Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Blå time skrev:
Du har fået forbud mod at se dine venner i hverdagen. Er det fordi I ryger når I ses? Hvis ja, så har hun jo på sin hvis ret - det er ikke så smart at ryge hver dag når man er 17 og stadig går i skole. Kunne et kompromis være en mulighed? F.eks. udelukkende rygning i weekenderne til at starte med.

Jeg tror du skal passe på med at gå i forsvarsposition for hurtigt, blive gal osv.. Det giver netop din mor og stedfar flere skyts de kan ramme dig med og de vil måske påstå at hashen har gjort dig aggressiv (og som de tolker det, afhængig).

Held og lykke mate :)

Hehe mig og mine venner laver da også en masse andet end at ryge ? :D

Og nej jeg ryger ikke hver dag! Maks 1 gang hver weekend

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forresten vil jeg meget gerne lige indskyde, at jeg synes det er hammer god stil du lytter til hvad din mor og stedfar fortæller dig og beder dig om at gøre.
Fandeme ikke mange unge her inde på boardet der har den respekt overfor sine forældre, når man stadig bor hjemme hos dem. Klart man ikke skal finde sig i hvad som helst og at forældrene skal bestemme hvornår man skider og hvem man ser i fritiden, men ligefrem at blive helt rebelsk og smadre sit forhold med forældrene over en så dum ting som hash, det er sgu for tåbeligt.
Fedt at se I har lavet den aftale i stedet, så burde begge parter blive glade i sidste ende.

Thumbs up for respekt for forældrene - de gør det så godt de kan!

Junior medlem
Brugeravatar

Lange! skrev:
Den gik sku igennem cartman :D

Har lige aftalt med min mor jeg beviser jeg ikke er afhængig, opføre mig pænt og følger retnings linierne i noget tid (det vil sige 2-3 måneder)..

Og så bringer vi emnet op igen til den tid.. og så vil hun overveje at give mig lov :)

give dig lov? :shock:
som sagt tror jeg heller ikke du er "gammel" nok til at ryge..

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
kiggerforbi skrev:
Lange! skrev:
Den gik sku igennem cartman :D

Har lige aftalt med min mor jeg beviser jeg ikke er afhængig, opføre mig pænt og følger retnings linierne i noget tid (det vil sige 2-3 måneder)..

Og så bringer vi emnet op igen til den tid.. og så vil hun overveje at give mig lov :)

Jeg mener heller ikke han er gammel nok til at ryge hash, drikke alkohol, ryge cigaretter, spise slik, chips og sove for lidt om natten. Nu ligger landet bare sådan at stort set alle i den alder render rundt og mæsker sig i alkohol, og render stive rundt mange gange om måneden. Hvis man snakker HR, altså at man erkender at vedkommende har tænkt sig at gøre det, på trods af at det er usmart, må man stadig anbefale ham en mindst usmart løsning på beruselse. Jeg mener stadig det er mere forsvarligt at ryge 1 gang om ugen, end det er at drikke 2 gange om måneden f.eks. Til trådstarter: hvor tit tager du til fest og drikker dig fuld, og ryger du cigaretter f.eks.? Hvis du ryger cigaretter til hverdag og drikker dig fuld 1 gang om ugen, vil jeg mene at det er mere forsvarligt at ryge hash 1 gang om ugen, og så droppe alkohol og smøger f.eks.

Jeg ved godt det er lidt en gang ævl jeg kommer med, men jeg mener bare at knægten nok ikke stopper, fordi en eller anden tilfældig person på et internet fora beder ham om det. Det bliver aldrig forsvarligt og fornuftigt at beruse sig, uanset alder. Jeg mener bare at man må anbefale ham en forholdsvis sikker måde at beruse sig på, hvis han alligevel vil fortsætte med det. Han bliver jo højst sandsynligt ikke afholdsmand, det er jo de færreste mennesker der gør det.

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Forresten vil jeg meget gerne lige indskyde, at jeg synes det er hammer god stil du lytter til hvad din mor og stedfar fortæller dig og beder dig om at gøre.
Fandeme ikke mange unge her inde på boardet der har den respekt overfor sine forældre, når man stadig bor hjemme hos dem. Klart man ikke skal finde sig i hvad som helst og at forældrene skal bestemme hvornår man skider og hvem man ser i fritiden, men ligefrem at blive helt rebelsk og smadre sit forhold med forældrene over en så dum ting som hash, det er sgu for tåbeligt.
Fedt at se I har lavet den aftale i stedet, så burde begge parter blive glade i sidste ende.

