Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Film i 2010
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
2010 bliver et fuldstændig vanvittigt film-år!

Hér er de film, jeg finder lovende (i uprioriteret rækkefølge), som (såvidt jeg ved - ret mig endelig, hvis der er fejl på listen) får premiere i 2010 i de danske biografer:

1) "Alice in Wonderland" - Tim Burton og Johnny Depp går amok i trip og særhed. EDIT: Der burde nok snarere stå "går amok i Disney og cheesyness" :D. Se "anmeldelserne" længere nede.

2) "Inception" - ny film af Christopher Nolan ("The Prestige", 2*Batman plus "Memento"). "Plot: In a world where entering dreams is possible, a single idea from the human mind can be the most dangerous weapon or the most valuable asset."

3) "Shutter Island" - Scorcese-instrueret film med Leonardo Di Caprio som FBI-agent der går undercover på et sindssyge-hospital "for the criminally insane", beliggende på en afsidesliggende ø

4) "Wolfman" - Benicio og Anthony H giver den gyser-gas - er det bare mig der projicerer og overfortolker, eller har filmen stærke referencer til detox og stof-afvænning?

5) "Clash of the Titans" - eyecandy og fantasy-lir. Jeg kan allerede levende forestille mig den fysik-studerende der sidder foran mig i biografen med fedtet hud og en "Particle physics give me a large hadron"-t-shirt på, bare efter få sekunders eye-candy med monstre og middelalder-våben og metal-musik

6) "The Expendables" - Sylvester Stallone-film med Jason Statham, Dolph Lundgren, Jet Li, Mickey Rourke, Bruce Willis og Arnold Schwarzenegger! Nuff said!

7) "The Black Swan" - ny film af Darren Aronofsky ("Requiem for a Dream"!!!)

8 ) "Hereafter" - ny Clint-film med Matt Damon og Bryce Dallas Howard

9) "True Grit" - Ny Coen-brødrene-film med Jeff Bridges. Coen-brødrene har efter min mening lavet nogle lidt halvsløje film, men de er i VILD form for tiden med "No Country for Old Men" og "A Serious Man". Værd at bemærke er også, at det er kernen fra det gamle hold fra "The Big Lebowski", som er samlet igen (Jeff Bridges og Coen-brødrene).

10) "The Adjustment Bureau" - enhver filmatisering af Phillip K. Dick er lovende. Er spændt på hvordan Matt Damon klarer sig i den - han overraskede mig positivt i "The Departed", og han kan heller ikke være i helt dårlig form, når han er med i Clintens nye film (se nr.8 )

11) "Up in the Air" - ny film af Jason Reitman ("Juno" og "Thank you for smoking") med George Clooney

.... Tilføj selv flere, og/eller kommentér de film jeg nævner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fin liste du har fået banket sammen, Zarathustra

Jeg kan tilslutte mig "Alice In Wonderland", selvom jeg har været lidt træt af Burton på det sidste. Den film ser dog fænomenal ud!

"Shutter Island" - Scorcese...ja tak!

"The Black Swan" - Efter min mening har Aronofsky endnu at lave en dårlig film. Det har kun været top film efter min mening.

Jeg kan tilføje...

"Greenberg". Noah Baunbach er fantastisk, og jeg kunne virkelig godt lide "The Squid and the whale".

Ved ikke om det gælder, men jeg glæder mig også meget til "Fantastic Mr. Fox". Har den været i biffen her hjemme??

Jeg er alt for dårlig til at se nye film, men jeg bliver lige nød til at tage mig sammen i 2010.

Senest rettet af BehindMind 19 feb 2010 03:54, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Rigtig god liste, men synes nu ikke wolfman er vaerd at se, har allerede set den. Men nu er jeg generelt ikke saa vild med den genre.

Insane psychedelia user!

BehindMind skrev:
Fin liste du har fået banket sammen, Zarathustra

Jeg kan tilslutte mig "Alice In Wonderland", selvom jeg har været lidt træt af Burton på det sidste. Den film ser dog fænomenal ud!

"Shutter Island" - Scorcese...ja tak!

"The Black Swan" - Efter min mening har Aronofsky endnu at lave en dårlig film. Det har kun været top film efter min mening.

Jeg kan tilføje...

"Greenberg". Noah Baunbach er fantastisk, og jeg kunne virkelig godt lide "The Squid and the whale".

Ved ikke om det gælder, men jeg glæder mig også meget til "Fantastic Mr. Fox". Har den været i biffen her hjemme??

Tak!

Jeg ved ikke, om "Fantastic Mr. Fox" har haft premiere - har slet ikke hørt om filmen. Men der er jo sikkert nogle andre herinde der ved det...

Jeg har også stadig til gode at se "The Squid and the Whale", selvom jeg længe har villet se den, og fik genopfrisket det da du postede nogle rigtig fede youtube-videoer fra den hér på forummet.
Så jeg må se både at få set dén og hans nye.

