Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 05:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
godt klaret. alt i alt, så tror jeg du vil have det meget bedre, når du ikke er nødt til at tage stoffer hver dag.

så skal du bare holde dig clean(som minimum i hverdagen), og sørge for at fylde tiden ud med noget meningsfyldt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
emingos skrev:
still going strong...

synes dog at jeg har svært ved at skære den længere ned... så overvejer bare at tage hoppet med en håndfuld benzo'er og en halv palle hash og så få det overstået...

ville bare lige tjekke ind og sige alt gik som det sku :)

hygge og god weekend venner

Det er vigtigt, at du først tager springet til at blive HELT clean, når du er fuldstændig sikker på, at du kan. Det er dumt at prøve, og så fejle og måske ende med at bebrejde dig selv. Eller falde i med heroin eller et af de mere fristende og afhængighedsskabende stoffer, og så ryge ud i et regelmæssigt forbrug/misbrug igen.

Det er bedre at have en lang periode med ud/ned-trapning og så være helt sikker på, at du kommer ud af det, end at hoppe frem og tilbage mellem clean og små-misbruger.

Forresten så har jeg selv ret dårlige erfaringer med at prøve at "tage en håndfuld benzoer og blive helt clean" - jeg har prøvet at ryge ud i en benzo-afhængighed på dén måde (blev godtnok helt clean for opioider), som var LANGT værre at komme ud af end opioid-afhængigheden.
Benzo-afhængighed og benzo-abstinenser er det værste jeg har prøvet på stoffer. Langt værre end at tage en kold tyrker fra heroin/metadon.

Men tillykke med alt fremskridtet og god weekend!

Medlem
Brugeravatar

Zarathustra > ja det ved jeg alt for godt, og da det begynder at nærme sig kan jeg også mærke jeg er en smule nervøs og min hjerne prøver at finde på 1000 undskyldninger for at bruge, men jeg synes at benzo'er kan være gode til at få lidt søvn, nogle af muskel spændningerne, rls og tage lidt af depressionen derfor synes jeg det er rart at have lidt

og mht til at blive hooked, har jeg været igennem det skidt også... og jeg kan sige som dig ALDRIG igen! :)

men er udemærket klar over det ikke hjælper en meter hvis jeg ikke er 100% klar!

endnu engang god bedring og god weekend til alle(også dem som kæmper med det monster)
mange tak for alle de fine svar, og skal nok update når der sker ændringer, eller jeg relapser(7-9-13)

Lille side note:
idag er det fredag, og cravede godt nok en del var endda hjemme hos en ven som sad og slammede dope, men nix ikke idag!
fik dog hevet lidt coka, benzo'er, joints og så den normale dose bupe ind + ca 50mcg...

så ok jeg druknede mig lidt i andet skidt... men ingen dope! yaaah! :)

Medlem
Brugeravatar

ville egenlig have skrevet igår men fik ikke lige taget mig sammen, idag er det 2 dag uden bupe!

symtomer: fryser, runny nose, nyseer hele tiden, sover ikke godt, lidt tynd mave. ellers ikke det slemme.. men frygter lidt imorgen bliver lidt hårdere...

nå men ville bare lige smide en lille update :)

mvh emingos

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Sådan Emingos!! Skulderklap herfra!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:gud:

Held og lykke her fra!

Medlem
Brugeravatar

lille update:

5 dage uden idag... og det går strygene selv om jeg craver en del, men holder mig aktiv og prøver bare at få tiden til at gå

idag dyrkede jeg lidt morgen gymnastik, vaskede op, tog vasketøjet, støvsugede og gjorde rent i mit køkken.
Det hjælper en del med lidt aktivitet.. og så lidt god musik og sidde og bitche på chatten hehe :P

edit: fik en sms hvor jeg fik tilbudt dope, det satte godt nok cravings på max.. og ku bare ikke få det skidt ud af hovedet, så gik en tur på ~5km og købte lidt imodium, det hjalp en del :)

Senest rettet af emingos 24 mar 2010 17:08, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: byen
har ikke så meget andet at sige end de andre, men kan sku alligevel ikke lade vær for synes virkelig at det er stærkt gået. Jeg har selv svært ved at stoppe med hashen men det er ingenting i forhold til hvad du/i ligger jer ud mer. alt held og lykke herfra samt den dybeste respekt.

