Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Oxycontin VS. Ketogan
Oxycontin 64%  64%  [ 60 ]
ketogan 36%  36%  [ 34 ]
Afgivne stemmer : 94
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Tillader mig lige at hijacke tråden lidt;

er det farligt/dumt for nye opiatbrugere at tage 2 ketoganer (5 mg ketobemidon, 25 mg spasmolytikum) og evt. ryge en smule hash til (lyder som den mest HR-venlige combo). Da jeg prøvede 1 kunne jeg ikke mærke den store effekt førend at jeg havde røget et hoved på piben, hvilket så til gengæld også resulterede i en grummo koger.

Også: Hvor hurtigt opbygges tolerancen overfor et syntetisk opioid som ketogan?

På forhånd tak :)

Medlem

Morpheus: Ok jamen så kunne det være man skulle slippe ideen om hero som den ypperligste opiod. Mine forestillinger er måske lidt ude af propertioner. Men hvis jeg i en sen alder skulle falde over noget ren heroin så skal jeg nok prøve det alligevel. Den tid den glæde. Pt har jeg nok med at holde mig selv i ørerne i forhold til oxier og røg.

lulzkiller: Det er ikke umiddelbart ikke farligere end vanen, når du har forsøgt dig med 1. Tolerance kommer hurtigt, synes personligt den kan mærkes op til 3 uger efter. Så vent med experimentet hvis det er kortere tid siden du har taget det.

mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lulzkiller skrev:
Tillader mig lige at hijacke tråden lidt;

er det farligt/dumt for nye opiatbrugere at tage 2 ketoganer (5 mg ketobemidon, 25 mg spasmolytikum) og evt. ryge en smule hash til (lyder som den mest HR-venlige combo). Da jeg prøvede 1 kunne jeg ikke mærke den store effekt førend at jeg havde røget et hoved på piben, hvilket så til gengæld også resulterede i en grummo koger.

Også: Hvor hurtigt opbygges tolerancen overfor et syntetisk opioid som ketogan?

På forhånd tak :)

Lige Ketogan er en af dem du skal passe rigtig meget på.Jeg kan huske det gik endog meget hurtigt før jeg begyndte at have varmeture og rastløshed om morgenen,watch out.Det samme kan jo siges om de fleste af Opioiderne,men lige Ketogan ville jeg passe et hår mere på.

Medlem
Brugeravatar

Har kun 2 tilbage og fik dem ved et lykketræf, har ikke de store muligheder for at få flere og SÅ geniale er de da heller ikke (selvom jeg godt kan se det fede i dem hvis man bare har lyst til at ligge og blæse hver dag)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Tommyknockers skrev:
Som hardcore OxyContin/OxyNorm bruger,vil jeg bestemt anbefale Oxy'erne. Jeg har også prøvet Ketogan, men de gjorde overhovedet intet for mig, ikke en pind kunne jeg mærke.

Det har sikkert at gøre med, at jeg får 3 x 60 mx OxyContin og 4 x 10 mg OxyNorm dagligt, jeg er ikke i tvivl om at Ketogan kan give en god blæser også. Men for mig er Oxy'erne helt klart mine foretrukne.

Jeg har siden jeg skrev ovenstående fundet ud af, at især Xanax (Alprazolam) eller Diazepam (Valium, Valaxona o.lign) er rigtig gode at have liggende. Xanax virker bedst for mig, og burde ikke være særlig svært at skaffe. Men ellers Diazepam (Valium, Valaxona, Oxazepam, whatever).

Det jeg mener med at have den slags liggende er, at Oxy'er så vidt jeg ved, er ret svære at skaffe for de fleste. Og bliver man først hooked på OxyContin (eller andre opioider for den sags skyld, Heroin eksempelvis) fordi man pludselig finder en stabil leverandør eller lign, er withdrawl det rene helvede den dag leverandøren ikke er der for én.