BehindMind skrev:
Jeg er alt for dårlig til at se nye film, men jeg bliver lige nød til at tage mig sammen i 2010

Præcis! Jeg har det helt på samme måde, og det er også normalt sjældent at jeg har vildt meget styr på hvilke film der har premiere hvornår. Og hvis jeg endelig har styr på hvornår der kommer en film som jeg gerne vil se i biografen, så får jeg alt for sjældent nosset mig sammen til at gå ind og se den som den burde ses, og ender tit med bare at se den i tv, på DVD eller på computeren.
Men jeg faldt tilfældigt over traileren til "Alice...", og begyndte så at snakke film-premierer med nogle venner, som begge havde MANGE gode bud på hvad jeg burde se. Det er faktisk deres liste, som jeg bare har hugget :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fede film du nævner tror jeg :) De fleste af dem ser jeg frem til.

Udover dem kan Edge of Darkness med Mel Gibson anbefales, spændende thriller/drama.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Det er helt rigtigt, der er mange fede film på tapetet i år, også The Fantastic Mr. Fox, som vist først har dansk premiere til Maj. Jeg er selv stor, stor Anderson-fan, så jeg har tænkt mig at vente med at se den, til jeg kan se den på det store lærred.

Der er mange åbenlyse forslag til udbyggelsen af listen som nok skal komme i tale, men jeg håber faktisk også at en film som "A Nightmare On Elm Street 2010" kan blive "interessant". Der er uden tvivl størst chance for at den er forfærdelig elendig og skuffer, som den slags film jo oftest gør, men alene det sentimentale i at se en up to date Freddy-film, endda så vidt jeg ved tro mod den gamle historie, glæder jeg mig faktisk til. Og hvis de rammer stilen fra way back, så er det efter min mening slet ikke så elendigt endda. Jeg er ikke til genren generelt, og ved ikke om jeg er den eneste der kan huske den ulækre og dragende uhygge der var omkring filmene og plakaterne, når man så dem i sin barndoms videokiosker, men der er noget over Freddy Krueger der vækker en speciel 80'er-horrorstemning i mig.

Og så kommer der jo også Toy Story 3. Jeg synes næsten altid at Pixar-film er et kig værd. :-)

/ - Dagny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu kommer den vist først i 2011, men skal alligevel med her: The Electric Kool-Aid Acid Test!

http://www.imdb.com/title/tt1049951/
http://www.rollingstone.com/news/story/ ... g_screen/1

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Uhh der kommer rigtig mange (forhåbentlig) gode film i år, udover dem der allerede er blevet nævnt, kan jeg lige sige hvad jeg ser frem til:
The Last Airbender http://www.imdb.com/title/tt0938283/
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I http://www.imdb.com/title/tt0926084/
Iron Man 2 http://www.imdb.com/title/tt1228705/
Cop Out http://www.imdb.com/title/tt1385867/
Prince of Persia: The Sands of Time http://www.imdb.com/title/tt0473075/
Kick-Ass http://www.imdb.com/title/tt1250777/
Machete http://www.imdb.com/title/tt0985694/
Tron Legacy http://www.imdb.com/title/tt1104001/
The Green Hornet http://www.imdb.com/title/tt0990407/ (En superhelte film af Michel Gondry kan kun blive spændende)
The Rum Diary http://www.imdb.com/title/tt0376136/
The Killer Inside Me http://www.imdb.com/title/tt0954947/
Elektra Luxx http://www.imdb.com/title/tt1340773/
The Social Network http://www.imdb.com/title/tt1285016/ (Ja Timberlake er med og ja den handler om facebook, men David Fincher styrer)

Så ja det ser godt ud... :D

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:13, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg er nok ikke alene om at være lidt vild med Fear and Loathing in Las Vegas og derfor er én af de film jeg glæder mig mest til da også "The Rum Diary" (link i atnas post) Selvom der ikke rigtig er så mange stoffer indblandet i den, er det stadig gonzo journalistik (er det i hvertfald i bogen) og en smadret lad-os-feste-24/7 stemning der præger fortællingen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Så the Wolfman igår og kan generelt godt lide den genre men kæft jeg syntes den var kedelig. Slet ikke værd at bruge tid på at se

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Jeg vil heller ikke anbefale The Wolfman. Det er lang tid siden jeg har følt at en biograftur var større spild af penge.

Alice in Wonderland med Tim Burton ved roret og Johnny Depp - JA TAK!

Clash of the Titans ser også rigtig fin og ud den skal helt sikkert ses i biografen.

Medlem

Up in the air er en udemærket film, men ville aldrig tage i biografen for at se den !

Insane psychedelia user!

Jeg så "Alice" i Imperial med 3D for nogle dage siden, og syntes den var ok. Ikke så dårlig som mange har skrevet, men absolut heller ikke så god som jeg håbede på første gang jeg så traileren og hørte om projektet (Tim Burton, Johnny Depp og "Alice in Wonderland"... ).
Den udnyttede ikke rigtig 3D-mediet godt nok, og historien og scenerne blev lidt for cheesy og Disney-agtige engang imellem (det er jo også en Disney-film). Men alligevel nogle fine nok karakterer, og en del eye-candy. Men jeg har dog ikke set "Avatar", og har hørt, at den sætter en helt ny standard, som "Alice" slet ikke kan leve op til.

