Vær ærlig. Vær informerende (og bedrevidende/afliv myter). Vær forstående. Vær empatisk. Vis respekt. Dine forældre elsker dig og vil dig det bedste.
Hvis du er moden og så velfungerende som du siger, burde ovenstående ikke være et problem, med mindre dine forældre er nazier.
Tag diskussionen op

vis du har nosser og information. Smid litteratur i ansigtet på dem. Og hvis der ved forfatternavnet står M.D., Ph.D., professor eller lignende, så har folk en større tendens til at lukke røven og høre efter hvad man siger.
Dine forældre er helt sikkert ikke under 30-40 år (hvad ved jeg) - du skal tænke på, at de i løbet af deres mange år har opbygget erfaring og et billede af verdenssammenhængen. Dette billede er sandsynligvis stærkt, og det er faktisk elementer af dette billede du er oppe imod. Dine sølle 18 år bliver sat på prøve.
Vær ærlig! Brug tid med dem. Vis dem, du ikke er fucked (det er ikke det samme som at
sige det).
Jeg kommer selv fra en muslimsk familie, hvor rusmidler sender dig til helvede igennem en genvej. Min mor ved jeg drikker og ryger joints. Det var meget svært for hende. I dag respekterer hun mig, ringer til mig når hun har problemer eller bare lyst til at snakke, og hun kan se jeg klarer mig pissefint i mit liv. Jeg er sgu familiens rygrad, og det må hun se i øjnene på trods af øl og joints.
Min mor: Hvorfor har du ikke spist så meget Ali?
Mig: Det er fordi jeg ikke har røget hashish i dag

It's all possible, it's just a matter of how you do it. Hvis du kan omvende en muslim, kan du satme også omvende en dansker.
Og husk, at de først lige har fundet ud af det - de har maden i munden og har endnu ikke slugt. Og det er en stor mundfuld for en forælder at vide, at barnet tager stoffer!! Respekter det!