Derfor står man eksempelvis med en Oxy supplier der - som regel - kan skaffe det man skal bruge, og nu er man så blevet hooked og skal have noget hver dag.

Lad os sige man er oppe på 40, 60 eller 80 mg, OxyContin man insufflerer x 2-3 i døgnet. Nu er ens supplier løbet tør, eller man har kun finanser til to 10 eller 20 mg Oxy'er. Et eller andet gør i hvert fald, at man ikke kan få sit stof den dag, og så sætter panikken ind, for man ved man jo udmærket hvilken nat man får, samt dagene derefter.

Har man så nogle Xanax eller Diazepam liggende, kan de forlænge virkningen af en 10 eller 20 mg. tablet med flere timer, og man kan "overleve" uden de store gener et døgns tid, sikkert mere men det kommer vi til, indtil man måske får fat i sit Oxy igen.

Her skal det nævnes, at Oxycodonhydrochlorid og Benzodiazepiner er en meget farlig cocktail! Det virker meget sederende, og man risikerer at tage den store "dirt-nap" og aldrig vågne, hvis man tager for mange benzoer sammen med OxyContin ... jeg har været meget tæt på én gang.

Er man ikke hardcore Oxy-user som mig, vil jeg tror at hvis du er vant til 2 x 20 mg OxyContin i døgnet, vil en 5mg Valium eller en 5 mg Xanax sammen med din første dose på 20 mg Oxy vare det dobbelte af den tid, det normalt tager før du får den kendte "uro", og har lyst til en Oxy mere.

Er det så 12 timer du kan klare dig nogenlunde uden for mange gener, er du jo så så heldig, at den sidste 20 mg Oxy sammen med en 5 mg Benzo (Valium eller hvad du nu har) eller Alprazolam (Xanax eller igen hvad du ny har) kan holde et helt døgn.

Og så har din "Leverandør" måske igen din sædvanlige dosis :)

Har han ikke det, er det her du skal have et godt lager af Xananx (mit foretrukne da det hjælper på min depression også) eller Diazepam (Valium, Valaxona eller hvad de nu hedder, der hvor de der lavet).

kan du nemlig faktisk trappe ud af Oxy'erne ved hjælp af Xanax/Diazepam, eller stort set. Der vil stadig være en "craving" efter en "rigtig" Oxy, men de frygtelige svedende iskolde nætter, med opkast og diarré undgår du, blot du har Xanax/Diazepam til at hjælpe dig. Det er samme kur alkoholikere får, når de afgiftes, men da du selv administrerer skal du passe noget så grusomt på du ikke OD'er på Diazepam!

Men er man hooked på Oxy, er mit råd man har et lager af Diazepam eller Xanax, da det i værste fald kan hjælpe en utroligt meget.

Men bemærk så øvrigt, at du så sikkert bliver afhængig af Diazepiner, men det er jo altid et valg - jeg ved hvordan opioid withdrawl er, og ønsker det ikke for NOGEN!

Just my two cents,
:)

Insane psychedelia user!

Tommyknockers skrev:
Men bemærk så øvrigt, at du så sikkert bliver afhængig af Diazepiner, men det er jo altid et valg - jeg ved hvordan opioid withdrawl er, og ønsker det ikke for NOGEN!

Just my two cents,
:)

Jeg har har nu ellers hørt at benzo afhængighed, er meget hårdere at slippe, end opioid afhængighed.
Så er det ikke lidt ligesom at pisse i bukserne for at få varmen..?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
For lige at afslutte snakken om opioider og afhængighed af disse, er der en en interessant artikel her:

Tolerance, Addiction and Effective Pain Management (some thoughts by K.Trout)

Udvalgte citater:
Citat:
Another practice reportedly employed by some narcotic users is combining hydroxyzine with opiates to potentiate their effects. This is said to produce a rough doubling of intensity with the addition of unwanted side effects like a dry mouth. [Anonymous 2000] It appears to have no effect on the development of tolerance.

