MaximumG skrev:
Chas skrev:
Det sidste glemte jeg i første kan jeg se...
Du må hjertens gerne prøve ompotteriet - det kan være du falder over noget ingen i cannabishistorien har tænkt over.
For mig er det spild af tid - men jeg har jo også været der, så......
Når du siger det på den måde, så lyder det jo som ren tidsspilde.. så det vil jeg da egentligt bare opgive så

så sparede jeg da mig selv for det besvær.

Ikke tidspilde - Det erfaring hvis du gennemfører.

OG terapi så længe du roder med det.
Men prøv og kigge på de 2 regne eks herunder..
Eks 1.
4 uger stikling - ny pot - 0,5-1 uge på at vænne sig til og 3 - 3.5 uge veg - ny pot - 0.5 til 1 uge igen og 3 - 3.5 uge veg - ny pot -og det samme til sidst. + 2 mnd blomst
=
6 mnd. hvor 1.5 til 3 uger gik på tilvænning.
På 1 år fik du høstet ca 2 "pottetræning"grows og brugt ca 1 pære på det.
Eks 2.
4 uger stikling - ny pot - 6-8 uger vegge + 2 mnd blomst
=
4.5 -5 mnd. Vokset fra start til blomst.
På 1 år fik du ca høstet 2.5 grows og brugt ca 1 pære.
(på 4 uger kan du starte nye frø hver gang.

Tænk sig de vil næsten være lige så store som den største klon der har slået rod på 14 dage 3 uger

)
Høst af 2.5 "alm" grows VS 2 under "pottetræning"
Skal vi lave en afstemning??
Tricket er en stor potte i andet hug. På den måde har jeg fundet ud af planten vokser mest i mine øjne. IMO?
Tag et kig hvad jeg/man kan trylle frem på 15 uger med 2 stk potter (start i lille ø 7cm også en 15 liters:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 7&p=419127Kan sagtens forstille mig at vinderplanter efter dengang vokser som sindsyge idag..
Smoke'N'Fly skrev:
Holder mig lidt fra den hønseblanding nu hvor de står og har det fint i all mix jord...
Jeg opdater nok igen i morgen
Tag lige et pic af amnesia´en, den "teknik" der er for vild.
Et andet trick er at "klemme" planten på stængel og sidegrene.
Mas på siderne + oppe og under, lige nok til at grenen bliver blød og får et dvask udseende.
Gør det på alle grene og toppen.
Selve stamen kan der tages mere fat ved, hold om den som et samuraisværd - Nederste hånd lige i jordoverfladen, den anden hånd ca 3-5 cm op over den nederste- Så vrides der som på et flyjoystick ved en paniklandning. Også i cirkler-
Ikke så hårdt at den knækker - men kraftigt nok til at man kan mærke og direkte se stammen giver efter.
Nederste hånd flyttes op lige over det sted det lige er "knækket" - Forfra -
Hele vejen op til den bløde top der "nuldres" ekstra godt.
Gentages efter 4-7 dage i ca 2-3 uger, dernæst 14 dages hvile/restitution- også forfra.
Gren og stamme bliver godt tykke, det også én måde at holde planten lav i vækst da den bliver mere busket..
MaxG forresten: Tror den "krammer" opover vil give noget mere yield end "pottetræning"???? Den kræver bare mere arbejde - men grenene kan nu bære vægten af større topskud og det mærker planten......