Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej alle.. har et lille problem med hash, føler ikke jeg opnår en god virkning mere, bliver altid afslappet i kroppen på den sædvandlige måde osv.

Men bliver ikke rigtig skæv før jeg ryger en 1-smøgs alene, det er sikkert 100% tolerance regner jeg med, bare irriterende, da hash'en ikke har påvirket min skolegang i nogen negativ vinkel, og syns det nederen at skulle ryge en hel pind alene for at opnå en udmærket skævert.
Har dog tænkt mig at holde en pause efter vinter ferien, også et par månender.

Men jeg ryger for det meste altid pind, syns generelt det lækrest, hyggeligst osv.
Ryger næsten aldrig bong (nok gjort 10. gange max i mit liv), aldrig prøvet tjubang, chilium heller ikke.

Og har haft et ret heftigt forbrug i 1 1/2år med nogle dage op til 1-2g om dagen, kan det være jeg skal forsøge med andre ryge egenskaber, såsom tjubang,spand, osv osv. :) mere bong måske?....

Da jeg skiftede til at ryge skunk (røget hash i et år før jeg prøvede det, lidt underligt dog :D) men der fik jeg den bedste skævert de første mange gange, men syns bar generelt bedst om hash'en.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
Du kunne evt. prøve at putte mere hash i dine joints. Eller ville jeg nok anbefale en Bong hvis du vil have den optimale skævert.

Af mine erfaringer holder ens hash også i længere tid af gangen, hvis man ryger Bong, men det kommer jo også an på hvad man er til :D

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg vil nok anbefale dig at holde en kort pause, for at få den gode skævert igen. Mine erfaringer siger mig at bare en uge, er nok til at sænke tolerancen i betydelig grad. Lad være med at gå over til bong, ville jeg sige.

Medlem

Bare hold en pause på et par uger, så skal du nok få det sjovt når du skal ryge igen ;)

Imo skal du holde dig fra bong da det fucker dine lunger.

Medlem
Brugeravatar

Du kan spare rigtig mange penge ved at ryge dit produkt rent på pibe, i en vaporizer eller måske endda spise det (:
joint er nice, men det er ret dyrt hvis du har et så stort forbrug.

peace

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Joints er lækre, ryger dem selv. De er bare fandens uøkonomiske i længden. Jeg ryger en lille joint alene hver dag. Har lille røget hvad der vil svare til 0,170 gram pot alene på min nye vapir one, og jeg sidder og kan ikke lade være med at smile. Køb dig en vaporizer, de er dyre, men du sparer penge i det lange løb. Desuden giver det en anderledes, mere psykedelisk høj skævert. Det kan klart anbefales.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Hold dig en lille pause, og du siger du bliver afslappet, maaske du altid har roeget indica, og skulle proeve at skifte til sativa. Bare lige min tanke herfra, sativa giver ihvertfal mere mig den foelelse som jeg forbinder med at vaere ''skaev'', men det er jo selvfoelgelig ogsaa en smagssag ;).

Junior medlem

Utroligt at du opnår så høj en tolerance, ved udelukkende at ryge joints, for de 10 hoveder på bongen, har nok ikke rykket den betydeligt. Men som de alle her skriver, så hold en kort pause og hold dig fra bongen. Hvis du i forvejen har et forbrug, hvor du ryger hver dag, vil en bong kun sænke dig. For hvis som du selv siger, ikke føler at det har haft nogen negativ effekt på din skolegang, så vil det helt sikkert få det, hvis du begynder at slamme det ene hoved efter det andet. I starten vil det være, som om at man har genfundet hashen, og man bliver mere skæv, end hvad jeg har fundet opnålig på joints. Men efter noget tid bliver ens tolerance herefter, og man skal ryge mere og mere, for at opnå bare en normal skævert.
Derimod er jeg stor tilhænger af at ryge tjubang og pibe engang imellem. Så længe at man holder sig til at ryge joints til hverdag, og man bare hiver dem frem når det er weekend og man skal hygge sig med gutterne.
Når du bare ryger for dig selv, så prøv også at slukke jointen når du mener at du har opnået en ordenlig skævert, for hvis du ryger den færdig, bliver du ikke særlig meget mere skæv, men du kan derimod blive skæv af at ryge den halve joint du gemte..
Det kan også give lidt variation i styrken at rulle en ordenlig fattie, men det er dyrt! Eller som Cartman og mig lavede igår; twin sisters.. To joints med et rør imellem.

Men hvor meget kommer du i dine joints? Mængden kan også have meget at sige, at finde det rigtige blend mellem tobak og hash/skunk er critical for at den smager godt, og for at den også bliver økonomisk at ryge på. Selvom at det aldrig bliver økonomisk at ryge joints :P
Bobbybabz, TheRagingPussy og Postmandper har også et par gode tips. Som du selv erfarede da du røg skunk, er variation key til at opretholde en god tolerance. Jeg tror at det er på grund af at indholdet af thc og cannabinoler er forskellig fra plante til plante, og fordi vi får forskellige fra strain til strain.

Junior medlem

putter nok 0.5g pr. smøg

Junior medlem

Det lyder også fornuftigt. Men afhængig af styrken ville jeg nok endda gå helt op til 0.8 (har kammerater der frådser med hashen og kommer over 1g i...don't) men nu ved jeg ikke hvor godt det er og om det er gadehash eller hjemmedyrket.
I gang med 4 dage til en uges pause, så skulle du gerne få en anden effekt allerede der.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]