Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 03:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy

Jeg står i den situation, at jeg skal til fest nytårsaften (sjovt nok), sammen med en flok gode venner - vi bliver vel en 8 stykker. De skal alle sammen suge coke, men det har jeg simpelthen ikke penge til, og egentlig gider jeg heller ikke.
Jeg har rigtig længe gerne vil forsøge mig med LSD efter et par vellykkede lav-dosis svampetrips herhjemme og i Holland og intensiv læsning på emnet. Jeg kender mig selv meget godt, og jeg ved, at der skal rigtig meget til, før jeg går i panik og får bad-trip på psykedelia - men set og settings er sgu bare heller ikke optimale til sådan en colafest, det indrømmer jeg gerne. Jeg har dog kendt dem allesammen +7 år, så jeg jeg tvivler på, jeg vil føle mig alt for utilpas i deres selskab.

Er det helt hjernedødt at forsøge sig med LSD sådan en aften, eller hvad synes I? Og tror I, det vil det ødelægge de andres rus, at der sidder en gut på syre og er underlig?

Jeg er godt klar over, at man langt fra opnår stoffets fulde potentiale i de omgivelser, men eftersom ingen jeg kender er nede med psykedelia, så er det lidt svært at skabe de rigtige rammer for et trip - medmindre jeg vil trippe alene selvf. Så tror jeg bare, jeg vil have det bedst med at have en lille smule erfaring først.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer helt an på setting. Hvordan kommer stemningen til at være? Nu snakker du cola-fest, så jeg kunne forstille mig, at der er ret meget gang i den. Personligt ville jeg ikke være den eneste på syre, mens folk sidder og tager streger, bunder øl i fællesskab og generelt ter sig fjollet.
Du siger det jo selv, at det ikke er en god setting - så der har du vel svaret.

Medlem

Personligt synes jeg ikke du skal eksperimentere med LSD nytårs aften, hvis det vel og mærket er din første gang på LSD. efter min mening er LSD trippet meget mere intensivt end svampe, og rusen er meget længere. Så jeg synes helt klart coke ville være et bedre valg, specielt fordi du er i selskab med 8 andre coke hoveder :D ... men det er jo bare min mening

Medlem
Brugeravatar

Nu kender jeg hverken dig eller dine venner, men det ville være ærgerligt at sidde med en følelse af at man ikke kommunikerer særlig godt med de andre. Hvis man sidder i en følelsesladet øjeblik og man opfatter de andre som abekatte, kan det nok være rimelig bad-trip-inducing :p

Men det kommer måske også an på hvor "overbærende" dine venner er i forhold til at du er skudt ud i et trip, og hvor god du selv er til at være ovenpå i situationen.

Men hvis det er gode venner, som du også nyder når de er på coke, så vil jeg ikke afvise at det godt kan blive epic :)

Medlem
Brugeravatar

John D. Rockefeller skrev:
Det kommer helt an på setting. Hvordan kommer stemningen til at være? Nu snakker du cola-fest, så jeg kunne forstille mig, at der er ret meget gang i den. Personligt ville jeg ikke være den eneste på syre, mens folk sidder og tager streger, bunder øl i fællesskab og generelt ter sig fjollet.
Du siger det jo selv, at det ikke er en god setting - så der har du vel svaret.

Stemningen bliver nærmere hyggelig end vild, eftersom vi alle kender hinanden så godt og der kommer tøser - så plejer drenge at geare lidt ned for vildskaben.

Nej, det med at jeg er den eneste på syre, er vel også det, der afholder mig mest. Jeg bor dog 100 meter derfra, så hvis det tager overhånd, kunne jeg vel altid gå hjem. Men det kunne godt være, at jeg skulle gemme min første tur til en anden god gang i bedre omgivelser :)

Medlem
Brugeravatar

10hi-f9z skrev:
Personligt synes jeg ikke du skal eksperimentere med LSD nytårs aften, hvis det vel og mærket er din første gang på LSD. efter min mening er LSD trippet meget mere intensivt end svampe, og rusen er meget længere. Så jeg synes helt klart coke ville være et bedre valg, specielt fordi du er i selskab med 8 andre coke hoveder :D ... men det er jo bare min mening

Det kunne der sagtens være noget om. Jeg må heller snakke med de andre om det, hvis det endelig er.

quad skrev:
Nu kender jeg hverken dig eller dine venner, men det ville være ærgerligt at sidde med en følelse af at man ikke kommunikerer særlig godt med de andre. Hvis man sidder i en følelsesladet øjeblik og man opfatter de andre som abekatte, kan det nok være rimelig bad-trip-inducing :p

Men det kommer måske også an på hvor "overbærende" dine venner er i forhold til at du er skudt ud i et trip, og hvor god du selv er til at være ovenpå i situationen.

Men hvis det er gode venner, som du også nyder når de er på coke, så vil jeg ikke afvise at det godt kan blive epic :)

De vil uden tvivl være ret overbærende, og det er meget fredelige og sympatiske typer, som altid bliver love-agtige på cola - desuden ved jeg fra min svampetrips, at jeg er i ret god balance med mig selv sammenlignet med andre. Måske det også bunder ud i, at jeg rent faktisk har en voldsom lyst til at prøve stoffet og ikke kun gør det for at være én i flokken - som jeg ofte har flere af mine venner mistænkt for at gøre.

Men det virker til, at den generelle opfattelse er, at det er bedre at vente til en anden god gang?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Carra skrev:

Men det virker til, at den generelle opfattelse er, at det er bedre at vente til en anden god gang?

