CuiFtw skrev:
syntes godt nok der er meget man ska overveje og anskaffe ;D
Ja, der er lidt man skal ud og købe afhængig af hvad man gerne vil have..
Jeg tror at mange nybegyndere går i stå på, ved at der mange steder står opfordringer til at søge info om det at dyrke før man springer ud i det.
Gerne bruge en times tid før man overhoved spørger.
Men efter den time, at have fået nogenlunde styr på lys, varme, luft, jord/hydro, horisontal eller colloseumdyrk, ja så sidder man med et komplet setup i hovedet der kan give 10 fine planter på 3 måneder.
Men det er altså om min. et kvart år før man overhoved kan høste første gang fra man sætter frøene i jorden, da er planten noget der skal modne på 8 uger og er kun en måned stor...
Èt frø, èn potte, én stor sparepære med 4-5000 kelvin(min. 20W eller 2x20!!!!), én billig timer, alm have jord og vand, så går de første 14 dage med bare at få spiren op til 2-3-4 bladpar.
Så har man 14 dage til at få fingeren ud og eller købe sig noget mere veggelys og hvad man ellers skal bruge. (og der er faktisk ikke brug for ret meget andet til opstart)
Nogen vælger at bruge 3-10000 kr på indkøb af alt på en gang, det er også smart hvis man altså har prøvet det før, eller har en ualmindelig fin sans for lige præcis hvad der skal bruges kun vha infos..
Det gælder faktisk bare om at få fugt på frøet, spiren frem og lagt den i jorden.
Tålmodighed er en dyd, er problemet hos mange er at den slipper op 1-2 måneder efter start..
De havde forstillet sig igennem infoen at der kun gik 8-10 uger, så er der masser af lækker nyhøstet kæmpeskunk..
Et lille hint til sparetriks for nybegyndere:
Der står f.eks hundrede steder at man ikke skal bruge sølvpapir til at reflektere med, det er dårligt og giver kun 50%, men havde vi nu som nybegynder sat planterne i et rum hvor der intet er gjort ved reflektionen, ja så har man allerede dér øget sin reflektionskapacitet til 50 % bare ved at gå en tur i køkkenskuffen... Har man læst sin info, ved man jo godt man ikke klæber sølvpapir på en hvidmalet væg!! Vel!!!!
Det virker: ja
Det billigt: ja
Det godt: nej
2 ud af 3 er positiv også længe det ikke skader planten, men modsat..........................
You can do it, så kom nu med ind i (H)kampen ik´

....