spiffeh skrev:
Armaghetto skrev:
spiffeh, det er forkert du skriver at effedrin _kun_ gør at mindske trangen til mad.
effedrin gør dette ja, men det er ikke det eneste. Som koffein, amfetaminer og flere så øger dette frigivelsen af fedt fra kroppen (især på maven har jeg hørt flere steder), og dette gør at uanset om man spiser lige så meget som man plejer, så vil det stadig slanke kroppen. virkningsmekanismen hedder vist lipolyse.
jeg synes det er ok at benytte effedrin til at få en slank figur, hvis blodtrykket er blevet testet normalt. dog skal man sætte sig godt ind i det, og sørge for at ikke bruge det for længe, for høj dosis og alt det der. og efter man har benyttet det og tabt sig, så begynd at spis sundt og dyrke motion og lad være med at gøre det til en vane at "bare" spise effedrin hvis man bliver overvægtig igen.
sådan en påstand fortjener vidst en kilde

- Det skulle ikke undre mig om det forøger forbrændingen en smule i kraft af at det forhøjer blodtrykket, og gør personen mere frisk/aktiv. - Men jeg tvivler på at det øger frigivelsen af fedt fra kroppen.
Efedrin øger kropstemperaturen og fedtforbrændingen. Jeg gider ikke finde en kilde, men ved det. Hvis i googler vil i finde ud af det er rigtigt. Efedrins virkning forstærkes af koffein og vist nok også omvendt (men det sidste er jeg ikke sikker på).
Dyrk motion, gerne en kombi af kondition og vægttræning og spis mindst et gram protein pr. kilo kropsvægt, så vil du med garanti se resultater. Det er vigtigt du spiser ordentlig og dyrker motion, så du taber dig på den rigtige måde. Kombinerer du efedrin med koffein, dyrker motion og spiser sundt, så vil du (alt andet lige) tabe dig hurtigst. Jeg anbefaler ikke kombien, men konstaterer bare.