lige de yderste øverste 3 - 5 cm der ikke er rødder i nå planten er fuldvoksen i de store..

Smokey: Ser godt ud, når det tid at potte om kan du evt prøve hønseblandingen, dine planter ser store nok ud nu....

Hehe, nej.. jeg er godt klar over at ompotning 4 gange er et større project, men nu det heldigvis ik en hel mark jeg skal gøre det med. Om det blir besværet værd, vil jeg lade dig vide, men ja.. princippet er nemlig at det burde gøre stammen/roden større og stærkere, men igen.. det med chance for stress da planten hele tiden kommer ned i noget nyt forgødet jord.. såå.. men nu må vi se :) det skal hvertfal afprøves :D ..

Superdupercropping... .. .. ... ... ... .. ... .... ... ..... ... ......... .... .... ... ..... LoL

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er da ikke nogen chance for stress ved at putte en allerede etableret plante i nyt, friskt, forgødet jord. Den er jo stor nok, så den har brug for næringen:-)

Til gengæld stresser man planten en lille smule hver gang man ompotter den, så det er ikke altid en fordel at gå ompotningsamok:-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Der er da ikke nogen chance for stress ved at putte en allerede etableret plante i nyt, friskt, forgødet jord. Den er jo stor nok, så den har brug for næringen:-)

Til gengæld stresser man planten en lille smule hver gang man ompotter den, så det er ikke altid en fordel at gå ompotningsamok:-)

okay okay.. got me there.. men pointen var som du selv siger.. det stresser planten.. såå.. men du vil måske komme med en detaljeret foklaring på hvad der er der sker, og hvorfor det stresser den? :) .. det skal du da være velkommen til :)

Medlem

MaximumG skrev:
Ariaji skrev:

okay okay.. got me there.. men pointen var som du selv siger.. det stresser planten.. såå.. men du vil måske komme med en detaljeret foklaring på hvad der er der sker, og hvorfor det stresser den? :) .. det skal du da være velkommen til :)

Den er ikke direkte til mig men hellere end gerne:

Seng = potte - Søvn = vokse

Forestil dig du skifter din seng ud hver måned..
Du har et halvt år at leve i!
Hvad tror du du får noget af tiden til at gå med? At vænne sig til de nye omgivelser eller at sove godt i gennem?
Du skal nok få sovet noget, det indbygget naturligt, men din søvn bliver ikke rigtig optimal på noget tidspunkt i dit halvårlige liv.

Tænk over alt levende hvor man forandrer mikromiljøet omkring det, så får
det stres i en aller anden grad. Ligesom dig selv!!
Hvad hvis netto pludselig lå i den anden ende af byen?
Eller lokummet fra i morgen er ude i gården? Den lille tid det tager at tilvænne sig de nye forhold er mere eller mindre stressende.
Bare det at DSB skifter tidskøreplaner?? Tror der de første 100000 der stresser over det alene.

Og når planten mange gange har meget mindre tid til at gennemgå 4 potter, gerne kun 3 - 4 måneder, så har den brugt ret mange resourser på at stabilisere sig i den nye potte.
De kunne have været brugt til at vokse større grene og dermed yielde mere.

Håber du forstår..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chas skrev:
Og når planten mange gange har meget mindre tid til at gennemgå 4 potter, gerne kun 3 - 4 måneder, så har den brugt ret mange resourser på at stabilisere sig i den nye potte.
De kunne have været brugt til at vokse større grene og dermed yielde mere.

Håber du forstår..

Okay, men ideen i at gøre det, er jo netop at forøge/maximere rodsystems udvikling, derved give en større stamme og derfor også større grene..

Der noget der ikk hænger sammen der..

Medlem

Ja men den får ikke tid nok til at få fuld ydelse i planten som helhed på den korte tid (3-4 mnd)
Samt at ca 2 uger inde blomst standser rødderne med at vokse sig større. Så at ompotte herefter har intet at sige for planten.
Venter man til at planten kan i fjerde mnd + 2 i blomst går der ca ½ år mellem hver høst.
Chas skrev:
Har prøvet, men jeg synes ikke det giver det man er ude efter i forhold til knokleriet med at ompotte 10 stk
--Og tiden man bruger -

Det sidste glemte jeg i første kan jeg se...

Du må hjertens gerne prøve ompotteriet - det kan være du falder over noget ingen i cannabishistorien har tænkt over.
For mig er det spild af tid - men jeg har jo også været der, så......

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chas skrev:

Du må hjertens gerne prøve ompotteriet - det kan være du falder over noget ingen i cannabishistorien har tænkt over.

Når du siger det på den måde, så lyder det jo som ren tidsspilde.. så det vil jeg da egentligt bare opgive så :gud: så sparede jeg da mig selv for det besvær. :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Chas skrev:

Holder mig lidt fra den hønseblanding nu hvor de står og har det fint i all mix jord...

Mht. min Haze... så har den det fint under omstændighederne, altså det ser ud til at planten generelt hænger lidt, men der er også klart når jeg kom til at lave scropping på alle skudstammerne :( men ellers ser planten fin og frisk ud, har bare et mere hængende udseende nu...

Jeg opdater nok igen i morgen

Medlem

MaximumG skrev:
Chas skrev:

Når du siger det på den måde, så lyder det jo som ren tidsspilde.. så det vil jeg da egentligt bare opgive så :gud: så sparede jeg da mig selv for det besvær. :rocking:

Ikke tidspilde - Det erfaring hvis du gennemfører. :wink: OG terapi så længe du roder med det.