An interesting approach is the combination of opiates with the opiate antagonists naloxone or naltrexone in miniscule amounts. The combination of less than 0.001% of what would be a normal dose of the antagonist with an opiate allows a far greater response (“at least 50%”) to the opiate which in turn permits a much lower effective dose to be used. It is also said to prevent respiratory depression, tolerance and addiction. This approach has apparently been patented (Crain & Shen 1996) and is being commercially developed by Pain Therapeutics. [R.A.H. 2000; Crain & Shen 2000]

However, many people are unaware that both enhanced effectiveness of narcotic analgesics AND prevention or reversal of tolerance is readily achievable through the oral use of up to 200-250 mg of Proglumide [(DL)-4-Benzamido-N,N-dipropylglutaramic acid]. [See Ott 1999; Watkins et al. 1984]

The work of Watkins suggests there may be a therapeutic dosage window with diminished results above it but more detailed work to define this is apparently lacking.

Rather than simply augment the action of the opiates, proglumide actually interferes with the anti-opioid activity of the neuropeptide CCK.

The chronic administration of opiates, or spinal cord and other CNS injuries, elevates the level of Cholecystokinin (CCK) that is present. Such elevated levels exert an antagonistic effect on opioid activity resulting in significantly diminished analgesic effects. (Watkins et al. 1984; Xu et al. 1993 & 1994)

It is this rise in CCK levels that directly leads to the condition known as drug tolerance and the corresponding increase in its anti-opioid activity that requires the opiate user to use increasingly larger amounts to achieve the same effects. (Nøjagtig den kamp jeg har med min læge konstant, og grunden til jeg søger til Xanex og Diazeam for at kunne leve et værdigt liv - dette er meget interessant forskning for en kroniker som mig)

This anti-opiate effect can be prevented or even reversed through the administration of CCK inhibitors such as proglumide. (Watkins et al. 1984)

Besides just interfering with the adverse action of CCK on opiate activity, proglumide is also known to augment the analgesic effect of opiates. Often this can provide a higher quality of analgesia for those patients who suffer from an incomplete response to pain medications.

Watkins & coworkers reported that proglumide reversed morphine tolerance and also 1) hastened the onset of analgesia, 2) increased the peak levels, and 3) prolonged the duration.

They suggested that not simply did this indicate that effective narcotic doses could be decreased but it also indicated that proglumide might be able to enhance the effects of other procedures, such as acupuncture, which involve endogenous opiates. (Watkins et al. 1984)

Dette er noget min læge kommrer til at høre om, da hans mening om opioider er den samme i toppen af artiklen jeg linkede til:

Millions of people suffer needlessly from agonizing pain because physicians have been reluctant to use ‘high-risk’ opioids.

Medlem

Er det ikke en smule ødelagt at give tips til et opiod-misbrug på en hr-side?

Jeg kan være med så langt at det er smart at have benzoer til et par dage liggende hvis man står og skal ud af en afhængighed af opioder, men at have dem som reserve misbrug i mangel på opioder er helt uden for enhver fornuft.

Det er et valg at prøve at tage stærke opioder fordi de ændre meget så meget i ens tankerække og logik, uden man fatter det selv(der er kun lige et par stykker tilbage i posen og så stopper jeg osv.)

Men hvis du har to tilbage som du har besluttet dig at tage, vil jeg foreslå at gøre noget særligt ud af det. Bygge en meget gennemført setting op, forberede dig og planlægge i god tid og så give tid til at gå og glæde sig. Det er min helt klare erfaring at så længe man gør stofindtag til noget helt særligt, bliver det ikke til misbrug.
At gentage noget specielt normalisere det.

