Ariaji skrev:
Forresten vil jeg meget gerne lige indskyde, at jeg synes det er hammer god stil du lytter til hvad din mor og stedfar fortæller dig og beder dig om at gøre.
Fandeme ikke mange unge her inde på boardet der har den respekt overfor sine forældre, når man stadig bor hjemme hos dem. Klart man ikke skal finde sig i hvad som helst og at forældrene skal bestemme hvornår man skider og hvem man ser i fritiden, men ligefrem at blive helt rebelsk og smadre sit forhold med forældrene over en så dum ting som hash, det er sgu for tåbeligt.
Fedt at se I har lavet den aftale i stedet, så burde begge parter blive glade i sidste ende.
Thumbs up for respekt for forældrene - de gør det så godt de kan!
Hehe tror sku også altid jeg vil lytte til dem.. men over sådan en ting som den her blev jeg dog lidt sur

Men ja begge parter er glade nu

Citat:
give dig lov?

som sagt tror jeg heller ikke du er "gammel" nok til at ryge..
i mener jeg ikke er gammel nok, bare fordi jeg ikke kan skide mine forældre et stykke..??
Citat:
Jeg mener heller ikke han er gammel nok til at ryge hash, drikke alkohol, ryge cigaretter, spise slik, chips og sove for lidt om natten. Nu ligger landet bare sådan at stort set alle i den alder render rundt og mæsker sig i alkohol, og render stive rundt mange gange om måneden. Hvis man snakker HR, altså at man erkender at vedkommende har tænkt sig at gøre det, på trods af at det er usmart, må man stadig anbefale ham en mindst usmart løsning på beruselse. Jeg mener stadig det er mere forsvarligt at ryge 1 gang om ugen, end det er at drikke 2 gange om måneden f.eks. Til trådstarter: hvor tit tager du til fest og drikker dig fuld, og ryger du cigaretter f.eks.? Hvis du ryger cigaretter til hverdag og drikker dig fuld 1 gang om ugen, vil jeg mene at det er mere forsvarligt at ryge hash 1 gang om ugen, og så droppe alkohol og smøger f.eks.
Jeg ved godt det er lidt en gang ævl jeg kommer med, men jeg mener bare at knægten nok ikke stopper, fordi en eller anden tilfældig person på et internet fora beder ham om det. Det bliver aldrig forsvarligt og fornuftigt at beruse sig, uanset alder. Jeg mener bare at man må anbefale ham en forholdsvis sikker måde at beruse sig på, hvis han alligevel vil fortsætte med det. Han bliver jo højst sandsynligt ikke afholdsmand, det er jo de færreste mennesker der gør det.
Jeg stoppede med alkoholen for et 1 år siden.. af den simple grund at jeg syntes det er sundere og ryge en fed engang imellem, isteddet for at drikke sig herre lam vær weekend

Men jeg ryger dog cigaretter til hverdag.