Medlem
Brugeravatar

Takker mange mange gange for alle beskederne! det er virkelig rart med jeres støtte og sympati(selv om det jo er min egen skyld) det betyder virkelig meget!

håber i alle har det godt! og hygger jer :)

Junior medlem

Har selv haft problemer med hashen. Men det er efterhånden under kontrol. Jeg har fulgt denne tråd med stor interesse. Det er er super fedt at du er ærlig i forhold til dine tilbagefald, og at du ikke mister modet af den grund.

Desuden viser det også dem som gerne så denne side lukket, at der er flere sider af sagen når det gælder diverse narkotiske stoffer. Der er brug og misbrug. Dit forløb er ganske inspirerende for dem som har et misbrug og gerne vil stoppe.

Så bliv endelig ved med at opdatere dine fremskridt. Alt held og lykke herfra!

Junior medlem

tillykke med nedtrapningen.. godt gået..

Jeg er selv blevet nedtrappet gange flere.. Desværre med tilbagefald som følge.. hver gang.. Selv om man tror man er hamrende fornuftig, så kan man hurtigt bilde sig selv ind, at man nok kan klare at tage dope, bare en sidste gang.. og så lige en gang til og en gang til osv osv..

Jeg ville gentlig bare sige til dig, og alle jer andre som måtte kende problemet.. Jeg er på et superstof lige nu.. NALTREXON.. junkiens antabus..
Jeg er somme tider irriteret over at have det i blodet, for så kan jeg jo ikke tage dope.. men gevinsten er tusind gange større end min lyst.. Jeg ville blive hamrende syg o m jeg tog noget.. og så er det jo egentlig let at lade være..
NALTREXOn fritager mig fra at ryge ind i et destruktivt tankemønster, som hurtigt ville sende mig på gaden og ud efter dope..

På sigt skal jeg selvfølgelig lære at mestre alle de ting som gør, at jeg gang på gang ryger på røven i.. men lige nu er jeg dejligt fritaget for at spekulere på at tage noget, og det er fandme en gevinst..
Jeg ved ikke om man kan få en recept via egen læge, selv er jeg tilknyttet et misbrugscenter, men jeg kan varmt anbefale det,og så var et besøg hos lægen det da helt klart værd.
Jeg synes det er sindsygt hårdt at trappe ud af junk, men jeg synes næsten det er endnu sværere at være clean og så også forblive med at være det..

Jeg har en formodning om at nogle på dette site vil sige naltrexon er noget lort... Nogle gange synes jeg det også.. men det redder røven for mig lige nu, og for hver dag der går ( ca 2 måneder cleantime ) får jeg det bedre og bedre både fysisk og psykisk.. det er fandme mange år siden jeg har set, mærket og duftet foråret og det gør jeg nu.. takket være naltrexon..

Mht abstinensbehandling... Jeg har lige læst en artikel om bananers positive effekt på uro og krampe i benene.. Det var da værd at tage med til dem som måtte lide..

Og så til sidst.. held og lykke fra mig til dig og alle andre som kæmper for en stoffri tilværelse... Det er ca 20 år siden jeg sidst var clean i hele to måneder,, så glad er jeg og positivt ser jeg på fremtiden.. takket være NALTREXONE...nå ja også til misbrugsteamet, uden dem ingen mig ;-)

Medlem
Brugeravatar

takker for de fine svar, det er virkelig værdsat! og gode råd er altid velkomne i denne tråd, var lidt min ide med den... at vi ku samle et par guldkorn til opiat detox/nedtrapning

status: 12 dage uden opiater idag!

har dog hygget mig med lidt coka sidste weekend.. og her i påsken skal jeg bare gå og hygge med lidt benzo'er og joints

idag har jeg indtaget en lille smule hehe, lidt alprazolam(1mg), oxazepam(15mg), clonazepam(1mg) og et par joints dog ikke det hele på en gang hehe så er godt chiller og sidder bare at råhygger... og skal blive dejligt at sove godt inat

God påske til alle! :)

note: sorry hvis denne post er helt fucked, er sku en smule wasted, men ifølge mine benzo' briller ser det ok ud :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har ikke så meget andet at tilbyde, end et skulderklap, og lidt fine ord.

