Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 08:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Blev her til morgen taget af de gamle i at ryge, ved at min pappi fandt min stash box... Som så mange andre forældre, er mine også overbevist om at jeg "#¤%&% mit liv op ved at ryge tjald, så søger lidt hjælp til at få dem overbevist om at det ikke er "dødsnarko" jeg sidder og ryger i weekenderne. :roll:
Leder efter en film som kan støtte mig lidt, kan desværre ikke huske titlen på den... Men det kan i bund og grund også være lige meget hvilken film det er, bare den indeholder nogle relevante undersøgelser og eksperimenter, som kan overbevise en mor og far, som har fået tudet ørerne fulde om dræbercannabis og dødsnarko...

Har i ellers nogle gode råd til, hvordan jeg skal få reddet mig ud af den her? Er en dreng på 18, som bor hjemme og går på teknisk gym.

Er lidt overbevist med mig selv om at jeg skal tage dette stille og roligt, og ikke blusse det mere op en det allerede er...

På forhånd tak ;)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Cannabis - the evil weed?
http://www.youtube.com/watch?v=qscNnWhn ... re=related

Denne dokumentar er udemærket og tager en del af de hyppigt stillede spørgsmål op omkring cannabis.

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Kampen om hampen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nu er du ikke en fuckup vel? Fordi hvis du er, så bliver det sgu svært at overbevise dine gamle...

Hvis du er velfungerende og altid har været det, er det også et ret godt argument for at det ikke er skadeligt i det omfang du bruger det.

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Takker for links :) Er skam helt normalt og velfungerende, bare rolig.. :) Har dog været indblandet i noget mindre kriminalitet, hvilket jeg føler har været et søm i kisten for mig, dog havde det ikke nogen forbindelse med tjalden... Men det hjælper sgu ikke ligefrem.. :stupid:

Cannabis entusiast

Medlem

Child of Aum skrev:
Nu er du ikke en fuckup vel? Fordi hvis du er, så bliver det sgu svært at overbevise dine gamle...

Hvis du er velfungerende og altid har været det, er det også et ret godt argument for at det ikke er skadeligt i det omfang du bruger det.

PLUR

Nøjagtig det samme her fra.. EDIT: 18 år??? kom afsted man, find en hule hvor du kan dyrke nogen planter :joint: ..

+

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Vr04g0xcy90&feature=PlayList&p=F133B6F80098133D&index=0&playnext=1[/youtube]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Sig til dem du er 18 aar, og kan goere hvad du vil. Saa maa de jo acceptere om du vaelger at ryge tjald eller ej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, så er nitten jo bare at man må punge ud til kørekortet, men så må man sgu bare bide i det sure øble.. ;)

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!

Child of Aum skrev:
Nu er du ikke en fuckup vel?

Hvad er en fuckup?

P:L:U:D:D:E:R
:)

On topic:

Så længe du bor hjemme kan dine forældre sagtens, forbyde dig at ryge/opbevare cannabis inden for deres matrikel nr. Men hvad du ellers foretager dig er vel din egen hovedpine.?
Find dig en hule, lev dit liv som du lyster, og overbevis så din forældre om, at man sagtens kan nyde cannabis og føre et "normalt" liv samtidig(ikke nødvendigvis ender med sprøjten i armen, nede ved hovedbanen).

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Vær ærlig. Vær informerende (og bedrevidende/afliv myter). Vær forstående. Vær empatisk. Vis respekt. Dine forældre elsker dig og vil dig det bedste.

Hvis du er moden og så velfungerende som du siger, burde ovenstående ikke være et problem, med mindre dine forældre er nazier.

Tag diskussionen op :) vis du har nosser og information. Smid litteratur i ansigtet på dem. Og hvis der ved forfatternavnet står M.D., Ph.D., professor eller lignende, så har folk en større tendens til at lukke røven og høre efter hvad man siger.

Dine forældre er helt sikkert ikke under 30-40 år (hvad ved jeg) - du skal tænke på, at de i løbet af deres mange år har opbygget erfaring og et billede af verdenssammenhængen. Dette billede er sandsynligvis stærkt, og det er faktisk elementer af dette billede du er oppe imod. Dine sølle 18 år bliver sat på prøve.

Vær ærlig! Brug tid med dem. Vis dem, du ikke er fucked (det er ikke det samme som at sige det).

Jeg kommer selv fra en muslimsk familie, hvor rusmidler sender dig til helvede igennem en genvej. Min mor ved jeg drikker og ryger joints. Det var meget svært for hende. I dag respekterer hun mig, ringer til mig når hun har problemer eller bare lyst til at snakke, og hun kan se jeg klarer mig pissefint i mit liv. Jeg er sgu familiens rygrad, og det må hun se i øjnene på trods af øl og joints.

Min mor: Hvorfor har du ikke spist så meget Ali?
Mig: Det er fordi jeg ikke har røget hashish i dag ;)

It's all possible, it's just a matter of how you do it. Hvis du kan omvende en muslim, kan du satme også omvende en dansker.