Jeg regner med at droppe "Wolfman" - ser den måske på DVD eller noget mindre lovligt *host* venner med projektor *host*.

Og da økonomien er ved at være i bund allerede, og "Shutter Island" har kørt et stykke tid i biograferne, så tror jeg desværre heller ikke, at jeg får set denne film i biografen. Men skal HELT sikkert se den på DVD eller noget andet - snart!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ærgrer mig virkelig over, at jeg ikke smed pengene efter "Shutter Island" istedet for makværket "Alice In Wonderland" (jo, den var virkelig så dårlig). Økonomien her er nemlig også i bund, og 100-130kr for en biografbillet hører sjældenhederne til, men jeg er jo også bare en kværulant :P

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg tror, jeg er på Jorden?
"Up In The Air" var en hyggelig film, men som jeg personligt havde det lidt mærkeligt med efter lige at have set George Clooney i "The Men Who Stair At Goats", som jeg virkelig havde en god griner over :D

"Alice In Wonderland" var et stort flop. Især efter jeg lige havde set et interview med Johnny Depp, hvor han mente at Tim Burton er den eneste i filmindustrien som lav kunst af sine film. Det er dog Tim Burtons dårligste til dags dato.

En film jeg glæder mig meget til er "Where The Wild Things Are", som ser virkelig syrede ud :D

Insane psychedelia user!

Ok hér er lige et par ekstra til "min" liste:

12) "A Single Man" - Modemanden Tom Fords debut-film, som skulle være et super-æstetisk bøsse-drama. Nogle siger, at den er "næsten for perfekt", mens andre synes at hyper-æstetikken er fantastisk.

13) "Moon" - Sci-fi-film af David Bowie's søn, som jeg har hørt rigtig godt om fra 2 personer der har set den. Ved dog ikke helt, om den får premiere i 2010 eller er ældre.

14) "Where the Wild Things Are" - Spike Jonze er tilbage. Min absolutte yndlings-film er "Adaptation" (2002), så jeg er rigtig spændt på, hvad han kan denne gang.

15) "Greenberg" - Jeg har for nylig set "The Squid and the Whale" (inspireret af BehindMind), som jeg syntes var rigtig rigtig rigtig god, så jeg må også prøve at få set instruktøren Noah Baunbach's nye film.

16) "Fantastic Mr. Fox" - Ny film fra Wes Anderson, der bl.a. har instrueret "The Life Aquatic with Steve Zissou" og "The Royal Tenenbaums". Jeg har selv kun set "The Royal Tenenbaums" af ham, men syntes den var virkelig god, med mange ekstremt smukke og rørende scener (f.ex. scenen foran bus-stoppestedet, scenen med selvmords-forsøget, scenen i teltet osv. osv.).
Hans film er sådan en helt speciel blanding af komedie og drama, som på Wikipedia bliver kaldt "Dramedy" (http://en.wikipedia.org/wiki/Dramedy).

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 16:59, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Ok hér er lige et par ekstra til "min" liste:

12) "A Single Man" - Modemanden Tom Fords debut-film, som skulle være et super-æstetisk bøsse-drama. Nogle siger, at den er "næsten for perfekt", mens andre synes at hyper-æstetikken er fantastisk.

13) "Moon" - Sci-fi-film af David Bowie's søn, som jeg har hørt rigtig godt om fra 2 personer der har set den. Ved dog ikke helt, om den får premiere i 2010 eller er ældre.

14) "Where the Wild Things Are" - Spike Jonze er tilbage. Min absolutte yndlings-film er "Adaptation" (2002), så jeg er rigtig spændt på, hvad han kan denne gang.

15) "Greenberg" - Jeg har for nylig set "The Squid and the Whale" (inspireret af BehindMind), som jeg syntes var rigtig rigtig rigtig god, så jeg må også prøve at få set instruktøren Noah Baunbach's nye film.

16) "Fantastic Mr. Fox" - Ny film fra Wes Anderson, der bl.a. har instrueret "The Life Aquatic with Steve Zissou" og "The Royal Tenenbaums". Jeg har selv kun set "The Royal Tenenbaums" af ham, men syntes den var virkelig god, med mange ekstremt smukke og rørende scener (f.ex. scenen foran bus-stoppestedet, scenen med selvmords-forsøget, scenen i teltet osv. osv.).
Hans film er sådan en helt speciel blanding af komedie og drama, som på Wikipedia bliver kaldt "Dramedy" (http://en.wikipedia.org/wiki/Dramedy).

Fin fin liste. Jeg glæder mig også rigtig meget til at se overtående film. "Moon" ser har jeg også hørt meget godt om.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har set "Moon", og synes rigtig godt om den. Stilren, nyskabende og pænt minimalistisk sci-fi.
Det er tåbeligt at der er gået så lang tid fra "Where the Wild Things Are" havde præmiere i USA til den får det i DK - 4-5 måneders forsinkelse, hvorfor det?? Og ja, "Adaptation" er en helt fantastisk film - "Being John Malkovich" er også et trip. Jeg er meget spændt på at se hvordan en børnefilm ender op efter en tur gennem Jonze's krogede tanker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]