2010 bliver et fuldstændig vanvittigt film-år!
Hér er de film, jeg finder lovende (i uprioriteret rækkefølge), som (såvidt jeg ved - ret mig endelig, hvis der er fejl på listen) får premiere i 2010 i de danske biografer:
1) "Alice in Wonderland" - Tim Burton og Johnny Depp går amok i trip og særhed. EDIT: Der burde nok snarere stå "går amok i Disney og cheesyness"

. Se "anmeldelserne" længere nede.
2) "Inception" - ny film af Christopher Nolan ("The Prestige", 2*Batman plus "Memento"). "Plot: In a world where entering dreams is possible, a single idea from the human mind can be the most dangerous weapon or the most valuable asset."
3) "Shutter Island" - Scorcese-instrueret film med Leonardo Di Caprio som FBI-agent der går undercover på et sindssyge-hospital "for the criminally insane", beliggende på en afsidesliggende ø
4) "Wolfman" - Benicio og Anthony H giver den gyser-gas - er det bare mig der projicerer og overfortolker, eller har filmen stærke referencer til detox og stof-afvænning?
5) "Clash of the Titans" - eyecandy og fantasy-lir. Jeg kan allerede levende forestille mig den fysik-studerende der sidder foran mig i biografen med fedtet hud og en "Particle physics give me a large hadron"-t-shirt på, bare efter få sekunders eye-candy med monstre og middelalder-våben og metal-musik
6) "The Expendables" - Sylvester Stallone-film med Jason Statham, Dolph Lundgren, Jet Li, Mickey Rourke, Bruce Willis og Arnold Schwarzenegger! Nuff said!
7) "The Black Swan" - ny film af Darren Aronofsky ("Requiem for a Dream"!!!)
8 ) "Hereafter" - ny Clint-film med Matt Damon og Bryce Dallas Howard
9) "True Grit" - Ny Coen-brødrene-film med Jeff Bridges. Coen-brødrene har efter min mening lavet nogle lidt halvsløje film, men de er i VILD form for tiden med "No Country for Old Men" og "A Serious Man". Værd at bemærke er også, at det er kernen fra det gamle hold fra "The Big Lebowski", som er samlet igen (Jeff Bridges og Coen-brødrene).
10) "The Adjustment Bureau" - enhver filmatisering af Phillip K. Dick er lovende. Er spændt på hvordan Matt Damon klarer sig i den - han overraskede mig positivt i "The Departed", og han kan heller ikke være i helt dårlig form, når han er med i Clintens nye film (se nr.8 )
11) "Up in the Air" - ny film af Jason Reitman ("Juno" og "Thank you for smoking") med George Clooney
.... Tilføj selv flere, og/eller kommentér de film jeg nævner.