Enten det eller også så tag en lov dosis, evt. lidt tidligt på aftenen inden alt for meget alkohol og andre tilsætningsstoffer kommer på bordet - så kan du evt. lande lidt når vildskaben tager over senere på natten. Og lad dine venner vide at du tager noget psykedelisk. Mit råd hvis endelig du beslutter dig for det er: start ud med lave doser.

Jeg svarer primært som jeg gør fordi du skriver du bor 100 meter væk - gå hjem hvis det tager overhånd. Evt. i selskab med en (mere) ædru person.

Go aften!

Medlem

Mit råd må også være at tage dosen tidligt på aften så du er godt inde i trippet når der kommer rigtig gang i løjerne. At drikke sig småpløret på LSD comedown/lavdosis-trip er efter min erfaring også en hyggelig og fjollet erfære og bestemt anbefalelsesværdigt ;-)
god jul og godt nytår - pas på dig selv.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder fornuftigt. Har anskaffet mig et enkelt mærke, så planen ville være at spise et halvt efter aftensmad hos de gamle - vel kl 21 - og så evt redosere efter lyst senere. Og ja, jeg fortæller selvfølgelig de andre, at jeg vil tage LSD.

Det er idioti at takke ja til en bane coke, right?

Og tak for hjælpen alle sammen, det er sgu rart med lidt råd fra folk med erfaring - og god jul naturligvis (:

Medlem
Brugeravatar

Tror de fleste har det sådan, at psykedelika og stimulanser ikke går så godt sammen, fordi at den speedede effekt der følger med stimulanser bliver forstærket for meget på psykedelika.

Husk desuden at det kan tage en god mængde tid før du får virkning (og at den overhovedet kommer) hvis du overspiser alt for sindssygt. Og nu er nytårsmiddage jo desværre ikke præget af fornuftigt madindtag.

Medlem

Jeg syntes det er lækkert nok at blande stimulanser og psykedelika.... svampe og speed comboen giver en næsten MDMA-agtig følelse. Jeg ville selv kun få det mere fedt af at blande coke ind i billedet, men det er jo også bare mig....

Medlem
Brugeravatar

balle skrev:
Jeg syntes det er lækkert nok at blande stimulanser og psykedelika.... svampe og speed comboen giver en næsten MDMA-agtig følelse. Jeg ville selv kun få det mere fedt af at blande coke ind i billedet, men det er jo også bare mig....

Nu har jeg snart hørt som meget om speed og svampe at jeg får lyst :) Men lyder som en voldsom guffetur for hjernen, og man kan vel ikke forvente samme safe mode som på MDMA?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
DACJ skrev:
Tror de fleste har det sådan, at psykedelika og stimulanser ikke går så godt sammen, fordi at den speedede effekt der følger med stimulanser bliver forstærket for meget på psykedelika.
.

Coke plejer at ligge et låg på den psychedeliske effekt fra lsd. Hvertfald for mit vedkommende. Jeg synes ikke om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil absolut ikke råde dig til at tage LSD første gang, specielt ikke hvis du ikke er bare lidt robust psykisk,på den måde.Ikke at du ikke skulle kunne tage et mildt LSD trip i rigtige settings,men til en nytårs fest,med andre der er på Coke,mener jeg du vil stå ud.Selfølgelig kan du gøre det,men jeg ville vente til du er sammen med enten en eller 2 gode kammies,hvor i alle tager LSD,i nogle rolige kendte omgivelser f.eks.
Drik dig en kæp i øret Nytårs aften.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du må også have en anden tanke i baghovedet når det nu er nytårs aften; Når dine venner bliver fjerne på coke og er helt oppe og ringe og i fest humør, så får de nok lyst til at enten invitere flere mennesker over til festen eller tage til en anden fest. Det kan for alvor være ubehageligt når du sidder som den eneste og tripper LSD! Så hvis du spørger mig er det et no go!

Medlem
Brugeravatar

Gonzo: Jeg vil helt sikkert også hellere gøre det under bedre settings - mine forældre har sågar et sommerhus beliggende ude i en skov, som vil være noget nær perfekt til et trip, men problemet er jo, at ingen af mine venner har lyst til at prøve LSD. Så alternativet ville være at trippe alene - og den mulighed har jeg jo alligevel, eftersom jeg bare kan skride fra festen, hvis jeg står ud.

Arthur: Ja ino, men som sagt, så kan jeg jo altid tage hjem. Men ja, jeg kan sagtens følge dig og jeg har skam overvejet de 'kosekvenser' ved at tage det et sådan sted..

Jeg er i mit livs dilemma, haha :wink:

Medlem

syns sku du bør vente til en anden dag, kan ikke rigtig se pointen i at eksperimentere med et nyt og så kraftigt stof nytårsaften..
lsd KAN være lig med dit livt hidtil aller bedste trip, men det kan jo altså også gå i den helt anden retning.

tag og drik dig i hegnet nytårs aften.

Medlem

syns sku du bør vente til en anden dag, kan ikke rigtig se pointen i at eksperimentere med et nyt og så kraftigt stof nytårsaften..
lsd KAN være lig med dit livt hidtil aller bedste trip, men det kan jo altså også gå i den helt anden retning.

tag og drik dig i hegnet nytårs aften.

Medlem
Brugeravatar

Nå, jeg er blevet tvunget til at vente, eftersom min dealer bakkede ud.

Det er sgu da irriterende, så svært det skal at støve den slags op :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
tror det er en god ting at du venter.

mit eget første lsd trip forgik i en skov til et rave, det var perfekt fordi man kunne gå lidt væk fra festen, plus det var med en masse ligesindede.

tror hurtigt et førstegangs trip på lsd nytårsaften kan blive kaotisk med alt for mange dumme stive mennesker. folk på alkohol kan være rigtige belastende når man selv er på syre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]