Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg er 31 år gammel, og selvfølgeligt ved de at jeg ryger. Oven i købet har de ikke (længere) noget som helst imod det.
Da jeg var 13 og de opdagede det første gang, var de derimod (og med god grund) MEGET imod det, og prøvede alt hvad de kunne for at forbyde mig det.
Omkring 16 års alderen gav de endeligt op, eller også indså de at forbudet måske ikke var det bedste værktøj mht at sikre sig at jeg tænkte mig om, og at det ikke skulle ende galt. Strategien blev herefter, at jeg måtte leve som jeg nu engang ville, så længe jeg ville komme til dem med whatever jeg måtte behøve hjælp og støtte til. Det betød at jeg vidste hvor jeg havde dem, og de vidste hvor de havde mig.
Da jeg så endte et godt stykke ude ad en meget meget usund glidebane (18-19års alderen), brød jeg sammen, tudede og fortalte dem ALT - og selvom det var en rigtigt træls situation, var det lige nøjagtigt den hjælp jeg havde brug for, og det der hjalp mig op igen - at vide at jeg havde en fortrolig og solid støtte i dem, uanset hvad der måtte ske.

Idag er der intet tabu omkring cannabis, mellem mig og dem. Tværtimod spørger de ret nysgerrigt til det, og har også nævnt at det måske kunne være sjovt at prøve engang. Det bliver sagt med et smil på læben, og jeg ved ikke hvor meget alvor der i virkeligheden er i det. Det får vi at se en dag :-).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Jeg er 22 år, og nej, mine forældre ved ikke at jeg ryger en god pind når jeg kan. :lol:

Jeg er ganske af den holdning at de ikke skal vide alt, og derfor rager det mig egentlig er papand om de ved det eller ej. Desuden vil det sikkert skabe et fuckup i familen uden lige da min søster er stærk modstander af hash (hun blev noget så skidt tilpas engang). Hvis HUN opdager det, så kan jeg helt sikkert glemme alt om nogensinde at se min niece og min kommende nevø/niece igen.

Men ikke desto mindre er det mig komplet ligemeget, da jeg ved at det er en konsekvens af at man ryger noget urt engang imellem, og hvis det skal være sådan, så må jeg lade være.

Jeg røg første gang da jeg var 15 til et halbal, hvor der var en kammi der kom hen og spurgte mig ad, efter et ja hev han så en schooljoint frem. Næste gang var så da jeg var en 16-17 år hvor jeg prøvede at ryge jordpibe (man bliver fucking blæst af det.) så gik der en 3-4 år indtil jeg fandt en gammel kammerat jeg havde mistet forbindelsen til, dengang var han grower og han gav mig noget af hans hjemmelavede skunk. Siden da, hver gang jeg var hos ham, har jeg været ude for at købe noget urt...
Nu er det bare sådan at mange af de klubber han kendte er lukkede :(, men det er ingen hindring, da jeg har tænkt mig at flytte til grenaa til sommer, og så skal der gang i en skabsfarm til mig og vennerne :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Begge mine forældre ved det, men det er ikke fordi vi har snakket om det eller noget.. De ved det bare ;)
De ved at jeg hele tiden render til techno-fester og de ved godt hvad der foregår osv...
Så det er sgu fint nok ;)

Desuden har min far selv røget fed i 25 år :D

Junior medlem

Har røget i 3-4 år nu. Det startede i 9 - 10ende klasse, da jeg var omkring de 16. Det kan ikke tælles på ti hænder, hvor mange gange jeg er blevet bustet; Rizzla i bilen, tobaksristning på værelset, røde øjne HVER aften jeg kom hjem, en pose med bong og cones ude foran mit vindue. En enkelt gang fanden hun omkring 100 gram pot på mit værelse.
Min mor røg selv hver dag i et par år som ung, men er stadig den type, der blæser problemet op. Tror dog efterhånden hun har forstået at der ikke er noget og gøre ved det, og jeg får da også lov til at have Grows i haven om sommeren. Min far er derimod ret ligeglad, da han selv ryger en gang i mellem, og dyrker planter om sommeren.

Medlem

Min mor er også indforstået i at jeg ryger. Må bare ikke gøre det hjemme. Hun røg også som ung, og gør det da stadig nogle gange nu. Hun har også fundet cones (dengang jeg ikke rullede selv), paper, filter og min bong. Så nu er hun egentlig ligeglad.