Jeg var personligt sidste forår(hvor jeg virkelig kom igennem gruppen af opioder) helt vild med cocio, is, en god opiod, en god klump og en masse afsnit House. Kombinationen af især opioder og 1 gang gennemsete afsnit af House gav nok de bedste aftener jeg har haft alene i mit liv indtil videre. Kan ikke forklare præcis hvad det var, men det gav hele min verden en ubeskrivelig steming de aftener. Jeg dyrkede dog opsættet og det kom jeg til at bøde for.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
hej Anarkrig. Tolerencen og afhængigheden på ketogan er en af de værste for mig! Jeg tar hellere somregl en heroin nedtur end en ketogan nedtur..
Og.. Tommyknockers. Jeg har ofte brugt den der med at have benzo til at lægge da jeg var i mit misbrug.. Det virker lidt, men man skal sku passe på man ikk ender på den anden vogn.. Men jeg for stadig lyst til at tage en hygge dag med en morfika af en slags, så er det altid på benzo da jeg for 2 mg clonazepam 3 gange dagligt..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
vil lige indsparke her at 5 mg alprazolam(xanax) altså slet ikke svarer til 5 mg diazepam. 5 mg xanax er en temmeligt stor dosis.. de fås normalt i 0.25 0.5 1 og 2 mg

Medlem

10mg Diazepam svarer til 0,5mg Alprazolam - altså er det 20 gange så stærkt som Diazepam. Så Alprazolam er fandens giftig stads, hvor man på et splitsekund kan ende ud på meget meget dybt vand.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Iflg. personlige erfaringer vil jeg sige at 0,5mg Alprazolam er mere potent end 10mg DZP. Jeg er godt klar over at man normalt laver det dosisforhold, men jeg oplever en betydelig kraftigere deppresant virkning end ved DZP ved disse doser.

Ved 10mg DZP kan jeg godt holde mig vågen og fungere (dog langsomt), hvor Alprazolamen tvinger mig til at lægge mig. Dette er self. blot min subjektive mening.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Man kan ikke sammenligne diazepam og alprazolam på denne måde, udover begge stoffer er benzodiazepiner.

Junior medlem

ja jeg er helt sikkert til ketogan! De er klart bedst at lamme sig på. Jeg har lige fået udskrevet nogle oxynorm af lægen. Han ville ikke udskrive ketogan, så dem kan jeg desværre ikke få fat i så. Men er der nogle af jer som har en ide om hvor mange mg oxy jeg skal tage for at det giver en ordentlig virkning? for et par uger siden fik jeg 1000 mg codein, det kunne jeg slet ikke mærke, så jeg er nok ret "hærdet"..

vomse-34

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HVIS jeg stod i den grimme situation,at jeg skulle vælge mellem Opioid abstinenser eller Benzos samme,ville jeg tage Opioid abst. på stedet.Benzoer er ikke bare forfærdelige at komme ud af, det tager en grum tid oveni.Og der er kun en måde at komme ned,og det er bittesmå cuts.Benzo abstier er noget satan fandt på en morgen da han havde ondt et eller andet sted. :D
Opiater er nemme sammenlignet med Benzos.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Til jeres information er det ca 1 år siden der sidst blev postet i denne tråd før vomse-34 fandt den frem. :)

Junior medlem

Jeg er helt klart til Ganer - Det kan muligvis også have noget med, at gøre, at det kun er muligt, at få fat i Oxi'er på 10mg stk her. Dvs. jeg skal spise minimum 18 af dem for, at få samme virkning som på 8 Ganer. Det skal så også lige siges, at jeg har en enorm høj tolerance overfor Opioder/opiater da jeg til dagligt får 110ml Metadon.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Klart oxycontin, knuse dem , men fortrækker nu den hurtgivirkende udgave "oxynorm" lidt nedern den kun fås til 20 mg , har haft et voldsomt trip på 80 mg oxynorm, har aldrig været så blæst før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Heheh dude :D Du hiver nogle old school tråde frem må man sige.. Den her er altså startet 27 jan 2009 12:45.. Du burde måske overveje om det er meget vigtigt at hive dem frem igen. HVis du har et spørgsmål eller sådan, så lav dog en ny tråd! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]