Jeg synes det er super sejt, at du har holdt den 12 dage! At du tager en smule for at dæmpe trangen til opiaterne er vel helt i orden, så længe du holder den. Jeg håber at det hjælper at holde dagbog, og skrive her inde, og samtidig også hjælper andre som står i samme sitiuation.

Keep up the good work, emingos! - og også en god påske til dig. :)

Mvh

Junior medlem

Ja. kan jo kun sige at jeg bliver helt misundelig.. Sad but true... god påske

Medlem
Brugeravatar

sagitaria skrev:
Ja. kan jo kun sige at jeg bliver helt misundelig.. Sad but true... god påske

du kan også gøre det! det er bare se at komme igang! der står en masse gode råd her i tråden men det kræver du vil det!

alt held og lykke herfra uanset hvad du gør og har du brug for en at snakke om det med(jeg ved alt for godt hvor svært det er at snakke med folk om) så smider du bare en besked!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Du er for sej Emingos!
Jeg tror og håber på dig =)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Eftersom jeg også ivrigt har fulgt denne tråd fra dag ét, vil jeg også lige kaste skulderklap din vej! Godt gået, emingos! :)

Medlem
Brugeravatar

mange tak for de venlige hilsner de varmer stadig :)

idag er det 21 dage jeg har været clean *wuuuhuuu*

det var lidt den tid jeg gik efter ud over en dag af gangen fordi det er den normale "rehab" tid mener jeg...
selvfølgelig har jeg ikke tænkt mig at bruge af den grund.. nu skal jeg bare holde mig væk fra det skidt!

og god weekend til jer alle sammen :)
mvh emingos

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Min personlige erfaring er at Suboxone er langt nemmere at trappe ud af en metadonen. Efter næsten 10 år på metadon, gik jeg for fire år siden over på 12 mg Subutex( formlen er lavet om så man ikke kan skyde dem samt der er "antidope" i dem hvilket betyder man skal have mere heroin ind i årerne end normalt. Hvis man virkelig vil være skæv er det dog ikke et problem). Pillen hedder nu subuxzone. Jeg kører nu på mit fjerde år og det fortsætter jeg med. Jeg synes det var meget svært i starten, da jeg gik fra metadonen over på sub fordi den der "glaskuppelfølelse" er væk, men man vender sig hurtigt til at være "clean". Alt over 0,8 Themgetic(samme som Sub), er spildt forstået således at man ikke kan blive mere påvirket, og jeg er sikker på at det er en af grundene til at jeg havde nemmere ved at holde mig clean på Sub i forhold til Donerne. Efter fire år har jeg stadigvæk ingen abstinenser om morgenen(de holder virkningen MEGET længere end Donerne), og jeg formår at føre et normalt liv med kone og børn. Ved siden af får jeg også Ritalin, som hjælper mig meget til at slappe(ADHD).
I 2012 skulle alle misbrugere gerne være på Sub og Metadonen bliver fjernet som behandlingsmiddel.
Selvom jeg er på Sub, mener jeg at jeg er en clean narkoman. Jeg kan dog ikke helt skjule min fortid på grund af et fejlfix i min højre hånd for fem år siden der har gjort min hånd dobbelt så
stor som den anden. Så er min Hepatitis B og C, skrumpelever, galdeblærebetændelse og åreknuder i spiserøret, men det er vidst en anden tråd og egentligt total ligegyldigt. Go dag.

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Det glæder mig at se at alle jer der har problemer med stoffer ikke er kommet derud hvor jeg(og mange andre) har været. Hvis man virkelig er hårdt ramt, har man ikke tid til at sidde og skrive her på siden og da slet ikke mulighed for at eje en computer da man ville sælge den. Jeg har selv boet på gaden i nogle år, siddet inde 6 gange, og jeg håber ikke for nogle at de skal gennemleve det. Jeg vil bare sige at hvis i stadigvæk ejer nogle ting der er penge hver, og ikke planlægger at sælge dem er der håb endnu. Lad være med at ikke at betale husleje eller lige sælge den nye smartphone. Så længe det at i har et sted at bo er vigtigere end heroinen er der håb. Nå, nu nok fra den her gamle kloge åge.
God weekend.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]