Thumbs up for respekt for forældrene - de gør det så godt de kan!

Hehe tror sku også altid jeg vil lytte til dem.. men over sådan en ting som den her blev jeg dog lidt sur :?

Men ja begge parter er glade nu :D

Citat:

i mener jeg ikke er gammel nok, bare fordi jeg ikke kan skide mine forældre et stykke..??

Citat:
Jeg mener heller ikke han er gammel nok til at ryge hash, drikke alkohol, ryge cigaretter, spise slik, chips og sove for lidt om natten. Nu ligger landet bare sådan at stort set alle i den alder render rundt og mæsker sig i alkohol, og render stive rundt mange gange om måneden. Hvis man snakker HR, altså at man erkender at vedkommende har tænkt sig at gøre det, på trods af at det er usmart, må man stadig anbefale ham en mindst usmart løsning på beruselse. Jeg mener stadig det er mere forsvarligt at ryge 1 gang om ugen, end det er at drikke 2 gange om måneden f.eks. Til trådstarter: hvor tit tager du til fest og drikker dig fuld, og ryger du cigaretter f.eks.? Hvis du ryger cigaretter til hverdag og drikker dig fuld 1 gang om ugen, vil jeg mene at det er mere forsvarligt at ryge hash 1 gang om ugen, og så droppe alkohol og smøger f.eks.

Jeg ved godt det er lidt en gang ævl jeg kommer med, men jeg mener bare at knægten nok ikke stopper, fordi en eller anden tilfældig person på et internet fora beder ham om det. Det bliver aldrig forsvarligt og fornuftigt at beruse sig, uanset alder. Jeg mener bare at man må anbefale ham en forholdsvis sikker måde at beruse sig på, hvis han alligevel vil fortsætte med det. Han bliver jo højst sandsynligt ikke afholdsmand, det er jo de færreste mennesker der gør det.

Jeg stoppede med alkoholen for et 1 år siden.. af den simple grund at jeg syntes det er sundere og ryge en fed engang imellem, isteddet for at drikke sig herre lam vær weekend :)

Men jeg ryger dog cigaretter til hverdag.

Junior medlem
Brugeravatar

Hey ven.
Da jeg blev taget i 8. klasse for at ryge hash med en af mine venner, blev min mor og far også kede af det. Jeg kan huske tydeligt at jeg ikke måtte gå til fest eller lignende i næsten 2 måneder. Jeg syntes jo direkte det var for meget, men det var jo alt for tideligt.
Jeg er nu snart 17 år, og blev tage igen sidste sommerferie. Min mor gjorde ikke det største ud af det. Lige siden den dag har jeg været ærlig over mit forbrug for mine forældre. Jeg har en federe fornemelse, og jeg er ikke bange for min mor finder ud af at jeg kommer skæv hjem en dag. Det handler bare om at være ærlig! Jeg syntes personligt at du skal fortælle dine forældre at du nu er fyldt 17 år og har fungeret i så lang tid du har imens du har været påvirket. Fortæl dem det hele. Fortæl din mor at hvis hun ikke gidder at se en dokumentar film om cannabis for at du bedre kan forstå dig, at hun så allerede har besluttet sin holdning. Hvis min mor gjorde det ville jeg i stedet gå imod hende fordi hun prøver at tage alt ansvaret og bestemme over dig 100%. Jeg siger ikke hun ikke skal havde indflydelse over dig, men det lyder lidt som om din mor styrer dig 100% du må meget undskylde hvis jeg tager fejl!
Men held og lykke:) og god stil med alkoholen!

