Tommyknockers skrev:
Som hardcore OxyContin/OxyNorm bruger,vil jeg bestemt anbefale Oxy'erne. Jeg har også prøvet Ketogan, men de gjorde overhovedet intet for mig, ikke en pind kunne jeg mærke.
Det har sikkert at gøre med, at jeg får 3 x 60 mx OxyContin og 4 x 10 mg OxyNorm dagligt, jeg er ikke i tvivl om at Ketogan kan give en god blæser også. Men for mig er Oxy'erne helt klart mine foretrukne.
Jeg har siden jeg skrev ovenstående fundet ud af, at især Xanax (Alprazolam) eller Diazepam (Valium, Valaxona o.lign) er rigtig gode at have liggende. Xanax virker bedst for mig, og burde ikke være særlig svært at skaffe. Men ellers Diazepam (Valium, Valaxona, Oxazepam, whatever).
Det jeg mener med at have den slags liggende er, at Oxy'er så vidt jeg ved, er ret svære at skaffe for de fleste. Og bliver man først hooked på OxyContin (eller andre opioider for den sags skyld, Heroin eksempelvis) fordi man pludselig finder en stabil leverandør eller lign, er withdrawl det rene helvede den dag leverandøren ikke er der for én.
Derfor står man eksempelvis med en Oxy supplier der - som regel - kan skaffe det man skal bruge, og nu er man så blevet hooked og
skal have noget hver dag.
Lad os sige man er oppe på 40, 60 eller 80 mg, OxyContin man insufflerer x 2-3 i døgnet. Nu er ens supplier løbet tør, eller man har kun finanser til to 10 eller 20 mg Oxy'er. Et eller andet gør i hvert fald, at man ikke kan få sit stof den dag, og så sætter panikken ind, for man ved man jo udmærket hvilken nat man får, samt dagene derefter.
Har man så nogle Xanax eller Diazepam liggende, kan de forlænge virkningen af en 10 eller 20 mg. tablet med flere timer, og man kan "overleve" uden de store gener et døgns tid, sikkert mere men det kommer vi til, indtil man måske får fat i sit Oxy igen.
Her skal det nævnes, at Oxycodonhydrochlorid og Benzodiazepiner er en meget farlig cocktail! Det virker
meget sederende, og man risikerer at tage den store "dirt-nap" og aldrig vågne, hvis man tager for mange benzoer sammen med OxyContin ... jeg har været meget tæt på én gang.
Er man ikke hardcore Oxy-user som mig, vil jeg tror at hvis du er vant til 2 x 20 mg OxyContin i døgnet, vil en 5mg Valium eller en 5 mg Xanax sammen med din første dose på 20 mg Oxy vare det dobbelte af den tid, det normalt tager før du får den kendte "uro", og har lyst til en Oxy mere.
Er det så 12 timer du kan klare dig nogenlunde uden for mange gener, er du jo så så heldig, at den sidste 20 mg Oxy sammen med en 5 mg Benzo (Valium eller hvad du nu har) eller Alprazolam (Xanax eller igen hvad du ny har) kan holde et helt døgn.
Og så har din "Leverandør" måske igen din sædvanlige dosis :)
Har han ikke det, er det her du skal have et godt lager af Xananx (mit foretrukne da det hjælper på min depression også) eller Diazepam (Valium, Valaxona eller hvad de nu hedder, der hvor de der lavet).
Så
kan du nemlig faktisk trappe ud af Oxy'erne ved hjælp af Xanax/Diazepam, eller stort set. Der vil stadig være en "craving" efter en "rigtig" Oxy, men de frygtelige svedende iskolde nætter, med opkast og diarré undgår du, blot du har Xanax/Diazepam til at hjælpe dig. Det er samme kur alkoholikere får, når de afgiftes, men da du selv administrerer skal du passe noget så grusomt på du ikke OD'er på Diazepam!
Men er man hooked på Oxy, er mit råd man har et lager af Diazepam eller Xanax, da det i værste fald kan hjælpe en utroligt meget.
Men bemærk så øvrigt, at du så sikkert bliver afhængig af Diazepiner, men det er jo altid et valg - jeg ved hvordan opioid withdrawl er, og ønsker det ikke for NOGEN!
Just my two cents,
:)