Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 10:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
bare sug et grande bonghoved også flyver du rundt :D

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Edit: Diverse trolleri fjernet.

Svar med citat  
det er helt normalt med svedeture ved nikotin chok og en føelse af at ryste indeni.

jeg har også et spørgsmål.. jeg er på en rigtig skrap antibiotika kur, jeg må ikke drikke alkohol, da det virker ligesom antabus.. hvad med røg? ..jeg røg med en veninde i går, hun laver nogle gode nogen, men det har jeg aldrig reageret på før.. jeg fik varm rødme i ansigt og på hals, og fik det meget ubehageligt indeni, ligesom hvis man har røget for meget, men jeg kan normalt klare at ryge ret meget.. lige pluselig blev jeg virkelig bleg og min ven blev lidt nervøs for mig, det gjorde så at jeg blev lidt bange og lige som trådstarter, hvade jeg læst om bivirkningerne ( ved antibiotika) og panikkede over det.. jeg er vant til at ryge så ved at det eneste man ikke skal gøre er at panikke så jeg tvang mig selv til at slappe af og spiste en masse chokolade og efter en times tid fik jeg det bedre og fik farve i ansigtet igen.. det føltes som ryger- panik, men jeg panikker aldrig når jeg ryger!.. kan det have været blaningen af hash og antibiotika? nogen der har erfaringer med det?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Manda: Er du på Metronidazol ?

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

ja det er lige hvad jeg er!

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke læge eller noget, så tag mit svar med forbehold.

Men ifølge google ser metronidazol ud til at kunne interagere med fks. ens serotonerge nervesystem, og igennem det kunne give rødmen. Cannabis giver øget serotonin koncentration i hjernen... Det skulle også være igennem det, at det opnår sin antabus-lignende effekt. metronidazol hæmmer ikke kroppens acetaldehyde(ethanal) nedbrydning, så det er ikke direkte på grund af alkohollen, men på grund af dens virkingsmekanisme. Ihvertfald ikke hos de fleste. Anden forskning tyder på at det ikke er alle der overhoved oplever komplikationer med alkohol og Metronidazol... Cannabis burde normalt heller ikke hæve ens serotonin niveau noget særligt...

http://ijt.sagepub.com/cgi/content/abstract/26/5/423

Ifølge google er der også flere som har kunne nyde cannabis sammen med metronidazol.. - Dog også nogen som ikke har kunne, deriblandt dig.

Hvis jeg var dig, ville jeg vente med at ryge igen, til 48 timer efter sidste pille er taget ;) - Din kur er vel også på under en uge?

- Og velkommen til boardet!

Senest rettet af spiffeh 15 feb 2010 19:15, rettet i alt 2 gange.

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

tak for det :)

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

men altså vi er enige om at det ikke er noget man bliver rigtig alvorligt syg af ik?.. har lige kigget i dit link, men det er lidt svært at finde rundt i ;)

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

ikke at jeg føler trang til røg lige nu, men rart at vide.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja. Der er også rigtig mange som ikke oplever nogen sideeffekter.

Det burde heller ikke have noget at sige med cannabis... Er du på andet medicin?

Men omvendt, du har haft en dårlig oplevelse med det og en kur er normalt ikke særlig lang ;) - ændrer lige min første post lidt.

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

jeg har taget smerte stildende (får antibiotika'en pga betændelse i kæben og det gør nas) ..jeg får fast cipremil(staves?) mod depri, og det sammen med det andet kan jeg godt mistænke lidt.. men det er ikke noget jeg er reageret på før, men det er jo så også første gang jeg får Metronidazol.

men ja, tænker jeg nok venter med at ryge igen, selvom røgen syntes at hjælpe på smerterne :rocking:

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

cipramil er en selective serotonin reuptake inhibitor... det hæver dit serotonin niveau...
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1897 ... dinalpos=2

Der er flere sider på nettet der advare mod at blande dit antibiotika med lykkepiller.. Men den skal du nok tage med din læge.

Det lyder småsandsynligt at det oven i cannabis ku give dig den effekt..

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

ja jeg har godt læst det, undre mig bare at han ikke siger noget om det når han nu har udskrevet cipramil til mig i 4 år..

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

jeg mener at han ikke siger det når han så udskriver Metronidazol..

Svar med citat  
Dranker skrev:
I sidste weekend røg jeg hash for første gang sammen med nogle venner, og jeg røg alt alt for meget, det er noget jeg ved med garanti, haha.
Men der var en ting der skræmte mig rigtig meget i løbet af aftenen. Efter vi havde røget satte vi os ind i en sofa, og der gik ikke lang tid før jeg befandt mig i min egen verden, og lukkede alle følelser og lyde osv ude. Det der skete var at jeg pludselig kunne mærke en MEGET kraftig brændende følelse in hjertet som blev ved i vildt lang tid, og det begyndte at sortne for mine øjne, og jeg kunne mærke at jeg var meget tæt på at få blackout. Heldigvis gik det over, og efter en del svede- og brækture faldt i søvn.. I flere dage efter har jeg følt smerte i hjertet når jeg fx tager en dyb indånding. Er det en normal bivirkning, eller hvad sker der? Det føltes seriøst som om der gik krampe i mit hjerte?? Har læst at man får hurtig hjertebanken som bivirkning af hash. Var det det der skete i ekstrem grad eller hvad?