Og husk, at de først lige har fundet ud af det - de har maden i munden og har endnu ikke slugt. Og det er en stor mundfuld for en forælder at vide, at barnet tager stoffer!! Respekter det!

Senest rettet af syreperlen 14 feb 2010 16:48, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak for de vise ord Ali! Lige hvad jeg ville høre :D Og vil også gerne takke jer andre for de gode råd, sætter virkelig pris på dem :)

:peace:

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I laden
Rid bølgen ud, og vil det så også betyde at de er så sure på dig at de ikke vil låne dig de penge du skylder mig?! :shock:

Medlem

Geografisk sted: Århus
The union: Business behind getting high.

Amazing dokumentar. Enhver anti-cannabis person lukker munden.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nutmeg skrev:
Tusind tak for de vise ord Ali! Lige hvad jeg ville høre :D Og vil også gerne takke jer andre for de gode råd, sætter virkelig pris på dem :)

No problem man, du skal bare huske at holde øje med dit forbrug, især i din alder. Hash kan blive en bedre ven end du har lyst til, som en af de kloge herinde engang sagde.

Brug det rekreativt, ikke destruktivt :)

Og læs en masse om det! Med årene får du en syg viden.

Og når du argumenterer (især overfor dine forældre), så husk ikke at argumentere for at beskytte et eventuelt overforbrug/misbrug, men argumenter for at servere facts og kendsgerninger, så vi får aflivet myter i verden. Der er en væsentlig forskel på de to argumentationsformer - den første er farlig og som regel misvisende.

Medlem
Brugeravatar

Har stort set det samme problem som dig, jeg blev også busted i at ryge for ca 14 dage siden og mor og far tror jeg er total hardcore junki...

men hvis din mor og far er som støbt i beton, på det grundlag om at hash er et døds drug og du prøver at bevise dem at det ikk er, så skal du nok regne med en masse diskusioner og måske skæderier...

du kan læse de 2 tråde
råd søges og Afhængelighed
her inde.. det er en masse gode råd til hvordan man kan tackle det med forældrene,,

jeg har argumentert big time for mine forældre og vist dem kampen om hampen, for at give dem lidt mere indblik, men de rykker sig ikke ud af stedet så jeg bliver ved med at ryge de få gange jeg gør detog bliver ved med at vise dem at jeg ikk er afhængig og at jeg sagtens kan klare min skole selv om jeg ryger nogen gange i weekenderne.. ved ikk om det er vejen frem eller hvad det er, men jeg gør alt for at få dem overbevidst om at det ikker skadeligt som alkohol og nikotin,
så mit råd til dig vil være at argumentere, argumentere og argumentere, helt vildt og tåbeligt hvis de ikk råkker dig ud af stedet ;)

held og lykke ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

wushu skrev:
Har stort set det samme problem som dig, jeg blev også busted i at ryge for ca 14 dage siden og mor og far tror jeg er total hardcore junki...

men hvis din mor og far er som støbt i beton, på det grundlag om at hash er et døds drug og du prøver at bevise dem at det ikk er, så skal du nok regne med en masse diskusioner og måske skæderier...

du kan læse de 2 tråde
råd søges og Afhængelighed
her inde.. det er en masse gode råd til hvordan man kan tackle det med forældrene,,

jeg har argumentert big time for mine forældre og vist dem kampen om hampen, for at give dem lidt mere indblik, men de rykker sig ikke ud af stedet så jeg bliver ved med at ryge de få gange jeg gør detog bliver ved med at vise dem at jeg ikk er afhængig og at jeg sagtens kan klare min skole selv om jeg ryger nogen gange i weekenderne.. ved ikk om det er vejen frem eller hvad det er, men jeg gør alt for at få dem overbevidst om at det ikker skadeligt som alkohol og nikotin,
så mit råd til dig vil være at argumentere, argumentere og argumentere, helt vildt og tåbeligt hvis de ikk råkker dig ud af stedet ;)

held og lykke ;)

Tak for rådet ;) Og tøser, hold nu lige jeres off topic/fuck-up snak ude af dette topic :)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

det var så lidt ;)
man må jo hjælpe sine med borgere når man står i samme situation ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja lige præcis :)

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
wushu skrev:
men jeg gør alt for at få dem overbevidst om at det ikker skadeligt som alkohol og nikotin,

Det er dumt at lyve i sådan en der sag. THC er ikke mindre skadeligt end nikotin og alkohol. Det er bare skadeligt for andre mennesker og på en anden måde.

Medlem
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
wushu skrev:
men jeg gør alt for at få dem overbevidst om at det ikker skadeligt som alkohol og nikotin,

Det er dumt at lyve i sådan en der sag. THC er ikke mindre skadeligt end nikotin og alkohol. Det er bare skadeligt for andre mennesker og på en anden måde.

hvad mener du helt præcis... :?
tror ikk helt jeg forstår

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]