Medlem
Brugeravatar

lager05 skrev:
Hey ven.
Da jeg blev taget i 8. klasse for at ryge hash med en af mine venner, blev min mor og far også kede af det. Jeg kan huske tydeligt at jeg ikke måtte gå til fest eller lignende i næsten 2 måneder. Jeg syntes jo direkte det var for meget, men det var jo alt for tideligt.
Jeg er nu snart 17 år, og blev tage igen sidste sommerferie. Min mor gjorde ikke det største ud af det. Lige siden den dag har jeg været ærlig over mit forbrug for mine forældre. Jeg har en federe fornemelse, og jeg er ikke bange for min mor finder ud af at jeg kommer skæv hjem en dag. Det handler bare om at være ærlig! Jeg syntes personligt at du skal fortælle dine forældre at du nu er fyldt 17 år og har fungeret i så lang tid du har imens du har været påvirket. Fortæl dem det hele. Fortæl din mor at hvis hun ikke gidder at se en dokumentar film om cannabis for at du bedre kan forstå dig, at hun så allerede har besluttet sin holdning. Hvis min mor gjorde det ville jeg i stedet gå imod hende fordi hun prøver at tage alt ansvaret og bestemme over dig 100%. Jeg siger ikke hun ikke skal havde indflydelse over dig, men det lyder lidt som om din mor styrer dig 100% du må meget undskylde hvis jeg tager fejl!
Men held og lykke:) og god stil med alkoholen!

Har også fortalt ALT!! men nu har vi lavet den aftale.. og så må vi se om 3 måneder.. fordi vis hun ikke kan acceptere det til den tid er der noget galt!!

Junior medlem

Gik igennem lidt af det samme da jeg begyndte at drikke i teenageårene. Min far var alkoholiker fra jeg blev født til jeg var ca 10 (hvorefter han blev indlagt til afvænning hvorefter mine forældre blev skilt). Men det korte fortalt havde vi RIGTIG mange meget slemme skænderier omkring mit alkoholforbrug. Dengang syns jeg bare hun var uretfærdig og blev sur. Men efter jeg blev voksen fortalte min mor mig om hele det forløb. Om hvordan hun havde set min far gå fra toppen til bunden (han var til udpumpning 6 gange), og hvordan hendes største frygt var at jeg selv endte på samme måde. Da jeg så begyndte at protestere og kæmpede for at få lov til at feste, bekræftede det et eller andet sted hendes frygt omkring hvor afhængig jeg var (selvom jeg bare ville feste med vennerne...).
Men set i bakspejlet kan jeg helt klart godt forstå hendes reaktion når man tænker på hendes tidligere erfaringer.

Angående hash og forældre er mit bedste råd at undersøge så meget som muligt omkring hash, og på den måde vise din mor at du ikke bare har kastet dig ud i det. At du viser at du har undersøgt tingene og at du har styr på hvordan et stof virker på kroppen, hvorfor det virker, effekt, bivirkninger, risikoen osv. Er ihvertfald noget der altid har virket på min familie :).

Men held og lykke med at holde dig på måtten. Du må lige give en update efter næste samtale med din mor ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Yeahaaaa.. God stil der! ;)
Det jo ikke noget problem for dig at vise du ikke er afhængig, eftersom du ikke er det.. ;)

Så skal du bare lade være med at sidde derhjemme på værelset og suge bong, og så blive taget i det.. Ihvertfald de næste par uger :D

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg syntes bare selv at 3 måneder er alt for meget! Jeg syntes det lyder som om din mor udskyder problemet:D Jeg ville selv ikke kunne vente 3 måneder med at fyrer op for en pind! Dog holder jeg mindst 2 gang 1 måneds pauser (en gang i efteråret hvor det er så trist og en gang i maj hvor man bare venter for meget på det perfekte vejr). Holder også ofte 2 ugers pauser og lignende.
Når men back to topic:D
Hvis du kan overholde denne tid, ville det være super cool over for din mor. Men jeg tror ikke din mor er bange for at du går hen og bliver afhængig... Har du hørt om vadestens teorien? Den er der stadig en del der tror på også selvom den er bullshit.. Men hvis det er den eneste løsning, så er det pisse cool hvis du kan overholde det!
Held og lykke ;)

Medlem

Jeg stoppede med alkoholen for et 1 år siden.. af den simple grund at jeg syntes det er sundere og ryge en fed engang imellem, isteddet for at drikke sig herre lam vær weekend :)

Men jeg ryger dog cigaretter til hverdag.[/quote]

Hvis du har tænkt dig at fortsætte dit cigaretforbrug, vil det højst sandsynligt ikke gøre nogen forskel fra eller til, om du ryger hash eller smøger. Til gengæld bør du kun købe ordentlig hash, hvilket oftest vil sige dyr hash. du kan aldrig være sikker på hvad der er blandet i, hvis produktet ikke er helt optimalt.