Men prøv og kigge på de 2 regne eks herunder..
Eks 1.
4 uger stikling - ny pot - 0,5-1 uge på at vænne sig til og 3 - 3.5 uge veg - ny pot - 0.5 til 1 uge igen og 3 - 3.5 uge veg - ny pot -og det samme til sidst. + 2 mnd blomst
=
6 mnd. hvor 1.5 til 3 uger gik på tilvænning.
På 1 år fik du høstet ca 2 "pottetræning"grows og brugt ca 1 pære på det.

Eks 2.
4 uger stikling - ny pot - 6-8 uger vegge + 2 mnd blomst
=
4.5 -5 mnd. Vokset fra start til blomst.
På 1 år fik du ca høstet 2.5 grows og brugt ca 1 pære.

(på 4 uger kan du starte nye frø hver gang. :?: Tænk sig de vil næsten være lige så store som den største klon der har slået rod på 14 dage 3 uger :roll: )

Høst af 2.5 "alm" grows VS 2 under "pottetræning" :lol:
Skal vi lave en afstemning??

Tricket er en stor potte i andet hug. På den måde har jeg fundet ud af planten vokser mest i mine øjne. IMO?
Tag et kig hvad jeg/man kan trylle frem på 15 uger med 2 stk potter (start i lille ø 7cm også en 15 liters:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 7&p=419127

Kan sagtens forstille mig at vinderplanter efter dengang vokser som sindsyge idag..

Smoke'N'Fly skrev:
Holder mig lidt fra den hønseblanding nu hvor de står og har det fint i all mix jord...

Jeg opdater nok igen i morgen

Tag lige et pic af amnesia´en, den "teknik" der er for vild. :mrgreen:

Et andet trick er at "klemme" planten på stængel og sidegrene.
Mas på siderne + oppe og under, lige nok til at grenen bliver blød og får et dvask udseende.
Gør det på alle grene og toppen.
Selve stamen kan der tages mere fat ved, hold om den som et samuraisværd - Nederste hånd lige i jordoverfladen, den anden hånd ca 3-5 cm op over den nederste- Så vrides der som på et flyjoystick ved en paniklandning. Også i cirkler-
Ikke så hårdt at den knækker - men kraftigt nok til at man kan mærke og direkte se stammen giver efter.
Nederste hånd flyttes op lige over det sted det lige er "knækket" - Forfra -
Hele vejen op til den bløde top der "nuldres" ekstra godt. :roll:
Gentages efter 4-7 dage i ca 2-3 uger, dernæst 14 dages hvile/restitution- også forfra.
Gren og stamme bliver godt tykke, det også én måde at holde planten lav i vækst da den bliver mere busket..

MaxG forresten: Tror den "krammer" opover vil give noget mere yield end "pottetræning"???? Den kræver bare mere arbejde - men grenene kan nu bære vægten af større topskud og det mærker planten......

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chas skrev:
MaxG forresten: Tror den "krammer" opover vil give noget mere yield end "pottetræning"???? Den kræver bare mere arbejde - men grenene kan nu bære vægten af større topskud og det mærker planten......

Den metode har jeg forsøgt at bruge, og den virkede skam også godt.. man er lige lidt nervøs den første gang, men jo.. det ganske rigtigt at grene blir tykkere, og at stammen forsøger at restituere sig, dermed laver stammen tykkere på dét sted man har nuldret..

men det jo det dejlige ved cannabis.. der så mange ting man kan/skal/vil nå at prøve..

Men nu vil jeg overlade tråden til indehaver :) .. og kan vi SÅ få nogle updates! ;)

Medlem
Brugeravatar

Chas skrev:
Tag lige et pic af amnesia´en, den "teknik" der er for vild. :mrgreen:

Et andet trick er at "klemme" planten på stængel og sidegrene.
Mas på siderne + oppe og under, lige nok til at grenen bliver blød og får et dvask udseende.
Gør det på alle grene og toppen.
Selve stamen kan der tages mere fat ved, hold om den som et samuraisværd - Nederste hånd lige i jordoverfladen, den anden hånd ca 3-5 cm op over den nederste- Så vrides der som på et flyjoystick ved en paniklandning. Også i cirkler-
Ikke så hårdt at den knækker - men kraftigt nok til at man kan mærke og direkte se stammen giver efter.
Nederste hånd flyttes op lige over det sted det lige er "knækket" - Forfra -
Hele vejen op til den bløde top der "nuldres" ekstra godt. :roll:
Gentages efter 4-7 dage i ca 2-3 uger, dernæst 14 dages hvile/restitution- også forfra.
Gren og stamme bliver godt tykke, det også én måde at holde planten lav i vækst da den bliver mere busket..

Gode tips der Chas, som jeg senere vil eksperimentere med, uden tvivl...

Jo, jeg får lige billeder med af udviklingen af Hazen, også hen af forløbet...

Medlem
Brugeravatar

UPDATE: 22/3-23/3

Dedikeret medlem

Smoke'N'Fly skrev:

Yep, fed teknik. Er det ikke det de kalder supercropping?

Medlem

Culpepers skrev:
Smoke'N'Fly skrev:

Yep, fed teknik. Er det ikke det de kalder supercropping?

Jo!
Super crop - Ordende går også i enkelthed ud på at forøge høstudbyttet?

Der er både, super og monster det med SOG og SCOG, og meget mere her :wink:

Medlem
Brugeravatar

UPDATE: 24/3-27/3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]