Medlem

Det er ikke noget vi snakket så meget om hjemme hos mig. Det er lidt et no-go. jeg er 20 år.
Men de ved jeg godt jeg ryger en gang i mellem. og har røget en del tidligere.
Da jeg var lille røg vi altid ude på en skole. En dag fandt vores forældre vores ryger taske :) Den bestod af en sunfresh bong, og et 1 meter lang plakat rør. Dem blev de ikke glade for.

Ellers har de fundet lidt klump og sådan. De fandt også for nyligt ud af jeg har prøvet svampe et par gange. Da jeg kom til at snakke lidt for højt om det. hehe

Medlem

Begge mine ved jeg har haft en rimelig stort misbrug af hash (og andre stoffer), det eneste de ikke ved - fordi de ikke har spurgt - er at jeg ryger en lille bønne et par gange eller 10 om året.

Junior medlem

jeg røg første gang over hos en af mine ''store'' venner og han søskende sammen med en af mine venner, vi delte en lillen cone og så gik mig og min ven ud og røg lidt på piben, jeg blev ikke særlig skæv (tror jeg nok).
så røg jeg ikke i et års tid, men så kom der en ny gut til skolen i 8 og vi har fyret sammen et par gange,
jeg troede mine forældre var cool med det men så snakkede vi sammen om det og de ville ikke rigtig ha det,
så sage jeg at det kunne de ikke forhindre mig i og at jeg nok skulle passe på og sådan, og de ved ikke rigtig hvad de skal gøre ved det, jeg trives herhjemme så det er ikke rigtig et problem, jeg tænker mig selv som en stor dreng og jeg behøver ikke tilladelse til alt hvad jeg render og laver og jeg lyver ikke for dem om noget vis de spørg mig det
Foxx skrev:
men det er ingen hindring, da jeg har tænkt mig at flytte til grenaa til sommer, og så skal der gang i en skabsfarm til mig og vennerne :D

nice der flytter en en ryger mere til grenå
du må lige sige til vis der er noget til overs til sommer

-fred og lykke til-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min mor fandt også ud af det for nyligt, efter en bytur hvor jeg havde en joint i lommen..
Jeg havde dog gjort det mere eller mindre klart for hende, inden da, at jeg var klart fortaler for fri hash, og har snakket med hende omkring hash mange gange, hvor jeg har givet udtryk for at hash jo slet ikke er så farligt som folk går og tror, så jeg er ret sikker på at hun var klar over jeg røg engang i mellem, inden hun fandt den joint. Nok også grunden til at hun ikke tog det så tungt, og at hun ikke blev sur, og kun kom med en "løftet" pegefinger, samt sagde til mig at jeg skulle huske ikke at blive som min far var i hans unge dage (Ekstreme mængder weed, vandt 150.000,- med en af hans kammerater som han røg med, og det var lige midt i deres "misbrug", og størstedelen af pengene blev brugt på røg)

Og hold kæft det var en lettelse at man ved at hun ved det - så behøver man ikke at være bekymret for at komme hjem, når man har siddet og fyret en pind med nogle kammerater en lørdag aften :-) Kan kun anbefale folk at fortælle deres forældre det, hvis deres forældre har bare et nogenlunde afslappet forhold til hash..

Junior medlem

Mine forældre ved ikke at jeg ryger. De er en underlig blanding af "gentoftere" og hippier :peace: Jeg er dog sikker på at de selv har ryget mere eller mindre i deres ungdom påtrods af at de aldrig har snakket om erfaringer med tjald.
Er temmelig sikker på at de går ind for legalisering, men specielt tilbageholdene fordi jeg kender en der startede et tidligt misbrug :S

Da min bror begyndte at ryge smøger kan jeg huske min mor kaldte ham for en masse lort, hvilket hun ellers aldrig kunne finde på. Og har tilbudt ham kørekort for at stoppe.

Jeg er temmelig sikker på at de ved jeg har prøvet det, selvom de aldrig har spurgt.

Alt i alt tror jeg ikke de ville acceptere min beslutning før jeg har rundet de 20+ :) De er den slags forældre der mener at man selv skal lave sine fejl og stoler på en, men samtidigt ved de hvad der er bedst for en :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]