Medlem
Brugeravatar

Cooker skrev:
Det jo ikke noget problem for dig at vise du ikke er afhængig, eftersom du ikke er det.. ;)

Så skal du bare lade være med at sidde derhjemme på værelset og suge bong, og så blive taget i det.. Ihvertfald de næste par uger :D

Nej nemlig :o

Jeg ryger aldrig hjemme.. har gjort det 1 gang før.. men fik for meget noia :lol:

Citat:
Jeg syntes bare selv at 3 måneder er alt for meget! Jeg syntes det lyder som om din mor udskyder problemet:D Jeg ville selv ikke kunne vente 3 måneder med at fyrer op for en pind! Dog holder jeg mindst 2 gang 1 måneds pauser (en gang i efteråret hvor det er så trist og en gang i maj hvor man bare venter for meget på det perfekte vejr). Holder også ofte 2 ugers pauser og lignende.
Hvis du kan overholde denne tid, ville det være super cool over for din mor. Men jeg tror ikke din mor er bange for at du går hen og bliver afhængig... Har du hørt om vadestens teorien? Den er der stadig en del der tror på også selvom den er bullshit.. Men hvis det er den eneste løsning, så er det pisse cool hvis du kan overholde det!
Held og lykke ;)

Der er ingen der siger det SKAL være 3 måneder.. tænkte bare ''vis jeg kan holde 3 måneder, så må hun sku give mig lov''..

Men nu må vi se.. kan også godt være det bare er 1 måned? det skal bare være sådan der ikke bliver snakket om emnet og jeg ikke tænker på at suge konstant :o

Og ja vadestens teorien er spicielt en af de fordomme hun bygger på.. :)

Citat:
Hvis du har tænkt dig at fortsætte dit cigaretforbrug, vil det højst sandsynligt ikke gøre nogen forskel fra eller til, om du ryger hash eller smøger. Til gengæld bør du kun købe ordentlig hash, hvilket oftest vil sige dyr hash. du kan aldrig være sikker på hvad der er blandet i, hvis produktet ikke er helt optimalt.

Tænker mange gange på at stoppe med tobakken.. men skal lige tage mig sammen til det :)

Men jeg køber altid kvali hash og pot..

Køber for det meste en god 80'er lys pollen.. Har da også røget en del semi vis der har været lavvande i pengekassen... men standart ville jeg aldrig røre med en ildpind :badidea:

Gemmer oplevelsen med 100 - 120'er til den dag jeg flytter hjemmefra :)

Og ryger kun pot jeg ved hvor kommer fra :)

Medlem
Brugeravatar

Og vis det er kunne jeg sagtens holde mig på måtten i 3 måneder.. bare jeg har en bagtanke i hovedet der siger: ''Hvorfor ryge nu og så ikke ryge resten af året?? kan lige så godt lade være med at ryge nu da jeg om 3 måneder måske kan gøre det med accept :D''

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Hej Lange!

Det lyder skide godt det med din mor og pausen. Jeg vil ønske dig al held og lykke fremover. Thumbs up! :wink:

Pas på dig selv.

Medlem
Brugeravatar

Cartman skrev:
Hej Lange!

Det lyder skide godt det med din mor og pausen. Jeg vil ønske dig al held og lykke fremover. Thumbs up! :wink:

Pas på dig selv.

Hehe tak og ilm :mrgreen:

:peace:

Medlem

Lange! skrev:
Cooker skrev:

Jeg ryger aldrig hjemme.. har gjort det 1 gang før.. men fik for meget noia :lol:

Citat:
Held og lykke ;)

Der er ingen der siger det SKAL være 3 måneder.. tænkte bare ''vis jeg kan holde 3 måneder, så må hun sku give mig lov''..

Men nu må vi se.. kan også godt være det bare er 1 måned? det skal bare være sådan der ikke bliver snakket om emnet og jeg ikke tænker på at suge konstant :o

Citat:

Tænker mange gange på at stoppe med tobakken.. men skal lige tage mig sammen til det :)

Køber for det meste en god 80'er lys pollen.. Har da også røget en del semi vis der har været lavvande i pengekassen... men standart ville jeg aldrig røre med en ildpind :badidea:

Jeg har prøvet meget 80'er og semi, som sikkert minder om det du køber. Jeg ville egentlig holde mig fra det hvis jeg var dig, da det langt fra kun er standart der er optyndet med alskens dårligdomme. 80'er fra staden er tit tilsat et skvæt petrolium for at gøre lugten skarpere, og typisk også bivoks eller andet godt. Enten skal du kende din pusher, eller også skal du købe god hash. Køb dig noget rigtig rigtig godt shit, og brug mindre hash. Du sparer bestemt ikke penge ved at købe semi for 100 kroner, sammenlignet med hvis du køber kashmir for 100 kroner. Der er en grund til at det er så billigt skal du tænke over. Jeg har selv røget meget semi og 80'er og hvad pusherbrianerne nu ellers kalder det, og jeg fortryder det helt sikkert.