Det er faktisk ikke helt umuligt, men meget usandsynligt.
THC kan i meget sjældne tilfælde give hjertekramper, hvis man eks. har dårligt hjerte,
eller anden form for hjertelidelse, og i extremt sjældne tilfælde uden man fejler noget.
Jeg har absolut ingen idé om det er farligt, men har endnu ikke hørt om dødsfald af thc :)

Svar med citat  
Her forleden føltes det som om der var 1000 orme i min mave, min mund var meget tør, og jeg havde kraftig hovedpine. Er det normalt? Plejer bare at tænke positivt, det plejer at hjælpe

Svar med citat  
Junior medlem

Ah man skal bare ryge stille og roligt :) ryg et par gange og lad jointen slukke af sig selv, og tænd den herefter hvis du føler du kan klare det :) den bedste hash sniger sig ind på dig..

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dude, der er ingen grund til at hive op i et 6 måneder gammelt emne, hvor foruden at være gammelt også er blevet diskuteret til døde..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Svar med citat  
G-UNOT skrev:
HASH ØDELÆGGER ALT---

dine penge din krop din hjerne din sport gode venner ,familie ,selv dit sprog
og jeg kan blive ved har selv røget i 10 år hverdag, er stoppet for 2 dage siden og den bliver ved med at sige til mig ryg fordi den stadig vil ødelægge.....pas på
hashen tager over på et tidspunkt....stoffet er for sygt, man tror den ikke er skadeligt men tro mig, når den fanger en ,ruller den alt med tiden....hvis man har prøvet et par gange er det sjovt men med tiden er det ikke sjovt, man skal bare have den rus,

Jeg er en ærlig person der ikke kom for andet end at ligge sandhed på bordet.

hvad Gunit siger er desvære sandt.. Hvis du ikke har Selv diciplin og Selv kontrol, Så er Hash MEGET farligt, Jeg startede for godt 6-7 år siden, og jeg syntes Joints var dét bedste i verden, nu 7 år efter er Joints kun blevet bedre...

Jeg skal have rusen for 50 kr 1-2 gange Dagligt, Ryger EGO ( alene ) 1 Gram Tjald på 1 gang uden at blive særligt skæv, er vandt til at være skæv nu jo.
HVAD JEG IKKE ER VANDT TIL ER AT GÅ I 24 TIMER UDEN EN JOINT ...

Jeg lyder som en idiot lige nu self. Men dét her skete lige så stille over 7 år. Og nu er Kold tyrker uden at se tilbage min eneste udvej. EN udvej jeg måske ikke kommer til at tage, siden jeg så dybt, dybt inde i mig ved jeg skal suge. Skal til at suge om lidt igen med en ven..

Det stoppper aldrig. Hvis nogen siger til jer at Tjald ikke er farligt, så HUSK dog at medregn at det hele handler om hvem du er. Er du en Selvdiciplinær type der laver dine lektier / arbejde og står op hver dag til tiden, og har styr på hele livet og ved hvad der skal gøres / ikke gøres, Så kan du måske styrer et stof som tjald.

Men jeg ved som faktum at det er de aller færeste der har selv kontrollen, Det ender med tjalden har kontrollen. Og mange folk ligger dét på hylden simpelthen fordi de godt var klar over hvilken indflydelse det i stigende grad fik på dem.

At starte med at ryge tjald er en Ond cirkel der bliver sat igang, Jo hurtigere mand forlader denne onde cirkel jo nemere, Men haha tro mig Det får trangen til smøger til at ligne ingen ting :) Hvis jeg en aften prøver at skaffe noget weed, og der er tørt og jeg langsomt indser jeg ikke kan ryge på denne dag, er hele min dag spildt og ødelagt, og jeg ved på ingen måde hvad jeg skal lave eller stille op. Sider bare og tænker på den Joint jeg mangler og kan ikke sove hele natten stort set.

Svar med citat  
du har sikkert startet med en Semi og din ven sagde det var noget godt der har vi første forklaring :)
Svedturene er os ganske normalt hvis du ikk har røget i længe og du så for noget lidt stærker end det du er vandtil :)
svimmelheden er os en nem en hehe du er blevet skæv ;b og det er os ganske normalt :)
De ting du lige har oplevet der er normalt at der sker jo flere gange du ryger jo mindre grinern for du på :)
Tingene forsvinder stille og rolig jo flere gange du ryger så det er derfor må din krop ha vendet sig til det lidt hurtiger end din vens krop har vended sig til det :)

Men en ting du ikk må gøre ( Jo hvis du vil ha det 100 gange være end det der) Så skal du gå på druk og når du kommer hjem fyrer du op for din bong (hvis du har en) så kan jeg love dig for du hænger på toilettet de næste par timer ikk nogle rar følse så er det sagt :)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]