Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Fuck Millitær!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
LarmerFyr skrev:
Vi skal sgu bare være glade for at vi ikke bor i fx Israel.
Der er der tvungen militær-tjeneste for alle og den varer ikke kun i 4-8 måneder som herhjemme men er vistnok på 2 år - og det er ikke bare leg med løst krudt vi snakker om her.

God pointe. tror faktisk det er 3 år for drenge og 2 for piger!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Saliva skrev:
Fuck Millitær!

:roll:

Men har selv planer om at melde mig frivilligt til værnepligt, når gymnasietiden er overstået. Gør det mest for oplevelsens skyld, samt bedstefars, eftersom hans sønner, alle trak frinummer :roll:

:peace:

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tresnulnul
Shambhala skrev:
Ninjamel skrev:
Beredskabet er dog 6 måneder Ephi ;)

og på bornholm -.-

Nej? :mrgreen:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Tror at størstedelen af jer der whiner aldrig har set skyggen af værnepligt/militær. Man lærer så meget om kommunikation, fællesskab, førstehjælp, lederskab, motion, natur osv. osv. Så meget, som man kan bruge i det virkelige liv, uanset om du er kontornusser eller lastbilchaufør! Mine holdninger ændrede sig meget på de 4 måneder, så meget, at jeg i dag kraftigt overvejer en karriere inden for militæret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvis du banker din sergent fordi han vækker dig kl 4:30 om morgen er også en god begrundelse for ikke at være i militæret mere. Grundet afvigende adfærd bliver du smidt hjem og er ukvalificeret som soldatermand.

Hvis du ikke er den store slagsbror så virker afvigende adfærd blandt våben og ammunition. Du skal virkelig være fedtmule, bringe andres liv i fare incl. dig selv. Gå og sige skyde lyde (helst med børnhave accent) mens du svinger dit gevær faretruende til alle sider.

Æd tre krydser(benzodiazepin) dagen inden en vigtig træningsmission så de med sikkerhed ikke får dig op, og hvis de endelig gør så er du ikke i stand til at stå på dine fødder. Begrundelsen til sådan en tilstand er: Jeg er B menneske og skabsalkoholiker.

Jeg havde selv skæv ryg og træk frinummer så ved ikke om det virker, men kæft' det kunne være sjov (:

Medlem
Brugeravatar

Entheo skrev:
Tror at størstedelen af jer der whiner aldrig har set skyggen af værnepligt/militær. Man lærer så meget om kommunikation, fællesskab, førstehjælp, lederskab, motion, natur osv. osv. Så meget, som man kan bruge i det virkelige liv, uanset om du er kontornusser eller lastbilchaufør! Mine holdninger ændrede sig meget på de 4 måneder, så meget, at jeg i dag kraftigt overvejer en karriere inden for militæret.

jeg har ikke selv aftjent værnepligt og det kunne heller aldrig falde mig ind :!:
i mine øjne er det danske militær til grin, vi bruger milliarder af kroner på at sende folk ned til et totalt krigshærget land som Afghanistan. hvad hjælper det?
i mine øjne er krig den mest primitive og latterlige løsning på et problem! alle de kompetencer du mener at have fået fra den danske latterlige lortehær, lover jeg dig du også kan finde andre steder. stop krig og stop alle de krigsliderlige idioter der støtter den! :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Saliva skrev:
Entheo skrev:

jeg har ikke selv aftjent værnepligt og det kunne heller aldrig falde mig ind :!:
i mine øjne er det danske militær til grin, vi bruger milliarder af kroner på at sende folk ned til et totalt krigshærget land som Afghanistan. hvad hjælper det?
i mine øjne er krig den mest primitive og latterlige løsning på et problem! alle de kompetencer du mener at have fået fra den danske latterlige lortehær, lover jeg dig du også kan finde andre steder. stop krig og stop alle de krigsliderlige idioter der støtter den! :peace:

Hvad har det med værnepligt at gøre? Hvorfor ikke tage imod tilbuddet nu det er der, camp hvor du bliver udfordret, får en masse ny kompetencer, nye venner og godt fælleskab, vilde byture osv. Og så får du løn imens? Er det ikke lidt dumt ikke at tage imod det, nu man får det tilbudt?
Jeg synes også vi er til grin på det punkt, er imod krigen i mellemøsten og synes der bliver brugt alt alt alt alt for mange penge på det danske forsvar.
Men derfor vil jeg stadig gerne på camp og få en fed oplevelse.

Medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Saliva skrev:
Entheo skrev:

Hvad har det med værnepligt at gøre? Hvorfor ikke tage imod tilbuddet nu det er der, camp hvor du bliver udfordret, får en masse ny kompetencer, nye venner og godt fælleskab, vilde byture osv. Og så får du løn imens? Er det ikke lidt dumt ikke at tage imod det, nu man får det tilbudt?
Jeg synes også vi er til grin på det punkt, er imod krigen i mellemøsten og synes der bliver brugt alt alt alt alt for mange penge på det danske forsvar.

fordi hvis du tager imod tilbuddet siger du vel også god for militær og hvad det indebærer? hvis jeg ville i byen valgte jeg ikke militæret, hvis jeg skulle have nye venner valgte jeg ikke militæret. og jeg tror ikke det på nogen måde ville være en fed oplevelse for mig at blive kostet rundt af en sur halvgammel magtliderlig nisse. :shock: men jeg kan heldigvis blive militærnægter :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Xtreme skrev:

Nu er det sådan at vi i Danmark har tvungen militærpligt. Det er ikke et "tilbud"(med mindre man trækker frinummer eller er kvinde)... Hvis man gerne vil lærer hvordan man tænder lejrbål, sover i bivuak, vasker op i vandpytter og lignende, så burde man blive medlem af FDF eller en anden spejdergruppe... Det er decideret latterligt at mine penge skal bruges på sådan noget pjat.

At Danmark skal have en professionel hær er så noget andet...

Medlem

Shambhala skrev:
Ninjamel skrev:
Beredskabet er dog 6 måneder Ephi ;)

og på bornholm -.-

Nej, de har centre i Næstved, Herning, Thisted, Haderslev og Allinge..

Fik både en fuld brandmands/redningsuddannelse + kørekort til lastbil og en masse oplevelser/venskaber jeg ikke ville have været foruden. Jeg var i øvrigt på Bornholm, og alene naturen dér kan være en kæmpe oplevelse i sig selv!

Til gengæld er det nemt at blive rigtig træt af at være der. Der er åndssvagt meget spildtid, og alt for mange ligegyldige rengøringsopgaver.

Hvis man gerne vil have lidt action og en masse oplevelser, syntes jeg dog det er et rigtigt fint alternativ til at blive nægter :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den gang man frygtede at kommunisterne skulle invadere Danmark var der en kæk politiker der kom med et forslag:

Vi skal have en telefonsvarer der siger "vi overgiver os" hvis russerne kommer.

Forstået på den måde at Danmark er sådan et lille ubetydeligt land når det kommer til vores militær. Der er ikke nogen grund til at vi betaler MILLIARDER for at have et ubetydelig lille militær kørende når næsten alle lande udover os har samme mængde sygeplejesker i deres hær som vi har mænd i militæret.

Og nu har vi også et andet bevis på at ALLE de fine top folk i forsvaret er UDUELIGE! Forsvarsministeren græder på åben tv. "Uha, jeg har det så hårdt, alle anklager mig for noget.. Buuuhuuu" og mens forsvarsministeren står og tuder, ligger vores danske soldater og bliver tæppe bombet af talibaner. Forsvarschefen lækker ting til højre og venstre og de viser egentlig bare hvilke sørgelige kompetance forsvaret har. Vil i virkelig tjene jeres værnepligt, bruge samfundets penge på ligegyldigheder, på en krig som ingen vinder, på køretøjer der ikke er i stand til at klare opgaverne, kampfly som alligevel ikke bruges. STOP DET!!!

Gør samfundet den tjeneste og boykot det fucking militær.

Insane psychedelia user!

rootmood skrev:

Gør samfundet den tjeneste og boykot det fucking militær.

WORD!
....Og hvis man endelig insisterer på, at aftjene værnepligt, burde man gøre det ved beredskabskorpset. Der lærer man faktisk at rede liv, i stedet for at slå ihjel.

Medlem
Brugeravatar

tak! :mrgreen:

giv dem en finger og de tager hele armen..

MEGATRON

F:C:A:R skrev:
....Og hvis man endelig insisterer på, at aftjene værnepligt, burde man gøre det ved beredskabskorpset. Der lærer man faktisk at rede liv,

Gør man så også i mili.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Til jer der ønsker at blive en del af militæret, så synes jeg bare I skal gøre det.
Bare I er klar på at I gør jer til en del af en voldelig, autoritær magtstruktur hvis øverstkommanderende er den danske regering.

Sammenhold, udfordring, oplevelser osv. kan man få så mange andre steder, så hvis I ønsker at opnå dette inden for militærets rammer, er vigtigt at I kan gå med til blive en del af et korps der forsøger at løse konflikter med udtalt brug af vold, under kommando af Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti, uden at det strider mod jeres samvittighed.

Altså ikke kun tænker "what's in it for me", men også har en klar forståelse for hvad det er for en institution I bliver en del af.

Insane psychedelia user!

ParadiseAmalie skrev:
F:C:A:R skrev:
....Og hvis man endelig insisterer på, at aftjene værnepligt, burde man gøre det ved beredskabskorpset. Der lærer man faktisk at rede liv,

Gør man så også i mili.