Medlem

TheRagingPussy skrev:
Lange! skrev:
Cooker skrev:

Citat:
Held og lykke ;)

Citat:

Jeg har prøvet meget 80'er og semi, som sikkert minder om det du køber. Jeg ville egentlig holde mig fra det hvis jeg var dig, da det langt fra kun er standart der er optyndet med alskens dårligdomme. 80'er fra staden er tit tilsat et skvæt petrolium for at gøre lugten skarpere, og typisk også bivoks eller andet godt. Enten skal du kende din pusher, eller også skal du købe god hash. Køb dig noget rigtig rigtig godt shit, og brug mindre hash. Du sparer bestemt ikke penge ved at købe semi for 100 kroner, sammenlignet med hvis du køber kashmir for 100 kroner. Der er en grund til at det er så billigt skal du tænke over. Jeg har selv røget meget semi og 80'er og hvad pusherbrianerne nu ellers kalder det, og jeg fortryder det helt sikkert.

Men jeg vil mene at det er svært at købe sig til rigtig rigtig godt shit på staden medmindre man kender pusheren eller man simpelthen vil prøve ALLE pusherne.

Medlem

Pismis skrev:
TheRagingPussy skrev:
Lange! skrev:
Cooker skrev:

Citat:
Held og lykke ;)

Citat:

Men jeg vil mene at det er svært at købe sig til rigtig rigtig godt shit på staden medmindre man kender pusheren eller man simpelthen vil prøve ALLE pusherne.

Nu må vi ikke snakke om priser og hvem der har den bedste pusher, men man kan godt få noget der er nogenlunde decent, til en ok pris. Tjald behøver ikke være blødt som babylort før det kan ryges uden farer, men det bør som minimum bestå boble testen. Det er selvfølgelig svært at bedømme om man har fat i noget ordentligt, da de putter hvad som helst i. Det er jo ikke decideret farligt at ryge hash der er optyndet med skunk, selvom det kan være lidt hårdt i det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
80'er fra staden er tit tilsat et skvæt petrolium for at gøre lugten skarpere, og typisk også bivoks eller andet godt. Enten skal du kende din pusher, eller også skal du købe god hash. Køb dig noget rigtig rigtig godt shit, og brug mindre hash. Du sparer bestemt ikke penge ved at købe semi for 100 kroner, sammenlignet med hvis du køber kashmir for 100 kroner. Der er en grund til at det er så billigt skal du tænke over. Jeg har selv røget meget semi og 80'er og hvad pusherbrianerne nu ellers kalder det, og jeg fortryder det helt sikkert.

Du skal nok holde lidt igen med din selvbestaltede sundhedsapostelprofeti :)
Jeg har set tjald i udbud til 80 kr, som langt overstiger kvaliteten af en "120´er" på Staden. Selv køber jeg tjald i en lavere prisklasse, som langt overstiger kvaliteten af en såkaldt "kashmir"(som svinger sindssygt meget i kvalitet, på trods af det dufter identisk, omend i varierende styrker) eller en vilkårlig "120´er" på staden. Der går lang tid imellem, men jeg var på staden for et par uger siden, og skulle tjekke markedet ud, som resulterede i en "kashmir", som efter pusherens ytring var "super", men fuck hvor er den egentlig kedelig og "standardiseret". Den får nok lov til at ligge læænge :(
Med andre ord: På det vilkårlige illegale marked er der langt fra altid korrelation mll. pris og kvalitet.

@Trådstarter: Jeg synes det lyder aldeles glimrende, at du har fået lavet en aftale med din mor.
Som det allerede er nævnt, så hjælper det ikke det mindste at blive rebelsk for at vinde terræn, overfor en type som hende - det kræver ikke meget psykologi, at indse at en sådan opførsel ikke munder ud i glæde hos nogen af jer.
Vær glad, troværdig og openminded - det smitter ;)

Junior medlem

Geografisk sted: Halfway down the spiral
Damn, she's buying time brother !!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]