Førstehjælp.
Jøps, whatevaman. :|

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Drupe skrev:
Til jer der ønsker at blive en del af militæret, så synes jeg bare I skal gøre det.
Bare I er klar på at I gør jer til en del af en voldelig, autoritær magtstruktur hvis øverstkommanderende er den danske regering.

Sammenhold, udfordring, oplevelser osv. kan man få så mange andre steder, så hvis I ønsker at opnå dette inden for militærets rammer, er vigtigt at I kan gå med til blive en del af et korps der forsøger at løse konflikter med udtalt brug af vold, under kommando af Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti, uden at det strider mod jeres samvittighed.

Altså ikke kun tænker "what's in it for me", men også har en klar forståelse for hvad det er for en institution I bliver en del af.

Jeg har overvejet/overvejer at gå videre i forsvaret som enten det ene eller det andet, men har bestemt ikke nogen intentioner om at drage i krig. Jeg kan også sagtens se din pointe i at man som soldat i kraft af ens status, enten direkte eller indirekte, hvad enten man vil det eller ej, bekender sin støtte til udenlandske operationer, da arbejdsgiveren er den samme. Men så simpelt synes jeg ikke man kan sætte det op, og det er umuligt at skære alle over een kam. Forsvaret er en stor arbejdsplads med mange forskellige nuancer, og min oplevelse var at det bestemt ikke var alle befalingsmændene der støttede de igangværende krige.

Lad os se på et eksempel: En gut bliver uddannet sergent for måske at bruge det i sin videre karriere, og for at få erfaring på mellemleder-stadiet hvor han tilrettelægger undervisning for de værnepligtige. Han støtter ingen krige, udfører ingen voldelige handlinger og er egentlig en meget fin fyr :) Granted, han er en DEL af den organisation der dagligt udfører blodige voldshandlinger et sted langt langt væk, som ingen egentlig har interesse i, bortset fra når døde eller sårede soldater fragtes hjem, og vi mindes om at danmark sådan set er i krig(!) men han har stadig god samvittighed for i hans bevidsthed STØTTER han det bestemt ikke. Han dræner deres budget imens han har det sjovt.

Man kan med fordel forestille sig et lignende scenario med et hvilket som helst politisk parti. Du er en del af det, men bliver nødt til at gå på kompromis med nogle af partiets holdninger for netop at være en del af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
spiffeh skrev:
Xtreme skrev:

Nu er det sådan at vi i Danmark har tvungen militærpligt. Det er ikke et "tilbud"(med mindre man trækker frinummer eller er kvinde)... Hvis man gerne vil lærer hvordan man tænder lejrbål, sover i bivuak, vasker op i vandpytter og lignende, så burde man blive medlem af FDF eller en anden spejdergruppe... Det er decideret latterligt at mine penge skal bruges på sådan noget pjat.

At Danmark skal have en professionel hær er så noget andet...

Der er en så latterlig lille "risiko" for ikke at trække frinummer. Så jo det er stort set et tilbud man får, og så er der sgu heller ingen der tager skade af at komme et par måneder derind.

Ja, men nu ændrer det jo ikke på noget om jeg takker nej tak mht. hvor dine skattepenge bliver brugt. Nu det er der, og nu en del af dine skattepenge er øremærket dertil, så kan man sgu ligeså godt udnytte det.

Og FDF har jeg været medlem af (i 3 uger), det handler ikke om andet end at synge sange og bede til herren for oven, håber jeg ikke min tid i forsvaret kommer til at gå med.

Saliva skrev:
Xtreme skrev:
Saliva skrev:
Entheo skrev:

fordi hvis du tager imod tilbuddet siger du vel også god for militær og hvad det indebærer? hvis jeg ville i byen valgte jeg ikke militæret, hvis jeg skulle have nye venner valgte jeg ikke militæret. og jeg tror ikke det på nogen måde ville være en fed oplevelse for mig at blive kostet rundt af en sur halvgammel magtliderlig nisse. :shock: men jeg kan heldigvis blive militærnægter :)

Læs RadResistances ovenstående post, synes han forklarer det godt.
Yderlige kommentarer til dig:
Billede
:wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

RadResistance, du forklare alle de ting som er positive i forsvaret. Folk der mangler disciplin har også godt af at komme der ind og lære at stå ret. Man kan bygge sig en god uddannelse med mange udfordringer i hverdagen. Det primitive i forsvaret er at man sender blindt sine medborger i krig, uden en god grund. Man hælder millioner ned i et bundløst hul, som kunne bruges meget beder nu når krisen kraser. Der er ingen investering i krigen og lige nu står Danmark i gæld til halsen, på mange milliarder.

Jeg så da heller at man skar ned på forsvaret, fik troppen hjem fra krigen, også begynde at fokusere på landets sikkerhed og udvikling af nye teknologier, som kunne sælges til andre lande.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]